Ik denk dat ik de oplossing heb over het probleem met de groene schermen-theorie;
Zoals Vlamning al zegt heeft het geen zin na het rode scherm verder te testen en toch moet de afvaller van volgende week er in.
Deze oplossing verklaard eveneens een 2e probleem:
Stel dat Angela voor de executies zegt: omdat wij ook fouten kunnen maken
en voor de kijkers gaan we
na het rode scherm (wanneer deze ook moge komen) toch de andere kandidaten af.
(Immers soms bieden kandidaten zich aan om als eerste getest te worden zie vorige reeks  waarin Angela vaak vroeg: Vrijwilligers?", in principe kan de 1e kandidaat het rode scherm krijgen en dat is niet zo spannend voor de kijkers)
Dus stel bij de 5e krijgen ze het rode scherm, dan bij wijze van controle worden de anderen ook ingetypt, en deze zijn al zo goed als zeker dat er een groen scherm komt, maar toch.
Voor de volledigheid hebben zij dan elke kandidaat op beeld bij die executie en er een pluspunt bij!
Namelijk, de kandidaten die
na het rode scherm worden getoetst weten al zo goed als zeker dat ze mogen blijven en reageren niet zo opgelucht als degenen
voor het rode scherm, en dat zijn elke week anderen; mensen die niet opgelucht reageren maar flauwtjes lachen of knipogen (
zoals Dan vorig jaar eindelijk opgelost!!!) zijn verdacht, voor ons iig, terwijl het hier puur een check is

2 vliegen in 1 klap op deze manier!
aanvullig: weten jullie nog hoe bv Sigrid en Nazife vorig jaar zo overduidelijk spanning acteerden?, dit verklaard een hoop lijkt me.