Ik zei in mijn vorige post, dat ik vindt dat Toine nog wel flink aan de lslag moet met mollen, als hij idd de mol is... maar sinds die uitspraak heb ik eens nagedacht en Toine heeft toch wel een aantal mol acties op zijn naar staan, al verdient hij wel geld.
Afl. 1 Opdr. 1 / Speeddate - Geen gemol... maar misschien wel een te perfect antwoord?
Afl. 1 Opdr. 2/3 / Memory - Brug is niks mee te verdienen. Bij de memory laat Toine 2000 euro liggen en vertelt ook nog eens in de biecht dat hij bijna zeker wist waar het lag.
Afl. 2 Opdr. 1 / Vlot - Gaat op vlot staan... misschien toch een bewuste actie om het vlot te saboteren???
Uit de biecht van een ander zou je op kunnen maken dat Toine niet goed roeit in dat bootje. Ik weet de letterlijke quote niet meer, maar het was iets in de trant van: "Chris kan goed roeien, dus gingen wij er ook van uit dat Toine dat kan. Hij is de sportman..."
Afl. 2 Opdr. 2 / Amsterdam - Toine probeert in het begin van de opdracht verwarring te zaaien bij Peggy door te vragen "Of moeten we elke keer naar de bank." Hij doet zijn best vooral tegen vragen te stellen en geen antwoorden te geven op peggy d'r vragen.
Door deze onduidelijkheid trekt Peggy later nog de verkeerde kleur (rood) geld van een paal. Ook aan de start van de opdracht halen ze het geld weg; een verkeerde kleur (groen).
Dus ofwel Toine of Peggy voorkomen dat de andere team al hun geld binnen halen... (Wel weer dubieus dat het lijkt dat Chris 4 zakjes met geld binnen haalt.)
Afl. 3 Opdr. 1 / Boomtoppen - Hij vlucht weg voor M-L, zodat zij Toines foto fout heeft.
Afl. 3 Opdr. 2 / Tango - Ik heb het zelf niet zo gemerkt, maar ik zag in deze topic ergens dat Toine ook mee stuurde naar paar 4, voordat hij heel duidelijk zei toch voor paar 2 te gaan... toen de rest al op 4 zat.
Toine heeft dus wel degelijk gemolt... al haalt hij zelf wel vaak geld binnen. Hierdoor lijk hij niet de mol, andere kandidaten maken meer fouten, maar hij zorgt wel dat er minder geld in de pot komt, dan mogelijk is.
Ik blijf deze week in de pool nog op mijn oude mol, maar om zo 'n hint (de pijl) kan je amper heen en zoals ik hierboven duidelijk heb gemaakt is hij dus in elk geval niet onschuldig.
Zou wel jammer zijn... er vanuit gaand dat Toine de mol is... De productie verpest dan namelijk het perfecte spel van Toine. Bijna iedereen zag hem onderhand als anti-mol, en als deze hint er niet was geweest had ik hem voor de rest van de serie genegeerd als mogelijke mol.
De 4-5-Mol hint was dan heel veel beter... Ondanks dat ik de goede uitleg bij de hint had gevonden, was ik er nog absoluut niet van overtuigd dat die uitleg ook klopte. En hoewel ik vanaf dat moment Yvon als mol had, had het toch weinig met de hint te maken.
Nu laat ik de pool dus waarschijnlijk nog zoals ik hem al ingevuld had, maar ik begin er toch aardig van overtuigd te raken dat Toine het is.