Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 55226 keer)

Offline Joff

• Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #80 Gepost op: 15-04-2006, 09:59:05 »
helemaal mee eens Erik
ik zou ook zeggen, de eerste vijf vol gas
en dan vervolgens de laatste minutenlang vlak voor de finish laten wachten totdat de tijd ongeveer goed is
richard zei op een gegeven moment wel dat toine supersnel moest

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 15-04-2006, 10:16:18 »
Interessant; bij de test zie je niemand komen behalve de nummer 1, Milouska; je ziet iedereen weggaan behalve Peggy.

Kan toeval zijn.

Peggy en Toine zitten nu op Frédérique.
Roderick en Frédérique zitten op Peggy.
Milouska zit op Toine.
Frédérique verdenkt ook Roderick en Milouska.

Offline Roek

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 15-04-2006, 10:45:14 »
Wat me opvalt, is dat de kandidaten niet even nadenken voor ze aan een opdracht beginnen. Bij het winkelen hebben ze niet heel veel tijd en blijven ze met zijn drieën zo veel mogelijk bij elkaar. Waarom niet de artikelen verdelen en een plaats en tijd afspreken?

Hetzelfde geldt voor het racen. De eerste vijf kunnen (moeten) zo snel mogelijk over dat circuit. De laatste blijft gewoon een meter voor de finish staan tot degene die telt zegt dat hij of zij de laatste meter mag afleggen.

Het viel me in vorige afleveringen ook al op dat ze eigenlijk niet bespreken hoe ze een opdracht aan gaan pakken. Ze maken de kans op mislukking met zijn allen (!) erg groot steeds. Dat maakt deze editie erg moeilijk.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 15-04-2006, 10:59:58 »
weet iemand wat het muziekje is ondertussen dat frederqie rijd??

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #84 Gepost op: 15-04-2006, 11:06:26 »
Ik vond het echt een heerlijke aflevering. Die 2e opdracht was echt superleuk gedaan. Milouska heeft me niet op andere gedachten kunnen brengen, voor mij is ze nog steeds de mol. Er zijn er eigenlijk nog maar 2 die de mol kunnen zijn in mijn ogen, zij en Roderick, en laatstgenoemde heeft niks verdachts gedaan gister. Jammer dat Richard er weer uit moest, maar goed, als je er een 2e keer uitvliegt, heb je gewoon echt iets gemist denk ik.

Offline Duiker

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #85 Gepost op: 15-04-2006, 11:40:19 »
Ik vind Fré d'r acties echt vaag. Of ze nu de mol is of niet. Als ze dit niet is, waarom probeert ze dan de opdrachten van Richard en Toine te verklooten? Is dat omdat ze zelf haar opdracht nog niet had en dus niet weet dat ze een opdracht proberen uit te voeren? Dit dus als ze de mol niet is, anders weet ze dit uiteraard wel. Daarna met dat auto'tje ook, ze rijdt echt expres zo sloom zodat Toine onmogelijk nog op tijd kan zijn. Too obious voor een mollenstreek, te vaag voor een gewone streek..
Molloot sinds seizoen 4

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 15-04-2006, 12:51:42 »
Wat me opvalt, is dat de kandidaten niet even nadenken voor ze aan een opdracht beginnen. Bij het winkelen hebben ze niet heel veel tijd en blijven ze met zijn drieën zo veel mogelijk bij elkaar. Waarom niet de artikelen verdelen en een plaats en tijd afspreken?

Hetzelfde geldt voor het racen. De eerste vijf kunnen (moeten) zo snel mogelijk over dat circuit. De laatste blijft gewoon een meter voor de finish staan tot degene die telt zegt dat hij of zij de laatste meter mag afleggen.

Het viel me in vorige afleveringen ook al op dat ze eigenlijk niet bespreken hoe ze een opdracht aan gaan pakken. Ze maken de kans op mislukking met zijn allen (!) erg groot steeds. Dat maakt deze editie erg moeilijk.

Helemaal mee eens. Hetzelfde geldt trouwens voor de diner-opdracht. Met die enveloppen werkte men elkaar ook tegen.

Ik denk dat over het algemeen niet al te vaak heel duidelijk gezegd wordt wat nu precies wél en níet mag bij een opdracht. Daarom kun je juist zoeel variaties bedenken als kandidaten. Ze kunnen elkaar echt véél beter helpen. Roderick zei over de enveloppen niets tegen Frédérique. Fré werkt Toine en Richard tegen bij de opdrachten. Ik vind het dom van ze, ze moesten eens wat slimmer worden.

Offline R-J

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 15-04-2006, 12:54:03 »
Fout gemaakt bij Opdracht van Peggy ?

De Tafel opdracht van Peggy luidde dat ze de gastheer ervan moest overtuigen
dat de wk finale van '78 (Arg - Ned), waar Arg discutabel wereldkampioen werd, overgespeeld diende te worden.

