Auteur Topic: Vleeseter of vegetarisch?  (gelezen 163955 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #480 Gepost op: 9-02-2013, 22:42:47 »
Wil je er ook mayo bij? ::wenkbrauw::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #481 Gepost op: 9-02-2013, 22:45:07 »
Wil je er ook mayo bij? ::wenkbrauw::
jaa, worst zonder mayo kan niet ::jaja::

De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #482 Gepost op: 9-02-2013, 22:46:30 »
man ik krijg zo'n zin in een worst van dit topic
heerlijk sappig vlees  ::fluit::

En anders D*N wel  :-X  ::schaam::

*damn ik wist niet dat hij inmiddels ook was gearriveerd  ::)*
Ananas

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #483 Gepost op: 9-02-2013, 22:46:55 »
Het enige wat Willem vraagt en daar sluit ik me volledig bij aan is dat we ons afvragen wat de automatismen die wij als mens ontwikkeld hebben eigenlijk wel recht doen aan iedereen.
Dit schijnt mij nogal onrealistisch? Is "zo goed mogelijk" niet wat realistischer?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #484 Gepost op: 9-02-2013, 22:47:21 »
nodeloos provocerend


confronterend Luk. Of het nodeloos is zal de toekomst uitwijzen. Ik zal het niet weten. Maar jij wel.


Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #485 Gepost op: 9-02-2013, 22:49:05 »
En anders D*N wel  :-X  ::schaam::

*damn ik wist niet dat hij inmiddels ook was gearriveerd  ::)*
maakt d*n dan zulke lekkere worsten?
wil zijn worst dan wel een keer proeven ::jaja::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #486 Gepost op: 9-02-2013, 22:49:22 »
Dit schijnt mij nogal onrealistisch toen? Is "zo goed mogelijk" niet wat realistischer?

Fair enough! Of beter gezegd: je hebt gewoon gelijk waarbij we ook moeten accepteren dat zo goed mogelijk voor iedereen anders is (knoop dat in je oren Willem!!!).

Dank voor uw aanvulling!
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #487 Gepost op: 9-02-2013, 22:51:37 »
maakt d*n dan zulke lekkere worsten?
wil zijn worst dan wel een keer proeven ::jaja::

Hehe dank voor het afstraffen van mijn gedachten ... dat beeld had ik nou net niet voor me willen hebben :P! Volgende keer zal ik gewoon weer OT blijven  ::tandpastasmiley::
Ananas

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #488 Gepost op: 9-02-2013, 22:54:39 »
Hehe dank voor het afstraffen van mijn gedachten ... dat beeld had ik nou net niet voor me willen hebben :P! Volgende keer zal ik gewoon weer OT blijven  ::tandpastasmiley::
haha, ik was bloedserieus hoor ;)


maar serieus, door al dit gepraat over vlees krijg ik er wel trek in
dit is zo'n onderwerp waar niemand over te halen valt, meningen verschillen nou eenmaal
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #489 Gepost op: 9-02-2013, 22:55:51 »
Hehe dank voor het afstraffen van mijn gedachten ... dat beeld had ik nou net niet voor me willen hebben :P! Volgende keer zal ik gewoon weer OT blijven  ::tandpastasmiley::
Er is niets mis met mijn worst ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #490 Gepost op: 9-02-2013, 23:01:46 »
Fair enough! Of beter gezegd: je hebt gewoon gelijk waarbij we ook moeten accepteren dat zo goed mogelijk voor iedereen anders is (knoop dat in je oren Willem!!!).

Dank voor uw aanvulling!
En anders D*N wel  :-X  ::schaam::

*damn ik wist niet dat hij inmiddels ook was gearriveerd  ::)*

wellicht kan je ook in je oren knopen dat dieren ook bij iedereen hoort, en dat het slechts een kleine moeite is om die tevreden te stellen. Je hoeft ze alleen maar te laten zijn, of niet geboren te laten worden om te lijden in een hokje. 70 % van alle landbouwgronden dient voor slecht 20 % van de mensen van vlees te voorzien. Die van de rijke wereld. Als we geen (gekweekte) dieren meer eten, en die dus ook niet meer laten komen, is er plaats over voor de wilde dieren, om die te laten zijn wie ze zijn. En ook voor ons. Dan hebben we meer natuur, en is de groots mogelijke groep personen gelukkig, want dan hebben we ook meer natuur waar we zelf ook gelukkiger van worden. We hoeven alleen maar onze gewoontes een heel klein beetje te veranderen. Knoop dat even in je oren. Sommige soorten soja bakdingen zijn ook lekker. En curryketchup is ook plantaardig en lekker.

