Auteur Topic: Vleeseter of vegetarisch?  (gelezen 164516 keer)

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #220 Gepost op: 27-05-2006, 17:32:00 »
Als een leeuwin een zebra bespringt,vervolgens de strot afbijt en de zebra met huid en haar verslind, wat vinden jullie dan  van dat leeuwinnetje? Want per slot van rekening is het ook een diertje he. Of hebben jullie iets van; stoute leeuw  >:( >:( >:(  nooit meer doen,ga voortaan gras eten?

Kijk dat bedoel ik nu met niet na denken. Wij kunnen erover denken of dat we een dier doden of niet en wij hebben dat dode dier ook niet nodig om te overleven, die leeuw wel. Ik heb ook geen echte problemen met een eskimo die een dier in vrijheid doodt. Maar dieren opsluiten en ze doden, en daar de kringloop voor verbreken zodat mensen honger lijden en de natuur verdorst, kijk daar kunnen we over na denken. Die leeuw kan dat niet. Wij veganisten zijn niet degene die jullie omlaag willen halen, jullie doen dat zelf.Jullie zijn constant diegenen die zichzelf willen vergelijken met de rest van de dieren die geen mogelijkheid hebben om te denken. Dus wat verwijten jullie ons dan?

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #221 Gepost op: 27-05-2006, 17:50:02 »
Als een leeuwin een zebra bespringt,vervolgens de strot afbijt en de zebra met huid en haar verslind, wat vinden jullie dan  van dat leeuwinnetje? Want per slot van rekening is het ook een diertje he. Of hebben jullie iets van; stoute leeuw  >:( >:( >:(  nooit meer doen,ga voortaan gras eten?

Sorry KD ma blijkbaar (en ik wil je absoluut niets verwijten of wat dan ook) heb je het echt niet door, niet?
Een leeuw en een zebra hebben niets te vergelijken met onze maatschappij. Dat hebben we in de voorgaande gesprekken al vertelt. Deze dieren leven volgens hun natuur. Daarom zijn er carnivoren en herbivoren op aarde ontwikkeld. Om het evenwicht te bewaren. En dit was perfect in orde totdat de mens zich ging bemoeien. Ok ik vind het zelf ook zielig voor dit dier. Maar zo is het. En een leeuw kan ook niet naar de winkel gaan om alternatieven te kopen, niet? Wij wel! Wij zijn veronderstel ik verder ontwikkeld en zouden beter moeten weten!
Die zebra heeft zolang hij leefde kansen gehad om te ontsnappen (wat dieren in een slachthuis niet kunnen bvb). Een leeuw is niet dom en kan onderscheiden welk dier hij moet vangen. Nl de zwakste. Omdat het toch niet zo lang meer te leven heeft. Tenzij er niets anders te vinden is tuurlijk en ie grote honger heeft.
BTW Ook een leeuw wordt wel eens slachtoffer oa van uitputting, dan vreten hyena's hem op... ttz niet als zijn maatjes hem kunnen helpen. Wij leven toch niet meer volgens de natuur? Wij vreten liever de natuur op! Het gaat om het systeem. Een dier is voor ons een product geworden. Eerst uitpersen wat erin zit en dan alles eruit halen wat nog rest. En ferme winsten maken en ons bedriegen (dioxine crisis bvb).

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #222 Gepost op: 27-05-2006, 18:02:13 »
wat is het verband daarmee? Ma jongen toch... die apen worden getest om geneesmiddelen te zoeken om de massa's ongezond etende (nie allemaal) mensen te kunnen genezen.
Ja vanuit de geneesmiddelen industrie bekeken dan weer om woeker-winsten te maken natuurlijk, Wat kan hen die aapjes schelen, niet?
Het was de bedoeling af en toe eens een klein fotootje te tonen wat mensen zoal doen met dieren.
Ma ja het wordt gewoon verwijdert... nu kan het alleen maar...van horen zeggen! Komt niet zo over, niet?.......ik heb het gezien van horen zeggen... snap je?
Er over praten is ok maar de duizenden foto's van dierlijke ellende zegt veel meer dan genoeg.
Ik weet best wel dat je graag es aanport zoals met die biefstuk enzo...zo dom ben ik nu ook niet hoor, hahaha!

