Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 80288 keer)

Offline Joff

• Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #120 Gepost op: 8-04-2006, 16:18:38 »
Je hebt gelijk: de witte roos lag inderdaad wel bij het graf van Juan Manuel de Rosas. Ik heb iets te snel gekeken. De roos bij het graf van Bartolomé Mitre leek van een afstand ook wit, maar in de close-up blijkt hij toch rood te zijn.

Witte roos > Roos de Wit > Frédérique Huydts: Het kan dus niet anders dan dat Frédérique de Mol is  ;) ;D

jeetje dat is wel heel erg toevallig
toeval was denk ik wel dat fré die roos ook zelf ging ophalen, want de groepjes waren nogal random verdeeld

ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand anders dan milouska de mol is
maar dit is wel een hele dikke hint!

Offline Molicious

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Volgend jaar ''Wie is de Mol'' in Moldavië?
« Reactie #121 Gepost op: 8-04-2006, 16:20:15 »
Ik heb deze aflevering net gekeken en vond hem erg leuk. Maar omdat ik in Noorwegen woon kan ik alleen via uitzendinggemist kijken en had ik dus geen stukje van Karel (over Frederique) voor mijn uitzending, en daar had ik eignelijk wel op gehoopt.
Nou wilde ik dus vragen of iemand heel lief zou willen zijn, en dat stukje (als het niet te lang is) even uit zou willen typen.
alvast bedankt ::bravo::

wil ik eventueel wel voor je doen.. ;)
Ik zeg ook maar wat..

Offline lollygirl

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 8-04-2006, 16:22:39 »
Hmm milouska de mol? lijkt me echt sterk, maar we zullen zien. Ik vind het ook wel opvallend ja, maar wie deelde de groepjes in? Wie bepaalde dat Frédérique naar dat kerkhof zou gaan...? Pleitte ze daar zelf voor?
Keep Watching

Offline pinogirl

• Forumlid
  • What's in a name....!
« Reactie #123 Gepost op: 8-04-2006, 16:28:54 »
Toch nog even terugkomen op die kooi van Liz:

Gek eigenlijk. Het was typisch een opdracht voor 6 personen (2 teams van 3 personen). Waarom wordt deze opdracht dan in deze aflevering gespeeld? Hij had toch makkelijk in aflevering 6 gespeeld kunnen worden?? Dat liz buiten moest wachten bij die kooi moet dus in mijn ogen iets anders te betekenen hebben. Sowieso is het vreemd dat ze moest wachten bij de kooi, want dat voegde al helemaal niets toe. Was het een soort 'straf', omdat ze niets scoorde in het jokerspel?
Ik vind het maar vreemd hoor....

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 8-04-2006, 16:47:17 »

Gek eigenlijk. Het was typisch een opdracht voor 6 personen (2 teams van 3 personen). Waarom wordt deze opdracht dan in deze aflevering gespeeld? Hij had toch makkelijk in aflevering 6 gespeeld kunnen worden?? Dat liz buiten moest wachten bij die kooi moet dus in mijn ogen iets anders te betekenen hebben. Sowieso is het vreemd dat ze moest wachten bij de kooi, want dat voegde al helemaal niets toe. Was het een soort 'straf', omdat ze niets scoorde in het jokerspel?

ja misschien kwam het zo uit ofzo
dat ze het nu wilden spelen
maar raar is het idd

ik zou liz dan toch een andere rol toebedeeld hebben
of ze hadden tenminste iets anders kunnen doen met Liz, zoals haar ín de kooi stoppen en dan voor 5000 euro haar vrijheid laten kopen óf haar ná de groep van Toine en Fré etc. een kans kunnen geven op de supervrijstelling

Offline Molicious

• Forumlid
  • Volgend jaar ''Wie is de Mol'' in Moldavië?
« Reactie #125 Gepost op: 8-04-2006, 17:03:13 »
Ik heb deze aflevering net gekeken en vond hem erg leuk. Maar omdat ik in Noorwegen woon kan ik alleen via uitzendinggemist kijken en had ik dus geen stukje van Karel (over Frederique) voor mijn uitzending, en daar had ik eignelijk wel op gehoopt.
Nou wilde ik dus vragen of iemand heel lief zou willen zijn, en dat stukje (als het niet te lang is) even uit zou willen typen.
alvast bedankt ::bravo::
Het volgende zei Karel:''Afgelopen maandag, rond 2 uur in de middag stierf Frédérique Huydts. Een hartelijke, getalenteerde jongevrouw en een fantastische kandidaat in Wie is..de Mol. En nou is het vrijdagavond half 9. Het is tijd voor aflevering 5. En die gaan we ook uitzenden, precies zoals we hem hebben opgenomen. Als was het maar omdat het programma zo duidelijk maakt hoe mooi het eigenlijk is om te leven, en hoe leuk het nog kan zijn om met een paar mensen een spelletje te doen. Dat is ook precies zoals Frédérique erover dacht. Ze vond Wie is..de Mol een feestelijk en hartstochtelijk spel, dat ze heeft gespeeld met nieuwe én oude vrienden. In het ziekenhuis heeft ze nog delen van het materiaal willen én kunnen bekijken. Ze was trots op haar aandeel daarin. Frédérique Huydts, we kunnen haar nog bewonderen.''(foto Frédérique)

Ik heb mijn best gedaan om zo goed mogelijk Karel zijn stukje over te nemen.
Gr. Mole-eyes

Ik zeg ook maar wat..

