Auteur Topic: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.  (gelezen 47406 keer)

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Gepost op: 13-01-2006, 12:16:00 »
Even aftasten, wennen en bevelen opvolgen.

De bewoners zijn inmiddels wakker en zitten aan de ontbijt tafel.
 


Vanmorgen meldde Micky Hoogendijk zich in het Hotel, ze blijkt dus de Manager te zijn.
Dat hadden de Hoteliers niet verwacht.



Alhoewel je duidelijk ziet dat ze nog even moeten wennen aan alles want de stem heeft zich vanmorgen al een paar keer gemeld. De deur van de dagboekkamer moest dicht blijven want er moet aangebeld worden voordat je naar binnen wilt. De deur van de voorraadkamer moet ook dicht blijven. Verschillende hoteliers vergeten hun zender om te doen en werden verzocht die om te doen.

De stem meldde vervolgens ook nog dat er verschillen batterijen verwisseld moesten worden, wat dan duidelijk naar voren komt is dat Bart en Kelly weten hoe het werkt.
De anderen hebben al snel door dat er achter het luikje naast de tap de batterijen verwisseld kan worden en Viola legt wel uit dat de lege batterijen in het ene bakje moet en de volle kun je uit de andere pakken....

De streamers kregen ook nog even een kijkje in de dagboekkamer...

Na het ontbijt word er overlegd wie wat gaan doen dus we wachten af...


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #1 Gepost op: 13-01-2006, 12:21:49 »
Hier zijn de bewoners van het hotel, of beter gezegt het personeel van het hotel.

Frank Awick

Bart Spring in `t Veld

Micky Hoogendijk  (Big Boss van deze week)

Bonnie St.Claire

Gert Timmerman

Kelly Van Der Veer

Monique Sluyter

Viola Holt

Op dit moment zijn ze aan het vergaderen onder leiding van Micky die deze week de manager zal zijn.
Het gaat nog een beetje chaotisch maar daar zal vast wel verandering in komen.
Vanavond zal er een receptie zijn en komt er een veiling onder leiding van Viola. De gasten zijn uitgenodigt door het personeel van het hotel.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #2 Gepost op: 13-01-2006, 16:17:42 »
Het gaat even niet over Kelly

Kelly komt de tuin van het Hotel uit. “Zullen we lekker in de jacuzzi gaan?”, stelt ze voor. Monique en Bart zijn hier wel voor te porren en lopen de tuin in. “Is die wel schoon”, vraagt Monique zich af. “Er drijft van alles in!” Even later zijn Monique en Bart in een diep gesprek. Dit tot groot ongenoegen van Kelly, die altijd in de schijnwerpers wil staan: “Ik heb het idee dat het niet meer over mij gaat!”

'Pipi machen'

Bonnie, Kelly en Bart nemen even een kijkje in de dagboekkamer. Bonnie maakt een vergelijking met die bekende reclame van de koffie: “Wat is het hier gezelliiiig!” Even later lopen ze met zijn drieën weer naar de woonkamer. Bonnie maakt nog even even een sanitaire stop: “Ik ga even pipi machen.”

Bart heeft geen baan meer

Het is al laat. De Hoteliers pakken lekker hun koffers uit. Maar Kelly en Bart praten nog even verder. “Ik heb van de week ontslag genomen als redacteur”, biecht Bart op. Kelly dacht dat hij bij de televisie werkte: "Je had toch je eigen programma?" "Daar ben ik ontslagen”, vertelt de winnaar van BB1. “Ze wilde een oudere doelgroep bereiken en dan kun je geen jongerenprogramma presenteren.” Kelly begrijpt het probleem: “Dan moet je lekker naar MAX.”

Bart is al hard aan het werk
 
Terwijl alle Hoteliers langzaamaan hun bed opzoeken, schrijft Bart een verslag van de dag....



Vroeg uit de veren

De eerste nacht zit erop. Hotelier Viola is tijdig opgestaan en maakt een heerlijk ontbijt klaar voor haar mede-Hoteliers. Kelly hoort haar bezig in de keuken en vraagt of ze kan helpen. "Welnee schat", reageert Viola. "Blijf toch nog lekker even liggen." Maar dan klinkt plotseling een stem uit de luidsprekers: "Alle Hoteliers moeten hun batterijen wisselen." Er wordt dus niet uitgeslapen op de eerste dag.



Jus d'orange à la Frank



Micky Hoogendijk stapt het Hotel binnen!

Micky Hoogendijk is de eerste Big Boss van Hotel Big Brother


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #3 Gepost op: 13-01-2006, 16:21:13 »
Tijd voor ontbijt

Het is negen uur en de Hoteliers zijn klaar voor hun eerste gezamenlijke ontbijt. Iedereen loopt nog een beetje onwennig rond. De enige die echt wakker lijkt is Big Boss Micky, maar ja, die is natuurlijk al een tijdje wakker. Kordaat blaast ze op haar fluit en vraagt de mede-Hoteliers aan tafel te komen.

De zomerjurkjes van Kelly

“Het was kwart voor vier vannacht”, vertelt Viola. “Ik heb met Kel nog lang aan de champagne gezeten. En zij wilde nog lekkere worstjes.“ Kelly komt inmiddels aangekleed aanlopen in de Woonkamer.” “Jij ziet er beeldig uit meid”, vindt Viola. “Jij ook hoor schat”, lacht Kelly. Ze heeft een kort zomerjurkje aan omdat het warm is in het Hotel. “Ik heb alleen maar van dit soort jurkjes mee. Ik wist dat het hier zo warm was.” Kelly refereert natuurlijk aan haar eerdere verblijf in het Big Brother-huis.

Micky zwaait de scepter

Micky wil graag haar rol in het Hotel uitleggen: “Ik ben jullie manager en dat betekent dat ik de baas ben. Ik helemaal geen zin om jullie te vertellen wat jullie moeten doen. Ik wil jullie alleen maar aansturen. Als er echt wat aan de hand is, dan blaas ik op mijn fluit.” “De fluit van Micky”, lacht Frank. De overige Hoteliers knikken instemmend. “Ik ben benieuwd wat jullie bedacht hebben. Ik wil straks heel georganiseerd aan het werk gaan. Het is vandaag vrijdag en als we bedrijven willen bereiken om van het weekend wat op poten te zetten, dan moeten we dat vandaag doen.”

Even Centraal

Micky wil de aandacht van alle Hoteliers om het regelboek door te nemen



Vieze jasjes

Micky neemt de taak op zich om de huishoudelijke taken binnen Hotel Big Brother te verdelen. Bart wil graag strijken, maar iedereen vraagt zich af waarom. “Ik ben goed in strijken, want mijn vader was vroeger buschauffeur en die had altijd vieze jasjes. Die moest ik dan strijken." “Ah gat, wat een vies verhaal”, reageert Kelly.

Playboybunnies en Robbie Williams kaartjes

Na het regelboek en de taakverdeling, wil Micky weten van de Hoteliers wat zij al bedacht hebben om geld in te zamelen voor Mappa Mondo. Monique heeft voor zaterdag twee Playboybunnies geregeld als gastvrouwen voor de deuren van het Hotel. Frank neemt de taak op zich om zaken met de buitenwereld te regelen zoals de veiling van spullen die worden aangeleverd door bekende Nederlanders.

Kelly heeft twee kaartjes voor het concert van Robbie Williams in de Arena. Die wil ze graag veilen op de Hotel Big Brother website. Houdt de site dus goed in de gaten; wie weet schudt u binnenkort de hand van Robbie Williams!

De pers op visite?

Micky wil voor de receptie van zaterdag een bevriende 'taartenarchitect' uitnodigen. “Hij regelt chocolade voor de komende week. Daarnaast wil hij iemand in het Hotel bodypainten met chocola.” Micky heeft meer ideeën. “Het belangrijkste is dat we nu pers genereren. Misschien is het slim als we die vanavond voor het diner uitnodigen.” Bart stelt voor om de regionale omroepen te benaderen. Bonnie’s adresboek staat gelukkig vol met telefoonnummers.

