Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 80289 keer)

Offline Siebrand

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #100 Gepost op: 8-04-2006, 13:52:56 »
oh, en popjepee op het .nl forum was op dreef, dus die heeft ook nog een hint gevonden...

"Op 1 van de bankbiljetten (die van 20 pesos) staat Juan Manuel de Rosa afgebeeld en die ligt dus begraven op Recoleta waar Fred met Toine was.

Nu kan ik niet met 100% zekerheid zeggen of die witte roos idd bij zijn grafmonument lag, maar het is wel weer een aanwijzing met een roos erin (rosa=spaans voor roos)."

De witte roos lag bij dit grafmonument, en dat is het graf van Bartolomé Mitre:

Dit is het graf van Juan Manuel de Rosas, en daar lag inderdaad de witte roos:
« Laatst bewerkt op: 8-04-2006, 15:10:47 door Siebrand »

Offline Ninka

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Yvon, Milouska, ...
« Reactie #101 Gepost op: 8-04-2006, 13:55:45 »
Dit hoort eigenlijk bij aflevering 4, maar toch:

Richard is eruit, en hij schrikt er erg van. Toch teveel antwoorden voor de camera verkeerd gedaan? En als de Mol eruit is, zal er een manier verzonnen moeten worden om m er weer in te krijgen, right? Of worden alle antwoorden van de mol automatisch goedgerekend? want karel weet ook niet wie de mol is dus hij kan ook niet 'een naam intoetsen en dan iets typen als [groen] of [rood] ofzo...'

Nee, ik denk dat dat ingesteld wordt als iedereen de test heeft gemaakt: gewoon een programmaatje van als de naam Roderick ingetoetst wordt: groen scherm , Bij de naam Liz een rood scherm want die heeft het het slechtste gemaakt, Bij naam [de mol] altijd een groen scherm...

Nog een treffende foto van Evita:

Mollen in Japan...

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #102 Gepost op: 8-04-2006, 14:04:41 »
Ik heb nou wel even helemaal gemist waarom Liz naast de kooi moest gaan staan waar Richard vorige aflevering in zat. ???
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Siebrand

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 8-04-2006, 14:12:04 »
Ik heb nou wel even helemaal gemist waarom Liz naast de kooi moest gaan staan waar Richard vorige aflevering in zat. ???

Zij was de enige die geen jokers pakte in het eerste deel van de opdracht.

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #104 Gepost op: 8-04-2006, 14:13:32 »
Ja, zover was ik inderdaad nog wel. Maar vanwaar die kooi?
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Miekie

• Forumlid
  • You can win if you want !
« Reactie #105 Gepost op: 8-04-2006, 14:40:07 »
vroeg ik me ook al af, waarom moet ze naast die kooi staan, ze mag al niet mee doen en wordt ze gestraft omdat ze geen jokers pakt (wat haar ws bij de test de das om heeft gedaan). Had aan de hand van Karel's introductie bij het spel het idee dat Liz opgesloten zou worden en dat ze dan na het winnen van de 10.000 euro het dilemma zouden krijgen Liz vrij en 10.000 weer inleveren (niks verdienen) of 10.000 euro in de pot en Liz blijft gevangen ofzo. Vond de opdracht best leuk maar mi hebben de makers een hoop laten liggen (qua psychologisch spelletje) Ook vond ik het flauw dat de groep van Milouska, Richard en Roderick mochten gokken welke deur het was. Leek mij leuker als Peggy zich (met het huisnummer) zou verstoppen en dat die twee dan peggy moesten gaan zoeken met de kans dat Frederique hun straatnaam dan zou vinden. Maar goed, t maakte allemaal niet zo veel uit wie er zou winnen. Jammer want de opdracht op zich was leuk verzonnen.
Gr Miek

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 8-04-2006, 14:51:01 »
De witte roos lag bij dit grafmonument, en dat is het graf van Bartolomé Mitre:
Dit is het graf van Juan Manuel de Rosas:

Weet je dat zeker? Ik zie de spijlen en tegels van het graf van Juan Manuel de Rosas in beeld bij de witte roos (12:50).
Die Rosas-naam zou mij beter uitkomen: juaNManUELdErosaS = MEULENS  ;D
Voor de andere kandidaten mist er altijd een lettertje: H, K, T of V.

