Auteur Topic: Muzikale hint 6  (gelezen 19612 keer)

Offline IDM

• Forumlid
Re: Muzikale hint 6
« Reactie #20 Gepost op: 19-04-2006, 10:17:33 »
De gesproken tekst vóór het liedje (ook te horen in de hint) is:

We're gonna do a little number for you, but remember - we're a but rusty, so bear with us. Just like the old days.
Alright. Maestro!

En dan de tekst:

My little buttercup has the sweetest smile
Dear little buttercup, won't you stay awhile
Come with me where moonbeams paint the sky
And you and I might linger in the sweet by and by, oh...

A little number? Misschien een hint naar de nummers?
Laten we jabberen joekelen.

Offline pika

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 19-04-2006, 10:22:59 »
Richard zegt in het interview dat Frederique heeft gevraagd om het programma uit te blijven zenden en dat de medekandidaten ook moeten kijken om te zien hoe zij het doet. Volgens mij geeft hij daarmee aan dat Frederique de mol is.
Talpa ..................who are you

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 19-04-2006, 10:24:36 »
Volgens mij niet! Dat blijft gewoon in het midden...
Wel opmerkelijk dat hij vertelt dat hij is beïnvloed door Chris. Maar wat Chris gezegd heeft... is natuurlijk ook een raadsel.

Offline highwaykind

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
« Reactie #23 Gepost op: 19-04-2006, 10:53:02 »
Is dit trouwens Randy Newmann - Guilty Disc 3 (Odds & Ends)
My little buttercup ( DEMO ).
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline molsnol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Al 15 jaar molloot..
« Reactie #24 Gepost op: 19-04-2006, 11:48:26 »
Wel opmerkelijk dat hij vertelt dat hij is beïnvloed door Chris. Maar wat Chris gezegd heeft... is natuurlijk ook een raadsel.

Nouja, als Richard dus op diegene heeft gestemd waarvan Chris na afloop dacht, "oh dan is het díe", dan zijn er niet zoveel mogelijkheden:
Roderick is uitgesloten omdat Chris daar nooit bij in de groep heeft gezeten.
Frederique lijkt me ook niet echt logisch omdat Richard daar een soort complot mee had.
En Toine lijkt me ook raar, omdat Richard van Liz wist dat zij op Toine stemde en Liz eruit vloog. Maar zelfs al loog Liz, Richard loog ook dus Richard zat niet op Toine.
Over Milouska zei Richard "gouden kalf, staande ovatie en optocht door een stad van keuze" dus het lijkt mij niet dat hij haar verdacht.

Ik denk dus eigenlijk dat Richard op Peggy heeft gestemd toen hij eruit vloog. Denken jullie niet?
« Laatst bewerkt op: 19-04-2006, 11:52:19 door BoredBadger »

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 19-04-2006, 11:57:16 »
Ja dat is slechts jouw mening. Dat het raar zou zijn als Richard op Fré zou stemmen, omdat ze een complot hadden. Richard heeft ook opmerkingen gemaakt over dat Fré verdacht zou kunnen zijn. En wat bijvoorbeeld Milouska betreft, dat ze er een gouden kalf voor zou krijgen en een optocht door een stad naar keuze, hoeft toch niet te betekenen dat hij haar heeft uitgesloten? Dingen worden ook gemonteerd en gemanipuleerd, dat weet je inmiddels toch wel?
En dat Roderick door Chris werd uitgesloten nadat hij de groep had verlaten, is helemaal onzin, vind ik. Dus Chris zou onmogelijk Roderick kunnen verdenken? Fré verdacht Liz toch ook terwijl ze niet samen in de groep waren?
Dat neemt niet weg dat ik ook denk dat Richard iig één van zijn twee opties (25/75) nog wel eens op Peggy heeft gelegd. Maar in dat geval... zegt dat nog heel weinig. Kutspel ;D
« Laatst bewerkt op: 19-04-2006, 11:59:19 door IDM »

Offline Sjappie

• Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 19-04-2006, 11:59:06 »
Veel mensen zitten op Peggy, het zou dan gaan om wie er de minste fout heeft! Roderick is er van overtuigd dat Peggy de mol is. Vind Chris ook wel een typje die uiteindelijk toch Peggy verdachtte. Maar ja, het blijft gissen hoor!

Offline molsnol

• Forumlid
  • Al 15 jaar molloot..
« Reactie #27 Gepost op: 19-04-2006, 12:10:33 »
Ja dat is slechts jouw mening. Dat het raar zou zijn als Richard op Fré zou stemmen, omdat ze een complot hadden. Richard heeft ook opmerkingen gemaakt over dat Fré verdacht zou kunnen zijn. En wat bijvoorbeeld Milouska betreft, dat ze er een gouden kalf voor zou krijgen en een optocht door een stad naar keuze, hoeft toch niet te betekenen dat hij haar heeft uitgesloten?
En dat Roderick door Chris werd uitgesloten nadat hij de groep had verlaten, is helemaal onzin, vind ik. Dus Chris zou onmogelijk Roderick kunnen verdenken? Fré verdacht Liz toch ook terwijl ze niet samen in de groep waren?
Natuurlijk is dat mijn mening. Feiten heb ik niet, want WIDM wordt zo gemaakt dat je bij afvallers alleen maar kunt gissen naar diegene waar ze op gestemd hebben. En dat is dan ook wat ik doe. Ik kom erop uit dat Richard op Peggy gestemd heeft, maar daar hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn.

