Sterke aanwijzing waar ik gisteravond aan dacht:
De koffers staan in de vormen van twee MM-en opgesteld. (Milouska Mol) Milouska komt als eerste aanlopen en neemt de verste koffer. In de koffer van Milouska zit de plaats Darwin, die het op één na verst is van Buenos Aires, na Kuta. Milouska weet dus dat ze, op welk station ze ook uitstapt, zeker tot Kuta de verste zal zijn. Doordat ze doet alsof ze denkt dat de wereld plat is, kan ze bij Mary-Lou, die gelukkig voor Milouska, niets van topografie weet, erop aandringen dat Darwin toch echt veel verder weg ligt dan Kuta. Als de wereld plat was, was dat ook het geval denk ik. Hoe weet iemand die zó dom is überhaupt waar "Darwin" ligt? Ik had er persoonlijk nog nooit van gehoord en ik ben toch bepaald niet slécht in topografie.
Kortom: Gewoon een dikke vette mollenstreek van Milouska. Op het laatst liet ze zich heerlijk door Roderick overtuigen en kon ze hem naar buiten laten komen met Lisse op de koffer. Door het smoesje van haar wereldreizen kon ze Mary-Lou er blijkbaar van overtuigen dat ze wist waar Darwin en Bali lagen, ook tov elkaar. Nou dat vind ik toch best knap.
Verder; ze heeft Richard dan misschien niet bevrijd maar dat was misschien ook wel niet de bedoeling. Ze wist dat iemand anders het wel zou doen en anders konden ze altijd wel wat anders bedenken.