Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 35386 keer)

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 1
« Gepost op: 14-10-2005, 19:27:51 »
De kop is eraf ;D

In dit topic kan je alles kwijt over de allereerste aflevering van Oberon die straks gaat beginnen.

« Laatst bewerkt op: 14-10-2005, 20:27:24 door JvB »
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #1 Gepost op: 14-10-2005, 21:28:33 »
oooohhh,...ik vin het leuk!!!!!! Heb gelachen en vond het spannend. Stuk strategie erbij ::jaja:: ::jaja::. Ben benieuwd naar volgende week!! ::tandpastasmiley::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Aflevering 1
« Reactie #2 Gepost op: 14-10-2005, 21:29:35 »
 :D Ik heb heerlijk een programma gekeken, zonder 1 RECLAME  ;D. Het zijn de commerciele niet dat weet ik, maar het is gewoon lekker een uur TV kijken.

Ik vond het een zeer boeiende aflevering. Een heel mooi in elkaar gezet concept! Het is spannend,stuk strategie zit erin, en het leert je een beetje kijken in het verleden.

De edelen, die zich echt als edelen opstellen, en de Arme die niks te makken hebben  :D .. In 1 woord erg boeiend, volgende week kijk ik weer  ::jaja:: ::ok::

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Aflevering 1
« Reactie #3 Gepost op: 14-10-2005, 21:33:36 »
ja ben zeker enthousiast. Nu je het zegt,....geen reclame wat een verademing ::tandpastasmiley::!!! Vond Dolf toch heel sterk aan het eind tegen de raadsheer. Of het wijs was is nog de vraag. Maar ik denk dat een goede koning luistert naar zijn raadsheer, maar als hij het er niet mee eens , zijn eigen plan terkt. Dat heeft hij dus gedaan ::ok:: ::ok::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #4 Gepost op: 14-10-2005, 21:33:54 »
Het is mooi gefilmd en vond het voor een eerste aflevering zeker de moeite waard. Enige kritiekpuntje de iets te ingestudeerde teksten van een paar deelnemers.

Goede actie van Stella ook richting edelen in het begin... ::rofl::
Geniet nooit met mate...

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #5 Gepost op: 14-10-2005, 21:36:46 »
Had idem idee over die uitspraken van sommige kandidaten ja. :)

Maar vond het ook oké  ::ok::

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Aflevering 1
« Reactie #6 Gepost op: 14-10-2005, 21:37:10 »
ja ben zeker enthousiast. Nu je het zegt,....geen reclame wat een verademing ::tandpastasmiley::!!! Vond Dolf toch heel sterk aan het eind tegen de raadsheer. Of het wijs was is nog de vraag. Maar ik denk dat een goede koning luistert naar zijn raadsheer, maar als hij het er niet mee eens , zijn eigen plan terkt. Dat heeft hij dus gedaan ::ok:: ::ok::

Wat Dolf zei was zeker gewaagd. Je zag Huub kijken/denken, ik heb meer verstand van auto`s  :P ... En de Actie van stella.. ik heb gelachen  ;D

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Geef je mening over Oberon...
« Reactie #7 Gepost op: 14-10-2005, 21:39:23 »
Mja, mijn eerste indruk is ook wel positief eigenlijk. Interessant spel. Ik vraag me af waarop je uiteindelijk afgerekend wordt. Eten geven aan de armen mag dan wel niet, maar ik vind het wel een teken van karakter en medeleven. Dat is ook belangrijk voor een koning, lijkt me.

Mmmmm zeer benieuwd.  ::ok::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #8 Gepost op: 14-10-2005, 21:39:30 »
Dat ingestudeerde viel mij ook op, maar dat was het enige minpuntje.

Naast de schitterende beelden ook mooie en vooral spannende proeven. ::ok::
er was eens......

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Aflevering 1
« Reactie #9 Gepost op: 14-10-2005, 21:40:39 »
 :) Het is ook niet echt proef.... 20 minuten praten .... proef ... einde

De proeven volgen elkaar snel op waardoor het spannend blijft, en de wendingen zijn soms wat onverwacht  ::jaja::

Offline wombat

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Marsupials rule
Re: Aflevering 1
« Reactie #10 Gepost op: 14-10-2005, 21:43:04 »
Mooie omgeving/landschap. Geweldig kasteel. Leuke bediendes die je wassen..... :P

Je zou verwachten dat die lui van Monty Python ineens voorbij komen galopperen (met cocosnoten)zoekend naar de heilige graal.... ;D

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Aflevering 1
« Reactie #11 Gepost op: 14-10-2005, 21:45:35 »
Vond't een erg leuke aflevering. Ben heel benieuwd wat deze serie zal gaan brengen. De kandidaten leken zich snel in de voor hen opgelegde rol te kunnen inleven. Ik hoop dat het spanningsveld tussen rijk en arm nog bijzondere wendingen zal gaan krijgen.

