Auteur Topic: Wie er straks uit gaat!  (gelezen 13076 keer)

Offline Chiara

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie er straks uit gaat!
« Reactie #40 Gepost op: 19-02-2002, 16:16:09 »

Citaat

peace
vlaming

Maar al te graag.
Chiara

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #41 Gepost op: 21-02-2002, 21:05:09 »
morgen gaat karen eruit: ze had vorige week als enige een HEEL groen scherm en ze kwam heel erg vaak aan de beurt in de biecht. hetzelfde gebeurde in aflevering 1 bij pamela en die moest er toen dus uit. KAREN GAAT ERUIT!!!

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Zwarte_Inge

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 22-02-2002, 00:45:13 »
Over de theorie van Vlaming; dat de redactie op basis van de screening al voor de opnames weet wie wanneer gaat afvallen...
Ten eerste zou dat het hele concept van wie is de Mol aantasten, en dat kan hun eigen bedoeling niet zijn. Als ik zie hoe het hele programma eruit ziet, lijkt het me dat de makers zelf veel te veel plezier hebben in het hele intigerende spelletje. Ik kan me voorstellen dat ze voor zichzelf voorspellingen doen over de winnaar en de volgorde van afvallers. Angela heeft dat ook in een interview gezegd, dat de hele crew zit te wedden onderling en de redactie ook vol spanning zit hoe de deelnemers de opdrachten en de examens maken.
Ten tweede heeft Angela twee jaar geleden in een ander interview gezegd dat, ze vooraf zeker dachten te weten dat die vrouwelijke dokter (ik weet echt niet meer hoe ze heet) heel ver zou komen of zelfs zou winnen. Zij vloog er echter in de eerste aflevering al uit.

Toch denk ik dat het wel klopt, die theorie van die schermen. Maar dat kan toch ook betekenen dat Harry en Ellen al snel zullen vertekken?

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 22-02-2002, 01:46:40 »
Ik denk dat ik de oplossing heb over het probleem met de groene schermen-theorie;

Zoals Vlamning al zegt heeft het geen zin na het rode scherm verder te testen en toch moet de afvaller van volgende week er in.

Deze oplossing verklaard eveneens een 2e probleem:

Stel dat Angela voor de executies zegt: omdat wij ook fouten kunnen maken en voor de kijkers gaan we na het rode scherm (wanneer deze ook moge komen) toch de andere kandidaten af.
(Immers soms bieden kandidaten zich aan om als eerste getest te worden zie vorige reeks  waarin Angela vaak vroeg: Vrijwilligers?", in principe kan de 1e kandidaat het rode scherm krijgen en dat is niet zo spannend voor de kijkers)

Dus stel bij de 5e krijgen ze het rode scherm, dan bij wijze van controle worden de anderen ook ingetypt, en deze zijn al zo goed als zeker dat er een groen scherm komt, maar toch.
Voor de volledigheid hebben zij dan elke kandidaat op beeld bij die executie en er een pluspunt bij!

Namelijk, de kandidaten die na het rode scherm worden getoetst weten al zo goed als zeker dat ze mogen blijven en reageren niet zo opgelucht als degenen voor het rode scherm, en dat zijn elke week anderen; mensen die niet opgelucht reageren maar flauwtjes lachen of knipogen (zoals Dan vorig jaar eindelijk opgelost!!!) zijn verdacht, voor ons iig, terwijl het hier puur een check is ;)

2 vliegen in 1 klap op deze manier!

aanvullig: weten jullie nog hoe bv Sigrid en Nazife vorig jaar zo overduidelijk spanning acteerden?, dit verklaard een hoop lijkt me.

Offline Knudde

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #44 Gepost op: 22-02-2002, 10:06:23 »
Hmmm, het lijkt mij totaal niet evident om nog te doen alsof wanneer je weet dat je naar huis moet. Dan heb je volgens mij helemaal geen zin meer om braafjes te blijven zitten voor een fotoshooting.
Het kan natuurlijk wel dat er een shot van ieder wordt genomen nog voor zijn/haar naam genoemd is, waardoor er helemaal geen reactie komt bij de afroeping, omdat dat er dan pas later bijgemonteerd zou zijn om dan effectief dat spanningseffect te creeren wanneer iemand praktisch meteen een rood scherm krijgt.

