Auteur Topic: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden  (gelezen 20784 keer)

Offline findingnemo

  • Forumlid
Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Gepost op: 5-03-2006, 21:38:05 »

We hebben deze discussie wel eens eerder gehad, en dat vind ik vreemd. Ik vind de manier waarop er gelift wordt in
peking express soms genant en slecht voor de reputatie van Westerse landen. Mensen spreken geen Engels en weten
niet dat het een race is. Ze worden opgejaagd en dan gedumpt zonder betaling, dat is vreemd als je normaal gesproken
gewoon geld hebt om te betalen. Ik vind dit echt niet kunnen en ik denk dat er een bepaald budget moet komen die alleen gebruikt kan worden om mensen een vergoeding te geven voor een lift. Het is jammer, maar dit is niet goed voor de reputatie van Westerse mensen. Ik vind het een zeer kwalijke zaak. ::niet-ok::
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #1 Gepost op: 5-03-2006, 21:40:16 »
Dit is muggensiften! Het is een spel, waarin iedereen probeert zo snel mogelijk naar een punt te komen.. Je kan niet bij iedereen op je knieen om iets voor elkaar te krijgen! Dit heeft niks te maken met de reputatie van het westen! een oorlog voeren wel!  ::jaja::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #2 Gepost op: 5-03-2006, 21:42:22 »
Zo is Peking Express, vindt dat alleen maar leuk, gaaf om al die boze mensen te zien!! ;D ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #3 Gepost op: 5-03-2006, 21:50:00 »

Leuk?? Het is wel de derde wereld. Die mensen daar hebben geen rooie cent. Hun brommertje en benzine zijn
misschien wel een enige weg naar inkomen. Wie weet heeft die man gewoon geen geld om straks eten voor zijn
familie te kopen, omdat hij zijn volle tank en zijn tijd heeft verspilt. Ik vind het echt belachelijk en
pijnlijk om naar te kijken.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #4 Gepost op: 5-03-2006, 21:56:09 »
Leuk?? Het is wel de derde wereld. Die mensen daar hebben geen rooie cent. Hun brommertje en benzine zijn
misschien wel een enige weg naar inkomen. Wie weet heeft die man gewoon geen geld om straks eten voor zijn
familie te kopen, omdat hij zijn volle tank en zijn tijd heeft verspilt. Ik vind het echt belachelijk en
pijnlijk om naar te kijken.

Dan zou ik naar Sesamstraat kijken .. Daar word alles gedeeld  ::jaja::

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #5 Gepost op: 5-03-2006, 21:57:02 »
Leuk?? Het is wel de derde wereld. Die mensen daar hebben geen rooie cent. Hun brommertje en benzine zijn
misschien wel een enige weg naar inkomen. Wie weet heeft die man gewoon geen geld om straks eten voor zijn
familie te kopen, omdat hij zijn volle tank en zijn tijd heeft verspilt. Ik vind het echt belachelijk en
pijnlijk om naar te kijken.

Daar zat ik dus ook over te denken toen ik het zag.
Ik ben het wel met je eens... Die mensen begrijpen het niet altijd goed en verwachten gewoon betaald te worden achteraf. Ze verwachten dus ook een vergoeding te krijgen voor de gemaakte kosten.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #6 Gepost op: 5-03-2006, 21:57:37 »
Dit is een beetje overdreven, it's a game en ze zeggen ook: No Money. Dus dan moeten ze niet boos worden als ze niet betalen, ik vind het dus absoluut niet erg.
🜃

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #7 Gepost op: 5-03-2006, 21:59:39 »
Dit is een beetje overdreven, it's a game en ze zeggen ook: No Money. Dus dan moeten ze niet boos worden als ze niet betalen, ik vind het dus absoluut niet erg.

