Auteur Topic: KERSTIN IS DE MOL !!!!!!!!  (gelezen 16371 keer)

Offline Doris

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: KERSTIN IS DE MOL !!!!!!!!
« Reactie #20 Gepost op: 24-02-2002, 14:36:29 »
De theorie: wie is er niet verdacht, is volgens mij een beetje aan vervanging toe. Wat als de mol nou is dacht: laat ik mezelf nu es ff lekker verdacht maken, dan denkt iedereen: die doet veel te hard zijn/haar best om verdacht te worden en is de mol dus niet!!! En trouwens, iedereen heeft wel eens iets verdachts gedaan:
- Ellen leest voor uit het Harry Potter boek
- George doet zich gewoon heel dom voor bij de denkers- doeners- dromersopdracht
- Harry heeft geen bril op bij de groepsfoto omdat hij zo blind zou zijn en de mol zou zijn
- Jantien gaat op de meest mollige post zitten bij het geldwagen achterna zit spel
- John komt net te laat bij het geldwagen achterna zit spel
- Karen maakt zichzelf verdacht bij de portvaten opdracht door een optie met zekerheid door te strepen die helemaal niet doorgetreept moet worden
- Kerstin gaat bellen naar de mol maar je ziet haar niet bellen
- Prince fietst in het begin van de fietsopdracht heel erg langzaam

Nou, iedereen heeft zich wel op een bepaalde manier verdacht gemaakt en van bijna iedereen kan ik nog wel veeeeeel meer verdachtmakingen bedenken.

:-* Doris

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline woestijnvis

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 24-02-2002, 22:25:25 »
Kerstin is inderdaad erg op de achtergrond.
Bij de eerste opdracht weliswaar op z'n aussies naar beneden om maar niet te veel aandacht op haar te vestigen.
Aan eind van de eerste 2 afleveringen wordt er bij Kerstin niet ingelogd om te kijken of ze een rood of groen scherm heeft. Wel bij afl. 3 maar daar heeft ze een vrijstelling.
Bij de port opdracht was zij het die Karen wees op een ander porthuis dan Taylors.
Als dromer hoefde ze niet veel te doen, de opdrach was toch moeilijk. Alleen Dick en Ellen raden de voorwerpen die ze voorbij zagen komen.
Bij de geldwagen opdracht is zij niet in actie gekomen.
Ook bij het fietsen vond ik haar verdacht.
En bij het voorstellen van de kandidaten zit ze gewikkeld in een deken als een mol!?

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 24-02-2002, 23:00:35 »

Citaat

En bij het voorstellen van de kandidaten zit ze gewikkeld in een deken als een mol!?

Sorry, gewikkeld in 'n deken als mol? Ik was zelf altijd in de veronderstelling dat 'n mol 'n dier was, en die zie ik nog niet zo snel 'n deken om zich heen wikkelen. Maar dat zal wel stom van me zijn dan.  ;)

Bovendien had bijna iedereen die ging vangen en die er nog bij aanwezig had 'n deken omgeslagen, waarschijnlijk omdat 't erg koud was zo 's nachts op 'n berg. En bij Kerstin hebben ze toevallig 'n shot uit deze opdracht genomen in 't beginfilmpje.

Ik denk echt niet dat we dit als aanwijzing moeten zien.

Offline mimo

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 25-02-2002, 23:31:16 »

Citaat

;D Bedankt allemaal voor jullie positieve reacties ik heb er dan ook een hele nachtelijke studie op losgelaten, toch wil ik jullie vragen of er iemand net als ik even ondersteboven naar dat stilstaande beeld van die vingerafdruk goed wil kijken.

Jeweetwel dat ding waar dat woord tip in staat. Heb voor de zekerheid net bij daglicht nog een keer gekeken en ik blijf er (aan de linkerkant van die afdruk) een gezicht in zien.
Dat van Kerstin wel te verstaan!!!

En....wie van jullie ziet dat ook, of begin ik nu roze muizen te zien?? ???

Groet aan allen. ???

Tja, ik zag in de vingerafdruk juist een persoon (niet op je kop staan) die met twee duimen omhoog naar de camera staat. Het is iemand met krullen ... ik dacht juist eerder aan Harry of Ellen.
Maar in het geluid bij de aftiteling hoor je (achteruitgedraaid) een soort "Kerstin, Kerstin".
Mijn mol was juist Harry, door alle aanwijzingen, maar hier wordt ik weer op een andere gedachte gebracht .

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #24 Gepost op: 27-02-2002, 19:27:05 »
mimo, hoor je echt kerstin, kerstin, of lijkt het er gewoon op? Hoe kan je trouwens langzaam achteruit spoelen mét geluid, heb je daar een apart apparaat voor nodig?? kunnen mensen met zo'n aparaat dat ff afluisteren??

