Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 113366 keer)

Offline lollygirl

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #160 Gepost op: 1-04-2006, 00:06:43 »
Het was zeker de beste aflevering tot nu toe, maar om nu te zeggen dat ik dichter bij de mol ben gekomen??? Nee nie ech....
Ik heb de aflevering maar half gezien, dus ga hem morgen nog eens
bekijken en zal dan extra op de hints ed letten...

ik denk dat je uberhaupt nooit het gevoel/idee zult hebben dat je dichterbij de mol bent gekomen , haha je wordt alleen maar meer verward, hoe meer eruit gaan en hoe verder je naar het einde gaat
Keep Watching

Offline irmasommink

• Forumlid
Re: Milouska stapt uit de trein
« Reactie #161 Gepost op: 1-04-2006, 00:08:06 »
Mi zou mij kunnen betekenen,wat de overige letters betekenen...?

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #162 Gepost op: 1-04-2006, 00:10:34 »
En wie was degene die met de tango koppel 2 bleef volhouden..? Zoiets zou een mol toch niet doen?
Hmm als je goed kijkt, zie je wel dat hij ook heel even meegaat als Richard koppel 4 zegt. Als vervolgens Mary-Lou, Peggy en Milouska ook meegaan, zegt ie wel weer iets van 'Ik ga toc voor 2.' De meerderheid ging voor 4 dus dan kan je als mol nog wel voor 2 gaan, want ze volgen toch de meerderheid. En je wordt minder verdacht.

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 1-04-2006, 00:11:36 »
Met sydney en tijden kom je al snel bij olympische spelen / studio sport / toine van peperstraten, maar als iemand niet de mol is dan is toine het wel

Offline billyboem

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 1-04-2006, 00:13:49 »

ik denk dat je uberhaupt nooit het gevoel/idee zult hebben dat je dichterbij de mol bent gekomen , haha je wordt alleen maar meer verward, hoe meer eruit gaan en hoe verder je naar het einde gaat

Voorgaande series had ik rond de 4e of 5e aflevering altijd het idee de mol te herkennen. (puur op gevoel overgens) 3 van de 4 keer had ik het goed, maar het gevoel is er nu echt nog niet. Ik wacht af.
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 1-04-2006, 00:15:17 »
Maar hoe zit het nu met die tijd?

01:30 ?

als het klopt wat ze zeggen, en sydney in beeld kwam om 20:41..
dan krijg je dit

20:41+01:30=22:11

Typ je in bij Google: 22:11
en je krijgt een site van Barend en van Dorp als tekst(en plaatje)van voetballer: José Fortes Rodriguez <<<<<<----
Roderick! het is misschien vergezocht maar ja.. 8)
 Check maar na!

Met die tijd houd ik het er op dat het te maken heeft met 9 april. Je moet dan de 'moltijd' aanhouden. Er zit 4 uur en 50 minuten tussen de 'echte' tijd en de moltijd. Voor 9 april geven ze dan waarschijnlijk een 'moltijdstip', bv. om 15.00 op een bepaalde plek. Dat betekent dan dat je om 10.10 échte tijd daar moet zijn.

En nog wat anders over tijd. In de tweede opdracht komen heel wat kloktijden voor. En ook op de .nl site wordt veel nadruk gelegd op de tijd. In het Moldagboek staat er iets over, bij de uitleg van de tweede opdracht wordt gezegd dat de testtijd belangrijk is, er staan twee plaatjes met tijden tussen de foto's. Is er al iemand die zich hierover gebogen heeft??  (En eventueel wat screenshots kan plaatsen??)
« Laatst bewerkt op: 1-04-2006, 00:37:15 door Iris_77 »

Offline Molicious

• Forumlid
  • Volgend jaar ''Wie is de Mol'' in Moldavië?
« Reactie #166 Gepost op: 1-04-2006, 00:20:26 »

hoe bedoel je''9 april''? ???
Ik zeg ook maar wat..

Offline Riabee

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 1-04-2006, 00:20:56 »
leuke aflevering, maar ben er weinig wijzer van geworden.
wel viel me op dat Peggy een afbeelding van een kruis op haar mouw had bij de test.
wat is er toch met dat kruis, dat kwam al eerder voor bij vlot-opdracht??

