Auteur Topic: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden  (gelezen 20785 keer)

Offline Arno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zelfs Peking niet...
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #20 Gepost op: 5-03-2006, 22:37:10 »
Natuurlijk niet: we gaan enkel af op wat we zien, dat neemt niet weg dat er DAARNA nog wat gebeurd.
Tja wat dat betreft kunnen we er wel vanuit gaan dat het allemaal acteurs zijn... ik geloof in het principe van deze serie en ik denk ook wel dat het allemaal echt zo gaat als ze vertellen. Anders was dat na 2 series heus wel een keertje uitgekomen hoor...
En trouwens, Hans werd in de eerste serie uiteindelijk aangevallen omdat hij niet wilde betalen. Als PE écht zelf zou betalen zouden ze dat heus wel hebben voorkomen.
Wel rechts, niet extreem...

Offline Explosions

  • Forumlid
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #21 Gepost op: 5-03-2006, 22:42:28 »
Voor beide partijen is iets te zeggen in dat soort situaties. Je kunt als kandidaat niet voorkomen dat de chauffeur soms geld verwacht, 'no money' snapt lang niet iedereen. Die mensen zijn heel arm en die denken oh een westerling die vervoer zoekt heeft daar vast wel geld voor over. Dat lijkt me volkomen logisch, hij steekt er tijd en benzine in en verwacht daar wat voor terug soms. En in een situatie dat het enigsinds escaleert vind ik het heel slecht voor de reputatie van westerlingen. Die mensen snappen er geen fuck van, rijden enorm ver en verwachten betaald te worden en dan gaan die, in hun ogen rijke, westerlingen gewoon weg zonder te betalen. Ik kan me heel goed voorstellen dat die pissig worden en de volgende keer nemen ze zo'n westerling niet meer mee hoor. Maar het is ook niet aan de kandidaten om zich daar mee bezig te houden, toch geld geven werkt niet want dan kun je niet eten. Het hoort gewoon bij het programma en in mijn ogen is dat ook het negatiefste element van heel peking express.

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #22 Gepost op: 5-03-2006, 22:47:43 »
ik geloof in het principe van deze serie en ik denk ook wel dat het allemaal echt zo gaat als ze vertellen.

Daar verschillen wij dan duidelijk in van mening :P
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Sylvie_A_

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit is Dukey, mn grasparkietje
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #23 Gepost op: 5-03-2006, 22:48:46 »
Het is in dit soort landen heel normaal dat men betaald voor een stukje rijden, voor de chauffeur is het easy-money maar je de PE teams hebben dit niet! Dat is juist de uitdaging van het spel! Om op een "sociale/ menselijke" manier aan je lift te komen!
En dat gaan de teams nog wel leren, hoop ik...

 ???

Wat mij veel meer stoort is dat sommige deelnemers niet helemaal door hebben dat ze in een andere cultuur zijn en dat ze zich best mogen aanpassen! Daar hoort bijv paaldansen in een bus niet bij!!!! Wel of geen ADHD, dat heet gewoon fatsoen!

 :o :o :o

Maar verder vond ik het weer een heerlijke aflevering
 ::ok:: ::ok::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #24 Gepost op: 5-03-2006, 22:49:11 »
Tja wat dat betreft kunnen we er wel vanuit gaan dat het allemaal acteurs zijn... ik geloof in het principe van deze serie en ik denk ook wel dat het allemaal echt zo gaat als ze vertellen. Anders was dat na 2 series heus wel een keertje uitgekomen hoor...
En trouwens, Hans werd in de eerste serie uiteindelijk aangevallen omdat hij niet wilde betalen. Als PE écht zelf zou betalen zouden ze dat heus wel hebben voorkomen.
en Reiniers kaart werd gejat, en toen moest hij innformatie gaan inwinnen bij zijn grootste vijand, Elias >:D

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #25 Gepost op: 5-03-2006, 22:50:59 »
Als je hier niet tegen kan, moet je ook geen Peking Express kijken!! Er zijn veel betere programma's voor je op televisie, succes!! ::ok:: ;D

Of ik nou wel of niet kijk veranderd de situatie niet. We hebben 2 jaar geleden al heel veel klachten gehad over dit probleem
in PE 1. Het dieptepunt was toen Hans bijna in elkaar werd geslagen omdat er een misverstand was over het betalen. Een man
had ze de hele dag in hun auto naar de plek van bestemming gebracht, ergens in de middle of nowhere, en moest s'nachts zelf helemaal  terugrijden. Het enige middel van inkomen dat de man had  was zijn autootje. En volgens mij was die op de heenweg ook nog
stukgegaan. Ik vond die situatie onacceptabel vooral omdat er een cameraploeg meereist en de mensen ervan uitgaan dat er gewoon betaald word. De programma makers hadden na dat incident met Hans en Rani deze regels moeten veranderen. Maar nu is het nog steeds
hetzelfde na 2 jaar. Dit is dus echt geld verdienen over de rug van arme mensen ten gunste van kijkcijfers ( geld ). Dat kun je misschien in Europa nog net doen, maar niet in Vietnam, waar zich al zoveel pijnlijke dingen hebben voorgedaan in verband met de oorlog.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline Arno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zelfs Peking niet...
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #26 Gepost op: 5-03-2006, 22:53:36 »
...in verband met de oorlog.
Dat is wel zo een stom argument. Alsof je een alleenstaande-bijstandsmoeder in Amsterdam-West geen geld zou moeten geven voor een lift maar een Vietnamees van 20 die de oorlog niet eens heeft meegemaakt wel...
Wel rechts, niet extreem...