Kelly houdt niet van afkraken

De taken in het Hotel moeten rouleren, vindt Micky. “Er zijn maar twee telefoons. Dus er kunnen er twee bellen en de rest kan in het Hotel aan de slag.” Monique gaat bellen voor frisdrank en bier. Kelly wil nog even weten hoe het gaat met bonuspunten. Micky legt uit: “Bonuspunten krijg je van een mede-bewoner. Op de twee Hoteliers met de minste punten mag het Nederlandse publiek stemmen.” “Dus we hoeven elkaar niet af te kraken?”, vraagt Kelly. “Nee, nee, het is positief”, stelt Micky haar gerust. “Het is niet persoonlijk, maar het gaat erom wie er het meest een bijdrage levert aan Mappa Mondo.”

Micky legt uit; Viola gaat aan de slag



Viola heeft beet!

Ze regelt oesters voor het diner van aanstaande zaterdag



Druk aan de telefoon

De Hoteliers zijn hard aan de slag. Er wordt gebeld en geregeld dat het een lieve lust is. Viola regelt Joop Braakhekke, Frank is bezig met kokskleding en Monique regelt kinderkleding voor de veiling.



Dagdromen of brainstormen?


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #4 Gepost op: 13-01-2006, 16:23:55 »
Kelly stopt met roken

Kelly is vandaag gestopt met roken. Viola is trots op Kel en zou zelf ook weer willen stoppen. “Het enige nadeel is dat ik tien kilo aankwam toen ik stopte. Maar gebruik die pleisters”, tipt ze.
“Ja die wil ik wel”, zegt Kelly snakkend naar een beetje nicotine. “Ik vind het wel goed hoor, de één stopt met roken, de ander met drinken”, zucht Viola. ”Ach maar schat ik drink nog wel hoor”, zegt Kelly met een lach.

Grote Pannenkoekenpannen

Iedereen is druk in de weer voor het kinderfeest aankomende zondag. Kelly wil Jim en Elize uitnodigen. “Die kunnen toch mooi komen zingen zondag”, oppert ze.
Mickey wil clown Bassie en Monique regelt een pannenkoekenbakker. “Hij neemt zulke grote pannenkoekenpannen mee dat we ze niet eens kunnen tillen, goed he!”



Hamburgerlunch

Terwijl het grootste deel van de Hoteliers bezig is met de organisatie van de feesten die dit weekend gegeven worden, verzorgt Gert Timmerman de lunch. Maar zo’n lunch is niet iedereen gewend. “Wat sta je nu te bakken?”, vraagt Monique aan Gert. “Hamburgers”, reageert Gert. “Lekker toch, als tussendoortje?”

Mickey neemt de leiding
 
De ‘Big Boss’ Mickey Hoogendijk roept een vergadering bijeen. Kelly wil er bij komen zitten “Ga jij maar bellen”, geeft Mickey haar de opdracht. Dan richt ze zich tot de andere Hoteliers: ”Even centraal jongens. We hebben alles op orde voor zaterdag, maar we moeten nog wel een draaiboek hebben.” Alle Hoteliers sommen op wat ze zelf hebben geregeld, maar dan grijpt Mickey weer in. Ze blaast op haar fluitje: “Even centraal jongens!”



Een koe met bier insmeren

Mickey stelt voor om maandagavond een Japanse avond te organiseren. “’s Middags krijgen jullie eerst een cursus sushi maken. Dat is dus gewoon jullie werk. En dan kunnen mensen betalen om ’s avonds Japans te komen eten.” Bart vat het idee op om Sumo-pakken te bestellen, waar iedereen enthousiast op reageert. Zijn tweede idee doet de wenkbrauwen echter fronsen.
“Kunnen we geen koe in de tuin zetten en dan insmeren met bier”, begint Bart. “Wat is dat nou weer”, reageert Viola bot. “Dat is echt iets Japans”, gaat Bart onverstoorbaar verder. “Mensen uit de stad betalen grof geld om twee keer per dag zo’n koe met bier in te smeren.”

Weekendplanning

Het weekend is al volgeboekt



Spaghetti à la soap
 
Gert en Kelly staan samen in de keuken. Terwijl Gert in de spaghetti roert probeert Kelly hem te helpen. Gert heeft er echter niet veel vertrouwen in. “Straks gooi je nog zeep in mijn spaghetti”, zegt hij bedenkeljk.



Viola's speurtocht

Is Viola iets kwijt?



Bellen met het thuisfront

Viola is een aantal dingen vergeten in te pakken. Daarom belt ze haar man Peter. “Ik heb lekker geslapen vannacht, maar wel heel lang met Kel aan de champagne gezeten”, vertelt ze. Echtgenoot Peter vraagt zich af of ze genoeg eten en drinken hebben. “Ja hoor schat, we hebben nog genoeg”, stelt Viola hem gerust.
Frank en Monique zitten ondertussen samen aan de keukentafel. “Je krijgt toch geen persoonlijk gesprek als iedereen het kan horen”, zegt Frank “Of je vriend en jij snappen het wel maar de mensen thuis niet.” “Ach ik bel over een paar dagen wel. Ik wil toch even weten of alles goed gaat”, antwoordt Monique.

Frank doet een moord voor Beau

Viola is van de week wakker gebeld door radio 538. “Pff, het was 8 uur, ik wilde net onder de douche stappen”, zegt Viola met een zucht. “Nou, ik zou er een moord voor doen om wakker te worden met Beau van Erven Dorens”, reageert Frank direct.

"Volgende week ben jij eruit"

Viola vertelt met liefde over haar hond. “Het is een getrainde politiehond en hij is heel erg lief. Ik heb van John de Mol toestemming dat hij mag komen logeren. Hij kan namelijk heel slecht alleen zijn." Daar is Big Boss Micky het niet mee eens. “Als manager van het Hotel vraag ik me af of dat wel zo hygiënisch is”, zegt ze streng. “Nou ik heb toestemming, maar als jij volgende week eruit bent, zien we wel weer verder”, reageert Viola scherp.

Kelly uit de kleren

De Hoteliers gaan studenten van Nijenrode uitnodigen. “Kelly heeft er zin in”, roept Big Boss Mickey. “Kun je geen speciale act doen?”, vraagt de manager. “Nou ik ga echt niet strippen hoor”, antwoordt Kelly. Waarop Bart reageert: “Houd jij je kleren nou maar aan.”
“Mag ik wel vertellen dat jij voor de entertainment zorgt?”, probeert Mickey opnieuw. “Nou ik ga wel een leuk typetje neerzetten”, besluit ze.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2006, 21:58:21 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #5 Gepost op: 13-01-2006, 22:01:08 »
Viola klaagt

Viola klaagt over de computer. “Probeer jij maar eens op dat ding te werken”, zegt ze tegen Bonnie. “Je moet de batterij van het toetsenbord vervangen”, tipt Micky.
Bart wordt er een beetje moe van. “Het werkt prima, je moet gewoon weten welk knopje je indrukt.” “Misschien kunnen we wel computerlessen gaan geven”, grapt Kelly tegen Bart.

Hollandse cowgirls

Viola heeft contacten gelegd met een linedancegroep. “Het lijkt ordinair en country, maar het is zo leuk om allemaal hetzelfde te doen. Ik heb drie lessen gehad en ik ben helemaal hooked.” Ondertussen oefent Kelly gelijk wat moves, Viola komt ernaast staan en legt wat pasjes uit. “Hiiiaaaaa”, gilt Kelly als een echte cowgirl.



Daar is de bedrijfskleding!

De bel gaat. Er staat iemand voor de deur van het Hotel. Is dit een gast? Viola is helemaal van haar à propos. “Ik had helemaal niemand verwacht.” “Zijn er sterke mannen? Ik heb wat hulp nodig”, zegt de dame die voor de poort staat. Bart tilt de zware doos het Hotel in. “Hi, ik ben Bianca”, stelt zij zich voor. Micky vraagt gelijk of ze het gastenboek wil tekenen. Maar het gaat hier niet om een hotelgast. Bianca komt de kokskleding, schorten en koksmutsen, die Frank vanmorgen besteld heeft brengen. De eerste bestelling is binnen! Zo gaat ie goed… "Die zwarte koksmuts vind ik maar niks", zucht Viola. "Kijk hij past niet eens op mijn hoofd." Monique zet de woorden van Viola kracht bij door smakelijk te lachen. "We zitten nu wel hard te lachen, maar we zijn er wel heel blij mee hoor", stelt Monique Bianca gerust.



Heartbreak Hotel?

Is Elvis in the Hotel Big Brother-building?