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline zimba

• Forumlid
  • alles komt goed
« Reactie #45 Gepost op: 22-02-2002, 13:12:36 »
klinkt heel aannemelijk en het zou inderdaad verklaren waarom sommige deelnemers zo lauw of gespeeld reageren als ze mogen blijven!

groet van zimba :)

we plaren verder...

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 22-02-2002, 15:06:07 »
Wacht nog even op Vlaming (die zal vast nog iets vinden waaruit blijkt dat deze theorie niet klopt)...

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 22-02-2002, 15:13:11 »

Citaat

Wacht nog even op Vlaming (die zal vast nog iets vinden waaruit blijkt dat deze theorie niet klopt)...

het is een interessante theorie, je zou wel 'ns kunnen gelijk hebben cosma....maar, dit is dus eenvoudig na te trekken bij een ex-deelnemer, dat ga ik dus ook doen, ik laat je nog weten wat hij te zeggen heeft.....

groetjes
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Mahtob

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 22-02-2002, 15:54:04 »
:-/Sorry Cosma, meer waarschijnlijk lijkt mij (als m 'n schermentheorie waar is), dat de makers de toevallige manier waarop de executies zijn verlopen, gewoon achteraf in hun voordeel hebben gebruikt. Opvallend is wel dat in tegenstelling tot vorig jaar nog niemand zelf heeft mogen beslissen of ie door Angela wordt ingetoetst.

molzot

Offline Master3L

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 22-02-2002, 16:15:52 »
Wat dus zou betekenen dat dit jaar, in tegenstelling tot vorig jaar, de executie-volgorde inderdaad van belang is! En Angela dus éérst de afvaller van de week erop moet intoetsen. Ze kan niet het risico lopen dat de afvaller van die ronde vraagt om als eerste te mogen (dan heeft ze geen kans om de afvaller van volgende week 'te tonen').

Mocht Karen vanavond afvallen, dan ben ik helemaal overtuigd van de betrouwbaarheid van deze hint! :)

waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 22-02-2002, 20:00:12 »

Citaat

:-/Sorry Cosma, meer waarschijnlijk lijkt mij (als m 'n schermentheorie waar is), dat de makers de toevallige manier waarop de executies zijn verlopen, gewoon achteraf in hun voordeel hebben gebruikt. Opvallend is wel dat in tegenstelling tot vorig jaar nog niemand zelf heeft mogen beslissen of ie door Angela wordt ingetoetst.

Beste Mahtob, lees de vorige pagina's even door svp.
Indien jouw theorie klopt zouden de makers de afvaller van de volgende executie reeds kennen bij de executie die ze opnemen; onmogelijk dus, iemand kan deze keer persoon A. verdenken en de volgende keer persoon B.
Vanzelfsprekend zijn de executies naderhand gemonteerd, en kon men pas achteraf het grote groene scherm toekennen aan de volgende afvaller, de regie zou wel erg lucky zijn indien ze elke keer van tevoren weten wie er next time gaat afvallen en al helemaal wanneer deze persoon de vorige keer voor het rode scherm in beeld was.

In hun voordeel gebruiken zou immers impliceren dat door stom toeval de volgende afvaller telkens op beeld was in de betreffende executie.

Offline Mahtob

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 22-02-2002, 20:15:25 »
Beste Cosma,

Natuurlijk lees ik de pagina's door, ik ben een echte junk. Je bezwaar is uiteraard gegrond, het feit dat het alleen toevallig zo zou kunnen lopen, is al veel eerder door anderen aangegeven. Maar ja, brute empirie geeft wel aan dat het tot nu toe volgens mijn "lekke theorietje" verlopen is. Het is daarom ook nog maar slechts een theorie. Vanavond weten we meer, of althans, wordt de kansberekening betrouwbaarder als Karen eruit gaat.

molzot

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 22-02-2002, 21:16:56 »
Citaat

Beste Cosma,

Natuurlijk lees ik de pagina's door, ik ben een echte junk. Je bezwaar is uiteraard gegrond, het feit dat het alleen toevallig zo zou kunnen lopen, is al veel eerder door anderen aangegeven. Maar ja, brute empirie geeft wel aan dat het tot nu toe volgens mijn "lekke theorietje" verlopen is. Het is daarom ook nog maar slechts een theorie. Vanavond weten we meer, of althans, wordt de kansberekening betrouwbaarder als Karen eruit gaat.