Jammer dat de onderwater-opdracht zo snel was afgelopen. En de reden, tsja, als de raadsheer dat te weten zou komen...
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #12 Gepost op: 14-10-2005, 21:45:41 »
::ok::

Ondanks de waarschuwing over de trage en logge eerste uitzending heb ik hier eigenlijk niks van gemerkt. Heel fijn om ff te horen hoe alles in elkaar zit. Prachtig vond ik ook dat je gelijk ziet dat mensen met macht zich heel anders gedragen dan onderdanige. Dolf probeerde dit nog wel goed te maken door op z'n knieen te gaan voor wat water maar ik geef Isaak gelijk dat als hij echt koninkje wil spelen niet echt hoort. Ook vond ik Jeroen geweldig, hij heeft zo te zien er echt goed verstand van ook.

Voor een eerste proef, hetzij nogal kort en gelijk met een tactisch einde toch wel vrij heftig hoor... Dompel ff iemand een poosje onderwater. ;)

Samengevat: ::ok:: Zeker weer kijken volgende week.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #13 Gepost op: 14-10-2005, 21:47:00 »
Mooie omgeving/landschap. Geweldig kasteel. Leuke bediendes die je wassen..... :P
Nou, dat lijkt me persoonlijk helemaal niks, maar goed. :D
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Aflevering 1
« Reactie #14 Gepost op: 14-10-2005, 21:47:28 »
Jammer dat de onderwater-opdracht zo snel was afgelopen. En de reden, tsja, als de raadsheer dat te weten zou komen...
::jaja:: zonde idd.. het leek mij een spectaculair spel inderdaad... Als ze het maar niet gaan herhalen zoals bij de Farm  ::ohno::

Offline Joni

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #15 Gepost op: 14-10-2005, 21:49:31 »
Ik was aangenaam verrast door dit programma. Het bleef boeien, ook al was het "nog maar" de eerste aflevering, waarin de poppetjes neergezet dienen te worden. Het concept is zeker interessant. Wel vraag ik me af of er mensen "gedwongen" gaan afvallen zoals in Peking Express of Big Brother of zo. Ik krijg nu de indruk dat mensen alleen afvallen door het luiden van de noodklok, wat dus puur je eigen keuze is.

Offline plienke

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #16 Gepost op: 14-10-2005, 21:49:59 »
Een hele mooie aflevering..
Ik moest er wel evne aan wennen dat er nu een reality programma in deze stijl is..
Er waren momenten dat ik moest denken aan de Farm..
Of ligt dat aan mij?  ???
Met name het gedeelte bij het duel en het overleven bij de arme..
Voor mij gevoel kijk ik soms naar een film die nu wordt onderbroken en dat ik verplicht ben om een WEEK te wachten..
Om te zien hoe het verder gaat.. (zucht)

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #17 Gepost op: 14-10-2005, 21:51:12 »
Het leek me tegen te gaan vallen van te voren, maar toch maar gekeken...en nou eigenlijk ben ik er wel gecharmeerd van.. 8)
sic transit gloria mundi

Offline nightwish

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Halt mich!
Re: Aflevering 1
« Reactie #18 Gepost op: 14-10-2005, 21:53:27 »
Ja ik ben ook wel positief, altijd moeilijk zo'n eerste indruk van een nieuw programma.
Beetje wennen nog, soms was het idd wat te gespeeld, maar ik ga het zeker volgen.

Nu al die namen nog uit elkaar houden  ;D

Heeft iemand al een favoriet zo na de eerste aflevering?
...unbeschreiblich weiblich...

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #19 Gepost op: 14-10-2005, 21:54:40 »
Wel vraag ik me af of er mensen "gedwongen" gaan afvallen zoals in Peking Express of Big Brother of zo. Ik krijg nu de indruk dat mensen alleen afvallen door het luiden van de noodklok, wat dus puur je eigen keuze is.
Wat ik had begrepen is dat het duel tussen de arme en de edele voor de arme "exit" tot gevolg heeft en voor de edele "degradatie", weet alleen niet meer waar ik dat gelezen had.
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)