Micky wil afstand bewaren

Er wordt gezellig gekletst tijdens het diner. Het gesprek komt op de slaapplaats van de Big Boss. “Je kunt bij ons op de slaapkamer”, stelt Viola gastvrij voor. Maar Big Boss Micky toont zich een ware manager: “Ik slaap alleen. Laten we maar een beetje afstand bewaren!” Viola begrijpt de hint maar al te goed en druipt af: “Oke, oke”

Gert gaat weg...voor even
 
Er stopt een taxichauffeur voor de poorten van Hotel Big Brother. Gert heeft namelijk vanavond nog een optreden in het land. De Hoteliers zwaaien de zanger enthousiast uit. Het is nu al één grote familie!





Er wordt geploeterd

Monique, Bonnie en Viola geven de keuken een grote beurt. De dames vinden het belangrijk dat het Hotel er spic en span uitziet als de gasten morgen komen. Maar de inspanningen eisen hun tol. Viola krijgt het er warm van en moet het schoonmaakwerk even neerleggen. "Zo, even in de ijskast hangen hoor. Echt lekker zo'n ijskast!"

Snotterende Kel weet het juist heel goed

Iedereen is op kantoor in de weer om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het Mappa Mondohuis. Kelly lijkt het doel waar de Hoteliers voor strijden niet goed onder woorden te kunnen brengen. Dat is nogal belangrijk als je donateurs wilt werven! Big Boss Micky legt het goede doel nog maar eens uit aan Kel. Huilend op bed lucht zij haar hart uit bij Monique en de Big Boss. Voor Kelly ligt het onderwerp ziek zijn nogal gevoelig aangezien haar goede vriendin op het moment ook ernstig ziek is. Unaniem besluiten de drie dat Kelly maar beter kan gaan slapen om er morgen weer fris en vrolijk tegenaan te gaan.



Kelly Returns

Na wat traantjes en tuitjes verzamelt Kelly al haar moed. Frank spoort haar aan om chocolade van zich af te laten likken voor het goede doel. “Zal ik dat echt doen?” Hij laat direct weten dat hij daar graag voor zou willen betalen. Bart wilt de Telegraaf erbij betrekken, Micky heeft te horen gekregen dat Gordon momenteel rustig aan moet doen. Kortom de Hoteliers brainstormen over wat ze nog kunnen ondernemen op dit late tijdstip. “Emile (Ratelband) zat ook al in zijn pyama toen ik hem belde”, zegt Viola.
Kelly is op dreef en hangt voor de vierde maal aan de telefoon.”Zal ik je over 10 minuutjes terug bellen? Dan kan je erover nadenken, goed?” Wie weet heeft ze nu wel beet.

Uitgeteld?

Na vele pogingen besluiten De Hoteliers het er voorlopig bij neer te leggen. “Jongens dit gaat vanavond echt niet meer lukken”, klaagt Viola. Alleen Frank en Bart zijn nog bezig. In de woonkamer bespreken de dames allerlei gerechten en cosmetische producten als crèmepjes en zalfjes. Kelly wil morgen als WC-juffrouw geld inzamelen. Verder spreekt ze over haar grote troef en gat in de markt: ‘Kel’s Crème!’
« Laatst bewerkt op: 14-01-2006, 00:11:16 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #6 Gepost op: 14-01-2006, 00:11:47 »
Sluit chocolade je huid niet af?

“In een bad met chocolade stappen? Als ze ervoor betalen, wil ik het wel doen”, vertelt Viola aan Big Boss Micky. “Er is een speciaal soort chocolade wat mee buigt met je huid zodat je je daarmee kan laten beschilderen”, weet Micky. Monique is er vanavond helemaal doorheen en ziet nog maar één manier om aan de stress te ontsnappen: de sauna. Frank is niet van de telefoon af te slaan. Hij zal en moet al zijn energie steken in het goede doel.

Heeft Big Brother iets in petto?

De spanning neemt toe bij de Hoteliers. “Big Brother is niet te vertrouwen”, denkt Viola. “Ben benieuwd welke BN’er ze hebben geregeld voor vannacht”, vervolgt ze. “Ik kijk nergens meer van op!” “Zou je denken?”, zegt Bonnie. “Voor hetzelfde geld hebben ze een papegaai die de hele nacht krijst.” Viola moet weer aan haar hondje denken. Het mag duidelijk zijn dat de Hoteliers een verrassing verwachten.

Krijgt Bonnie huisarrest?

"Bonnie, je raakt aan de kook", roept Frank. De blonde zangeres heeft geen idee waar hij het over heeft. Maar dan komt hij aanlopen met haar zender. "Je hebt deze op de kookplaat laten liggen." Kelly komt niet meer bij van het lachen. "Zou ik nu huisarrest krijgen?", vraagt Bonnie zich af.

Slaap Kelly slaap, daar buiten loopt een...

Terwijl de Big Boss als één van de eersten naar bed is gegaan, is de rest van de Hoteliers gezellig aan het kletsen in de woonkamer. Micky Hoogendijk staat morgen als manager van het Hotel een zware taak te wachten. Morgen vind de première van het wekelijks terugkerende diner in Hotel Big Brother plaats. Wie ook al in bed zijn gaan liggen maar eerst nog even wat belangrijke onderwerpen bespreken, zijn Bonnie en natuurlijk Kelly. “Zou zo’n slaapdingetje doorwerken?” Als je er één inneemt en de volgende ochtend weer ééntje?” vraag Kelly zich af. “Ik zou dat niet doen als ik jou was”, adviseert Bonnie en leest weer rustig door. Kelly rest niets anders dan schaapjes te gaan tellen.

« Laatst bewerkt op: 14-01-2006, 00:21:09 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #7 Gepost op: 14-01-2006, 11:00:14 »
Waar blijven de gasten?

Frank wacht al een uur op zijn gasten, die tussen negen en tien uur in het Hotel zouden komen ontbijten. Een paar minuten voor tienen gaat dan eindelijk de bel.
Het is de eerste gast van vandaag: Irene, een vriendin van hem. Ze is helemaal alleen. “Je vraagt je af waar de anderen zijn hè”, zegt ze. Als Frank haar jas aanneemt, legt ze uit dat haar vriend niet op haar telefoontjes reageerde, of op de bel. “Ik heb een kwartier voor zijn deur gestaan en ben echt kwaad op hem." Ze denkt: "Die ligt waarschijnlijk in coma. Hij is tot laat gaan stappen." Jammer is dat hij nog andere mensen voor het ontbijt zou regelen. Ze weet niet of die nou nog komen. “Dan heb je een privé-ontbijt”, zegt gastheer Frank vriendelijk.

Viola komt zich voorstellen: “Ik ben Viola van Hotel Big Brother.” “Wil je een kop koffie, wil je thee? Je mag overal zitten”, stelt Frank zijn gast op haar gemak. Irene geeft nog eens aan dat ze het verschrikkelijk vindt dat haar vriend niet is komen opdagen. “Ik ben er heel vroeg voor opgestaan”, geeft Frank aan.
“Ach, maar jij bent toch een vroege vogel, dus dat maakt niet uit”, relativeert Irene de boel. Viola geeft aan dat Irene ook een luxe ontbijt mag, maar dan natuurlijk wel meer moet betalen: “Dan kan je bijvoorbeeld champagne krijgen, of kaviaar." Maar Irene hoeft niet zoveel te eten. Ze was vanochtend pas om vier uur terug van het uitgaan en lijkt niet zo’n trek te hebben. Verder is ze echter helemaal in haar nopjes: "Wat een eer, ik sta als eerste in het gastenboek!" Kelly zit in het kantoor met Bart en zegt over het geringe aantal bezoekers: "Ik vind het zo sneu voor Frank!"


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #8 Gepost op: 14-01-2006, 11:03:23 »
Bart typt zijn verslag van de dag



Om negen uur komen de gasten

Frank is al druk bezig met het ontbijt, want zijn gasten komen om negen uur. Hij speelt het 'safe' en wil daarom dat iemand hem helpt met een omelet maken, want dat heeft hij nog niet zo vaak gedaan. Ook wil hij hulp van Viola bij het zetten van de koffie, want dat doet Frank ook nooit. "Ik ben geen koffiemens", zegt hij tegen Viola, die druk bezig is haar 'gezicht op te zetten.' "Mmm, I love Dior", verzucht ze. Frank begint maar alvast met het snijden van plakjes kaas.



Wie hangt er boven Viola's bed?