Offline vlaming

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #25 Gepost op: 27-02-2002, 19:38:03 »
Citaat

Maar in het geluid bij de aftiteling hoor je (achteruitgedraaid) een soort "Kerstin, Kerstin".
Mijn mol was juist Harry, door alle aanwijzingen, maar hier wordt ik weer op een andere gedachte gebracht .

op 't eind van de aflevering van vorige week dacht ik ook al dat er iets raar was aan het geluid bij de aftiteling, ik ben dit totaal vergeten onderzoeken....

anyway ; mimo, is het mogelijk een geluidsbestandje met ons te delen? je kan het ook mailen naar mollevanger@pandora.be  / alvast bedankt

groeten
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline mimo

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 27-02-2002, 20:16:06 »

Citaat

op 't eind van de aflevering van vorige week dacht ik ook al dat er iets raar was aan het geluid bij de aftiteling, ik ben dit totaal vergeten onderzoeken....

anyway ; mimo, is het mogelijk een geluidsbestandje met ons te delen? je kan het ook mailen naar mollevanger@pandora.be  / alvast bedankt

groeten
vlaming

Ik neem de MOl op via m'n computer. Dan kan ik met Virtual Dub een stuk wav maken, en in een audio-editor kun je dit reverse afspelen.
Het is heeeel slecht te horen, (plus ik ben momenteel aan 1 oor doof  :'( ) maar ik maak er dus "Kerstin, kerstin" uit op.

Ik stuur vanavond een geluidfragment toe.

groet, mimo

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #27 Gepost op: 27-02-2002, 20:16:42 »
kerstin nam de bal mee naar de wc. Als er een boodschap in zat (misschien voor de mol die zij mogelijk is) kon ze die in de wc rustig bekijken zonder gestoord te worden ed. maar et is maar een theorietje hoor, volgens mij is kerstin de mol niet.

Offline Timjor

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 27-02-2002, 22:10:54 »
Nou ben ik toch ook inmiddels reuze benieuwd naar dat geluidsfragment waarin dat "Kerstin" te horen is.
Ondertussen heb ik nogmaals aflevering 3 bekeken met een super scherp oog voor Kerstin dus.

Enkele nieuwe aandachtspunten;

* Als Kerstin rond loopt te snuffelen op dat kerkhof wordt daarbij een muziekje gedraaid die in de rest van afl.3 verder niet meer te horen is!!! Wie herkent die tune??? Volgens mij is het iets van Pink Floyd of Vangelis (Kan uiteraard ook wat anders zijn). Maar wellicht dat de titel van dat muziekstukje een stukje van de puzzel is??

* Als Kerstin aan het fietsen is ( Wat vreselijk slecht gaat uiteraard) roept Angela vanuit haar auto; " Zo min mogelijk wisselen (van fietsbeurt) nu".  Omdat de mol op dat moment aan het fietsen is en die is het tempo bergopwaarts aan het verknallen??

* Als iedereen klaar zit met rugzak etc zegt Angela dat er nog geen executie komt maar dat er nog een opdracht volgt (Dat wie vangt hier de bal spel). Let dan op ieders reactie; Bij allemaal gaat er een zucht (van verlichting) door de groep en zakken de gespannen schouders weer wat af. Doch niet bij Kerstin; zij kijkt observerend de groep 'ns door met zo'n houding van "ja dat wist ik al hoor, even jullie reaktie peilen"
Dat kan ze makkelijk doen want zij zit toch op de achterste rij en niemand let daarop.

* Oja, na de mislukte fietsproef zit iedereen er doorheen. Sommigen zijn kompleet uit het veld geslagen, Karen begint zelfs te huilen, nou mag je 1 keer raden wie er zeeeeer onbewogen bijstaat met zo'n houding van jammer maar helaas.....Jawel!!!

*Eventueel ten overvloede, de beelden die van bovenaf genomen zijn bij het balvangspel en die te zien zijn als Angela de spelregels uitlegt; ook dat is wel degelijk Kerstin. Let maar op d'r donkere broek en lichte trui met donkere rits. Daarbij zie je iemand met haar rug naar Kerstin toe staan. Dat is Jantien die net haar beurt heeft gehad en haar spullen (deken) bij elkaar pakt.

Wellicht kunnen jullie met deze feiten verder nog iets, en nogmaals ben meer dan zeer benieuwd naar de uitvoerende van dat "begraafplaatsmuziekje"

Groet aan allen.

Offline Mahtob

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 27-02-2002, 22:18:59 »
Timjor,

op de officiele site staat een lijst met gebruikte muziek per aflevering.

