Auteur Topic: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden  (gelezen 20782 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #40 Gepost op: 6-03-2006, 08:34:25 »
Ik ben het met findingnemo eens dat er vaak erg genante en pijnlijke situaties ontstaan als straatarme mensen geld verwachten, maar dat niet krijgen... Alleen is daar ook niet zomaar een oplossing voor te bedenken. De kaart waarop in allerlei talen geschreven stond dat de deelnemers aan een race meedoen en geen geld hebben (zoals we die in vorige jaren zagen) is ook niet echt een oplossing: Veel van die taxichauffeurs zijn toch analfabeet.
Het beste wat ze zouden kunnen doen is de deelnemers een Vietnamees zinnetje kunnen leren waarmee ze zeggen geen geld te hebben, maar als ze dat snel roepen en verkeerd uitspreken help dat ook niet...
Ik vrees dus dat ze hier niks aan kunnen veranderen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Cynneke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #41 Gepost op: 6-03-2006, 08:53:43 »
ik denk dat je redelijk achterlijk bezig bent findingnemo


Goede beargumentering, daar heb je nog eens wat aan aan zo'n reactie!  ::ok::
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #42 Gepost op: 6-03-2006, 08:56:26 »
ik denk dat je redelijk achterlijk bezig bent findingnemo


Dat valt toch wel mee? Ik kan me, bij het zien van de beelden, het commentaar van Findingnemo op het liften wel voorstellen. Alleen denk ik dat je, door het format van de wedstrijd, niet kan ontkomen aan deze situaties. Maw... het is geen kritiek op de deelnemers. Bovendien staan tegenover dat liften (wat idd soms niet echt symphatiek overkomt) de beelden van het slapen bij de plaatselijke bevolking. Zoals Bliss en Frank bij de lerares Engels. Zo'n ervaring lijkt me schitterend. En het toont maar weer eens aan hoe belangrijk het is goed te kunnen communiceren met je medemens.
er was eens......

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #43 Gepost op: 6-03-2006, 13:44:07 »
Dat valt toch wel mee? Ik kan me, bij het zien van de beelden, het commentaar van Findingnemo op het liften wel voorstellen. Alleen denk ik dat je, door het format van de wedstrijd, niet kan ontkomen aan deze situaties. Maw... het is geen kritiek op de deelnemers.
::ok:: Helemaal mee eens!
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Ninka

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #44 Gepost op: 6-03-2006, 14:42:09 »
Ach, die mensen vinden het een hele beleving; een camera erbij. Ik denk dat die mensen door hun andere cultuur heel anders over de dingen denken dan wij en laten wij dan niet met onze Westerse manier van denken vóór hen gaan denken.
Mollen in Japan...

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #45 Gepost op: 6-03-2006, 17:00:13 »
Ik vind dat niet-betalen ook een genante vertoning  :\'(
Tijdens de eerste PE in Rusland hadden de duo's idd een brief in het Russisch waarop stond dat ze zonder geld moesten zien te overnachten, eten en drinken én liften  :P
Er is inderdaad veel analfabetisme bij de inwoners van diverse landen; zou het een idee zijn om er náást de eigen taal ook nog een tekening bij te doen die het uitlegt (en die niet tot verwarring leidt); moet kunnen toch?  ;D
Er zijn heus wel tekeningen te maken die de boel dermate kunnen verduidelijken, zodat dit soort vertoningen niet nodig zijn (en niemand op het verkeerde been gezet wordt)
Dit zou al die pijnlijke momenten overbodig maken, want leuk is anders  ::ohno::
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #46 Gepost op: 6-03-2006, 17:19:39 »
ik vind het iet wat overdreven...   ik snap wel dat het een beetje lullig is als je iemand niet betaald terwijl hij d8 dat je dat wel deed maar   ze laten voor mijn gevoel tog heeeel duidelijk merken dat ze geen geld hebbben..     no money     gebaren erbij   enzo...         en dat zeggen ze dan 500 keer   en die mensen zeggen dan okay ja natuurlijk...
maar die man met die helm   die deed wel heeeeel overdreven


en die gozer die die hand vast pakkte   ik en me zus vonden het egt hele zielig voor dat meisje   ik had het egt inelkaar geslagen hoor als ik dat was.    viezerik

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #47 Gepost op: 6-03-2006, 17:23:17 »
Ho maar wacht eens even.. Het is natuurlijk ook een eigen keuze van de mens(en) die de koppels meebrengen of laten overnachten. Je wordt er absoluut niet tot gedwongen. Ik vind het in eerste instantie dus eigen keus. Ook al begrijp je het 'no money' woord niet, dan hoef je ze toch niet mee te nemen. Er staat nergens dat het moet.