 
Het koffieapparaat lekt. Monique heeft koffie gezet en Frank net uitgelegd hoe dat in zijn werk gaat. ("Wil je dat nog één keer resumeren Monique?"). Als het apparaat al even aan het pruttelen is, blijkt het toch niet helemaal goed te gaan: de koffie borrelt over. "Hij stroomt niet door. Wat is er aan de hand?", vraagt Monique zich af. Viola stelt voor Micky erbij te halen: "Dit is een Big Boss-probleem." Monique haalt Micky erbij. Die raadt aan de deksel er voortaan op te zetten. "Want het loopt allemaal in een soort van verhaaltjes."


Bijna klaar...

Het ontbijt is klaar, nu de vrouwen nog...

Lievelingsgetal

“Met wierook kan je je huis reinigen”, zegt Viola. “En het is stimulerend.”
“Stimuelerend?”, vraagt Frank. “Ja”, leert Viola hem. “Voor je eetlust, voor je gezelligheidsgevoel.” Frank vraagt zich af wat Viola’s lievelingsgetal is. “Mijne is zeven”, laat hij eerst weten. “Negen”, spreekt Viola haar voorkeur uit. “Als je het omdraait is het een zes”, stelt haar gespreksgenoot vast. “Zes is helemaal een goed getal”, vindt ze. “2006 wordt helemaal mijn jaar.” “Ik dacht dat jouw lievelingsnummer vijf zou zijn. Van de Vijf Uur Show.” “Oh nee joh, dat is zo lang geleden. En 2005 was niet mijn beste jaar.”

De eerste gast is gearriveerd!

"Mijn hotelgast struikelt er bijna over!"

De koffie is een beetje sterk, geeft ontbijtgast Irene aan. Kelly is het met haar eens: "Blèhh! Het lijkt wel kopstoot." Frank zegt een nieuw koffieapparaat te zullen bestellen. En hij wil ook een limonadeapparaat: "Zoéén waar je je glas onder kan houden." Na het ontbijt geeft hij Irene een rondleiding door het Hotel. Als ze terugkomen van de badkamer, vraagt zijn goede vriendin: "Van wie zijn deze muiltjes?" Frank roept Viola. "Sorry!", roept ze terug vanuit het kantoor. Frank vindt het niet kunnen: "Mijn hotelgast struikelt er bijna over!" Als ze bij Kelly komen, geeft Frank aan: "Kelly gaat vandaag onder de chocola!" "Maar niemand mag me likken", zegt ze. En naakt op een stoel, zoals ze in haar stripshow deed, doet ze ook niet meer: "Dat was eens, maar nooit meer." Irene vraagt zich af of mensen wel stukjes chocola van haar af mogen bijten. "Ja, dat mag wel", zegt gastvrije Kelly.

Na een rondleiding door de tuin, vertrekt de eerste gast van Hotel Big Brother

« Laatst bewerkt op: 14-01-2006, 11:08:40 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #9 Gepost op: 14-01-2006, 11:10:45 »
Goedemorgen Baas

De Hoteliers zijn alweer vroeg uit de veren om er weer fris tegen aan te gaan om het Hotel te runnen.
De Big Boss van deze week wilde graag om kwart over 8 wakker gemaakt worden. Viola heeft Boss Mickey een champagne ontbijt op bed gebracht...
 



Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #10 Gepost op: 14-01-2006, 12:13:47 »
Bart op 538?

Bart probeert een oproep te regelen op Radio 538



Viola, kunstenares
 
Viola is in de serre bezig met een schilderij. Normaal verkoopt ze haar werk voor zo'n tweeduizend euro per stuk. Hoeveel zal haar kunst deze keer opbrengen? Hopelijk minstens het tiendubbele!




Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #11 Gepost op: 14-01-2006, 22:18:53 »
De inrichting van Gert

Kelly en Gert hangen op de bank en hebben de grootste lol met elkaar. Kelly wijst richting Viola, die aan het schilderen is: "ik denk iedere keer dat daar twee koffers staan, maar dat zijn twee bloempotten. Koffers van Dior." Gert lacht zich krom. Vervolgens vraagt Kelly zich af hoe Gert zijn huis heeft ingericht. Gert gaat van start: "Klassiek, heel mooi antiek alles, en aan de andere kant modern. Je kan kiezen wat je wilt: genieten van een Franse jachtkast met kristal en een bijpassende tafel en stoelen. Of iets moderns. Is leuk hoor. Ook hebben we allemaal planten. Zomers tropische planten. En we hebben heel veel belichting." Kelly vindt het grappig: "Tropische planten, haha: een bol met bananen!"

Twee meisjes voor Johnny

Monique heeft net gebeld met 'een grote naam', die ook zaken doet met Johnny de Mol. "Johnny was laatst trouwens jarig hè?", zegt ze tegen Bart. "O ja?" "Ja, ik heb nog twee meisjes geregeld om hem te verrassen."

Roze ontmoet roze.



Viola schiet al op



Hijgende Gert en bellende Monique

Taartarchitect Jeroen, die Micky gisteren regelde, is gearriveerd. Deze blijkt ook te kunnen bodypainten, eetbare bodypaint welteverstaan, Kelly heeft zich al aangemeld. Frank en Bart begeleiden hem in de keuken bij het klaarzetten van zijn spullen. Gert treft intussen de voorbereidingen voor het diner vanavond. Hij sleept met een paar grote luidsprekerboxen. Met zijn kortademigheid verraadt hij dat het hem zwaar valt. Het optreden van gisterenavond heeft duidelijk parten gespeeld met zijn conditie. Monique regelt ondertussen een goochelaar voor het kinderfeestje van aanstaande zondag, nu heeft ze alleen nog een clown nodig.

Stickers plakken met muziek

Bonnie en Kelly plakken de merknamen af op de boodschappen. Merknamen mogen op televisie immers maar beperkt in beeld. "Je moet goed opletten, soms staat zo'n merkje er wel drie keer op“, merkt Kelly op. "Het is net een taakstraf”, moppert Bonnie. Ondertussen heeft Gert z'n keyboard aangesloten in het restaurant. Al gauw laat hij zich van zijn muzikale kant zien en de ‘Macarena’ klinkt uit de luidsprekers.

Koffie voor Joop

Joop Braakhekke assisteert vanavond bij de bereiding van het diner. Bart heet hem welkom in het Hotel. Joop begint direct over de ijsblokjes. Frank laat echter weten vanuit het kantoor dat hij nog niks heeft kunnen regelen. “Dat moet toch niet zo moeilijk zijn”, merkt Joop op. Big Boss Micky leidt hem vervolgens kort rond. Joop laat weten niet veel tijd te hebben: "Mijn moeder staat om drie uur voor de deur. Hebben jullie trouwens koffie?"



Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #12 Gepost op: 14-01-2006, 22:24:07 »
Levende kreeft en gamba's

Tot ongenoegen van Joop ontbreekt het de voorraadkast van het Hotel aan goede ingrediënten. Joop belt een groenteboer uit het dorp en doet een bestelling. Deze wil echter wel dat er voor betaald wordt. Vervolgens belt hij ook de visboer. Joop wil weten wat voor vis er vanavond geleverd wordt. “Gamba’s? Krijgen ze gamba’s? Dat is hetzelfde als kreeft. Kan je niet een stukje witvis leveren?”, vraagt Joop. De visboer laat weten dat dat niet meer gaat lukken. Ook wil de topkok weten hoe de kreeft wordt geleverd: “Komt hij compleet met scharen? Dan mag je er wel een hamer bij leveren. Ze hebben hier niets. Wat? Krijgen we een levende kreeft?”

“Is die kreeft nog levend, hoe doen we dat dan?”, reageert Monique. Joop legt uit: “Gewoon in een pan heet water. Die kreeft vind dat helemaal niet erg. Door de warmte van het water gaat de kreeft eerst slapen, vervolgens komt hij in coma en daarna gaat hij dood. Er bestaat geen betere manier voor een kreeft om aan zijn einde te komen. Dan krijg je ook prachtig mooi vlees”, aldus Joop.