Viel mij wel op dat Kerstin op de begraafplaats rondloopt met een blik van "welk graf zal ik eens even openen". Beetje overdreven. Bij het fietsen weigert zij Karen tot twee maal toe even op gang te helpen, terwijl er toch een zware versnelling ingesteld staat op een van de zwaarste cols van Portugal.

molzot

Offline quirine

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 27-02-2002, 22:23:13 »
:D :D :DGEWELDIG ;D ;D ;D

Al weken dacht ik na, want iedereen kon het zijn, maar kerstin!!!!, daar had ik nog niet bij stilgestaan, ik heb je verhaal gelezen en het klopte allemaal wel. Ze werd ook herkend bij die druiven en ze wist niets te zeggen bij de droomopdracht, een hele goede, maar ook ideale mol, net zo als deborah. En ook, gevoelskwestie, denk ik dat de mol een vrouw moet zijn, waarschijnlijk omdat er meer mannen waren. Nou dat was mijn verhaal. Groetjes Quirine

Mzzl !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Offline Pommes

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 27-02-2002, 22:26:27 »
Ik hoop niet dat ze de mol is, maar dat een iets drukker iemand de mol is, want anders krijg je op het einde weer erg weinig molacties te zien ben ik bang. Als de mol bij de dromers heeft gezeten zoals Kerstin, dan kan ze weinig uitrichten en dat vind ik jammer.

Offline Hugo

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 27-02-2002, 22:36:12 »
Kerstin is ook mijn molkeus. Ik heb in de berichten op de pagina veel redenen gelezen en de meetse had ik zelf ook als bedacht maar ik mis er een.

Toen Kerstin aan het einde van afl. 2 stemde bleef de naam van Dick staan. En wie ging er in afl. 3 uit................

In mijn optiek moet je dit als: Kerstin is de mol en dankzij haar vliegt Dick eruit.

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #33 Gepost op: 27-02-2002, 22:47:22 »

Citaat

Ik hoop niet dat ze de mol is, maar dat een iets drukker iemand de mol is, want anders krijg je op het einde weer erg weinig molacties te zien ben ik bang. Als de mol bij de dromers heeft gezeten zoals Kerstin, dan kan ze weinig uitrichten en dat vind ik jammer.

Perfecte opmerking.
Wat zit een mol bij de dromers te doen...
De denkers, daar hoort ie thuis. Wie werd er onmiddelijk als denker aangeduid, en nog wel door Angela ???
Yep : Ge :)rge

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Timjor

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 27-02-2002, 23:05:45 »
Mahtob (Of iemand anders), Noem mij maar stom want ik heb op die off. site zitten zoeken ( Maar waarschijnlijk dus met m'n ogen dicht) maar ik kan die muzieklijst per aflevering nergens vinden, wie kan mij verder helpen?

Ik weet wel dat het een heel bekend stukje muziek is wat op zeg maar "spannende momenten" op tv wordt gebruikt.

Maar ja van wie is het en hoe heet het?

Offline Pommes

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 27-02-2002, 23:09:56 »
Bij extra op de officiele site kun je bij faq de verschillende muziekjes vinden die ze gebruiken. Succes ermee!

Pommes

Offline Timjor

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 27-02-2002, 23:32:09 »
Pommes bedankt!! Ik had dus inderdaad met m'n ogen dicht zitten zoeken. Maar tot mijn stomme verbazing staat daar de muziek die ze voor alle vaste ;D onderwerpen (Leader, test, aftiteling etc ) gebruiken, maar er staat (bijna uiteraard) niets over zo'n "tussendoor gebruikt" muziekje.
Zou ook bijna onmogelijk zijn natuurlijk wel stel Kerstin is de mol en die muziek is een aanwijzing dan werd het allemaal wel heel erg gemakkelijk (ahum) uiteraard.

Dat muziekje laat mij niet meer los dus als er iemand de verlossende woorden uit kan spreken voor mij welk audiografisch werkje het hier betreft...... obrigada !!

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #37 Gepost op: 28-02-2002, 10:02:15 »
waar je dus voor moet zoeken in molgedrag is:
1. sabotage op een manier waar iedereen begrip voor heeft
( hij heeft zo z'n best gedaan)
2. hard werken aan een opdracht die toch gedoemd is te mislukken.
( portopdracht/fietsopdracht)

als je daar naar kijkt komt bijna alleen george in aanmerking
bij de opdracht met de dromers doet hij alles goed maar door 1 klein foutje mislukt de opdracht.

zelfde met de fietsen: iedereen zei dat hij zo z'n best had gedaan maar toen wist hij al dat er zoveel minuten afgingen voor het wisselen. snap je

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #38 Gepost op: 28-02-2002, 10:17:33 »
helemaal mee eens, volgens mij wijst alles in de richting van george, en gebruikten ze deze aflevering gewoon om een hele hoop mensen verdacht te maken, waaronder kerstin.

Offline Freeze

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 28-02-2002, 11:13:19 »
Je kan het ook zo stellen dat de denkers-doeners opdracht op zichzelf al lastig was op te lossen (cryptische aanwijzingen, plekken herkennen vanuit een trein) en dat de Mol dat niet hoefde te saboteren; de kandidaten maken zichzelf daar wel verdacht...

Verder lijkt Kerstin inderdaad steeds verdachter...iemand schreef hier al eerder over de connectie tussen Mission Impossible omgekeerd (IM) en In Memoriam (herdenkingsstenen op een kerkhof). Met dat aparte muziekje werd op die vreemde scene in ieder geval wel de aandacht gelegd!

Ideeen?