Ze noemt echter als eerste het jaartal 1968 en dan iets van World Series. Ze heeft het dus
nog niet over voetbal en de finale Ned - Arg.

Twan reageert met: "Je bedoelt het WK van 86 waar Argentinie wereldkampioen werd in Mexico"

Waarop Peggy zich naar de gastheer draait: "Do you agree this match should be replayed ?"
(ze stelt dus de goede vraag over het verkeerde jaar, dus eigenlijk is de opdracht voor haar mislukt)

Aan het eind vraagt Karel aan de gastheer of de wedstrijd van '78 overgespleed diende te worden en verdient
Peggy alsnog 250 euro voor de pot.

Offline Shortie-EC

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 15-04-2006, 13:04:51 »
viel mij ook op jaa... maar misschien omdat de gastheer toch instemd als Karel vraagt of de finale overgespeeld zou moeten worden?!
qui cherce trouvera

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 15-04-2006, 14:01:03 »
Klopt en heb je ook het wel bekende S4 cijfer er uit kunnen halen. 1978-2006
Daar is namelijk haar geboorte dag. Peggy is jarig op 28 Oktober.

Peggy was zo nadrukkelijk aanwezig,net als Richard vorige week,dat ze  misschienvolgende week toch vetrekt,ze staat ook niet voor niks,net buitenbeeld in de vooruitblik.

« Laatst bewerkt op: 15-04-2006, 14:04:15 door Pierce_Brosnan »

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 15-04-2006, 14:10:36 »
Ik kom maar weer eens met een cijfertheorie. Namelijk het cijfertje 3

-roderick kiest enveloppe nummer 3
-roderick rijdt ook in auto 3 en toevallig ook als 3e
-en de tussentijd die karel meld op het circuit is 12.21 ==> is bij mij dan ook 3.3
-Richard zegt, ja ik was als 3e eruit toen, dus mocht ik er weer in het spel. En wie liet hem weer in het spel? juist roderick, en die was ook als 3e aan de beurt in de fabriek.

Is dit toeval allemaal?

verder was ook 24 minuten wel een rare keuze, waarom niet 25 dan, misschien omdat je het beter kan delen door 6, met 24 kom alleen weer uit bij 2+4=6 6= F, frederique?

« Laatst bewerkt op: 15-04-2006, 17:28:38 door Lola-aap »

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #91 Gepost op: 15-04-2006, 14:24:53 »
Ik begrijp je neit?  ??? Hoe bedoel je dit?

Peggy is volgens d'r bio trouwens in 1976 geboren. En wat is er met 28 oktober, naast dat Peggy en ik jarig zijn?

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 15-04-2006, 14:25:08 »

Peggy was zo nadrukkelijk aanwezig,net als Richard vorige week,dat ze  misschienvolgende week toch vetrekt,ze staat ook niet voor niks,net buitenbeeld in de vooruitblik.

wel bekende S4-cijfer? 1978, 2006, 28 oktober? wat heeft dit met elkaar te makne/

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 15-04-2006, 14:51:51 »
Wat rare zaken:
- Bij de schoolopdracht zag je niet elk woord dat de kandidaten deden. Volgens Karel waren er 8 goed (?) en er dus 2000 euro bij. Toine had duidelijk de ene fout gemaakt... maar wie maakte die andere? Volgens de site maakte Peggy de tweede fout, alleen deze hebben ze ons helemaal niet laten zien. Richard deed ook vaag, en ik dacht eerst dat die van hem werd fout gerekend. Maar als Toine en Peggy de fouten hebben gemaakt, is die van Richard dan wel goed gerekend? Dat was dan niet echt duidelijk.
- De andere drie hadden niet alle spullen van het lijstje opgehaald. In ieder geval niet de boekenkast. Dan moeten er dus 9 voorwerpen zijn geweest. Maar als er 2 fouten zijn gemaakt, kunnen er nooit 8 goed zijn gerekend. Wat klopt er hier nu niet?
- Er kunnen natuurlijk wel 10 voorwerpen zijn geweest, want Karel verteld ons later dat er dingen zijn meegenomen die niet op het lijstje stonden. Zijn dan net die 2 dingen die fout zijn genoemd de voorwerpen die niet op het lijstje stonden?