Pomme prak

"Hebben jullie aardappelen? Ga maar beginnen met schillen, anders haal je het niet. We kunnen ook ‘pomme prak’ maken. Je schilt de aardappelen, je kookt ze en dan prak je ze. Oh nee, jullie hebben geen staafmixer. Micky, we hebben die staafmixer echt nodig!”, roept Joop en verzinkt in gedachten. “We kunnen de aardappelen wel grof prakken met een stamper”, besluit hij. "We mogen die aardappelen helemaal niet gebruiken", zegt Monique. "Die zijn voor de Hoteliers, die mogen we niet voor de gasten gebruiken." "Begin er dan ook niet over", zegt Joop.



Joop wordt bedankt en uitgezwaaid

Joop Braakhekke wordt voor zijn vertrek nog even naar de Dagboekkamer geroepen. Big Boss Micky begeleidt hem. “Het is John de Mol die daar zit”, grapt Micky. “Is dat echt John de Mol?”, vraagt Joop serieus. “Nee hoor”, zegt Micky. Joop blijft tien minuten in de Dagboekkamer en maakt zich daarna klaar voor zijn vertrek. “Als je me nodig hebt, bel me hè!”, roept hij naar de Hoteliers. Joop tekent het gastenboek en Monique begeleidt hem naar de uitgang. “Als ik met die kreeft met mijn handen in het haar zit, dan ga ik je bellen”, zegt Monique. “Dag Joop! Bedankt!”

De kreeften zijn er!

Nadat Kelly gillend is weggerend, neemt Micky een kijkje in de koelbox met kreeften



De hoogste bieders eten mee

Monique vindt het raar dat er vijftig mensen zijn uitgenodigd voor de receptie en dat er uiteindelijk maar tien blijven eten. “Dan ziet de rest hoe die tien lekker aan het genieten zijn van de kreeften.” “Maar dat is juist de bedoeling!”, roept Micky. “Die vijftig mensen moeten gaan bieden; de tien hoogste bieders eten mee.” “Ooh, dat wist ik helemaal niet”, zegt Monique.



Gert krijgt versterking

Er staan twee gasten voor de poort. Het zijn de hulptroepen voor Gert. De mannen komen hem helpen met de geluidsinstallatie. “Kom es mee, mooi hè hier”, zegt Gert terwijl hij de mannen naar de dinerzaal begeleidt. “We moeten hier een setje hebben, we willen namelijk wel power voor de artiesten”, legt hij uit. “Wat zwaar zeg, pas op hoor dit is linke soep”, puft Gert terwijl hij de apparatuur optilt. “Ik heb al zoveel gesleept vandaag.”

Noodrantsoen of haute cuisine

De Hoteliers hebben nog niet gegeten. Micky maakt zich zorgen over haar crew en roept iedereen bijeen. “Jongens ik heb een noodoplossing voor diegene die nog niet gegeten hebben. Wie wil er een powerbar”, vraagt ze. Alleen Bonnie en Frank geven gehoor. De rest wacht liever op de haute cuisine van vanavond.

Kelly en de Oesterman

Kelly krijgt bezoek in de badkamer. "Niet van mijn haar schrikken hoor", zegt ze. Maar zou Kelly niet eerder van hem moeten schrikken in zo'n outfit?



Bart walgt van oesters

Op het menu van vanavond staan oesters. Bart wil er wel één proberen. Dapper doet hij zijn mond open en zonder te denken stort hij de oester naar binnen. Zijn gezicht betrekt en hij spuugt het drapje terug in zijn schaal. De oester verdwijnt vervolgens in de prullenbak en Bart onder de kraan.

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #13 Gepost op: 14-01-2006, 22:27:10 »
Komt u binnen
 
De gasten arriveren. De Hoteliers worden op hun plaats gezet en gaan aan het werk. Handen worden geschud, het gastenboek wordt getekend en de champagne vloeit. De show kan beginnen. Er zijn ook al enkele mede-BN’ers gesignaleerd: Johan Vlemmix, Corine Boon en Jacques Herb.



"Ik laat me niet van de slag afhalen"

Babs, de vrouw van Gert, is intussen ook op het feest verschenen. Gert staat te koken, maar het loopt allemaal niet zoals gepland. Babs stelt hem gerust en de zanger weet zelf ook dat het feest door moet gaan: “Ik laat me niet van de slag afhalen!”

Herman in the house

De grote verrassing van Idols vorig jaar staat ook op de Hotelstoep. Herman maakte zich onsterfelijk met zijn eigenzinnige uitvoering van Madonna’s ‘Into the Groove’. Zou hij deze avond ook een performance in petto hebben?



Pure kunst

Viola Holt schilderde dit schitterende portret van Kelly van der Veer. Wie zal vanavond met dit kunstwerk naar huis gaan?



Een enthousiast publiek
 
De eerste artiest die vanavond het Hotelpodium betreedt is de jonge zanger Thomas Berge. Heel toepasselijk brengt de kersverse winnaar van de Zilveren Harp het nummer ‘Als een mooie droom’. Het nummer vindt vooral bij, de al eerder genoemde, Herman veel gehoor. De jonge zanger eindigt zijn succesvolle optreden met een hitmix.



Kunstkenner
 
Tijdens de veiling wordt een schilderij van kunstenaar Justus Donker tentoongesteld. Deze veelgeprezen kunstenaar heeft een eigen galerie in Amsterdam en zijn schilderijen zijn het geld meer dan waard. Johan Vlemmix ziet zijn kans wederom schoon en biedt 250 euro. Maar een van de gasten biedt met 325 euro duidelijk meer. De vrolijke feestzanger geeft zich echter niet zo snel gewonnen en mag zich door zijn bod van 400 euro de gelukkige eigenaar van het schilderij noemen. Hij wil hiervoor wel zelf op het fluitje blazen.





Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #14 Gepost op: 14-01-2006, 22:29:51 »
Voorbeeld doet volgen

Gert heeft vannacht een optreden verzorgd in Groningen. De regionale zender heeft hierop besloten de zanger een cheque aan te bieden van 300 euro. Gert is ontroerd en roept: “Voorbeeld doet volgen!”

Monique's aandeel

Monique stelt voor het gehele weekend een auto ter beschikking. Met een bod van 250 euro gaan twee jongemannen er met deze ‘klassebak’ vandoor. “Wees er wel zuinig mee”, drukt Monique de twee jonge bieders op de borst. “Als er een krasje op komt krijg ik het op mijn bord.”

De gasten hebben hoge nood

Kelly trekt iemand voor bij het toilet, het is een klein meisje, ze moet zo nodig dat Kelly haar helpt de rij te omzeilen. Er is immers maar één toillet en dat zorgt voor een hele lange rij. Daar moeten de Hoteliers nog wel iets aan doen. De eerste gasten verlaten het Hotel, hopelijk komt het niet door hun hoge nood.

Andries en Sabine een beetje thuis

Twee bekende gezichten uit Big Brother weer even terug in het Huis



Mick Harren laat de gasten swingen
 
“Stand by me”, zingt de Amsterdamse zanger Mick Harren. De voetjes van de gasten komen langzaam aan van de vloer. Mick vraagt om een verzoekje. Op dat moment wordt er een lekker dansnummer ingestart. Daar gaan de harten sneller van kloppen. “Un, dos, tres”, zingen de gasten gezellig mee. Wanneer Mick zijn hit 'Doe Maar Gewoon' zingt is het pas echt feest. Zowel de gasten als de Hoteliers swingen er lustig op los.



Op het laatste moment zijn er afhakers

Twee gasten die net nog voor het diner hebben geboden, zeggen af. Dat zou weleens voor paniek in het Hotel kunnen zorgen. Maar Micky bewijst dat ze een goede Big Boss is en regelt zonder probleem twee nieuwe eetgasten. “Ik maak gelijk telefonisch 600 euro over”, verzekert de nieuwe eter. “Als je maar zorgt dat het hier maandag is”, zegt de manager streng.

Verkooptalent

Micky wil aan een paar gasten de privé-suite laten zien, maar krijgt de deur niet open. Ze verzekert de potentiële logees dat ze deze avond absoluut de suite nog te zien krijgen, maar hoe weet ze niet. Dan klinkt Big Brother door de speakers: “Voor het openen van de logeerkamer eerst duwen dan naar je toetrekken.” Micky gaat de gasten voor en steekt een gelikt verkooppraatje af: “Je wordt wakker gemaakt met een lekker ontbijtje. Misschien zijn er ’s ochtends wel andere gasten die ook mee ontbijten. Frank Awick maakt er zeker wat bijzonders van. We hebben een badkamer, dus we kunnen gezellig met z’n allen tandenpoetsen. Maar als iemand een privé-badkamer wil, dan regelen we dat.”

