Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 19084 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 7
« Reactie #20 Gepost op: 16-10-2005, 23:53:35 »
Hoorde ik nou Gianni twee keer hetzelfde zeggen ???

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 7
« Reactie #21 Gepost op: 16-10-2005, 23:57:22 »
Hoorde ik nou Gianni twee keer hetzelfde zeggen ???

Ja dat viel mij ook al op idd ja.. hetzij hij zei tweemaal ongeveer hetzelfde ::)  hetzij ze zijn weer creatief met montage geweest... ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 7
« Reactie #22 Gepost op: 16-10-2005, 23:58:52 »
Ja dat viel mij ook al op idd ja.. hetzij hij zei tweemaal ongeveer hetzelfde ::)  hetzij ze zijn weer creatief met montage geweest... ;)
denk dat laatste ja, ik hoorde twee keer: 'Het midden stond heel snel vol, dus het was pech hebben of je risicopionnetjes moest plaatsen' of iets waar er op lijk

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 7
« Reactie #23 Gepost op: 17-10-2005, 00:07:36 »
Nog even doorbordurend daarop..

De vraag is eigenlijk wie het het meest verdient.. Sws is het zo dat diegenen die de allereerste proef wonnen ( door utihoudingsvermogen danwel geluk cq geen pech met hun partner bijv..) een relatief grote voorsprong hadden. Redelijk vast op dat eiland zaten ook door de kern die op elkaar stemde..

Nu komt er een enorme clan nieuwe mensen bij, die aan hen feitelijk ook geen enkele kans had kunnen geven (macht in aantal) echter kennelijk weegt eea psychologisch ook zwaar. Zonder meer zal de indruk die Joos gmaakt heeft erbij meegespeeld hebben. Maar je vraagt je toch af wat ze zoveel meer hebben gedaan om dat te verdienen eigenlijk (behalve zich onderling handhaven en minder eten krijgen maar meer zelfstandig en zelfredzaam voor eten zorgen, wat je helaas weinig in beeld zag). Vraag is dus in hoeverre deze mensen het daadwerkelijk meer verdienden.

Misschien zijn de voormalig vastelanders inmiddels uit zichzelf wel van hun kwaliteiten overtuigd geraakt ook dat kan natuurlijk- maar hetzij wat deze mensen allemaal geleerd hebben is toch niet erg goed overgekomen bij me via de tv, hetzij het is grootdeels aanname, en psychologische impact van het spel.

Nu worden er vrij snel twee mensen uitgekozen die doorgaan naar Rang Nok, wel logisch dat zij het werden. Misschien was dat anders geweest had men elkaar wat langer kunnen leren kennen ook, op gelijkere voet. Is dat al niet een voordeel dat ze alweer krijgen voor verdere positie in het spel, waarbij ze ook nog 'beschermd' worden door het vangnet van Koh Muk als het misgaat..? Ik weet niet ben niet overtuigd somehow  :-\\
Twee dingen:
The show ain't over till the fat lady has sung.

Niet iedereen hoeft elke ronde vrijwel evenveel kansen te krijgen, maar over het geheel genomen wel. Hier valt pas over de gehele serie een redelijk oordeel te vellen.

Ik begrijp dat het eerlijker gevonden zou worden als iemand als Josephine die in het spel nog geen fout gemaakt heeft er direkt na één verloren proef uit zou gaan, terwijl alle andere al proeven verloren hebben.


en daar ben ik dus het helemaal mee eens  ::jaja:: ::jaja::

Loor heeft altijd wel veel woorden nodig, maar ik zou het niet beter kunnen verwoorden :P ;) :-*
Ik ben het er dus niet mee eens. ;)
Eerlijk is altijd een relatief begrip, maar de voorgestelde veranderingen maakt mi. het zeker niet eerlijker.
« Laatst bewerkt op: 17-10-2005, 00:14:26 door Castor_en_Pollux »

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 7
« Reactie #24 Gepost op: 17-10-2005, 00:27:29 »
Twee dingen:
The show ain't over till the fat lady has sang.
Nobody claimed it would be ;) Maar het belooft vooralsnog zich in dezelfde trant zich voort te zetten.. evengoed, ik sta er open voor mocht dat niet zo zijn ::ok:: ::jaja::