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 8-04-2006, 14:52:29 »
vroeg ik me ook al af, waarom moet ze naast die kooi staan, ze mag al niet mee doen en wordt ze gestraft omdat ze geen jokers pakt (wat haar ws bij de test de das om heeft gedaan). Had aan de hand van Karel's introductie bij het spel het idee dat Liz opgesloten zou worden en dat ze dan na het winnen van de 10.000 euro het dilemma zouden krijgen Liz vrij en 10.000 weer inleveren (niks verdienen) of 10.000 euro in de pot en Liz blijft gevangen ofzo. Vond de opdracht best leuk maar mi hebben de makers een hoop laten liggen (qua psychologisch spelletje) Ook vond ik het flauw dat de groep van Milouska, Richard en Roderick mochten gokken welke deur het was. Leek mij leuker als Peggy zich (met het huisnummer) zou verstoppen en dat die twee dan peggy moesten gaan zoeken met de kans dat Frederique hun straatnaam dan zou vinden. Maar goed, t maakte allemaal niet zo veel uit wie er zou winnen. Jammer want de opdracht op zich was leuk verzonnen.
Gr Miek

dat zou idd leuker geweest zijn ja, peggy verstoppen
maar die heeft naar ik weet zich ook de hele tijd verstopt gehouden... frédérique heeft de hele tijd gezocht, en kon makkelijk gezien worden...
mollenactie??
Triomf!

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 8-04-2006, 14:55:48 »
ik denk dat je verstoppen vrij slim was bij die spel
als peggy in één van de huizen op eh de toine van peperstratenweg was gaan zitten had niemand haar gevonden
en dan had haar team gewoon gewonnen

Offline popjepee

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 8-04-2006, 14:56:24 »
Klopt Erik TKS, de witte roos wordt als laatste gevonden bij een klein rechthoekige tombe, die verdacht veel op de tombe lijkt die Siebrand laat zien (die van de Rosas).
Kijk de aflevering nog maar es na en let dan op de stenen aan de linkerkant, die zijn van een soort zwart marmerachtig gesteente en dat zie je ook op de foto dat naast de de Rosas tombe deze stenen ook te zien zijn.

Misschien kan er iemand een screenshot maken. Ze staan bij die tombe op 12.50 minuten
« Laatst bewerkt op: 8-04-2006, 14:59:30 door popjepee »

Offline Miekie

• Forumlid
  • You can win if you want !
« Reactie #110 Gepost op: 8-04-2006, 15:02:41 »
ik denk dat je verstoppen vrij slim was bij die spel
als peggy in één van de huizen op eh de toine van peperstratenweg was gaan zitten had niemand haar gevonden
en dan had haar team gewoon gewonnen
Peggy:             8
Frédérique:       P.M.H. Vrijenslaan
Richard:            17
Milouska:          Geert Hoeshof 
Nee eigenlijk had frederique zich moeten verstoppen want die droeg de straatnaam (die mi belangrijker is om weg te houden bij de tegenstander) maar toen Fre eenmaal gesnapt was had Peggy met dat nummer gewoon ergens moeten gaan zitten waar roderick niet kon zien waar dat dan zou zijn.... Fre op de uitkijk zetten, als Milouska dan op zoek gaat naar Peggy kan Fre haar straatnaam zien en klaar was Kees

Offline Siebrand

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 8-04-2006, 15:05:55 »
Weet je dat zeker? Ik zie de spijlen en tegels van het graf van Juan Manuel de Rosas in beeld bij de witte roos (12:50).
Die Rosas-naam zou mij beter uitkomen: juaNManUELdErosaS = MEULENS  ;D
Voor de andere kandidaten mist er altijd een lettertje: H, K, T of V.

Je hebt gelijk: de witte roos lag inderdaad wel bij het graf van Juan Manuel de Rosas. Ik heb iets te snel gekeken. De roos bij het graf van Bartolomé Mitre leek van een afstand ook wit, maar in de close-up blijkt hij toch rood te zijn.

Witte roos > Roos de Wit > Frédérique Huydts: Het kan dus niet anders dan dat Frédérique de Mol is  ;) ;D

Offline mol Thessa

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 8-04-2006, 15:11:18 »
Je hebt gelijk: de witte roos lag inderdaad wel bij het graf van Juan Manuel de Rosas. Ik heb iets te snel gekeken. De roos bij het graf van Bartolomé Mitre leek van een afstand ook wit, maar in de close-up blijkt hij toch rood te zijn.

Witte roos > Roos de Wit > Frédérique Huydts: Het kan dus niet anders dan dat Frédérique de Mol is  ;) ;D

nee he  ;D en daar ben ik heel blij om, want ze moet er tot het laatst inblijven!!!!!!   ::bravo::
Triomf!

Offline WhyNotSmile

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 8-04-2006, 15:23:09 »
Nog iets: is het jullie opgevallen dat de cijfers 1 7 8 in 2 opdrachten terugkomen? Eerst met het geld (187 pesa's) en toen de huisnummers 17 en 8.. Als je 18 en 7 neemt, krijg je R en G. Misschien een hint naar Richard Groenendijk?