Het was niet mijn bezwaar, ik las het op vorige pagina's en ben toen gaan zoeken naar een verklaring juist omdat ik vind dat je theorie niet lek is, maar een zeer scherpe observatie.

Overigens zaten bepaalde gedragingen tijdens de executies van vorig jaar me nog dwars, in die zin dat ik er toen nooit een verklaring voor heb gevonden, en middels hetgeen ik vannacht schreef zou dat iig voor mij niet langer een onopgelost iets zijn .

Tot slot, Vlaming zoekt contact met een ex-kandidaat om te vragen of ze idd allemaal getoetst worden, wanneer dat het geval is, valt er een hoop op zijn plaats en zullen we iig voortaan zeker weten wie er de volgende week exit is, en waarom sommige kandidaten opvallende reacties vertonen na het verkrijgen van een groen scherm.

Greetz, Cosma.

Offline Mahtob

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 22-02-2002, 22:34:13 »
PRULLENBAK

molzot

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 22-02-2002, 22:57:31 »
Citaat

PRULLENBAK

't was een mooie poging Mahtob, probeer maar met 'n theorie op de proppen te komen tegen volgende week :)

succes
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #55 Gepost op: 22-02-2002, 23:05:35 »
Dit levert geen punten voor de poll op natuurlijk. Aan de andere kant ben ik ook wel blij dat Prince er niet uit is, hij komt tot mij wel sympathiek over

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Knudde

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 26-02-2002, 16:01:24 »
Wel jammer dat ze voor de volgende aflevering slechts een fragment getoond hebben uit één opdracht. Indien er werkelijk maar één grote opdracht zou zijn en die zich 'te velde' afspeelt, kunnen we afgaande op de introfilmpjes stellen dat enige kandidaat-afvallers Prince en Karen zijn.

Maar jah..., er kan natuurlijk nog een tweede opdracht zijn, en een derde, en het kan ook dat er niemand afvalt, en zo zijn we weer zoet tot dan zekers?   ::)

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 27-02-2002, 16:26:56 »
Grrrr! Ik heb net in een ander topic gemeld dat ik vermoed dat George er nog wel een tijdje in zal zitten. Maar uit het stemgedrag zou je kunnen opmaken dat George er de volgende keer wel eens uit zou kunnen vliegen.

Bij Pamela en Dick was het namelijk zo dat, behalve dat het bij hun laatste stemronde niet duidelijk werd op wie ze gestemd hadden, ze ook in de aflevering ervoor al meer dan 1 naam noemden. In de laatste aflevering is George de enige voor wie dit geldt.

Naam       Afl. 1        Afl. 2              Afl.3
John       Karen         Karen             Karen
Kerstin    Karen         Karen             Karen
Harry      Karen         Karen             Karen
Prince     Karen         George           Ellen
Karen      Erik           Jantien           Jantien
Jantien    Ellen          Ellen              Ellen
Ellen       John          John              John
George    John          Karen/Ellen     Karen/Jantien
Dick        Ellen          George/Karen  vrouw (exit)
Paméla    John/Prince ?(exit)
Erik         Ellen (exit)

:-/

Offline Knudde

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 27-02-2002, 16:29:47 »
Wees gerust Jayne; ik geloof dat je zelf hebt aangehaald dat George die boom aan het omhakken is. Dat moet één van de laatste opdrachten zijn...

Offline mariek

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 27-02-2002, 16:32:26 »
Ik denk dat ze niet laten zien wie pamela en dick stemden omdat deze persoon er nog wel een tijdje inblijft en dus niet de mol is. Persoonlijk denk ik dat ze op Ellen hebben gestemd (net als Erik de eerste keer). Het is spannender als ze de uiteindelijke stemmen niet laten zien...
Ik denk niet dat George er volgende week uitgaat, volgens mij is de houthakopdracht niet volgende week namelijk... En hij is de mol!
Liefs Mariek

The moment I let go of it
Was the moment I got more than I could handle
The moment I jumped off of it
Was the moment I touched down...