Wat zou je verder vinden als we weer terug gaan naar 120 jaar geleden en de werkgevers worden weer echte bazen en vinden ons soort mensen niet meer onderde term:" iedereen" vallen? Vind je dat dan ook wel ok? Want die man mag toch ook zijn mening hebben over wat iedereen is? En als wij daar toevallig het slachtoffer van zijn mening zijn, tja...Ieder mag toch zijn mening hebben?

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #491 Gepost op: 9-02-2013, 23:07:39 »
haha, ik was bloedserieus hoor ;)


maar serieus, door al dit gepraat over vlees krijg ik er wel trek in
dit is zo'n onderwerp waar niemand over te halen valt, meningen verschillen nou eenmaal

Als je met een mens hetzelfde doet als met de dieren, zijn we het ineens eens dat dat niet kan. Gek dat mensen inconsequent worden als het over een gewoonte gaat en die anderen die daaronder lijden horen niet bij onze groep. Wat nu als een andere groep mensen van mening is dat zij de übermensch zijn, en wij de üntermensch en ze nemen ons als slaven? Of pikken ons land af, want ze hebben lebensraum nodig en wij zijn toch maar üntermenschen? Of allebei, dat is onlangs nog gebeurd. Nog maar 63 jaar geleden. Dat is ook een mening, hun mening. Is die mening dan nog oké? Mening gaat toch in jullie ogen voor rede en logica, toch?
« Laatst bewerkt op: 9-02-2013, 23:10:12 door Willemtk »

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #492 Gepost op: 9-02-2013, 23:11:53 »
Willem, ik weet zeker dat je een goede vent bent.
We hebben inmiddels samen jouw punt duidelijk gemaakt. Dieren zijn net zo belangrijk en met hen dient ook rekening gehouden te worden.

Wat dat betreft denk ik dat de vraag over de werkgevers irrelevant is.

Het perspectief dat HDD in bracht was nog wel interessant om standpunten helder te krijgen maar ik ben bang dat de discussie weer veel mensen afschrikt of hongerig maakt naar vlees ;)!

Vandaar dat ik een nieuw perspectief wil voorstellen. Ik wil hierbij de hulp vragen van vegetariers en veganisten op het forum.

Wat is jullie top 3 qua vegetarische maaltijden?

Wat is jullie top 3 qua goedkope vegetarische maaltijden (met goedkoop doel ik op heel goedkoop... studentikoos ;).. (eurootje of 5 max) :P?

Indien mogelijk graag met recept, eventueel in PM! :P
Ananas

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #493 Gepost op: 9-02-2013, 23:12:05 »
wellicht kan je ook in je oren knopen dat dieren ook bij iedereen hoort, en dat het slechts een kleine moeite is om die tevreden te stellen.
Het lijkt me niet dat jij kan uitmaken wat de dieren tevreden stelt. Maar dat daargelaten.

Dit was het punt niet of dieren er wel of niet bij hoorden.
Het punt was dat ik denk dat voor de volle 100% aan iedereen recht doen, dat dat me een onrealistische opgave toeschijnt.

« Laatst bewerkt op: 9-02-2013, 23:14:39 door Schulz »
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #494 Gepost op: 9-02-2013, 23:14:16 »
In plaats van te vragen wat ik bedoel wordt er gelijk een conclusie getrokken. Of willen jullie de bedoelingen niet begrijpen en is het makkelijker iemand afschuwelijk te noemen? Want dan hoef je niet na te denken over wat de bedoeling van de vraag of opmerking is. Het is maar een vraag, geen verwijt.
Er zijn je een paar pagina's terug een aantal vragen gesteld. Waarom ga je daar niet op in?
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #495 Gepost op: 9-02-2013, 23:18:58 »
Het lijkt me niet dat jij kan uitmaken wat de dieren tevreden stelt. Maar dat daargelaten.