Het is natuurlijk wel triest als die arme inwoners heel veel geld verliezen aan brandstof en benzine enz. Ik vind toch dat er wel een kleine vergoeding op z'n plaats is als het een lange tocht is geweest. Sommige mensen weten niet wat de risico's zijn en willen graag goed overkomen als een gastvrij land en behulpzaam enz.

Het is dus gewoon eerste keuze, maar lang niet iedereen kan dat over z'n hart verkrijgen. Een kleine vergoeding af en toe is ook wel terecht.
First you go backwards, but then forwards again

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #48 Gepost op: 6-03-2006, 17:30:04 »
Ho maar wacht eens even.. Het is natuurlijk ook een eigen keuze van de mens(en) die de koppels meebrengen of laten overnachten. Je wordt er absoluut niet tot gedwongen. Ik vind het in eerste instantie dus eigen keus. Ook al begrijp je het 'no money' woord niet, dan hoef je ze toch niet mee te nemen. Er staat nergens dat het moet.


dat bedoel ik     ze hoefen het niet te doen    ook al krijgen ze er geld hoeft het tog nog steeds niet   tis hun eigen keuze hoor

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #49 Gepost op: 6-03-2006, 17:34:07 »
Ho maar wacht eens even.. Het is natuurlijk ook een eigen keuze van de mens(en) die de koppels meebrengen of laten overnachten. Je wordt er absoluut niet tot gedwongen. Ik vind het in eerste instantie dus eigen keus. Ook al begrijp je het 'no money' woord niet, dan hoef je ze toch niet mee te nemen. Er staat nergens dat het moet.
nee maar die mensen zijn taxi chauffeur van beroep en die denken dat ze betaald worden. en dan krijgen ze geen geld maar zijn ze wel hun benzine kwijt,

het is eerlijker als ze alleen maar met de auto's mee liften dat zijn meestal de rijkere mensen
Menno is gek

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #50 Gepost op: 6-03-2006, 17:40:53 »
zit ook wat in    en als je door hebt dat iemand je niet begrijpt niet mee reizen   want dan verw88 te ltr waarschijnlijk geld

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #51 Gepost op: 6-03-2006, 18:56:45 »
Ik kan toch ook niet helemaal ontkennen dat zo af en toe een plaatsvervangend schaamtegevoel mij bekruipt. Ik kan mij wel plaatsten in de argumenten van Findingnemo, ik zou als kandidaat daarom noooooit een lift krijgen volgens mij... ;D
Soms moet je als kandidaat een bord voor je kop hebben en op die momenten vind ik het soms niet om aan te zien. Daarom zal ik ook nooit superfan worden van het programma, maar er zit idd wel iets hypocriets in (en daarbij steek ik ook een hand in eigen boezem ;D)...als het je echt niet zint dan moet je er ook niet verder naar kijken en als genoeg mensen dat doen, dan zijn er geen kijkcijfers en dus wordt het programma van tv gehaald.

Als kandidaat kan je denk ik toch wel veel schrijnende dingen voorkomen, niet te opdringerig doen en altijd fatsoenlijk, aardig en beleefd blijven. De eerder genoemde stress van de kandidaten is zelf opgelegde stress doordat ze meedoen aan een spel waarmee nota bene een substantieel bedrag valt te winnen....dat kan de situatie nog pijnlijker maken en valt niet uit leggen aan de lokale bevolking...
'Als jij ons gratis voor noppes een lift geeft dan winnen wij 50000 euro maar oja we hebben ff geen geld om je 2,5 euro te betalen voor de benzine' ::)
sic transit gloria mundi

Offline shaat

  • Forumlid
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #52 Gepost op: 6-03-2006, 19:11:56 »
Er zijn kanidaten terug gegaan van de vorige series om de mensen te helpen die hun met de race geholpen hebben of ze hebben geld opgestuurd. Je kan altijd het adres vragen en opschrijven.