Offline molsnol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Al 15 jaar molloot..
« Reactie #126 Gepost op: 8-04-2006, 17:27:31 »
Het volgende zei Karel:.....

Hartstikke bedankt!!! ::bravo::

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #127 Gepost op: 8-04-2006, 17:51:55 »
Fantastisch, dat eerbetoon aan Frederique, ik kreeg echt kippenvel

Offline GEA

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 8-04-2006, 17:56:51 »
op het .nl forum is de (volgens mij echt onwijs overtuigende superhint) gevonden door popjepee, aka Martine... hulde voor haar, en hier komt de hint:

er waren gisteren 7 rozen te vinden. Op de plaatsen waar Richard en Liz kwamen, had je twee rode rozen, bij Peggy en Roderick ook, Karel had een rode roos, maar bij Toine en Frédérique lagen een rode en een witte roos. Toine pakte de rode en Frédérique de witte.
conclusie: de rozen staan elk voor een kandidaat, en de witte staat voor de mol, degene die anders is dan de anderen. (Rood: die personen kunnen er allemaal uit, wit: zal altijd blijven)
Frédérique had de witte roos... en wat is een rol die Fré drie jaar lang gespeeld heeft in Meiden van de Wit????
Juist. Roos de Wit

Hoe zorgen ze ervoor dat de witte roos juist bij Fré terecht komt?? Dat vertellen ze Fré natuurlijk van tevoren, dat op een van de twee graven waar zij naartoe gaat een witte roos te vinden is in plaats van een rode roos. Mensen van de productie zullen natuurlijk de rozen neer moeten leggen op de graven, en ze zullen er dan ook wel bij moeten blijven om te voorkomen dat mensen hem meenemen. Op het moment dat bekend is waar Toine en Frédérique heengaan wordt er een witte roos neergelegd.
Als Frédérique bij de eerste van de twee graven een witte roos ziet liggen kan ze er naartoe rennen, is de eerste rood, ligt de witte op het tweede graf en loopt ze rustig zodat Toine die rode roos pakt...

Dit is goed bedacht!

Offline GEA

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 8-04-2006, 18:00:19 »
Dit hoort eigenlijk bij aflevering 4, maar toch:

Richard is eruit, en hij schrikt er erg van. Toch teveel antwoorden voor de camera verkeerd gedaan? En als de Mol eruit is, zal er een manier verzonnen moeten worden om m er weer in te krijgen, right? Of worden alle antwoorden van de mol automatisch goedgerekend? want karel weet ook niet wie de mol is dus hij kan ook niet 'een naam intoetsen en dan iets typen als [groen] of [rood] ofzo...'

De MOL doet voor de flauwekul de test. Hij of zij  blijft er in (tenzij de makers hem voor de verwarring even uit willen hebben...)

Offline GEA

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 8-04-2006, 18:05:18 »

Misschien was het toch niet helemaal gepland dat Richard terug zou komen. Het is inderdaad vreemd!

Offline karinbontenbal

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 8-04-2006, 18:22:01 »
Ik vraag mij toch altijd af wat die muziek hints inhouden. Ik weet wel dat
één hint Coldplay was en dat de mol dan aanwezig moetsen zijn bij het koude spel buiten in de tentjes,
denk ik... Voor mij viel Roderick en Liz al meteen af.
Milouska acteert te veel naar mijn idee, zij wil te opvallend een spelbreker zijn. Het zou
te flauw zijn als zij de mol is.
Wat betreft die witte roos, echt een dikke hint! Het moet nu haast wel dat Fré de mol is.
Het is natuurlijk wel zo, dat vanwege haar overlijden, haar levensverhaal op tafel wordt gegooid momenteel,
waardoor zo'n hint nu veel sterker naar voren komt. Peqqy en Toine doen te veel hun best om te winnen denk ik.
Ook omdat Fré constant in de verkeerde hoek zit met stemmen en er toch in blijft zitten, zegt wel iets...
Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen, ik zou het geweldig vinden als zij de mol is, kunnen we haar nog heel lang bewonderen.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #132 Gepost op: 8-04-2006, 18:42:43 »
Ik vond 't een mooie aflevering. Wat ik alleen nog niet helemaal begrijp is de opmerking avn karel tegen Liz: we zullen vriendelijk zijn dit keer: je mag naast de kooi gaan staan. Bij ons meteen de gedachte: "Wat zou er aan de hand zijn dat ze in de kool zal WILLEN?" (want waarom zou ze er anders buiten "mogen". Sowieso vind ik het niet zo leuk om Liz buiten het spel te houden. Ook dat Roderick en Toine alles van elkaar konden horen vond ik wat jammer.

