Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 55199 keer)

Offline Cosmic Fool

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #160 Gepost op: 17-04-2006, 21:47:02 »
Net zoals vorige week iemand op de nl. site een superhint had over Fre (witte roos - roos de wit etc.) heeft ook deze keer iemand van de nl. site heel goed zitten opletten en puzzelen.
Komt ie:

Tijdens opdracht 1 droeg Fredje een Rood T-shirt met op haar rug een nummer 10. Hiermee gaf ze aan dat ze in opdracht 2 "invloed" gaat uitoefenen op het verloop van het spel. De mol is immers op de hoogte van alles. In opdracht 2 is de groep is uitgenodigd voor een diner bij een Argentijns invloedrijk echtpaar. De man heet Jorge Gonzalez Diez. de naam wordt nadrukkelijk niet meer op de website van WIDM genoemd omdat "Diez" namelijk in het spaans 10 betekent.
Tijdens het diner zien we dan ook dat Fredje op de hoogte is van alle opdrachten in de enveloppen en de andere niet. Alleen nog ff uitzoeken wie welke envelop heeft gekozen.

1. Roderick moet plaatsje ruilen met de mol. Hij gaat op Peggy haar plaatst zitten en je ziet Fredje heeft een binnenpretje (ok denkt ze die zit er dus naast)
2. Bij Richard heeft ze meer moeite in de eerste plaats. Dus toen Richard aan de gastheer uitlegde over zijn terugkomst in de mol hoorde je Fredje zeggen "Because he's a funny guy". Zou hij de opdracht hebben om moppen te vertellen. Later werd het haar duidelijk toen hij begon over Maxima dat het over het jaartal 1972 ging. Bingo...... " Nou kom op Richard 33 jaar dat kan je ook makkelijk zelf terugrekenen ...... actie geslaagd dus.
3. Peggy maakte er zelf al een potje van dus daar hoefde ze niet in actie te komen.
4. "Kom op zeg Milouska ik ga echt geen mop vertellen". Je zag haar genieten....gaat lekker moet ze gedacht hebben
5. Toine wat ben je stil. FF nog die "Poleta - pelota de futbol" er in proberen te wrijven, jammer mislukt.
6. Als laatste zichzelf. Ze heeft bewust maar een van de moeilijkste opdrachten genomen en die ook laten slagen om haar acties een beetje te maskeren (als mol). Het zal me niet verbazen dat ze die speech al lang voordat de mol begon heeft ingestudeerd.

Kortom Fredje na die geweldige hint ontmaskering van "De witte roos" (goed werk Popjepee) komt deze er nog ff bij .

Met dank aan Edwin 2K6!

Groetjes Manon

Een best wel overtuigend pleidooi, maar haar overdreven ostentatieve sabotage-actie op het race-circuit lijkt me een beetje te veel van het goede. Nochtans was ze mijn mol-verdachte nummer één voor aflevering zes. Nu tip ik echter op Roderick.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #161 Gepost op: 17-04-2006, 22:05:51 »
Zo! Net terug van het paasweekend en WIDM gekeken en ff hier aan het speuren... Dat die 78 telkens terug komt, vind ik echt wel apart. Verder vond ik Fré heel obvious deze keer. Maar dat kan een goede tactiek zijn! Zo obvious mollen (als met de race-opdracht) is mss zó obvious dat men meteen denkt 'dat de mol zoiets niet doet'. Plus, de kandidaten doen allemaal wel eens obvious mollerig, dus dat zegt niet zoveel. Het rare is dat naar mate er minder kandidaten komen het voor mij helemaal niet duidelijker wordt, ofzo... :-\\

Eerst maar ff alles goed doorspitten weer. Ik vond het iig weer een superaflevering!  ::ok::
Laten we jabberen joekelen.

Offline Kaafoo

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #162 Gepost op: 17-04-2006, 22:34:49 »
Ik snap iets niet... waarom geeft een rood shirt met nummer 10 aan dat Frédérique in de volgende opdracht invloed gaat uitoefenen?.. En voor je mij uitlegt dat 10 en diez weleens hetzelfde zou kunnen zijn.. dat las ik... of is dat het beoogde verband?(betekent dan het blondie op haar shirt ook iets in die strekking....dat was toch ook op haar shirt?)
Ik ben denk ik te dom hier voor :D

groetzels Karin
"Ik ben echt (een beetje) ROEKOE!!"

Offline wwg

• Forumlid
  • Wie is toch die mol...
« Reactie #163 Gepost op: 17-04-2006, 23:40:11 »
Eigenlijk is het erg slim wat Frederique doet. Ze maakt zich verdacht, zodat de rest op haar stemt en dus fouten maakt. Zodat ze zelf meer kans heeft om erin te blijven.

Ik denk dat ze niet de mol is, maar het gewoon doordacht speelt.
Toine blijft mijn mol. Hij geeft hele duidelijke aanwijzigen maar als grapjes bedoeld. Zijn zin op het schoolbord in een van de eerste afleveringen, zijn telefoontje naar Milouska bij het monument. : je spreekt met de mol.

