Het is nu 03.10 uur vrijdagnacht (zeg maar zat.morgen) en ik heb net de 3e aflevering op video bekeken.
Voor mij is het duidelijk maar de vraag is of jullie het met me eens zijn; Kerstin is de mol !!
Wat voor mij heel erg meetelt is dat ik denk dat de mol zich in de eerste afleveringen zeer stil houdt om dan langzaam maar zeker vaker toe te slaan. Waarom in eerste instantie zo stil? omdat de groep dan dermate groot is dat iedereen iedereen verdenkt en er zodoende automatisch zat fout gaat. Althans dat denk ik.
Kerstin en de 3e aflevering;
Heeft iemand haar mee zien rennen in het geldwagenspel? Ik niet! Wel loopt ze rond op een kerkhof! Let wel; stel je wordt in een voor jou vreemde stad gedropt en je wil je wellicht orienteren waar je staat, hoevelen van jullie lopen er dan rond te snuffelen op een kerkhof?
Een mol hoort ondergronds, nou waar zij liep vind ik daar wel een vergelijking mee!
Kerstin opent apart een envelop...welke envelop? want gelijk daarna zie je dat de hele groep AAN TAFEL de enveloppen openmaakt.
Kerstin loopt met dr handen in dr zakken naar een huis weg om te gaan bellen, wie heeft haar zien bellen. ik niet, alleen gezien dat ze in dr eentje wegliep.
In de fietsproef roept er iemand dat de versnelling veel te zwaar staat (George?), ja roept Karen vanuit de auto die staat idd heel zwaar en ik krijg hem niet lichter.
Wie zat er VOOR karen op de fiets? Jawel daar is ze weer; Kerstin. Die heeft de versnelling verzet voor de volgende deelnemer en dat kost tijd, heel veel tijd.
En dan zegt ze van zichzelf dat ze niet tevreden is met haar fietsprestatie, ach jeetje toch!! Zegt er ook niet iemand dat ze normaal 60km per dag fietst? Dan hou je het ook bergop wel even vol, lijkt mij.
Kerstin vangt de bal, even daarvoor krijgen we ook de fijn opgeladen accu in beeld met 2 levensgrote accuklemmen erop.
Haal 1 klem zachtjes los als er al deelnemers afgehaakt dan wel moe zijn in een onbewaakt ogenblik en ziedaar dat ding valt! Kerstin zit net, Ellen en Jantien kijken net even niet, de rest is niet in het torentje en iemand van de produktie haalt een klem los.......
Wie verzint er dat iedereen bij toerbeurt de bal moet proberen te vangen? Het wordt eentonig: Kerstin. Niet zo vreemd want die wilde dat stille onbewaakte ogenblik voor zichzelf en dat gaat niet lukken als jan en alleman nog wakker is en er omheen staat.
Dan komen de executies en kerstin mag eerst ( laten we zeggen ivm de bal) Nou je had een vrijstelling maar die had je niet nodig gehad zegt Angela dan, nee gek he, die mol blijft toch wel.
Dan sluit ik mijn pleidooi met iets wat ongetwijfeld al gezegd is maar waar ik in deze extra aandacht voor vraag:
Aan het eind van het programma als die vingerafdruk in beeld is loopt er een streep van boven naar beneden over die afdruk en haalt daarmee het woord "de mol" weg. Indien je daar de apparatuur voor hebt (dit kan denk ik elke videorec.) zet het beeld stil als die streep helemaal onderaan is.
Ga een eind van je tv staan en en kijk dan ONDERSTEBOVEN naar je tv scherm. Uiteraard zie je bovenaan het woord tip maar aan de linkerkant zie ik een gezicht, zeg maar van haar tot schouders. Die t van tip zit in het haar, daaronder 2 ogen, hoge jukbeenderen, een mond een hals en schouders.
Alle gezichten van de deelnemers in gedachte houden en ik zie; Kerstin.
O ja en mijn vorige topic werd al na een half uur (naar mijn mening onterecht gesloten RODE DRAAD) maar die blijft voor mij in deze ook nog steeds van waarde; de aanwijzingen van de muzikale tips daar haal ik totnutoe uit; I'm Queen.....
Het kan nog steeds he.
Heb er kramp van in m'n vingers, zeeeer benieuwd naar jullie reacties
Groet aan allen.