Achter die 187 zou ik niets zoeken, dat is namelijk gewoon het bedrag dat je krijgt als je van alle briefje 1 hebt (100 + 50 + 20 + 10 + 5 + 2 = 187). En ze moesten allemaal verschillende briefjes hebben, omdat ze die verschillende personen op de briefjes moesten zoeken...
Er gaat niets boven Groningen!

Offline lollygirl

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 8-04-2006, 15:24:38 »
Vond het inderdaad ook apart, één witte roos en de verklaring van Roos de Wit is best wel aannemelijk...  ::jaja::
Keep Watching

Offline Molicious

• Forumlid
  • Volgend jaar ''Wie is de Mol'' in Moldavië?
« Reactie #115 Gepost op: 8-04-2006, 15:34:41 »
Leuk die grap van Toine   ::rofl::  !!!!!!!

Maar wat mij idd ook opviel, hiervoor al genoemd denk ik maar:

Toine en Fré horen 2x bij elkaar, 2x verliezen..

Het is trouwens maar goed dat Toine ooit die Sjekkel had weggegeven aan Fré, hij kon nu(omdat ie 0 sjekkels had)meer terug krijgen van Karel..(voorbedachte rade?)) ???

8)
Ik zeg ook maar wat..

Offline popjepee

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 8-04-2006, 15:35:19 »
@Siebrand: blij dat je met me akkoord bent  ;)  ::ok::

Offline roelc

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 8-04-2006, 15:58:55 »
die witte roos vond ik al verdacht,
en frederique speelde idd in meiden van de wit.
maar nu blijkt dat haar personage dan nog 'roos de wit' heet, kan dat nog toeval zijn???
in ieder geval erg mooi gevonden en een eerste hint die wel eens veel kans heeft om te kunnen kloppen.
fré wordt wéér wat verdachter

wat me ook opviel bij de executie
* roderick als eerste ging zitten en daar wel heel erg lang alleen bleef?
* iedereen ging naast elkaar zitten, of voor elkaar (aan de rechterkant. maar toen fré ging zitten ging ze uiterst links, dus ze zat niet naast of voor iemand. weet iemand of het toevallig is dat fré daar linksvooraan zit of dat dat altijd zo is?

en nog iets: heeft frederique dan een joker teruggegeven aan toine?
« Laatst bewerkt op: 8-04-2006, 16:04:10 door roelc »

Offline Lowprofile

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 8-04-2006, 16:09:42 »
Iemand vroeg hoeveel 187 pesos in Euro was. Dat is 50,2813 euro aan de koers van vandaag. 1 peso = 0,2688 €.
Maar ik denk niet dat we iets gaan vinden met het te verrekenen naar euros.

Fréderique vindt witte roos = Roos De Wit -> Fréderique = de mol.
Dat het een hint is: akkoord, maar dat dit een hint is dat Frederique de mol is,dat zie ik niet zitten.
Het hele programma zit vol hinten, helaas zijn er maar een paar juiste die naar de goede mol wijzen.
De cijfers 18 en 7 zijn vast en zeker ook een hint, want ze komen inderdaad twee keer terug. Maar wat ze betekenen ...

In een vroegere aflevering droeg Peggy als enige een rode helm. Dat was zelfs nog een vraag bij de executie. Is ze daarom de mol ?

Overigens voor de rozen-opdracht: de mol krijg technische hulp van de spelleiding: in de laatste Belgische mol, kreeg Marc-mol een oortje mee om te vernemen wat een andere kandidaat had geantwoord.
Vorig jaar tijdens het duivel/schietspel bleken bij Yvon pleken niet actief te zijn die het bij de andere wel waren. Dat waren zaken die wij als kijker niet konden zien.
Als de mol in de loop van het rozenspel verneemt dat Toine en Frederique de rozen niet meenemen, weet hij/zij dat het al verloren is en kan dan fanatiek naar de juiste afspraakplek gaan zoeken. De vraag is: hoe verneemt de mol het ?

Offline molsnol

• Forumlid
  • Al 15 jaar molloot..
« Reactie #119 Gepost op: 8-04-2006, 16:11:02 »
Ik heb deze aflevering net gekeken en vond hem erg leuk. Maar omdat ik in Noorwegen woon kan ik alleen via uitzendinggemist kijken en had ik dus geen stukje van Karel (over Frederique) voor mijn uitzending, en daar had ik eignelijk wel op gehoopt.
Nou wilde ik dus vragen of iemand heel lief zou willen zijn, en dat stukje (als het niet te lang is) even uit zou willen typen.
alvast bedankt ::bravo::