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 1-04-2006, 00:21:12 »
En nog wat anders over tijd. In de tweede opdracht komen heel wat kloktijden voor. En ook op de .nl site wordt veel nadruk gelegd op de tijd. In het Moldagboek staat er iets over, bij de uitleg van de tweede opdracht wordt gezegd dat de testijd belangrijk is, er staan twee plaatjes met tijden tussen de foto's. Is er al iemand die zich hierover gebogen heeft??  (En eventueel wat screenshots kan plaatsen??)

Daar is ook iets mee denk ik, kan helaas nog niets terugkijken op het internet, sommige klokkentijden kwamen prominent in beeld, zal vast wel iets zijn. Er wordt wel heel veel nadruk op gelegd in het dagboek inderdaad en ze proberen verwarring te schoppen door heel veel klokjes te laten zien... en ook die andere hints met die moltijden, maar daar mogen anderen zich over buigen.

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 1-04-2006, 00:36:18 »
hoe bedoel je''9 april''? ???
Gezien de sms-actie wat nu op de .nl site staat én de Avrobodehint van vorige week (dat je 9 april vrij moet houden in je agenda), denk ik dat er op die dag weer een meeting met de kandidaten komt. En dat je dan ook de Moltijd toe moet passen. Volgens mij heeft het helemaal niks met Sydney o.i.d. te maken.

Daar is ook iets mee denk ik, kan helaas nog niets terugkijken op het internet, sommige klokkentijden kwamen prominent in beeld, zal vast wel iets zijn. Er wordt wel heel veel nadruk op gelegd in het dagboek inderdaad en ze proberen verwarring te schoppen door heel veel klokjes te laten zien... en ook die andere hints met die moltijden, maar daar mogen anderen zich over buigen.

Zo uit m'n hoofd waren er twee of drie tijden die echt goed in beeld kwamen en ook even stil bleven staan (secondes versprongen niet).
En bij Toine z'n stukje is ook geknipt: we zien eerst een tijd van 10 minuut nog iets, en daarna iets van 6 of 7 minuten. Misschien het verschil daartussen ook meerekenen?

Offline paashaas

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 1-04-2006, 05:51:25 »
Joker-mysterie:
Karel zei dat er 16 jokers zijn meegenomen.
Toine: 2x1 + 2 bij Richard = 4
Milouska: 2x2 + 2 bij Richard = 6 (we zagen haar op 2 plaatsen 2 jokers meenemen, toch?)
Roderick: 2
Frédérique: 2
Mary-Lou: ....? Had bij afscheid nog 2 jokers!
Liz: 2
Peggy: zei dat ze 2 jokers had, waren dat de jokers die in de fabriek klaarlagen?

De optelsom klopt volgens mij niet!
« Laatst bewerkt op: 1-04-2006, 05:56:41 door paashaas »
zondag 8 juni 2008: Amnesty Sponsorloop in Utrecht

Offline DeMol1999

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 1-04-2006, 07:54:43 »
roderick is echt de mol
op de foto van de officiele site met de schaduw achter zijn hoofd,
de biechten van de kandidaten worden allemaal in wc's opgenomen geloof ik
maar goed je ziet roderick dus voor een spiegel staan met zijn spiegelbeeld daar achter.
hij is mijn nummer 1 vanaf het begin al

Offline Cynneke

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 1-04-2006, 08:39:31 »
Weet iemand zo de volgorde nog bij de testopdracht in de fabriek?

1. Toine
2. Milouska
3. Roderick
4. Frédérique
5. Mary-Lou
6. Liz
7. Peggy

Zo zijn ze uitgezonden, in die volgorde.
Ik onthoud altijd werkelijk alles. Het beroerdste is dat ik het me nooit op tijd kan herinneren.

Offline mirjam66

• Forumlid
  • shit happens
Re: Achternaan Mary Lou verkeerd geschreven?
« Reactie #173 Gepost op: 1-04-2006, 08:39:53 »
Euh.. nee hoor..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mary-Lou_van_Steenis
http://www.google.nl/search?hl=nl&hs=Sdj&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official&q=mary-lou+van+steenis&spell=1

Na de Zembla uitzending van afgelopen week over de manipulaties die Google pleegt had ik beter moeten weten ha ha. Ik weet echt bijna zeker dat in de leader haar naam verkeerd stond. Kan iemand dat checken? En zegt dat dan dat als je naam verkeerd staat in de leader je eruit vliegt?