Citaat
Niet iedereen hoeft elke ronde vrijwel evenveel kansen te krijgen, maar over het geheel genomen wel. Hier valt pas over de gehele serie een redelijk oordeel te vellen.
Idd.. en als je dat in oogschouw neemt kom ik niet op 'gelijke cq evenveel kansen' uit - voor iig een aantal kandidaten  ::ohno::

Citaat
Ik begrijp dat het eerlijker gevonden zou worden als iemand als Josephine die in het spel nog geen fout gemaakt heeft er direkt na één verloren proef uit zou gaan, terwijl alle andere al proeven verloren hebben.
Heb ik niet gezegd.. al wat ik gezegd heb is dat ik nog niet veel gezien heb op tv (zoals het op me overgekomen is) waardoor ze die plek op Rang Nok zoveel meer verdiende dan de anderen. Dat kwam me voor wat ik ervan heb meegekregen (consumptief dan weliswaar en zeker niet objectief aangezien we sws afhankelijk zijn van programmamaker en snijtafel uiteraard) niet als significant veel 'meer' over om haar plek te waarborgen t.o.v. de andere spelers (de ex-vastelanders dus). Josephine had zich overigens veel eerder waar kunnen maken op Koh Muk in termen van een duel maar dat heeft men kennelijk nooit aangedurft (hetzij risico tijdens de proef hetzij repercussies voor stemgedrag achteraf).
'Nog geen fout gemaakt' is natuurlijk mede sterk afhankelijk van de gelegenheden die zich aandienen zo'n 'fout' te maken alsmede wat in beeld gebracht wordt voor wat de rest van de sociale interacties betreft ;) (als ik Bob zo hoor spreken stel ik me toch vragen over of dat aan zijn beeld van eea ligt of iets wat wij veel minder te zien hebben gekregen door de selectie van materiaal).
Bovendien is dit een individuele prestatie en niet eentje waarin ze afhankelijk is van prestaties van de rest van de groep (ik denk even aan de kabangproef met Pascal  ::) ) Niet noodzakelijkerwijs een reflectie van de prestaties van de individuen in die groep - en bovendien draagt zij alleen de consequenties ervan, daar waar eerder de consequenties waren, hetzij geen kansen voor de hele groep, hetzij een kans voor één ervan . Dat is denk ik toch een heel verschil ;)

Citaat
Ik ben het er dus niet mee eens. ;)
Eerlijk is altijd een relatief begrip, maar de voorgestelde veranderingen maakt mi. het zeker niet eerlijker.

Waarom is het eerlijker diegene die vanaf Koh Muk het duel in gaat zo'n groot risico te laten lopen tov relatief weinig verlies van de andere duellist? (ok die krijgt wrsch nog weinig echte kansen.. maar toch). Ja er valt bij te winnen voor de 'uitdager'(die overigens daar niet voor kiest maar aangewezen wordt..) maar of je er daadwerkelijk bij wint blijft altijd nog een kans van één op drie.. (vwb kennis/ pagina's voor de finale). Uiteraard vergroot het wel je kansen op de finale voorlopig althans.. .

Waarom zou het volgens jou zo moeten zijn dat het de Rang Nokker zoveel minder risico loopt? Nu is het toevallig Josephine maar volgende keer is het iemand die in jouw ogen wel weerbaar is geweest vwb kansen, en dan? Dan schuilt er nog steeds ongelijkheid in het prijskaartje en dientengevolge mogelijk meer spanningen bij de uitdager wiens kansen daardoor misschien negatief beinvloed worden.. is dat fair?

Laatste nota bene- was het in dat licht 'eerlijk' dat Maarten meteen- als enige- exit ging na zijn duel omdat het vasteland opgedoekt was  ???
« Laatst bewerkt op: 17-10-2005, 00:41:55 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #25 Gepost op: 17-10-2005, 10:38:38 »
IK vond het nogal opmerkelijk dat bijna alle "gamers" stemden op de Koh Muk'ers  van het eerste uur. Dit was juist een mooie gelegenheid om de "achterstand" in te halen. Het was bijvoorbeeld duidelijk dat Josephine qua kennis nog steeds voorlag op de meeste anderen. Wellicht gunden de anderen het elkaar nog minder?
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 7
« Reactie #26 Gepost op: 17-10-2005, 10:50:42 »
IK vond het nogal opmerkelijk dat bijna alle "gamers" stemden op de Koh Muk'ers  van het eerste uur. Dit was juist een mooie gelegenheid om de "achterstand" in te halen. Het was bijvoorbeeld duidelijk dat Josephine qua kennis nog steeds voorlag op de meeste anderen. Wellicht gunden de anderen het elkaar nog minder?

