Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 35384 keer)

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #40 Gepost op: 15-10-2005, 21:22:13 »
Een eerste aflevering boven gemiddeld  ::ok::
ik vond de opbouw van het spel goed bedacht, hoewel ik de proefen persoonlijk iets minder vond. Maar ik herhaal: We zijn natuurlijk veel te veel verwend geraakt door WIDM

Momenteel is er voor de armen alleen maar te winnen, en de edelen alleen maar te verliezen.  :)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Avonne

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #41 Gepost op: 16-10-2005, 04:04:05 »
De Arthur Legende


Dit zwaard trekken kon bijna niet anders dan drie mannelijke edelen opleveren. ;)


Het verbaasde me. Ik zou er ook op gesprongen zijn. Als je eenmaal in het kasteel zit moeten ze je er eerst maar eens uit zien te krijgen.
Ik zie nog steeds niet hoe je als arme een redelijke kans hebt om er te komen,
terwijl je als edele 75 % kans hebt om te blijven zitten.

Offline Tycho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #42 Gepost op: 16-10-2005, 10:48:04 »
Ik weet het niet.

Ik denk dat ze nog wel wat verassinkjes voor ons in petto hebben.

~Tycho

Offline nightwish

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Halt mich!
Re: Aflevering 1
« Reactie #43 Gepost op: 16-10-2005, 10:53:32 »
Ik weet het niet.

Ik denk dat ze nog wel wat verassinkjes voor ons in petto hebben.

~Tycho

Dat hoop ik ook  ;D
Wat duurt een week lang hè?  ;)
...unbeschreiblich weiblich...

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #44 Gepost op: 16-10-2005, 11:13:53 »
Dat hoop ik ook  ;D
Wat duurt een week lang hè?  ;)

Dat denk ik na Robinson ook. Maar nu hebben we maandagavond robinson en vrijdagavond Oberon, en voor sommige onder jullie daartussen Terra incognita.. Dus dat is al 3 dagen in de week fun... ;D

Offline suusvdburgt

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #45 Gepost op: 16-10-2005, 13:14:08 »
Spoilers kunnen op zich wel leuk zijn (soms ook allesbehalve) ;D En het was weken voor de uitzending op dit forum al overduidelijk dat er vrienden en/of partners van enkele kandidaten rondhingen (en misschien wel kandidaten zelf?). Nu na de eerste aflevering blijkt wel dat die vrienden/kennis van bepaalde kandidaten hier zitten vanwege compensatiedrang  ::rofl::
Dus ik denk niet dat die willen spoilen, maar die voelen zich vast tekort gedaan door het programma (of andere deelnemers?) en wilen het hier inhalen, dus misschien dat dát juist de grootste spoiler is nu  ::vergroot::

Voor de aanhangers van Iris hier op t forum, Ik vind dat nou een leuke meid in het programma!

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #46 Gepost op: 16-10-2005, 14:12:54 »
Ik zweer op de wetten van Oberon  ::rofl:: ik ben geen familie en geen kennis van één van de kandidaten...
Ik ben alleen heel benieuwd naar het verloop en kijk in spanning verder.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Aflevering 1
« Reactie #47 Gepost op: 16-10-2005, 15:12:54 »
Ik heb vrijdagavond met bewondering zitten kijken. Wat een geweldig programma is dat! Met een presentator die voor 100 % in z'n rol zit, superenthousiaste kandidaten, een mysterieuze voice-over, wát wil je nog meer!
Nederland, er staan ons vrijdagavonden te wachten, dat wil je niet weten!  ::ok::
Ik ga het elke week kijken, alleen jammer dat de kijkcijfers van vrijdag een béétje tegenvallen.
Gr.!
The sun came up and reality set in.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #48 Gepost op: 16-10-2005, 16:06:39 »
Ik heb het op internet gekeken, maar soms begreep ik het niet helemaal.

Offline Rolando

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #49 Gepost op: 16-10-2005, 19:17:58 »
Erg boeiend allemaal. Psychologisch gezien zit er veel in. Zal toch wel zwaar worden als je constant in de buitenlucht moet vertoeven.

Offline Tycho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #50 Gepost op: 16-10-2005, 21:07:31 »
Maar dat dwingt dan wel weer respect af bij medespelers en de kijkers, mochten de medespelers en kijkers stemmen wie de nieuwe koning(in) wordt, zoals bij Robinson, dan heeft degene die langer in het armenhuis heeft gezeten toch een streepje voor.

~Tycho

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #51 Gepost op: 17-10-2005, 03:03:05 »
Ook ik heb via internet gekeken, kijkcijfers zeggen dus niet alles...
Vond het wel leuk om te zien, hoewel ik moeite heb met acteergehalte. Maar ik ga zeker vaker kijken! En ik ben ontzettend blij dat dit ook via internet te volgen is, want ik heb  geen tv.

Wat ik me afvroeg, was waarom ze de eerste proef zo slecht in beeld hebben gebracht? Die mensen staan daar allemaal ontzettend moeilijk te doen met touwen, ringen en een paaltje. Als ze nou effe voor de kijker thuis hadden uitgelegd wat het puzzeltje precies was, was het tien keer leuker geweest om te zien. Nu wisselden de shots zó snel, dat de proef afgelopen was voordat ik de puzzel snapte.
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Tycho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #52 Gepost op: 17-10-2005, 12:53:16 »
Ook ik heb via internet gekeken, kijkcijfers zeggen dus niet alles...
Vond het wel leuk om te zien, hoewel ik moeite heb met acteergehalte. Maar ik ga zeker vaker kijken! En ik ben ontzettend blij dat dit ook via internet te volgen is, want ik heb  geen tv.