Dit was het punt niet of dieren er wel of niet bij hoorden.
Het punt was dat ik denk dat voor de volle 100% aan iedereen recht oden, dat dat me een onrealistische opgave toeschijnt.



er is een verschil tussen bewust iemand laten lijden omdat we het lichaam zo lekker vinden, of daadwerkelijk actie ondernemen om iemand tevreden te stellen, want dat is onmogelijk. Iemand (dier is ook iemand) die we laten doen, die kwetsen we in ieder geval niet. Het punt is wel dat dieren bij iedereen horen. Iedereen, is ieder een. Ieder individu. Een dier is net als wij een individu. Het heeft net als wij een bewustzijn van zichzelf. Wetenschappelijk uitgezocht, alleen nog niet door zoveel wetenschappers. Omdat het qua maatschappelijke status verhoging voor een wetenschapper niet zo interessant is. Iets waar je geld mee verdient is leuker voor zo iemand. Veel echte onbevooroordeelde wetenschappers vind je wat dat betreft niet. Is ook onmogelijk, want niemand is echt onbevooroordeeld.

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #496 Gepost op: 9-02-2013, 23:30:15 »
Even wat vraagjes, want ik zie hier allerlei aannames waar ik niet weet waar die vandaan komen?
Wie bepaalt wat verantwoordelijkheidsgevoel is? En groeien door naar wat; wie bepaalt dat 'doel' (als er een doel is.
Misschien voel jij je fijner of gelukkiger of weet ik wat met wijs zijn; maar waarom is dat een universeel doel voor de mensheid volgens jou en niet het nastreven van genot?

Tja, als genot het belangrijkste is, kan je een pedofiel ook wel laten doen, die heeft er genot van. Dit is alleen rationeel bekeken, en niet bedoeld als aanmoediging daarvoor.
Waar wordt bepaald of iemand echt kiest? Is dat afhankelijk van de keuze die hij maakt?
Dat is heel moeilijk. Wanneer maak je een echte keuze en wanneer is dat bepaald door ingebrachte programmatie. Ik weet ook niet waar de lijn ligt. Ik weet alleen dat er veel manipulatie is. Dat op instincten wordt ingewerkt.

Zoals nu je haast niet meer kan genieten van een stukje vlees?
Ik weet niet waarom ik zou genieten van het lijden van een ander terwijl er andere lekkere dingen zijn waar mededieren niet voor hoeven lijden.
De overheid ben je zelf.
Klopt, maar iedereen manipuleert iedereen om genot te kunnen hebben, ook al brengt dat genot lijden voor anderen.
Is het dus a priori fout wat overheid en wetenschap beweren? Maar wat nu als overheid en wetenschap gaan beweren dat we geen vlees moeten eten? Dit lijkt een flauw argument maar het schijnt mij toe dat jij het argument gebruikt dat wij vlees eten omdat overheid en wetenschap het zeggen.
Ik heb het heel de tijd niet over goed en fout. Ik probeer alleen mededogen bij te brengen. Goed en fout denken leidt tot zelf verheffing en oorlog.
Waaraan kan de mens zelf zien of hij gevangen zit. Hoe weet jij dat jij niet gevangen bent; geen puppet on a string bent?

Iedereen is op een of andere wijze wel gevangen. In dit lichaam zitten we al gevangen. Toch heb ik meer vrijheid omdat ik minder overbodige dingen wil. En heel veel willen is gemanipuleerd door anderen die ook willen, en zich daar niet bewust van zijn. Ik zeg dus ook niet dat het allemaal met opzet is. De overheid en wetenschap is ook mensenwerk, en die mensen willen ook.
[/quote]
« Laatst bewerkt op: 9-02-2013, 23:34:34 door Lukie4, Reden: ik heb de post even leesbaar gemaakt, met hopelijk de juiste quotes en antwoorden. »

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #497 Gepost op: 9-02-2013, 23:31:01 »
Er zijn je een paar pagina's terug een aantal vragen gesteld. Waarom ga je daar niet op in?

Wellicht omdat ik die niet gezien had. Bij deze

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #498 Gepost op: 9-02-2013, 23:32:33 »
haha, ik was bloedserieus hoor ;)


maar serieus, door al dit gepraat over vlees krijg ik er wel trek in
dit is zo'n onderwerp waar niemand over te halen valt, meningen verschillen nou eenmaal

We waren niet over vlees aan het praten,, maar over niet menselijke personen die gedood worden voor hun lichaam. Wat je eet is geen vlees, maar lijk. Vlees is het alleen als het nog leeft. Maar dit even terzijde

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #499 Gepost op: 9-02-2013, 23:34:09 »
Maar mag ik nou een mug doodslaan of niet? :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human