Yep was mij ook opgevallen idd. Dit was dé gelegenheid bij uitstek voor een revolutie ;D

Ben ook zeer benieuwd waardoor dat kwam, misschien door uitéénvalling van die groep (de gezamenlijke vijand bijna bezworen ;) ) waardoor meer onderlinge groepjes van 2 gevormeerd leken te worden - Josephine zei ook wel dat het harder werd, meer ieder voor zich, dat klopt wel denk ik.  Maar het was zeker frappant dat ze toch weer voor de Oer-kohmuk groep gingen, ik had graag in de serie gehoord wat de reden was daarvan van een aantal mensen, jammer dat ze daaraan geheel voorbij gingen. Dat maakt het levenswiel wel des te lastiger als keuzebepaler voor de duels mi.

Om een of andere reden vind ik dat gewoon geen passende keuze- je moet dus gaan aanwijzen wie je het niet gunt, die op zijn beurt dan zeer waarschijnlijk degene gaat kiezen met wie jij close bent - en zo blijf je dus mensen overhouden die een beetje solo spelen of erdoor glippen zeg maar. Waarom laten ze die winnaar niet gewoon door een proef bepalen? Het enige is dat die persoon nog wel zal moeten duelleren natuurlijk maar als dit ééns in de drie dagen gebeurt kan dat toch makkelijk? ;D En dan kan je mi gewoon zeggen, zowel de Rang Nokker als de Koh Mukker maken gelijke kans exit te gaan bij dat duel :) (Immers de KM persoon heeft zijn duel dan zelf 'verdiend') Niet dat ze het nu zo helemaal niet verdienen maar ik vind zoals Goyathlay zelf idd ergens anders al zei, de rol van dat kiezen cq sociale factor in deze fase van het spel eigenlijk te groot ::jaja::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 7
« Reactie #27 Gepost op: 17-10-2005, 10:58:04 »
Ze zijn net op het nippertje op het eiland beland. Bij verlies van het duel moet je gelijk naar huis. De behoudzucht kon wel eens groter zijn.

Patrick heeft de guts, maar ook hij is bang voor dat moment. Maar thuis is hij de 'flik' en de leiding over een team. Er wordt van hem verwacht dat hij initiatief neemt. Je kunt ook zien dat hij zich dat bewust is. Hij maakt ook opmerkingen in die richting.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #28 Gepost op: 17-10-2005, 11:05:14 »
Ik kon me wel een beetje vinden in de keuze van Lex. Het sociale aspect speelt naar mijn mening ook een te grote rol in TI.
Absoluut niet meer dan in de andere realityprogramma's. Verreweg de meeste mensen die op zich op he eiland Koh Muk bevinden zijn daar gekomen door een fysieke selectie.
Het sociale isolement op de rots Rang Nok is voor veel mensen een zware belasting, zeker voor sociale mensen. De mentale weerbaarheid wordt op deze wijze zwaar op de proef gesteld. Het vreet energie.
Degenen die als eerste op Rang Nok kwamen krijgen het echt niet kado. het is maar de vraag of het gunstig is.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #29 Gepost op: 17-10-2005, 11:07:19 »
Geef maar aan wie van de afvallers zich wel actief heeft onderscheiden en daar niet voor beloond is?
We komen weer op hetzelfde punt denk ik ;) Namelijk prestatie van het individu in de groep (en hoe dat beloond wordt) t.o.v. individueel presteren. Ik vind dat je van sommige mensen weinig beeld hebt gekregen van waartoe ze in staat waren. Jeanette bijvoorbeeld, heb je nauwelijks in beeld gezien afgezien het gedoe met Lisa / Josha. In het begin was het een luck of the draw in welke groep je terecht kwam (als zijnde jong/ oud, vrouw/ man etc) daarna mochten ze het iig zelf formeren. Maar dan nog had dat meer te maken met hoe bepaalde karakters elkaar liggen dan met de individuele prestaties. De verschillen in prestatie van beide groepen waren minimaal vond ik, vaak - en als iemand als Pascal het niet verstierd had had misschien Jeanette nu een kans gekregen te laten zien wat ze waard was ;)

Bovendien plukt maar 1 persoon de vruchten van hoe hard die groep heeft gewerkt, en dat was niet degene die het best presteerde noodzakelijkerwijs mi (neem iemand als Maarten of Steve). Het had meer te maken met hoe je in de groep lag. Nu is op sociaal vlak presteren ook zeker een weegfactor maar de vraag is / blijft hoe zwaar je die mee moet laten tellen.