OK, ik zal het iets afzwakken en niet zeggen dat het onmogelijk is dat Chris Roderick zou verdenken maar het lijkt me in ieder geval hoogst onwaarschijnlijk. Chris zei in het interview met schiffers dat hij toen hij eruit ging wist wie de mol was. Zo stellig als Chris dat zei, dan lijkt het mij niet dat hij Roderick bedoelde, omdat je daar hoogstends een vermoeden of gevoel over kan hebben (zoals Frédérique dat had).

Maar doe jij dan eens een gok: op wie denk jij dat Richard heeft gestemd dan?
« Laatst bewerkt op: 19-04-2006, 12:29:52 door BoredBadger »

Offline Cosmic Fool

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 19-04-2006, 12:11:39 »
Veel mensen zitten op Peggy, het zou dan gaan om wie er de minste fout heeft! Roderick is er van overtuigd dat Peggy de mol is. Vind Chris ook wel een typje die uiteindelijk toch Peggy verdachtte. Maar ja, het blijft gissen hoor!

Daar geloof ik persoonlijk niets van. Als kandidaat ga je toch nooit aan de anderen zomaar prijsgeven wie je verdenkt. En al zeker niet voor een flutbedragje van €250. Tenzij Roderick de mol is natuurlijk. ;D

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #29 Gepost op: 19-04-2006, 12:13:06 »
Weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar er was een voorgaande kandidaat die zei dat er van de "verdenkingen" op TV ook niet veel klopt. Dat zij alles op 1 "mol" gooide en dat er dan op TV werd gedaan of ze 3 verdachten had ( die met naam genoemd werden)..
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Sjappie

• Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 19-04-2006, 12:13:30 »
Ervan uitgaande dat Roderick niet de mol is --> hij stemt al 3 afleveringen op Peggy (lijkt me aardig overtuigd....)

Is hij wel de mol, dan boeit het allemaal niet  ;D

Offline Stephan1989

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 19-04-2006, 12:23:47 »
Daar geloof ik persoonlijk niets van. Als kandidaat ga je toch nooit aan de anderen zomaar prijsgeven wie je verdenkt. En al zeker niet voor een flutbedragje van €250. Tenzij Roderick de mol is natuurlijk. ;D

In de aflevering zegt hij ook zoiets van: "Maar wie zegt dat degene met wie ik heb geruild mijn mol is? ik kan de groep natuurlijk op deze manier mooi bedotten." Dus volgens hem geeft hij niet prijs wie zijn mol is...
WIDM addicted....

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 19-04-2006, 12:31:12 »
Misschien verdacht Chris Toine? Om dat 'matennaaiende' gedoe?

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 19-04-2006, 12:37:17 »

Maar doe jij dan eens een gok: op wie denk jij dat Richard heeft gestemd dan?

Zoals ik al zei, denk ik sowieso dat Richard (als hij de waarheid spreekt over zijn stemgedrag van 25/75) één van zijn twee verdenken op Peggy heeft gelegd. De andere vind ik ook lastig. Als ik zou moeten kiezen denk ik 75 Peggy, 25 Fré. Hij is (of was :\'() maatjes met haar, maar ik denk wel dat hij bepaalde verdenkingen op haar had, zeker gezien het gedrag van Fré in de laatste aflevering.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 19-04-2006, 12:52:33 »
Trouwens, ik krijg net ineens een ingeving. De soort muziek die onder het stukje waarin Roderick rijdt (39e minuut) is in dezelfde trant als de muzikale hint. Zelfde styl oude muziek. Snappen jullie wat ik bedoel?
« Laatst bewerkt op: 19-04-2006, 12:57:15 door IDM »

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #35 Gepost op: 19-04-2006, 20:00:47 »
"We're gonna do a little number for you, but remember we're a bit rusty." Ik hoor natuurlijk weer wat ik wil horen ;D, maar volgens mij betekent dit dat de mol een van de tellers is, en het langzaam aan doet.

Offline sassefrass

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 19-04-2006, 20:30:15 »
Als buttercup = boterbloem is zou dat ook weer een verwijzing kunnen zijn naar de witte roos uit aflevering 5
Boter is wit en een bloem is een roos  ;)

Offline kabouter

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 19-04-2006, 20:40:45 »
Welke boter gebruik jij?  ???
Ik vind de redenatie van opaweethetbeter een heel stuk logischer. ::jaja::

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 19-04-2006, 22:54:01 »
Ik vond die van mij eigenlijk wel goed gevonden  ::tandpastasmiley:: ::trots::

Offline zoë nicky

• Forumlid
  • ik heb een steen verlegd, in een rivier op aarde
« Reactie #39 Gepost op: 20-04-2006, 13:38:54 »
De gesproken tekst vóór het liedje (ook te horen in de hint) is:

We're gonna do a little number for you, but remember - we're a but rusty, so bear with us. Just like the old days.
Alright. Maestro!

En dan de tekst:

My little buttercup has the sweetest smile
Dear little buttercup, won't you stay awhile
Come with me where moonbeams paint the sky
And you and I might linger in the sweet by and by, oh...

A little number? Misschien een hint naar de nummers?

Ik denk het volgende van de tekst, misschien té simpel maar goed...

"a little number" en "we're a bit rusty" : "auto 1"
deze auto was de meest roestige en kleiner dan één is er niet.
In Auto 1 reden als ik het goed heb Richard en Milouska...
Richard is naar huis...zou Milouska dan toch...??!!
Aaaaaaaaaargggggggggggg nee he?!
« Laatst bewerkt op: 20-04-2006, 13:43:22 door zoë nicky »