Leuke aflevering inderdaad weer.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #164 Gepost op: 17-04-2006, 23:43:19 »
Net zoals vorige week iemand op de nl. site een superhint had over Fre (witte roos - roos de wit etc.) heeft ook deze keer iemand van de nl. site heel goed zitten opletten en puzzelen.
Komt ie:

Tijdens opdracht 1 droeg Fredje
<snip>
heeft ingestudeerd.
Dat was [hier] ook al gepost...
The British are not impressed.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 18-04-2006, 00:53:58 »
Vanavond pas de aflevering gekeken, aangezien ik een lang weekend naar Hamburg was!! :) Maar wat een sublieme aflevering, het wordt steeds beter en leuker!! Prachtig dat de serie opgedragen wordt aan Frédérique, mooi gebaar!! ::ok::

Peggy is en blijft mijn MOL, maar deze aflevering vond ik Frédérique erg verdacht. De 3!!! opdrachten waren echt super, stuk voor stuk, weer ouderwets genieten dit!! ::bravo::

1 klein minpuntje. De executie ging erg snel, alsof Karel een spoedcurses typen had gekregen en er niet veel tijd meer was!! ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Fizzz

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 18-04-2006, 12:22:31 »
Al eerder is het opgemerkt dat er kruizen links en rechts voorbijkomen, niet duidelijk waar dit op zou kunnen slaan. In deze aflevering i.i.g. duidelijk 1 in beeld bij Peggy, als ze in het race-autootje zit..(hangt aan het knoppengedeelte middenin)...was dit al opgemerkt?  ???

Kon het zo niet terugvinden in deze 9 pagina's aan informatie over deze aflevering..

Groet,
Fizzz

Offline manon

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 18-04-2006, 14:01:24 »
Komt ie:

Tijdens opdracht 1 droeg Fredje
<snip>
heeft ingestudeerd.
Dat was [hier] ook al gepost...

Had ik echt niet gezien, sorry dus!
Slapen kan altijd nog!!

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 18-04-2006, 14:46:36 »
Tijdens het etentje viel me iets op bij de opdrachtentafel. Bij alle kandidaten brandt het licht op de trap, behalve bij Milouska waar het donker is. De tijden waarop de kandidaten boven zijn, zijn 22:24 (Roderick), 23:48 (Frederique), 24:26 (Richard), 24:41 (Peggy), 26:36 (Milouska)en 29:06 (Toine). Ik weet niet hoe ik screenshots moet maken dus die heb ik niet.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2006, 14:48:07 door Stephan1989 »
WIDM addicted....

Offline Molicious

• Forumlid
  • Volgend jaar ''Wie is de Mol'' in Moldavië?
« Reactie #169 Gepost op: 18-04-2006, 19:51:09 »
goed gevonden! Een mol kan toch haast niks zien?

??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

8)
Ik zeg ook maar wat..

Offline KevinDG

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 18-04-2006, 19:56:07 »
opzich wel, maar ik wil en kan niet geloven dat milouska de mol is:p

Offline Molicious

• Forumlid
  • Volgend jaar ''Wie is de Mol'' in Moldavië?
« Reactie #171 Gepost op: 18-04-2006, 19:59:17 »
ik ook niet hoor!!! ;D ::rofl::

noway
Ik zeg ook maar wat..

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 18-04-2006, 22:50:51 »
opzich wel, maar ik wil en kan niet geloven dat milouska de mol is:p

Haha, Milouska is mijn mol wel dus daarom is het me denk ik opgevallen. :P
WIDM addicted....

Offline bridgetvh

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 18-04-2006, 23:41:01 »
Bij de auto opdracht laat Milouska de motor nog even afslaan. Dat levert ook best wat vertraging op hoor. Niemand die dit heeft gezien?

Als je kijkt als Roderick auto rijdt zie je de weg best snel onder de auto voorbij komen. Misschien dat een rustig muziekje een andere indruk geeft, maar ik denk dat het wel meevalt met dat langzaam rijden.

Frederique heeft zichzelf aardig verdacht gemaakt, maar is dat niet té obvious om dat in één aflevering zo vaak te doen?
Greetzzz, Bridget

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #174 Gepost op: 19-04-2006, 00:04:31 »
Bij de auto opdracht laat Milouska de motor nog even afslaan. Dat levert ook best wat vertraging op hoor. Niemand die dit heeft gezien?
Jawel... en er wordt ook nog eens in geknipt. Dus het kan net zo goed zijn dat ze helemaal uit moest stappen, de motorkap open moest maken, de boel repareren of accu opladen en dat ze het er allemaal uit geknipt hebben (en het commentaar daarover in de biecht).  ::vergroot::

Maar, hij is inderdaad in elk geval afgeslagen.  ;)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #175 Gepost op: 19-04-2006, 00:33:07 »
Het lijkt ook langzamer omdat het circuit is gemaakt om knoerthard over te rijden. En als je dan gemiddeld 60 kmh rijdt, is dat niet heel snel voor dat circuit.
The British are not impressed.

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #176 Gepost op: 19-04-2006, 07:37:33 »
En Richard zegt over Roderick dat hij rijdt alsof hij zijn tante/moeder uit rijden neemt  ::rofl::
Erg hard zal Roderick dus niet gereden hebben....
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Carly

• Forumlid
  • Dat heet cool
« Reactie #177 Gepost op: 19-04-2006, 09:47:27 »
Ik weet niet of dit al geweest is hoor, maar viel het jullie ook op dat Toine bij de opdracht met de auto´s ineens een ander shirt aanhad? eerst was ie lichtblauw en toen had ie ineens een een groen shirt aan. Niet dat dit nou perse een hint moet zijn, voor mij is ie toch al de mol :p

Offline Jeweetwel

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 19-04-2006, 10:49:07 »
Mij viel de tekst "El gatito es mio y..." op, die in koeienletters op de muur stond van het circuit. Is er iemand op het forum die weet wat dat betekent?

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 19-04-2006, 10:53:07 »
Gatito is volgens mij katje. Het katje is... ?

Edit:
Volgens de online translator:
The kitten is mine and...
Het katje is van mij en...

« Laatst bewerkt op: 19-04-2006, 10:55:05 door IDM »
Laten we jabberen joekelen.