Candlelight

Viola brengt sfeer in de eetkamer


Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #15 Gepost op: 14-01-2006, 22:33:05 »
Wel betalen Kelly!

De dinergasten zitten in het restaurant. In de keuken hangt een rustige sfeer. Caroline zit rustig te kletsen met de Hoteliers. Deze beelden worden maandag, tijdens ‘Hotel Big Brother: Sterren in de stress’ uitgezonden. Als Kelly het restaurant even in wilt gaan, vraagt Bart haar bijdehand: “Heb je wel betaald?”

Sneak peak

Is het diner gelukt?



Carel blijft geven

Micky begeleidt Carel Kraayenhof, die straks als ‘vijfde gang’ voor de gasten op zijn bandoneon zal spelen. Naast zijn gratis optreden, biedt Carel ook twee van zijn CD’s aan voor de veiling. Viola en Micky bepalen dat de CD’s voor vijftig euro per stuk verkocht moeten worden. Alles voor het Mappa Mondohuis natuurlijk!

Choco-Kelly
 
Gert heeft het er maar druk mee: hij zorgt deze avond zowel voor het eten, als voor entertainment. Natuurlijk dragen ook de andere Hoteliers hun steentje bij. Kelly laat zich in het restaurant met chocolade bodypainten. Het ziet er al als een waar kunstwerk uit! Nu de achterkant nog...



Bonnie biecht op

In de Keuken zijn de Hoteliers zelf ook aan het eten. Bonnie vertelt aan Carel hoeveel Hotel Big Brother voor haar betekent: “Al zou het maar een week zijn, dan heb ik wel zo godsgruwelijk veel geleerd!” Ondertussen is in het restaurant Kelly haar bodypainting af (een topje met netkousen). Voor de gasten danst ze nog even verleidelijk op tafel. Gert zet speciaal voor haar het lekkere dansnummer ‘Macarena” in.

Bart over BB

Na de eerste gang schuift Bart bij de gasten aan tafel. Hij vertelt over zijn Big Brother-tijd, nu al meer dan zes jaar geleden. Over het eten, vergeleken met toen, is Bart tevreden: “Ik ben de eerste keer vijftien kilo afgevallen, dat zal nu niet meer gebeuren. We hadden echt nul idee wat er gebeurde.” Ook dit keer, de eerste Hotel Big Brother, is het niet erg duidelijk wat er allemaal kan gebeuren. “We hebben nog niet echt een idee wat we kunnen verwachten.”

Viola verspreekt

Dan komt Micky het restaurant binnen om de gasten naar de woonkamer te begeleiden: “We hebben voor jullie een bijzonder en intiem concert. Ik heb nu al tranen in mijn ogen.” Viola heeft de eer Carel Kraayenhof aan te mogen kondigen, maar ze verspreekt zich: “De man die Maxima liet huilen op haar begrafenis…O nee! Huwelijk!” Iedereen lacht, en Viola doet mee: “Maar ik ben ook zo moe!”, verdedigt ze zichzelf.

Carel laat het publiek huilen

De gasten genieten vanaf de bank zichtbaar van het mooie en gevoelige optreden. Viola sluit zelfs even haar ogen. De traantjes staan bij een aantal gasten en Hoteliers in de ogen “Sommige muziek gaat door je ziel. Carel, dat maak je vaak mee hè, huilend publiek!”, zegt Viola. De gasten gaan weer naar het restaurant voor de laatste gang: het toetje.



Wat een knalfeest zeg!

Het eten is voorbij. Voor de koffie geserveerd wordt, gaat iedereen - Hoteliers en gasten - met de voetjes van de vloer! Op "Morgen weer een dag" van Quincy gaat de menigte uit zijn dak. Monique loopt voorop in de polonaise...Er wordt luidkeels meegezongen en hard gelachen. Wat een knalfeest!

Een vuilniszak vol met ijs

Opeens klinkt glasgerinkel. Viola is uitgegleden en ligt languit op de grond. De Hoteliers snellen toe en helpen haar overeind. Ze is op haar elleboog en op haar hoofd gevallen. "Zo, het is echt glad hier", reageert Viola geschrokken. Maar daar is Kelly al. Met een vuilniszak vol met ijs...

De Hoteliers zijn moe, maar voldaan

Het is middernacht en het ziet er naar uit dat het feest is afgelopen. Bonnie zwaait de laatste gasten uit. De Hoteliers zijn moe, maar hebben genoten. Frank moet nog steeds erg lachen om Gert zijn versie van het nummer 'Sex Bomb'. Iedereen schiet weer in de lach van de gedachte daaraan.

Nog even bubbelen

Alle dinergasten hebben inmiddels het Hotel verlaten. “Ik ga zo lekker slapen”, laat Bonnie weten. Viola is ook moe, maar zou eigenlijk nog wel even de jacuzzi in willen: “Zullen we nog even gaan bubbelen Kel?”
« Laatst bewerkt op: 15-01-2006, 00:41:56 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #16 Gepost op: 15-01-2006, 14:32:12 »
De keukenmannen

De mannen staan al vroeg in de keuken. Frank is sowieso een ochtendmens en is op zoek naar borden voor het ontbijt. Hij heeft er wel al een paar gevonden, maar die zijn niet allemaal hetzelfde. "Misschien komt er nog iemand ontbijten", denkt hij, en daarom wil hij alles zo netjes mogelijk verzorgen. Gert legt zijn eitje dat drie minuten heeft gekookt op zijn bord. Bart neemt de vakliteratuur van Joop Braakhekke door, die de kok gisteren heeft achtergelaten. Hotel Big Brother klinkt: "Gert moet zijn zender checken. Gert moet zijn zender checken." Als hij in de weg staat bij het aanrecht en Bart wil er bij, zegt deze tegen de zanger: "Gert moet opzij stappen. Gert moet opzij stappen." Gert lacht: "Haha, ik moet opsodemieteren!"

Duistere pianist in de hoek

Micky is op, en ook Kelly is aan de keukentafel aangeschoven. Monique en Viola zijn nog bezig met hun opmaakrituelen. Micky liet net weten dat ze thuis een spijkerbroek in de droger heeft gedaan: "Hij heeft nu een andere maat..." Ze laat haar Hoteliers weten dat ze wat gezonde 'energy bars' laat sturen als ze weggaat. Bart noemt het lepelpindakaas: "Ik vertrouw het niet als dat in zo'n klein zakje zit." Ze praten na over het feest en moeten steeds harder lachen. Om de vrouw die geen panty droeg. Iemand waarschuwde haar toen ze te dicht bij het kaarsvuur kwam: "Pas op voor uw panty!" Om Gert met zijn piano. "Zo'n vrouw kwam binnen en die zag je denken: 'Wat zit daar voor een duistere pianist in de hoek'", lacht Micky. Gert ligt dubbel en dat wordt nog erger als Bart zegt: "Moeten ze een filmpje maken voor op internet, dat is lachen. Hoewel, misschien hebben ze het wel nergens opgenomen met die achtentachtig camera's." "Hahahahahaha!" Gert heeft het niet meer en Kelly brult het uit.

Het functioneringsgesprek

Micky kondigt vandaag functioneringsgesprekken aan voor alle Hoteliers. Ze wil die houden om gewoon even bij te praten, hoe iedereen het vindt. Gedurende de dag zal ze iedereen even privé spreken in de dagboekkamer. Vervolgens neemt Micky de receptie en het diner door. Over het algemeen is ze erg positief. De gasten gingen immers tevreden naar huis. Toch heeft ze een aantal opmerkingen. Vooral de taakverdeling mag beter. Ook constateert Micky dat iedereen elkaar opdrachten geeft. "Dit is niet de bedoeling, laten we alles centraal doen via mij.”

Clown om twaalf uur

De vergadering gaat nog even door. Ze overleggen de aankomsttijden van de entertainers. De clown zal er om twaalf uur zijn, net als de pannenkoekenbakker. Bonnie zegt: "Als de mensen dan maar op tijd komen, anders staan ze voor paal." Maar hadden ze niet steeds gezegd dat het kinderfeestje om één uur zou beginnen? Als dat maar goed gaat...