Btw: Als ik straks naar de frigo ga, en een lekker zéééér lekker speltseitanneke van Lima bak
zijn mijn katten jaloers op me... ze lusten dit nl ook zo graag, ma ja 't is no meat? Mag dit dan?
Oh ik hoef geen verbanden meer te zoeken want ik eet gezond. Zonder leed of  schuldgevoelens... daar ben ik me bewust van!   ::jaja:: Jij ook nu hé? ::jaja::
Dit is gewoon zinloos   ::ohno:: ::ohno:: ik heb een poging gedaan,maar hier maak ik geen woorden meer aan vuil. Ik ben Metalfan,dus iedereen die graag naar een ander muziekgenre luistert is maar niets en moet zich schikken naar mijn wil. (das precies hetzelfde wat jullie hier komen "verkondigen")
ER (kennen jullie dat?) Ik zou graag jullie reactie  eens zien,moest men jullie na enkele weken niets te eten gekregen hebben,een mooi stuk vlees voor jullie neuzen leggen.....

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #223 Gepost op: 27-05-2006, 18:08:10 »
Hei Megan,

dat icoontje...
is dat niet die kat die zn middelvinger uitsteekt?
zo heb ik er veel hoor! ;o

 ::rofl::

jij hebt de verkeerde opticien  ;)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline zosten

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #224 Gepost op: 27-05-2006, 18:09:58 »
Als een leeuwin een zebra bespringt,vervolgens de strot afbijt en de zebra met huid en haar verslind, wat vinden jullie dan  van dat leeuwinnetje? Want per slot van rekening is het ook een diertje he. Of hebben jullie iets van; stoute leeuw  >:( >:( >:(  nooit meer doen,ga voortaan gras eten?

Vergat nog iets!
Een leeuw is geen mens hé "De strot afbijten en met huid en haar verslinden"?
Grapjas, hahahahaha.....'t is precies een horror-film?  Hahhahha wat ben jij leuk zeg! Hahahha... beter dan al die saaie txten hier... hahahhaa....
Nee, een leeuw werkt meestal in groepsverband en die bespringt als hij wat geluk heeft de zebra. Bijt de zebra precies op z'n knoopszenuwen enkel om hem zo snel als het kan te verlammen! Een leeuw weet perfect hoe en waar het dier moet bijten zodat het niet teveel moet afzien! Iets waar mensen een puntje kunnen aan zuigen! En je moet weten dat de zebra zo gestresst is dat ie al half van de kaart is! Vergelijkt het een beetje met KO van een boxer. Geef zo'n KO boxer nog een mot of nijp in zijn ballen en hij zal het absoluut niet meer weten! Mensen doden dieren op een veel slechtere wijze.
Door een aangespannen keel steken bij volle bewustzijn hop lekker wat doorsnijden ...nogal koosjer hé?...of een draaipin in de hersenen... en je moet weten niet alle dieren in een slachthuis zijn direct in coma of dood hé!
Kan je je inbeelden dat jij het overkomt en aan de haak hangt half dood om in stukken te worden gesneden? Denk ik niet! Een X-aantal kippen worden gewoon in flarden getrokken bij volle bewustzijn. Ach het is maar een klein percentage zeggen ze dan! Kijk eens naar filmpjes aub op Peta TV dan weet je het. Je moet er wel moed voor hebben! Heb er al veel te veel bekeken zeg ik steeds. Ja ik ben nogal moedig denk ik en ...teleurgesteld ook!

Wat er voor het slachten soms gebeurt is soms nog erger dan het slachten zelf!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #225 Gepost op: 27-05-2006, 18:10:21 »
::rofl::

jij hebt de verkeerde opticien  ;)

misschien eentje die te weinig vitamines binnen heeft gekregen?
er was eens......