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 1-04-2006, 08:50:06 »
Sterke aanwijzing waar ik gisteravond aan dacht:
De koffers staan in de vormen van twee MM-en opgesteld. (Milouska Mol) Milouska komt als eerste aanlopen en neemt de verste koffer. In de koffer van Milouska zit de plaats Darwin, die het op één na verst is van Buenos Aires, na Kuta. Milouska weet dus dat ze, op welk station ze ook uitstapt, zeker tot Kuta de verste zal zijn. Doordat ze doet alsof ze denkt dat de wereld plat is, kan ze bij Mary-Lou, die gelukkig voor Milouska, niets van topografie weet, erop aandringen dat Darwin toch echt veel verder weg ligt dan Kuta. Als de wereld plat was, was dat ook het geval denk ik. Hoe weet iemand die zó dom is überhaupt waar "Darwin" ligt? Ik had er persoonlijk nog nooit van gehoord en ik ben toch bepaald niet slécht in topografie.

Kortom: Gewoon een dikke vette mollenstreek van Milouska. Op het laatst liet ze zich heerlijk door Roderick overtuigen en kon ze hem naar buiten laten komen met Lisse op de koffer. Door het smoesje van haar wereldreizen kon ze Mary-Lou er blijkbaar van overtuigen dat ze wist waar Darwin en Bali lagen, ook tov elkaar. Nou dat vind ik toch best knap.

Verder; ze heeft Richard dan misschien niet bevrijd maar dat was misschien ook wel niet de bedoeling. Ze wist dat iemand anders het wel zou doen en anders konden ze altijd wel wat anders bedenken.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 1-04-2006, 09:06:13 »
Hm, Milouska was verdacht ja, in de koffertjesopdracht. Maar ik geloof dat ik Roderick toch het meest verdacht vond hiermee.
Laten we jabberen joekelen.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 1-04-2006, 09:10:58 »
Ook verdacht van Milouska:
-Milouska staat meteen op als de metro komt, alsof ze weet dat er iemand inzit voor haar, terwijl ze dat niet kon weten! Frédérique staat nog naar links en rechts te kijken, en Mary-Lou kijkt ook vaag om zich heen.
-Milouska staat onderweg naar Mary-Lou nog op haar vingers te tellen, alsof ze een rijtje probeert te onthouden van argumenten waarom Darwin verder is dan Kuta!
-Bij dit spel is de positie van uitstappen minder nuttig dan de koffer, en Milouska had een goede koffer.
-En dan met Roderick gaat Milouska weer in discussie of Lisse of Darwin verder is...maar als ze denkt dat de wereld plat is, dan is Darwin altijd verder!
« Laatst bewerkt op: 1-04-2006, 09:14:07 door Joff »

Offline Debbie

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 1-04-2006, 09:46:11 »
Persoonlijk vind ik het nogal verdacht, dat Richard nu terug in het spel is. Stel, hij is de mol niet, dan weet hij nu in ieder geval zeker op wie hij de volgende keer niet moet stemmen... Hij weet dus waar hij fouten gemaakt heeft!
Stel, hij is de mol wel, dan heeft hij geen enkele verdenking meer op zich rusten.
Overigens vind ik hem een leuke kandidaat, hopelijk is Peggy de volgende afvaller (vind haar niet zo, hopen maar dat ze de mol niet is).

Ik denk dat Toine de verliezer is van deze serie gezien de aflevering van gisteren. Toen hij tijdens de zoekopdracht gefilmd werd was er eerst een tijd een rode muur gefilmd, waarna de camera afweek op hem...

Maar oké, mijn molletje ligt er momenteel uit dus ik weet het gewoon ook even niet meer...

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 1-04-2006, 10:10:59 »
Ik heb gisteren een uitgebreid verslag geschreven van aflevering 4 maar mijn webserver is al 12 uur onbereikbaar en nu kan ik hem niet online zetten  >:( Ik heb geen idee hoe lang dit nog gaat duren en dus plaats ik het verslag maar tijdelijk ergens anders voor de mensen die niet kunnen wachten:

http://www.xs4all.nl/~erikt/demol/nl2006a4.html

Veel plezier ermee!

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 1-04-2006, 10:16:01 »
Ik heb gisteren een uitgebreid verslag geschreven van aflevering 4 maar mijn webserver is al 12 uur onbereikbaar en nu kan ik hem niet online zetten  >:( Ik heb geen idee hoe lang dit nog gaat duren en dus plaats ik het verslag maar tijdelijk ergens anders voor de mensen die niet kunnen wachten:

http://www.xs4all.nl/~erikt/demol/nl2006a4.html

Veel plezier ermee!

geweldig, ik zat al steeds te F5en!