Ik vind de huidige constructie weinig zeggen over presteren van bepaalde mensen. Steve heeft nog 1 kans gehad zich waar te maken maar moest daarna in feite ook exit- weliswaar door eigen presteren in die boot maar was daar ook weer mede afhankelijk van zijn 'teamgenoten'

Ik zeg niet dat de mensen die nu afgevallen zijn niet 'terecht' afgevallen zijn, ik vind dat moeilijk te beoordelen, iemand als Marina zie je nauwelijks en leek ook niet erg gedreven bijv. Maar bij Jeanette, Steve of Remco vind ik dat gewoon moeilijk te bepalen, simpelweg omdat je ze weinig in beeld hebt gezien, en ook omdat ze verder gewoon weinig kansen kregen. Mi kreeg de groep op Koh Muk (de kern) veel meer kansen te blijven waar ze bleven door het hele stemgebeuren.

Waarom hebben ze bijv geen teams van Koh Muk tegen Rang Nok laten strijden? (hoewel dat miss teveel op ER zou lijken ;D ) en dan daarvan de winnende groep laten bepalen wie degradeerde danwel wie promoveerde? Dan had je iig een duidelijker beeld gehad van wat de Koh Muk groep echt waard was. Waarom hebben ze niet meer proeven gedaan om te testen wat de sociale/ psychologische en/ of fysieke behendigheid van de mensen op Koh Muk waren (behalve dan de twee die duelleerden die onherroepelijk niet tot de oer-kern hoorden)

Nogmaals ik wil niet beweren dat de mensen die eruit liggen nu meer verdienden verder te gaan dan wat er nu zit, alleen denk ik wel dat dit gewoon moeilijk te beoordelen is door de constructies in het spel. Ik had Jeanette bijv. een ander lot gegund om te kijken hoe ze verder presteren zou, daar heb ik te weinig van gezien om te beoordelen. Bovendien vind ik het nogal krom dat iemand als Maarten meteen na 1 duel exit is alleen omdat het vasteland opgedoekt wordt. Ik nam aan dat de rest dat in komende weken ook ging doen, maar dat blijkt niet het geval. Dat vind ik wel een beetje vreemd dan zacht gezegd, dat hij buiten de boot valt ahw als je voor de rest niet een soortgelijke behandeling hebt (die kunnen ook exit gaan maar dan met promotiekansen) als consequentie hoofdzakelijk wederom van de ongelijke kansverdeling op Koh Muk in den beginne mi.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #30 Gepost op: 17-10-2005, 11:11:47 »
Absoluut niet meer dan in de andere realityprogramma's. Verreweg de meeste mensen die op zich op he eiland Koh Muk bevinden zijn daar gekomen door een fysieke selectie.
Het sociale isolement op de rots Rang Nok is voor veel mensen een zware belasting, zeker voor sociale mensen. De mentale weerbaarheid wordt op deze wijze zwaar op de proef gesteld. Het vreet energie.
Degenen die als eerste op Rang Nok kwamen krijgen het echt niet kado. het is maar de vraag of het gunstig is.

Dat ben ik zeker wel met je eens, dat er een 'dubbelheid' aan vastzit, dat realiseert zich iedereen wel denk ik. De vraag is meer waarom men vond dat de oer KM groep het meer 'verdiende' dan men dat onderling vond/ ervoer van mensen met wie ze al twee weken samenleefden op een eiland. In welke mate de psychologische factor speelde dat die oer KM'ers er al twee weken zaten, en ze hen nog niet kenden cq de promotiekansen dus niet echt gelijk leken te zijn door die verschillen. Als jou gevraagd wordt, wie hun je het meer dat derde niveau, de persoon die al twee weken op niveau twee standhoudt of diegene die met jou heeft gedaan op niveau één waar je continu bij bent geweest en alles van weet..?? Bob kan dit mi al veel accurater inschatten en die is toch een andere mening toegedaan (al lijkt zijn motivatie eerder persoonlijk ;) )
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 7
« Reactie #31 Gepost op: 17-10-2005, 11:12:03 »
Het levenswiel is wel een stuk leuker en spannender nu :)
Joos gaat, als het programma tot het einde doorgaat met dit levenswiel, waarschijnlijk bijna geen kans meer krijgen om op Rang Nok te komen

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 7
« Reactie #32 Gepost op: 17-10-2005, 11:14:32 »
Ze zijn net op het nippertje op het eiland beland. Bij verlies van het duel moet je gelijk naar huis. De behoudzucht kon wel eens groter zijn.