Houdt er rekening mee dat een groot deel echt geen woord engels spreekt. Zelfs niet "no money".
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline findingnemo

  • Forumlid
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #8 Gepost op: 5-03-2006, 22:07:02 »
Dan zou ik naar Sesamstraat kijken .. Daar word alles gedeeld  ::jaja::

Doe niet zo idioot man. Het is gewoon een principe kwestie. Mensen worden vaak als oud vuil behandeld en opgejaagd.
Daarna worden ze gedumpt en er komt geen verklaring. Het doet me denken aan Reinier van 2 jaar geleden. Ik vond het zo
genant hoe hij met die mensen omging. Het programma moet een aanvulling zijn voor het land waarin gereisd wordt. Het is leuk om mensen uit andere culturen te ontmoeten, maar dit soort gedrag verstoort de harmonie en geeft een slecht gevoel
bij de reizingers en de mensen uit het land zelf. Er is al eens eerder voorgesteld om een budget te geven voor het liften.
"As long as there will be slaughterhouses, there will be wars"

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #9 Gepost op: 5-03-2006, 22:13:27 »
Peking Express is asociaal zijn! Anders moet je maar gewoon niet kijken

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #10 Gepost op: 5-03-2006, 22:14:00 »
Ik zou zeggen ga zelf eens even liften in de 40 graden hete zon en met maar 1 doel, als eerste een punt bereiken. Dan leef je echt niet mee met die mensen die dan ineens geld willen hebben. Je stresst enorm.
🜃

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #11 Gepost op: 5-03-2006, 22:16:11 »
Leuk?? Het is wel de derde wereld. Die mensen daar hebben geen rooie cent. Hun brommertje en benzine zijn
misschien wel een enige weg naar inkomen. Wie weet heeft die man gewoon geen geld om straks eten voor zijn
familie te kopen, omdat hij zijn volle tank en zijn tijd heeft verspilt. Ik vind het echt belachelijk en
pijnlijk om naar te kijken.

Als je hier niet tegen kan, moet je ook geen Peking Express kijken!! Er zijn veel betere programma's voor je op televisie, succes!! ::ok:: ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #12 Gepost op: 5-03-2006, 22:18:12 »
Ik ben het wel gedeeltelijk met findingnemo eens. Het is gewoon heel lullig wat er gebeurt, en een argument als "dan moet je maar niet kijken" verandert daar natuurlijk niets aan.

Ik zou zeggen ga zelf eens even liften in de 40 graden hete zon en met maar 1 doel, als eerste een punt bereiken. Dan leef je echt niet mee met die mensen die dan ineens geld willen hebben. Je stresst enorm.

Ook dat is waar: het gedrag van de kandidaten is uiteraard wel te verklaren, maar dat is nog iets anders dan goedpraten.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #13 Gepost op: 5-03-2006, 22:18:45 »
Ik ben het wel gedeeltelijk met findingnemo eens. Het is gewoon heel lullig wat er gebeurt, en een argument als "dan moet je maar niet kijken" verandert daar natuurlijk niets aan.
Het is inderdaad lullig, maar als jij het zo erg vind om naar te kijken, dan kijk je toch gewoon niet?

Offline ikxxx

  • Forumlid
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #14 Gepost op: 5-03-2006, 22:19:37 »
ik voelde me ook beschaamd als rijke westerse

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #15 Gepost op: 5-03-2006, 22:21:39 »
Het is inderdaad lullig, maar als jij het zo erg vind om naar te kijken, dan kijk je toch gewoon niet?
Onzinargument. Als ik ertegen ben wil ik dat er iets verandert, niet dat ik van het leed bespaard wordt. Om ervan uit te gaan dat het niet meer erg is als ik het niet ziet zou wel een heel egocentrische levensvisie zijn.
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Arno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zelfs Peking niet...
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #16 Gepost op: 5-03-2006, 22:24:10 »
Het programma moet een aanvulling zijn voor het land waarin gereisd wordt.