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #53 Gepost op: 6-03-2006, 19:38:58 »
nee maar die mensen zijn taxi chauffeur van beroep en die denken dat ze betaald worden. en dan krijgen ze geen geld maar zijn ze wel hun benzine kwijt,

het is eerlijker als ze alleen maar met de auto's mee liften dat zijn meestal de rijkere mensen
Tsja dat is waar. Maar over het algemeen reizen ze toch via de burgers hoor.. Ze vermijden zoveel mogelijk de taxi's.
First you go backwards, but then forwards again

Offline gaffe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #54 Gepost op: 6-03-2006, 19:46:27 »
Er zijn kanidaten terug gegaan van de vorige series om de mensen te helpen die hun met de race geholpen hebben of ze hebben geld opgestuurd. Je kan altijd het adres vragen en opschrijven.

Het is een optie en een goed alternatief. Ik neem aan dat dit zuiver particuliere initiatieven zijn en niet aangestuurd door PE
sic transit gloria mundi

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #55 Gepost op: 6-03-2006, 19:51:30 »
Er is inderdaad veel analfabetisme bij de inwoners van diverse landen; zou het een idee zijn om er náást de eigen taal ook nog een tekening bij te doen die het uitlegt (en die niet tot verwarring leidt); moet kunnen toch?  ;D
Er zijn heus wel tekeningen te maken die de boel dermate kunnen verduidelijken, zodat dit soort vertoningen niet nodig zijn (en niemand op het verkeerde been gezet wordt)
Dit zou al die pijnlijke momenten overbodig maken, want leuk is anders  ::ohno::
Precies! Een tekening van een bankbiljet met een groot rood kruis erdoor. Dan moeten ze het toch wel begrijpen?  :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #56 Gepost op: 6-03-2006, 19:55:34 »
Precies! Een tekening van een bankbiljet met een groot rood kruis erdoor. Dan moeten ze het toch wel begrijpen?  :)
Misschien betekent het in die cultuur dat de chauffeur op een fikse fooi kan rekenen ???

Offline Nic0le

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Frédérique!
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #57 Gepost op: 7-03-2006, 16:04:42 »
Even 1 ding:
ALs die mensen dan niets begrijpen van wat de kanidaten duidelijk maken,
Waarom knikken ze dan  ::jaja:: :ja dus  ;)
Moeten ze geen ja knikken, als ze het niet begrijpen.
En ja als je het dan zo erg vind, kijk dan niet ofzo
Maar nogmaals, die mensen knikken toch ook van  ::jaja:: zonder dat ze weten waarop ze antwoorden.

xx CO!! ::bravo::
Rust in Vrede, lieve Frédérique!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #58 Gepost op: 7-03-2006, 16:09:03 »
ik vind ook dat als je het niet om aan te zien vind je het ook niet moet kijken,     dat lost het mss wel niet op maar dan hoef je het ook niet te zien.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Dezelfde fouten als 2 jaar geleden
« Reactie #59 Gepost op: 7-03-2006, 16:55:29 »
ik vind ook dat als je het niet om aan te zien vind je het ook niet moet kijken,     dat lost het mss wel niet op maar dan hoef je het ook niet te zien.
Als je wat kritiek hebt op een programma, betekent het toch niet meteen dat je niet meer naar de serie moet kijken?  ???
Ik vind Peking Express een geweldig programma, zou graag zelf eens meedoen, maar dat neemt niet weg dat ik het vaak erg sneu vind als mensen geld denken te ontvangen, maar dat niet krijgen.
Sterker nog: Zoals je kon zien vonden de kandidaten het zelf ook wel vervelend dat er zo'n misverstand was (anders hadden Inge en Lien bijvoorbeeld hun horloge niet weggeven).
Het is dus onzin om te zeggen dat je niet meer naar PE moet kijken als je die misverstanden rot vindt voor de mensen die er 'de dupe' van worden.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.