Patrick heeft de guts, maar ook hij is bang voor dat moment. Maar thuis is hij de 'flik' en de leiding over een team. Er wordt van hem verwacht dat hij initiatief neemt. Je kunt ook zien dat hij zich dat bewust is. Hij maakt ook opmerkingen in die richting.

Ja dat vond ik wel grappig.. dat hij nu eens ging bekijken hoe dat voelt in zo' gevangeniscel oid ;D Het heeft idd wel een beetje weg van Alcatraz ;)

En behoudzucht/ even aankijken ok- maar de Koh Mukkers kijken dat al twee weken aan ;) Dus die waren extra gemotiveerd om van Koh Muk af te komen lijkt me, dan ook
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #33 Gepost op: 17-10-2005, 11:50:46 »
Absoluut niet meer dan in de andere realityprogramma's. Verreweg de meeste mensen die op zich op he eiland Koh Muk bevinden zijn daar gekomen door een fysieke selectie.
Het sociale isolement op de rots Rang Nok is voor veel mensen een zware belasting, zeker voor sociale mensen. De mentale weerbaarheid wordt op deze wijze zwaar op de proef gesteld. Het vreet energie.
Degenen die als eerste op Rang Nok kwamen krijgen het echt niet kado. het is maar de vraag of het gunstig is.

Na de eerste proef bepaalde die fysieke selectie (op het eerste niveau) anders alleen maar welke groep iemand mocht promoveren, daarbij kwam bijna altijd het sociale aspect kijken. Bij de opheffing van het eerste niveau bepaalde de proef idd wie wel en wie niet het tweede niveau bereikten. Dit neemt echter niet weg dat tot het sociale aspect tot die tijd veel zwaarder woog.

Bij de degradatie speelde het levenswiel, het sociale aspect en de proef allemaal een rol. Toch lijkt achteraf het sociale aspect ook hier de grootste rol te hebben gespeeld zij het onder invloed van het levenswiel (wat natuurlijk betekend dat het ook heel anders had kunnen lopen).

Tijd zal moeten uitwijzen of het gunstig is om als eerste op Rang Nok te zitten. De inzet is voor de uitdagers echter groter dan voor de Rang Nok'ers. Aan de andere kant als een Rang Nok'er terug wordt gezet naar Koh Muk zal hij/zij waarschijnlijk meer moeite hebben om nog een kans te bemachtigen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Lex [Kandidaat NL]
« Reactie #34 Gepost op: 17-10-2005, 12:03:48 »
Na de eerste proef bepaalde die fysieke selectie (op het eerste niveau) anders alleen maar welke groep iemand mocht promoveren, daarbij kwam bijna altijd het sociale aspect kijken. Bij de opheffing van het eerste niveau bepaalde de proef idd wie wel en wie niet het tweede niveau bereikten. Dit neemt echter niet weg dat tot het sociale aspect tot die tijd veel zwaarder woog.
De consequentie van deze bewering zou moeten zijn, dat bij het opheffen van het eerste nivo de mensen met de minste sociale kwaliteiten zouden zijn afgevallen. Dit lijkt me niet op basis van de feiten te onderbouwen.

De proeven bestonden uit eerst een fysiek-mentaal onderdeel waarbij het aantal kandidaten dat gekozen kon worden werd beperkt. Daarna een sociaal deel waarbij een bepaald belang van de persoon voor de groep werd beloond. Sarah werd bv doorgestuurd omdat ze de proef gewonnen had. Van Steve werd gezegd dat zijn mentale coaching de doorslag gaf.
Bob kreeg een kans omdat hij van de andere zes het langst was blijven hangen. Dus zie ik graag een onderbouwing van je bewering met feiten.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 7
« Reactie #35 Gepost op: 17-10-2005, 12:32:14 »
Wat me overigens verder nog opvalt ;)

Van degenen die gepromoveerd van vasteland naar Koh Muk waren, waren 3 Belgen (en 2 Nederlanders, Bob omdat het 50-50% was en Josha) . Alle drie zijn ze nu exit (waarvan 1 Belg uit eigen beweging - in totaal 2 Belgen uit eigen beweging weggegaan en 1 Nederlander). Op Koh Muk hebben de verhoudingen redelijk gelijk gelegen qua verdeling nationaliteit door de stemronde's met name en de degradaties van de duels ( in eerste instantie zaten er op Koh Muk 4 Nederlanders, 2 belgen).

