hihi Millesime, ik heb bij
Falko Zandstra op school gezeten en ja hij was toen erg knap, nu is hij absoluut geen spijker meer, zoals hij altijd werd genoemd, de jaren hebben hem goed gedaan

Met een
klapschaats kan de rijder meer druk op ijzer uitoefenen waardoor je meer snelheid kunt maken...heb ik me alten vertellen hoor toen ik nieuwe schaatsen ging kopen....dat is het voordeel tov en gewone schaats

....wist je dat de klapschaats van oorsprong bedoeld was voor het kunstrijden, maar dat dat totaal niet haalbaar was.?
Bij het langebaanschaatsen, dus de langere afstanden maakt het op zich niet zoveel uit of je nu de
binnen- of buitenbaan hebt. Maar bij de kortere afstanden zoals de 500 meter maakt de schaatser zoveel snelheid, in de binnenbocht dat hij/zij vanwege die snelheid moeite heeft om in de baan te blijven, met als gevolg dat hij/zij of onderuit gaat of de tegenstander hindert, indien die vlak achter de schaatser schaatst, wat tevens weer kan leiden tot diskwalificatie.
De binnenbocht zorgt tijdens de kortere afstanden dus voor meer snelheid vanwege de kortere passen die men daarin neemt.
Aangezien de 500 meter altijd twee keer geschaatst wordt tijdens een wedstrijd start elke deelnemer altijd 1 keer in de binnen- en 1 keer in de buitenbocht, om de kansen gelijk te houden. Bij andere afstanden wordt er geloot wie in de binnenbaan start en wie in de buitenbaan start.
ik hoop dat je er iets aan hebt Millesime