Live op de radio

Na verschillende malen bellen, heeft Kelly eindelijk contact met radio 538. Over een kwartier mag ze weer terugbellen, dan is ze live in de uitzending. Frank probeert het vervolgens bij de lokale omroep van Noord-Holland, hij hoopt hier ook nog een oproep te kunnen doen voor het kinderfeest voor vanmiddag. Frank heeft succes, radio Noord-Holland gaat het overleggen en Frank mag over een half uur terugbellen.



Een bikini van ballonnen

Goochelaar Edward (17) is er, de jongen die de boel tijdens het kinderfeestje komt entertainen. Hij heeft vannacht tot half vijf gewerkt, dus is nog niet eens zo lang op. Micky heet hem welkom en vertelt hoe de zaken ervoor staan: "We hadden gisteren pas de eerste uitzending, en die was niet live, dus we hebben weinig aandacht aan het kinderfeestje kunnen besteden, behalve via internet. Maar zorg dat je je thuisvoelt. Ik weet niet of je cameravrees hebt, maar alles wordt opgenomen." Kelly neemt het van haar over en vraagt 'm wat hij allemaal kan. Edward is specialist in kaartentrucs. "Hoe zit het met het brandalarm?", wil hij weten, want hij kan ook kunstjes met vuur. Kelly is stellig: "Je kan hier absoluut niet gaan rotzooien met vuur. Het plafond is niet zo heel erg hoog." Edward maakt van een ballon een poedel en geeft deze aan Kelly. Voor haar niets nieuws: "Iemand heeft een keer een bikini van ballonnen voor me gemaakt." Toch is ze erg blij met haar nieuwe huisdier. "Kan je ook een zonnebril voor me maken?" En ja hoor, even later zit ze met een gele ballon op haar neus.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2006, 14:55:41 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #17 Gepost op: 15-01-2006, 14:33:38 »
Hallo meneer de pannenkoekenbakker

De pannenkoekenbakkers zijn inmiddels gearriveerd. Micky vangt ook deze gasten professioneel op. “Willen jullie iets drinken?” En na deze versnapering krijgen de mannen de instructies. De Big Boss laat er echter geen misverstand over bestaan dat het hier een goed doel betreft: “Ik vind 10 euro per pannenkoek een redelijke prijs!”

De eerste pannenkoekeneters dienen zich aan

Viola en Bart zien een groep mensen voor de poort staan. “Ah, dat moeten de eerste gasten zijn”, denkt Bart. De twee spoeden zich er naartoe. Helaas blijkt het om een groep toevallige voorbijgangers te gaan. Maar Viola geeft niet zomaar op. Als ze vraagt of het groepje voor het Mappa Mondohuis pannenkoeken wil komen eten, wordt er positief gereageerd. Wie wil er nou niet voor zo’n spotprijs pannenkoeken eten met acht bekende Nederlanders? En daarmee steun je ook nog het Rode Kruis.

Big Boss Micky stelt voor om pamfletten uit te draaien om meer reclame te maken voor het evenement van vandaag. "Straks komt er wel een fietser voorbij die de pamfletten voor ons wil ophangen in kroegen en supermarkten. Is er een supermarkt open in Aalsmeer?" "Nee", stelt Bonnie haar teleur. "Ja, ik kom uit Amsterdam", verzucht Micky. Monique heeft een beter idee: “Zal ik Ikea bellen om te vragen of ze om willen roepen dat men vandaag van één tot vijf pannenkoeken kan komen eten? Of McDonald’s?” Kelly vindt het een superplan.



Teun laat van zich horen

Radio 538 staat voor de poort van het Hotel. Ze worden met veel enthousiasme door de Hoteliers ontvangen. Ook nu probeert Micky de controle te behouden: “Laten we eerst even rustig gaan zitten!” Maar Teun van radio 538 heeft zo zijn eigen plannen. "Ik blijf liever staan en wil dat jullie bij mij komen staan!” Brutaal neemt Teun het woord: “Is het voor het Rode Kruis? Dat weten jullie vrouwen natuurlijk wel, wat een rood kruis is!” Micky laat zich echter niet uit het veld slaan: “Je moet iets hebben om op te bieden, anders houdt dit gesprek gelijk op!” Uiteindelijk biedt Micky de radio 538-dj voor 24 uur aan als klusjesman: “Teun, iedereen kan op je bieden. Dus mensen doe een goed bod!” Bart en Micky praten nog even na over het, bijna vervelende, interview. “Ik kan hem wel aan”, zegt Bart stoer. Maar ook Micky staat haar mannetje. “We wisten dat hij moeilijk was!”

Een harten negen en drie pannenkoeken met spek

Inmiddels zijn de eerste vier gasten aangeschoven voor een overheerlijke pannenkoek. Bart legt nogmaals uit welk goed doel ze hiermee steunen. Als zakenvrouw Viola de prijs van een drankje vaststelt op vijf euro gaan de gasten meteen akkoord. Terwijl de vier op hun pannenkoek wachten, worden ze vermaakt door goochelaar Edward. Zijn kaartentrucs laten ieders mond openvallen van verbazing.



Lekker eten en mooie muziek

Als de receptie is afgelopen, verzamelen de dinergasten zich voor de deur van het restaurant. Als ze eindelijk naar binnen mogen, krijgen de Hoteliers meteen complimenten met de gezellige inrichting. Terwijl de gangen voor het diner elkaar opvolgen, zorgt Gert Timmerman voor de muzikale noot. Kelly wordt ondertussen gebodypaint met pure chocola. Ook verzorgt Mick Harren nog een optreden.

Het ‘toetje’’ van de avond is een optreden van Carel Kraayenhof in de woonkamer. Viola heeft de eer Carel aan te mogen kondigen, maar ze verspreekt zich: “De man die Maxima liet uilen op haar begrafenis…O nee! Huwelijk!” Iedereen lacht, en Viola doet mee: “Ik ben ook zo moe!”, verdedigt ze zichzelf.

Na een polonaise op de muziek van Quincy en een laatste kop koffie, zwaaien de Hoteliers de gasten uit. Vooral Viola is erg moe, maar besluit om nog even te gaan ontspannen in de jacuzzi. Het was een knalfeest! De Hoteliers voelen zich over deze avond absoluut voldaan. Dit belooft nog wat voor de volgende diners!

Live muziek van Bonnie en Gert

De tweede lichting gasten is gearriveerd. En ditmaal zijn het maarliefst tien mensen. Viola vertelt wat er op het menu staat; een pannenkoek met spek, met kaas, naturel of misschien wel één met fruit. Big Boss Micky kondigt een lied aan van Bonnie st. Claire. Uiteraard moeten de bezoekers hiervoor nog extra in de buidel tasten. “Ik vind het vervelend om steeds over geld te beginnen, maar we doen het natuurlijk allemaal voor het Rode Kruis. En daar gaat het om”, legt ze iedereen uit. Uiteraard trekt goochelaar Edward zijn trukendoos weer open en als klap op de vuurpijl verzorgt Gert Timmerman live achtergrondmuziek. De gasten kunnen rekenen op een middagvullend programma.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2006, 16:12:47 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #18 Gepost op: 15-01-2006, 16:16:57 »
Bonnie creëert een band

Het is weer tijd voor een echt huiskamerconcert. Bonnie St.Claire heeft zich de afgelopen dagen vooral geprofileerd als een harde werkster. Maar nu is het even haar momentje. Ze pakt de microfoon en trakteert het publiek op haar klassiekers ‘Morgen wordt alles anders’ en ‘Bonnie, kom je buiten spelen’. Hierop nemen ook de andere Hoteliers even een momentje rust en deinen mee met de aanstekelijke refreinen. Want wat vooral opvalt, is dat de band tussen de Hoteliers steeds hechter lijkt te worden.



Monique ligt wakker van Viola

Monique heeft gisterenavond wakker gelegen, Viola hield haar met een licht gesnurk uit haar slaap. Nu doet ze haar beklag bij een van de gasten. “Vanavond ga ik gewoon vroeg naar bed of ik ga op de bank liggen”, besluit het Friese sekssymbool.

Tijd om uit te rusten

Micky roept haar collega’s bij elkaar. Het Hotel is na de drukte van vandaag en gisteravond aan een schoonmaakbeurt toe. Gelukkig voor de Hoteliers heeft een schoonmaakbedrijf aangeboden deze voor haar rekening te nemen. Aan haar mede-Hoteliers stelt Micky voor de schoonmakers bij hun werkzaamheden niet in de weg te lopen. Daarom doen de schoonmakers eerst de slaapkamers. De Hoteliers blijven dan in de woonkamer. Micky stelt voor om nog even na te denken hoe de Hotelkamer wellicht vanavond nog kan worden verhuurd. Als de schoonmakers klaar zijn met de slaapkamers is het tijd om te wisselen. De Hoteliers verplaatsen zich dan naar de slaapkamers om daar even tot rust te komen. Dat hebben ze wel verdiend...