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #226 Gepost op: 27-05-2006, 18:10:24 »
Hei Megan,

dat icoontje...
is dat niet die kat die zn middelvinger uitsteekt?
zo heb ik er veel hoor! ;o

He vriend, gaan we het wel even gezellig houden hier?!!  >:(

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #227 Gepost op: 27-05-2006, 18:12:47 »
Guik.. ze zijn hartstikke gezellig! Een beetje geconditioneerd en generaliserend.. dat wel. Maar reuze gezellig!! Ik vermaak me zostelijk en dat helemaal voor niks!
er was eens......

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #228 Gepost op: 27-05-2006, 18:21:48 »
het zag er heerlijk uit, maar gelijke monniken, gelijke kappen

 ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 27-05-2006, 18:31:03 door Stormpie »

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #229 Gepost op: 27-05-2006, 18:24:47 »
koekoe is vleeseter ::ok::

maar even een vraagje tussendoor... misschien was t al gemeldt, dan sorrie, de verhalen zijn me te lang... maar!...

dragen jullie dus ook geen leren schoenen?
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #230 Gepost op: 27-05-2006, 18:53:30 »
Dit is gewoon zinloos   ::ohno:: ::ohno:: ik heb een poging gedaan,maar hier maak ik geen woorden meer aan vuil. Ik ben Metalfan,dus iedereen die graag naar een ander muziekgenre luistert is maar niets en moet zich schikken naar mijn wil. (das precies hetzelfde wat jullie hier komen "verkondigen")
ER (kennen jullie dat?) Ik zou graag jullie reactie  eens zien,moest men jullie na enkele weken niets te eten gekregen hebben,een mooi stuk vlees voor jullie neuzen leggen.....

Je doet je best maar hoor. Tegen mensen die zulke reacties geven die muziek gaan vergelijken met het al dan niet veroorzaken van lijden, dan vraag ik me af of het bekende gezegde niet op gaat. Ik zal maar niet zeggen wat, want dan halen ze het er weer af. Raad maar eens, het heeft iets met blond van doen.

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #231 Gepost op: 27-05-2006, 18:55:17 »
koekoe is vleeseter ::ok::

maar even een vraagje tussendoor... misschien was t al gemeldt, dan sorrie, de verhalen zijn me te lang... maar!...

dragen jullie dus ook geen leren schoenen?

Neen, we dragen vegetarische schoenen, 70% katoen en 30% kunststof. Heel stevig. De meeste van die schoenen gaan een jaar of 10 mee en je hebt er soorten in die zowel modieus alswel modern zijn. Geen probleem dat je het vraagt.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #232 Gepost op: 27-05-2006, 19:39:37 »
wat is het verband daarmee? Ma jongen toch... die apen worden getest om geneesmiddelen te zoeken om de massa's ongezond etende (nie allemaal) mensen te kunnen genezen.
Ja vanuit de geneesmiddelen industrie bekeken dan weer om woeker-winsten te maken natuurlijk, Wat kan hen die aapjes schelen, niet?
Oh ooh.
Niet alleen heb ik veehoudende familie, ikzelf verdien mijn geld met geneesmiddelen  :-X

Ik ben wel heeeel erg fout zeker?

Maar als je zelf een ernstige (zeldzame) ziekte krijgt, ben je maar wat blij dat een geneesmiddel eerst is getest op dieren om de toxische dosis te bepalen, voordat jij dat geneesmiddel krijgt als proefkonijn.
Keep calm and eat chocolates!

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #233 Gepost op: 27-05-2006, 20:03:57 »
En toen schiep God de mens. Hij zorgde er voor dat die mens alles kon eten, fruit, groente en.....vlees. Waarom zou hij dat gedaan hebben? Simpel,...om te overleven. In de oudheid was de mens in grote gebieden aangewezen op het voedsel wat daar voorhanden is. In het ijskoude noorden was maar weinig groenvoer beschikbaar. Logisch dat de mens zich tegoed deed aan bisons, walvissen en anderszins. In warmere streken waar meer fruit, kruiden en groenten te vinden is, at men dus ook gevarieerder, minder vlees of soms helemaal geen vlees.