Vond de rozen-opdracht in eerste instantie wel jammer, maar het laten liggen van de roos door Frédérique vond ik zeker geen molactie. Als niet-mol kun je ook denken, het gaat om dat gedicht en die eindlocatie en je gaat nie teen roos meenemen van een graf. Vind dat dus geen molactie.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 8-04-2006, 19:05:29 »
Wat me nog opviel bij die televisieschermen was dat het lijkt alsof er gewoon een plaatselijke argentijnse serie wordt ontvangen. De TV stoort net als hier in Nederland als de kabel er niet in zit of geen antenne omhoog hebt staan ofzo. Los van die vrouw die in beeld komt, zie je ook een andere zender, met een man voorbij schieten (heb even niet de tijden van precies wanneer, maar het zit ergens midden in opdracht 2)

Wie er te zien is op de TV is niet duidelijk wel vind het ook raar dat Toine en Roderick er totaal geen opmerking over maken. Ook zie je voordat het spel begint helemaal nog niets op het scherm (foto 2), waar later de vrouw inkomt (rond 27 min) Misschien is het wel GTST van Argentinië

Wat ook raar is dat VOORDAT het spel begint er al 3 mensen in beeld zijn in de beeldschermkamer (foto 1) Dit is ook te zien rond 27 minuten.

Offline GEA

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 8-04-2006, 19:14:45 »
Cameramensen? Mensen die het geld verstopt hebben? etc etc...

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #135 Gepost op: 8-04-2006, 19:29:04 »
Tijdens de beelden van het maken van de test was er één die ineens heel zuur keek bij het antwoorden van een vraag. Ik denk verkeerd geklikt ofzo. Ik dacht dat dat Richard was, maar ben niet zeker.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mol_en_Co

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 8-04-2006, 19:33:40 »
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat Liz de mol is :D.

Liz had er volledig de hand in om naast de kooi te gaan staan. Een teken dat ze weer in de aflevering komt, net als Richard. Alleen deze keer is het niet de keuze aan de medekandidaten, maar van Liz zelf, getuige de open kooi. Net als in de Australische mol zou ze zich misschien terug kunnen kopen in het spel.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #137 Gepost op: 8-04-2006, 19:36:36 »
Tijdens de beelden van het maken van de test was er één die ineens heel zuur keek bij het antwoorden van een vraag. Ik denk verkeerd geklikt ofzo. Ik dacht dat dat Richard was, maar ben niet zeker.

K neem aan dat je roderick bedoelt.  :)

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 8-04-2006, 22:27:01 »
er waren gisteren 7 rozen te vinden. Op de plaatsen waar Richard en Liz kwamen, had je twee rode rozen, bij Peggy en Roderick ook, Karel had een rode roos, maar bij Toine en Frédérique lagen een rode en een witte roos. Toine pakte de rode en Frédérique de witte.
conclusie: de rozen staan elk voor een kandidaat, en de witte staat voor de mol, degene die anders is dan de anderen. (Rood: die personen kunnen er allemaal uit, wit: zal altijd blijven)
Frédérique had de witte roos... en wat is een rol die Fré drie jaar lang gespeeld heeft in Meiden van de Wit????
Juist. Roos de Wit

Dat klopt dus niet, want Frédérique pakte óók de rode roos..

Offline Reninho

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 8-04-2006, 22:52:14 »
Die Roos de Wit hint is natuurlijk een mega aanwijzing, maar lijkt me iets te obviuos voor de sluwe widm mensjes die dit verzinnen.

Ik kreeg eerlijk gezegd ook een beetje kippenvel toen karel dat stuk van frederique vertelde, alleen al als je naar widm kijkt ga je gewoon van haar houden!!

Voor de rest: ik vind het jammer dat de beelden van het voorstukje zo gemonteerd zijn dat je al weet dat sommigen er niet uit kunnen gaan deze keer. Hopelijk wordt volgend seizoen hier iets aan gedaan

Ik weet niet wie het zei, maar idd is het vaak uit de voice over van de test uit te maken wie deze keer afvalt. Opzich nie zo erg, maar als iemand zegt "ik zit vol op ...." weet je al dat die er niet uitgaat!

Wel stoere aflevering. Dorpspel had niet veel gevolgen helaas maar misschien om pot beetje te spekken door regie (de coole mensjes, hoe verzin je die dingen!!!)

Owja.........Frederique is de mol! (denk ik).

Ze speelt het heel fanatiek maar ondertussen verliest ze geld.....zit ook nog beetje op roderick en toine gaat steeds meer verdacht worden, maar die verdeint te veel geld.

HELP!