Frank krijgt het moeilijk

Kelly en de pannenkoekenbakker zijn duidelijk onder de indruk van Edward de goochelaar. Edward geniet er zichtbaar van en tovert de ene na de andere kaart uit zijn mouw. Ondertussen genieten Micky en Frank even van de frisse lucht in de tuin. “Even lekker om buiten te zijn, na zo’n dag binnen”, stelt Micky. Frank laat de Big Boss weten het eerst allemaal wel positief in, te zien, maar nu denkt hij dat het zwaar gaat worden. "Ik snak nu al naar een rondje op de fiets." Micky stelt voor dat Frank een dag op pad moet gaan, om geld binnen te halen. “Wellicht kan je honden gaan uitlaten in het vondelpark?” Frank denkt er liever nog even over na. Hij weet dat hij met een goed plan moet komen, dat veel geld opbrengt.

Viola en Frank hebben een onderonsje in de tuin

Viola en Frank speculeren over de nieuwe Big Boss, die volgende week de scepter zwaait. “Het zal in elk geval wel heel anders worden, dan nu met Micky. Ze heeft iets heel vriendelijks, maar kan ineens op haar strepen staan”, zegt Viola. Soms heb ik het gevoel dat mensen dingen zeggen, omdat ze weten dat de camera aanstaat, ook al kan ik geen namen noemen”, antwoordt Frank discreet. “Net als wanneer er een gast arriveert, dan springt iedereen erop af.” “Ja, maar dat vinden de mensen leuk hoor, al die BN’ers”, reageert Viola. “Maar Micky en ik zijn niet zo bekend”, zegt Frank een beetje beteuterd. “Ach het is een krankzinnig Hotel”, besluit Viola en de twee lopen weer naar binnen.

De pannenkoekenbakkers zijn top!

De middag loopt op zijn einde en de pannenkoekenbakkers nemen afscheid. Om de Hoteliers een hart onder de riem te steken, tasten ze in hun eigen buidel. “We willen jullie pot toch nog spekken voor vandaag”, aldus de mannen. En ze toveren 200 euro tevoorschijn. “Ik vind het geweldig wat jullie allemaal doen, de kinderen verdienen het!” “Dat hadden wij totaal niet verwacht, jullie hebben je al zo ingezet”, reageert Viola overdonderd.

Franks badkamerverhalen

Frank lijkt even geen benul van de camera’s te hebben. Hij telefoneert met een vriend over de gang van zaken in Hotel Big Brother. Dan krijgt het gesprek een persoonlijke tint. De vriend van Frank is namelijk benieuwd naar de mede-Hoteliers. “Kelly heeft echt een mooi lijf hoor”, vertelt Frank. “Wat een tieten heeft die zeg”, antwoordt zijn telefoonpartner. “Ja, we hebben een duo-douche en ik sta elke morgen met één van de Hoteliers onder de douche. Gister zag ik Bonnie nog in haar nakie. Dan vind ik het allemaal wel onwerkelijk hoor. Normaal kijk ik naar dit soort programma’s, nu zit ik er middenin. Maar ik schrik er niet van hoor”, zegt Frank stoer.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2006, 17:53:03 door Nîcky »

Offline Nîcky

  • Winnaar pool De Farm 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de .... Mol???
Re: Ontwikkelingen in Hotel Big-Brother.
« Reactie #19 Gepost op: 15-01-2006, 18:39:27 »
Viola troost Kelly

Kelly is de hele middag al verdrietig. Haar goede vriendin ligt namelijk in het ziekenhuis. Viola besluit haar te troosten: “Ik ben trots op je, je bent geen koele kikker, je bent een mens van vlees en bloed. Je bent nog hartstikke jong en mensen om je heen gaan dood. Hoe ouder je wordt, hoe dikker de huid, maar nu is het extra moeilijk.” “Soms wordt het gewoon teveel”, snottert Kel. “Maar ik wil niet zeuren, we moeten sterk zijn voor de kinderen en ons inzetten”, zegt Kelly en veegt haar tranen weg. “Je moet gewoon zeggen wat je voelt, dat is niet zeuren. En als we zeuren, dan doen we dat voor het goede doel. En jij bent ook een goed doel moppie!”, spreekt Viola haar liefdevol toe.



Viola is er klaar mee

Frank Awick neemt de mail door. “Zou jij nog een keertje, samen met Catherine Keyl, de 5 uur-show willen presenteren voor 7000 euro?” Viola is duidelijk: “Natuurlijk zou ik dat doen. Ik heb Catherine vorige week nog gesproken!” Frank ziet zijn kans schoon en vraagt door: “Is dat niks voor je dan? Een 5 uur-show bij Talpa?” Maar Viola maakt het journalist Frank nog maar eens een keer duidelijk: “Ach, hou nou toch op. Dat is geweest!”

"Ik heb een wereldkampioen line-dancing"

De mailbox van de Hoteliers zit aardig vol. Viola en Bart besluiten de mail maar eens goed te sorteren. De ideeën blijven binnenstromen, maar dan komt Micky uit de dagboekkamer. "We zijn echt goed bezig", steekt ze de Hoteliers een hart onder de riem. "Maar het is de bedoeling dat het zwaartepunt op de zaterdagen komt te liggen. We moeten elke zaterdag wel met iets heel speciaals komen." Viola roept gelijk dat ze de wereldkampioen line-dancing heeft geregeld. Micky knikt even, maar lijkt niet echt onder de indruk. Ze vervolgt haar verhaal dan ook weer snel...

Micky stelt de regels nog eens duidelijk

“De structuur van het Hotel moet duidelijker worden”, zegt Micky . Daarom wil ze een rooster maken. “Ik heb de vraag gekregen of er vaste pauzes kunnen komen. Ik ga voor iedereen een half uurtje, of een uurtje inroosteren. Meer kan ik er helaas niet van maken.”

“Daarnaast wil ik dat iedereen in bedrijfskleding gaat lopen. Zoals jij er nu bijloopt Kelly, met alle respect, kan natuurlijk echt niet. Dat mag vanaf morgen alleen in je vrije tijd”, zegt Micky streng. Maar ze vervolgt direct: “Ik loop er zelf ook niet goed bij.”

Iedereen is bij de vergadering aanwezig, alleen Gert en Bonnie zijn in de keuken. Micky vraagt zich af of de twee alles meekrijgen. “Horen jullie het ook?”, vraagt ze. Waarop Bart roept: “Die twee zijn toch doof joh!”

Vinden de Hoteliers Gerts eten vies?

Gert is druk in de keuken. Hij hangt boven de pannen, terwijl de Hoteliers over eten kletsen. Ze stellen voor om een keertje pizza te bestellen. “Ik heb nog nooit een afhaalpizza gegeten”, reageert Gert vanuit de keuken. “Nou dan gaan we dat maar eens meemaken”, zegt Frank lachend. Kelly is bang dat Gert zich aangevallen voelt. “Er is niks mis met je kookkunsten hoor, maar we willen jou ook een keer ontlasten”, verdedigt ze de groep.

Hotel Frans Bauer

De Hoteliers zijn aan het brainstormen. Ze komen op het idee, om een Frans Bauer-avond te organiseren. Dan onderbreekt Micky: “Ik speel even de advocaat van de duivel. Denken jullie niet dat Frans' agenda vol staat iedere zaterdag?” “Dan laten we toch allemaal imitatoren komen. En misschien kunnen Frans en Mariska later op de avond wel met de woonwagen voor komen rijden”, tipt Bart en iedereen buldert van het lachen.

Op zoek naar het kittigste pakje
 
Big Boss Micky besluit vanavond dat iedereen in bedrijfskleding moet. Kelly zoekt gelijk naar een mooi pakje voor haar en Monique. Samen overleggen ze welke sexy genoeg is.



Waar is Gert?

De Hoteliers genieten van Gerts Hollandse hap. Maar waar is de kok zelf?

« Laatst bewerkt op: 15-01-2006, 21:48:17 door Nîcky »