In het spel zijn nog 6 Nederlanders (na vertrek van Lex) over en 4 Belgen - Opvallend is toch dat bij ER bijvoorbeeld het gros van de Nederlanders eruit gestemd wordt maar dat in dit spel kennelijk de regels toch wel anders lopen. Misschien dat de Nederlandse gedrevenheid en directheid hier juist wel 'beloond' worden, ondanks of juist mede door de sociale factoren?

In beide series speelt stemgedrag een duidelijke rol echter bij ER levert dat voor de Nederlanders vaak snel een nadelige positie op krijg ik de indruk in termen van winkansen. Dit lijkt bij terra toch anders te liggen ;) (Hoewel er wel 2:1 = Belg: Nederlander uit eigen beweging weggegaan zijn uiteraard)
« Laatst bewerkt op: 17-10-2005, 12:37:35 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 7
« Reactie #36 Gepost op: 17-10-2005, 12:38:38 »
Wat me overigens verder nog opvalt ;)

Van degenen die gepromoveerd van vasteland naar Koh Muk waren, waren 3 Belgen (en 2 Nederlanders, Bob omdat het 50-50% was en Josha) . Alle drie zijn ze nu exit (waarvan 1 Belg uit eigen beweging - in totaal 2 Belgen uit eigen beweging weggegaan en 1 Nederlander). Op Koh Muk hebben de verhoudingen redelijk gelijk gelegen qua verdeling nationaliteit door de stemronde's met name en de degradaties van de duels ( in eerste instantie zaten er op Koh Muk 4 Nederlanders, 2 belgen).

In het spel zijn nog 6 Nederlanders (na vertrek van Lex) over en 4 Belgen - Opvallend is toch dat bij ER bijvoorbeeld het gros van de Nederlanders eruit gestemd wordt maar dat in dit spel kennelijk de regels toch wel anders lopen. Misschien dat de Nederlandse gedrevenheid en directheid hier juist wel 'beloond' worden, ondanks of juist mede door de sociale factoren?

In beide series speelt stemgedrag een duidelijke rol echter bij ER levert dat voor de Nederlanders vaak snel een nadelige positie op krijg ik de indruk in termen van winkansen. Dit lijkt bij terra toch anders te liggen ;) (Hoewel er wel 2:1 = Belg: Nederlander uit eigen beweging weggegaan zijn uiteraard)
Als bijvoorbeeld Agnes in ER zou zitten, zou ze ook ver komen, heeft niet zo veel met de nationaliteit de maken denk ik

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 7
« Reactie #37 Gepost op: 17-10-2005, 12:40:25 »
Als bijvoorbeeld Agnes in ER zou zitten, zou ze ook ver komen, heeft niet zo veel met de nationaliteit de maken denk ik

Josephine maakte echter een stuk minder kans denk ik.. of Lex.. of Lisa.. ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 7
« Reactie #38 Gepost op: 17-10-2005, 12:42:46 »
Josephine maakte echter een stuk minder kans denk ik.. of Lex.. of Lisa.. ;)
ja, maar Lex en Lisa gaan hier ook niet op het eiland komen, omdat het gewoon gare mensen zijn... Net als Machteld bijvoorbeeld en dat is een Belg

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 7
« Reactie #39 Gepost op: 17-10-2005, 12:47:08 »
ja, maar Lex en Lisa gaan hier ook niet op het eiland komen, omdat het gewoon gare mensen zijn... Net als Machteld bijvoorbeeld en dat is een Belg

Dat weet ik  nog zo net niet,.. Lisa hing er een aantal maal wel op om door te gaan maar heeft ook wel veel pech ;)

Wie weet, veel hangt af van wie het levenswiel als eerste uitsluit voor zo'n duel.. ik denk niet dat ze per definitie geen kans maakt ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you