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #27 Gepost op: 5-03-2006, 22:57:14 »


Wat mij veel meer stoort is dat sommige deelnemers niet helemaal door hebben dat ze in een andere cultuur zijn en dat ze zich best mogen aanpassen! Daar hoort bijv paaldansen in een bus niet bij!!!! Wel of geen ADHD, dat heet gewoon fatsoen!
 ::ok:: ::ok::

Mee eens. en wat dacht je van die twee mannen die waren gekoppeld, waarvan snorremans in het begin de hand pakte van dat meisje alsof
het een object was zonder enige eigen wil. Dat zou hij in Nederland niet moeten flikken bij een meisje van dezelfde leeftijd
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #28 Gepost op: 5-03-2006, 22:57:56 »
Mee eens. en wat dacht je van die twee mannen die waren gekoppeld, waarvan snorremans in het begin de hand pakte van dat meisje alsof
het een object was zonder enige eigen wil. Dat zou hij in Nederland niet moeten flikken bij een meisje van dezelfde leeftijd
ik vond het wel lachen...

Offline Arno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zelfs Peking niet...
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #29 Gepost op: 5-03-2006, 22:58:29 »
Daar verschillen wij dan duidelijk in van mening :P
Op het log van Amir en Jimmy is te lezen hoe een ruzie om geld bijna ontaarde in een vechtparij. PE is niet tussenbeide gekomen volgens dat log. Nog zo'n ontkrachting van jouw theorie... ;)
Wel rechts, niet extreem...

Offline Sylvie_A_

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit is Dukey, mn grasparkietje
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #30 Gepost op: 5-03-2006, 23:03:35 »
ik vond het wel lachen...

Ja, het zou onze busritjes hier in NL (of B) waarschijnlijk wel opleuken, maar of het gepast is in dit soort landen???

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #31 Gepost op: 5-03-2006, 23:04:30 »
Ja, het zou onze busritjes hier in NL (of B) waarschijnlijk wel opleuken, maar of het gepast is in dit soort landen???
ik had het over dat vastgrijpen van het Vietnamese meisje. Het is natuurlijk brutaal, maar zo erg was het toch niet.

Dat paaldansen vind ik ook overdreven ja..

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #32 Gepost op: 5-03-2006, 23:12:02 »
Op het log van Amir en Jimmy is te lezen hoe een ruzie om geld bijna ontaarde in een vechtparij. PE is niet tussenbeide gekomen volgens dat log. Nog zo'n ontkrachting van jouw theorie... ;)

??? Ik heb niks gezegd over wanneer PE ingrijpt of juist niet, dus wat dit ermee te maken heeft ontgaat mij even. Ik opperde alleen dat er buiten het zicht van de camera's EN kandidaten heel veel KAN gebeuren wat wij niet te zien krijgen.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Sylvie_A_

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit is Dukey, mn grasparkietje
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #33 Gepost op: 5-03-2006, 23:13:11 »
ik had het over dat vastgrijpen van het Vietnamese meisje. Het is natuurlijk brutaal, maar zo erg was het toch niet.

Dat paaldansen vind ik ook overdreven ja..

ooops, 't is ook al laat...

Offline Arno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zelfs Peking niet...
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #34 Gepost op: 5-03-2006, 23:13:46 »
??? Ik heb niks gezegd over wanneer PE ingrijpt of juist niet, dus wat dit ermee te maken heeft ontgaat mij even. Ik opperde alleen dat er buiten het zicht van de camera's EN kandidaten heel veel KAN gebeuren wat wij niet te zien krijgen.
Ja maar buiten het zicht van de camera's om geeft PE dus iig geen geld, dat bedoel ik.
Wel rechts, niet extreem...

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #35 Gepost op: 5-03-2006, 23:15:17 »
even een quotje van Lut & Chris: Ja, we hebben 38 keer gezegt dat we geen geen geld hadden, en hij zei toch: Ja

de man heeft toch wel ja gezegt... ze hebben het gezegt, gebaren gemaakt, enz enz enz. Als het dan nog niet duidelijk is had hij ze maar niet mee moeten nemen

Offline Arno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zelfs Peking niet...
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #36 Gepost op: 5-03-2006, 23:18:51 »
even een quotje van Lut & Chris: Ja, we hebben 38 keer gezegt dat we geen geen geld hadden, en hij zei toch: Ja

de man heeft toch wel ja gezegt... ze hebben het gezegt, gebaren gemaakt, enz enz enz. Als het dan nog niet duidelijk is had hij ze maar niet mee moeten nemen
Die mensen knikken altijd en lachen vriendelijk, wat mij betreft gaat dat argument niet helemaal op hoor...
Wel rechts, niet extreem...

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #37 Gepost op: 5-03-2006, 23:20:13 »
Die mensen knikken altijd en lachen vriendelijk, wat mij betreft gaat dat argument niet helemaal op hoor...
Het is inderdaad geen sterk argument. Maar het is hier alsof de mensen in de gebieden daar gedwongen worden om de deelnemers mee te nemen en er vervolgens geen geld voor krijgen

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #38 Gepost op: 5-03-2006, 23:22:28 »
Ja maar buiten het zicht van de camera's om geeft PE dus iig geen geld, dat bedoel ik.

Daar heb ik dus mijn twijfels over. Ik zeg niet dat ze wel geld geven, maar het zou me niks verbazen. Mochten ze hem alsnog een vergoeding geven dan gebeurd dit natuurlijk buiten het zicht van de kandidaten, want die zouden daardoor alleen maar makkelijker worden (pak maar een taxi PE betaald uiteindelijk wel). Dit geheimhouden hoeft naar mijn mening niet zo moeilijk te zijn. Echter zoals ik al eerder zei, het is pure speculatie en misschien ook wel wishful thinking :P
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline MoJiTo1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #39 Gepost op: 6-03-2006, 02:54:30 »
ik denk dat je redelijk achterlijk bezig bent findingnemo