Verschrikkelijk die Reinier. Ik vind het heel slecht van de redactie dat ze hem benaderd hebben om mee te werken aan 'In het spoor van...' Hierdoor krijgt hij credits die hij geenzins verdient. Hij heeft dan weliswaar voor kijkcijfers gezorgd door een heel smerig maar spannend spelletje te spelen maar ondertussen zaten heel Nederland én België zich groen en geel te ergeren aan die gozer. Ik snap niet dat ze dit kunnen doen.

Het programma moet een aanvulling zijn voor het land waarin gereisd wordt.
Het programma heeft in mijn ogen totaal niet te bedoeling om de rijstboeren in Vietnam of de boedhisten in Nepal blij te maken. Het enige doel dat het voor de landen kan hebben is het toerisme. Mensen zien het programma, zien dat de landen mooi zijn (Vooral de vorige serie bevatte prachtige beelden) en besluiten dan hun vakantie dit keer in Azië door te brengen. Niks mis mee volgens mij.
Vooral als je ziet dat er zelden ook écht door de lokale bevolking om geld gevraagd wordt na een lift (In de eerste serie kan ik me alleen een incident met Hans en Rani in Mongolië herrineren en uit de tweede serie iets met een dronken vrachtwagenchauffeur) maar juist heel enthousiast gereageerd wordt, dan denk ik dat die mensen het alleen maar leuk vinden om aan zoiets mee te werken. Mensen zijn socialer ingesteld dan je denkt, findingnemo...

En het gedrag van de kandidaten vind ik niet heel erg beschamend, moet ik eerlijk zeggen. Ik vind de Duitsers in Zandvoort erger hoor...
Wel rechts, niet extreem...

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #17 Gepost op: 5-03-2006, 22:30:47 »
Leuk?? Het is wel de derde wereld. Die mensen daar hebben geen rooie cent. Hun brommertje en benzine zijn
misschien wel een enige weg naar inkomen. Wie weet heeft die man gewoon geen geld om straks eten voor zijn
familie te kopen, omdat hij zijn volle tank en zijn tijd heeft verspilt. Ik vind het echt belachelijk en
pijnlijk om naar te kijken.

Het is eigenlijk ook belachelijk, ik vraag me dan ook af of deze mensen echt geen compensatie krijgen voor de geleden schade. Natuurlijk laat PE het voorkomen dat deze mensen zonder enige vergoeding (of een minimale vergoeding van de kandidaten) verder gaan, maar wat er daarna nog allemaal gebeurd daar kunnen we niet veel over zeggen. Misschien worden de betreffende mensen nadat ze de moed hebben opgegeven wel aangehaald door PE en krijgen ze (buiten het zicht van de kandidaten) alsnog een vergoeding. Want zoals je zelf al aangeeft, een volle tank kwijtraken (en de daarbij verloren tijd) is niet niks voor mensen die het niet breed hebben.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2006, 22:32:59 door Goyathlay »
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."

Offline Arno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zelfs Peking niet...
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #18 Gepost op: 5-03-2006, 22:32:49 »
Want zoals je zelf al aangeeft, een volle tank kwijtraken (en de daarbij verloren tijd) is niet niks voor mensen die het niet breed hebben.
Dat is volgens mij juist de charme van de serie. Mensen die bijna niks hebben zetten zich toch in om mensen te helpen.
Trouwens, de twee incidenten met brommerchauffeurs in afl. 1 ontkrachten jouw theorie over PE die achter de schermen alsnog zou betalen.
Wel rechts, niet extreem...

Offline Goyathlay

  • Forumlid
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #19 Gepost op: 5-03-2006, 22:34:32 »
Trouwens, de twee incidenten met brommerchauffeurs in afl. 1 ontkrachten jouw theorie over PE die achter de schermen alsnog zou betalen.

Natuurlijk niet: we gaan enkel af op wat we zien, dat neemt niet weg dat er DAARNA nog wat gebeurd.
"I was born on the prairies where the wind blew free and there was nothing to break the light of the sun. I was born where there were no enclosures."