Wat ik me afvroeg, was waarom ze de eerste proef zo slecht in beeld hebben gebracht? Die mensen staan daar allemaal ontzettend moeilijk te doen met touwen, ringen en een paaltje. Als ze nou effe voor de kijker thuis hadden uitgelegd wat het puzzeltje precies was, was het tien keer leuker geweest om te zien. Nu wisselden de shots zó snel, dat de proef afgelopen was voordat ik de puzzel snapte.

Misschien hadden ze dat ook wel gedaan, maar uiteindelijk weggeknipt, aangezien Peter de proef meteen opgaf. Beetje nutteloos om een (lange) uitleg voor een spelletje te geven als die toch niet gespeeld wordt  :P

Het verbaasde me. Ik zou er ook op gesprongen zijn. Als je eenmaal in het kasteel zit moeten ze je er eerst maar eens uit zien te krijgen.
Ik zie nog steeds niet hoe je als arme een redelijke kans hebt om er te komen,
terwijl je als edele 75 % kans hebt om te blijven zitten.


Dat zeg je nu misschien wel Avonne, maar de kandidaten wisten niet hoeveel kans er was om te promoveren/degraderen. Achteraf gezien, en er vanuit gaand dat de promoverings kansen altijd zoals nu blijven (wat ik betwijfe) zou het inderdaad handiger zijn om als edele te beginnen.

~Tycho

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #53 Gepost op: 17-10-2005, 12:59:55 »
Misschien hadden ze dat ook wel gedaan, maar uiteindelijk weggeknipt, aangezien Peter de proef meteen opgaf. Beetje nutteloos om een (lange) uitleg voor een spelletje te geven als die toch niet gespeeld wordt  :P

~Tycho

Volgens mij werd er op de 1e proef geduid, de proef waarin Dolf tot regent gemaakt werd. Dat was een proef met een staaf en met ringen, maar ik ben er ook nog steeds niet helemaal uit hoe die nou helemaal ging. Er werd zo op de verschillende deelnemers gefocust, dat het verder niet echt duidelijk was.
Jij doelt op de laatste proef, tussen Isaak en Peter, denk ik.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 1
« Reactie #54 Gepost op: 17-10-2005, 13:00:49 »
Wahahha wat een lepe nieuwe smileys ;D

sorry, back on-topic :-X

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #55 Gepost op: 17-10-2005, 14:09:02 »
Volgens mij werd er op de 1e proef geduid, de proef waarin Dolf tot regent gemaakt werd. Dat was een proef met een staaf en met ringen, maar ik ben er ook nog steeds niet helemaal uit hoe die nou helemaal ging. Er werd zo op de verschillende deelnemers gefocust, dat het verder niet echt duidelijk was.
Jij doelt op de laatste proef, tussen Isaak en Peter, denk ik.

Ik dacht het ging over een gordiaanse knoop ????

Offline sirione

  • Forumlid
  • always in charge
Re: Aflevering 1
« Reactie #56 Gepost op: 17-10-2005, 14:44:50 »
Ik vond de eerste aflevering echt geweldig! Mooie beelden (af en toe wat te veel geswitch tussen kandidaten zodat je het bij de proeven niet helemaal duidelijk kunt zien wat de bedoeling nou is). Maar verder fantastisch!
En dan die Dolf, jeetje zeg hij denkt zeker gelijk dat hij koning is ofzo, zoals hij zich gedraagt!! Tegen Imelda zeggen dat ze achter hem moet lopen boehaaaaa! Dat zal wat worden als hij misschien ooit nog eens naar het armenhuis zou moeten, dan wordt hij met de nek aangekeken.
En die Isaak vind ik een verwaande kwast denk ik, maar daar moet ik nog achter zien te komen. Die Eric lijkt me wel ok.
Peter is erg leuk en ook Fred (met dat water, hij zei: "een glaasje graag" tegen Dolf hahahaha erg leuk)

Offline Millesime

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #57 Gepost op: 17-10-2005, 16:16:17 »
Tegen Imelda zeggen dat ze achter hem moet lopen boehaaaaa! Dat zal wat worden als hij misschien ooit nog eens naar het armenhuis zou moeten, dan wordt hij met de nek aangekeken.
En die Isaak vind ik een verwaande kwast denk ik, maar daar moet ik nog achter zien te komen. )

Ik denk dat diegenen die edele "spelen" ook zich deze rol wat moeten toeeigenen... Ze moeten zich wel wat als regent of edele gedragen.

Offline Tycho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #58 Gepost op: 17-10-2005, 16:31:56 »
Volgens mij werd er op de 1e proef geduid, de proef waarin Dolf tot regent gemaakt werd. Dat was een proef met een staaf en met ringen, maar ik ben er ook nog steeds niet helemaal uit hoe die nou helemaal ging. Er werd zo op de verschillende deelnemers gefocust, dat het verder niet echt duidelijk was.
Jij doelt op de laatste proef, tussen Isaak en Peter, denk ik.

Ja daar doelde ik inderdaad op, die eerste proef had ik helaas gemist.

Ik denk dat diegenen die edele "spelen" ook zich deze rol wat moeten toeeigenen... Ze moeten zich wel wat als regent of edele gedragen.

Helemaal mee eens!

~Tycho

Offline Fred

  • kandidaat Oberon
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • Beware the uglyone
Re: Aflevering 1
« Reactie #59 Gepost op: 17-10-2005, 16:32:30 »
ja maar je kan het ook overdrijven
Ik denk dat diegenen die edele "spelen" ook zich deze rol wat moeten toeeigenen... Ze moeten zich wel wat als regent of edele gedragen.