Wat precies weet ik niet, maar bij deze opdracht klopt iets gewoon niet  :-\\

Dit zal trouwens niks zijn, maar bij de groepsfoto zijn alle afgevallen kandidaten ineens spierwit. Eerst kon je ze nog wel zien. Best vreemd  :-\\
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 15-04-2006, 14:56:29 »
Ik ontdek iets wat niet snel opvalt maar wel iets te betekenen kan hebben.
Bij de race is eigenlijk alleen het pamflet van auto 1 en auto 3 duidelijk in beeld, waarom auto 2 niet? Dit ben ik eens gaan ontrafelen en dan valt het volgende mij op:

Ik denk niet dat het er toe doet of wij het goed kunnen lezen, maar let wel op de hoeveelheid tekst.
Bij tijdstip 37.37 komt het gele pamflet voor het eerst in beeld, onduidelijk te zien wat er precies opstaat maar wel opvallend duidelijk nog 2 zwarte balken ernaast.
Bij tijdstip 40.56 is er wat op het vel bijgeschreven, onder de 2e zwarte balk.
Bij tijdstip 42.33 is er weer wat bijgeschreven, de eerste toegevoegde tekst is langer gemaakt en eronder is tekst toegevoegd.

Het is niet te lezen wat er staat, maar wie is steeds daar in de buurt van dat pamflet ??? Het zal Milouska weer eens niet zijn.

Wie kan de beelden zo scherp krijgen dat er te lezen is wat er precies opstaat ?

Offline valentino

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 15-04-2006, 15:02:42 »
Ik vond het echt een heerlijke aflevering. Die 2e opdracht was echt superleuk gedaan. Milouska heeft me niet op andere gedachten kunnen brengen, voor mij is ze nog steeds de mol. Er zijn er eigenlijk nog maar 2 die de mol kunnen zijn in mijn ogen, zij en Roderick, en laatstgenoemde heeft niks verdachts gedaan gister. Jammer dat Richard er weer uit moest, maar goed, als je er een 2e keer uitvliegt, heb je gewoon echt iets gemist denk ik.

roderick heb wel iets verdachts gedaan hoor hij reed ook zeer langzaam met die auto over de parcours, zo erg dat richard zei roderick rijdt zeker rond met zijn oma in een weekendtripje in ongeveer zulke verwoording
dus roderick reed zeker niet snel in zijn auto
« Laatst bewerkt op: 15-04-2006, 15:05:34 door valentino »

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 15-04-2006, 15:03:09 »
aangezien fred deze aflevering wel heel verdacht (misschien wel te obvious) heeft gedaan deze aflevering, moest ik ineens aan de 50%man-50% vrouw hint denken van karel.

Frederique---- vrouw
Frederik------man
???????

Niets is wat het lijkt!!!!

Offline uiltje5

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 15-04-2006, 15:04:51 »
Wie kan de beelden zo scherp krijgen dat er te lezen is wat er precies opstaat ?

die ontdekking had ik al een paar pagina's eerder gedaan, heb ook plaatjes erbij gezet. Het is inderdaad niet duidelijk te lezen, maar op m'n videoband heb ik het scherper gezien. Bij auto 2 staat ook gewoon een lijstje met dingen als: tanken, ruit wassen enz.

Het gekrabbel ernaast is heel vaag, bovenaan zit een zwarte vlek en daaronder zijn Richard en Milouska aan het vinken/turven wanneer er een minuut voorbij is.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2006, 15:07:46 door Lola-aap »

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 15-04-2006, 15:07:30 »
misschien is dit gewoon de naam van degene die dit moet doen, of afgevinkt, dat het gedaan is...
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline roelc

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 15-04-2006, 15:30:35 »
Wat rare zaken:
- Bij de schoolopdracht zag je niet elk woord dat de kandidaten deden. Volgens Karel waren er 8 goed (?) en er dus 2000 euro bij. Toine had duidelijk de ene fout gemaakt... maar wie maakte die andere? Volgens de site maakte Peggy de tweede fout, alleen deze hebben ze ons helemaal niet laten zien. Richard deed ook vaag, en ik dacht eerst dat die van hem werd fout gerekend. Maar als Toine en Peggy de fouten hebben gemaakt, is die van Richard dan wel goed gerekend? Dat was dan niet echt duidelijk.
- De andere drie hadden niet alle spullen van het lijstje opgehaald. In ieder geval niet de boekenkast. Dan moeten er dus 9 voorwerpen zijn geweest. Maar als er 2 fouten zijn gemaakt, kunnen er nooit 8 goed zijn gerekend. Wat klopt er hier nu niet?
- Er kunnen natuurlijk wel 10 voorwerpen zijn geweest, want Karel verteld ons later dat er dingen zijn meegenomen die niet op het lijstje stonden. Zijn dan net die 2 dingen die fout zijn genoemd de voorwerpen die niet op het lijstje stonden?

Wat precies weet ik niet, maar bij deze opdracht klopt iets gewoon niet  :-\\

Dit zal trouwens niks zijn, maar bij de groepsfoto zijn alle afgevallen kandidaten ineens spierwit. Eerst kon je ze nog wel zien. Best vreemd  :-\\
ze mochten 10 dingen meedoen
maar ze hadden er maar 9
toine maakt 1 fout, dus 9 - 1 = 8