Dankzij het feit dat de mens vlees kon verdragen, bestaan er heden ten dage zo'n gevarieerdheid aan volkeren.

Inderdaad in deze consumptie maatschappij mag het met de overvloed best wel een tandje minder. Niet iedere dag vlees is geen ramp. Inderdaad gebeuren er vreselijke dingen met proefdieren. Daar hoeft niemand de ogen voor te sluiten.

Ik ben niet zo'n bijbelig persoon, maar de metafoor van Adam en Eva kent iederen wel. Daarin wordt verhaald dat de mens de mogelijkheid heeft gekregen om te kiezen. Eet je wel van de appel of niet. Ook die gave hebben we niet voor niks denk ik. Dat maakt dat we mens zijn en geen dier.

De moraal die ik hier wil geven is dat iedereen mag kiezen. Eet je wel of geen vlees. Die keuze is een persoonlijke net als dat iedereen zijn eigen geloof mag geloven.

Tenslotte het volgende. Oorlog in de wereld onstaat altijd omdat men elkaar van zijn of haar gelijk wil overtuigen. Ook weer zo iets typisch menselijks. Laten we dus maar gewoon elkaars mening respecteren. Dan blijft de vrede bestaan en kunnen we allemaal broederlijk met elkaar aan tafel. De één met een biefstukje, de ander met een sojaboon. Echter de wijn die we drinken is uit hetzelfde vat!!!

Proost ::tandpastasmiley::
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #234 Gepost op: 27-05-2006, 20:19:03 »
En toen schiep God de mens. Hij zorgde er voor dat die mens alles kon eten, fruit, groente en.....vlees. Waarom zou hij dat gedaan hebben? Simpel,...om te overleven. In de oudheid was de mens in grote gebieden aangewezen op het voedsel wat daar voorhanden is. In het ijskoude noorden was maar weinig groenvoer beschikbaar. Logisch dat de mens zich tegoed deed aan bisons, walvissen en anderszins. Louter om te overleven. In warmere streken waar meer fruit, kruiden en groenten te vinden is, at men dus ook gevarieerder, minder vlees of soms helemaal geen vlees.

Dankzij het feit dat de mens vlees kon verdragen, bestaan er heden ten dage zo'n gevarieerdheid aan volkeren.

Inderdaad in deze consumptie maatschappij mag het met de overvloed best wel een tandje minder. Niet iedere dag vlees is geen ramp. Inderdaad gebeuren er vreselijke dingen met proefdieren. Daar hoeft niemand de ogen voor te sluiten.

Ik ben niet zo'n bijbelig persoon, maar de metafoor van Adam en Eva kent iederen wel. Daarin wordt verhaald dat de mens de mogelijkheid heeft gekregen om te kiezen. Eet je wel van de appel of niet. Ook die gave hebben we niet voor niks denk ik. Dat maakt dat we mens zijn en geen dier.

De moraal die ik hier wil geven is dat iedereen mag kiezen. Eet je wel of geen vlees. Die keuze is een persoonlijke net als dat iedereen zijn eigen geloof mag geloven.

Tenslotte het volgende. Oorlog in de wereld onstaat altijd omdat men elkaar van zijn of haar gelijk wil overtuigen. Ook weer zo iets typisch menselijks. Laten we dus maar gewoon elkaars mening respecteren. Dan blijft de vrede bestaan en kunnen we allemaal broederlijk met elkaar aan tafel. De één met een biefstukje, de ander met een sojaboon. Echter de wijn die we drinken is uit hetzelfde vat!!!

Proost ::tandpastasmiley::

Als je dan toch met bijbelse pasages gaat aankomen. Ik ben geen christen, maar ik heb me wel verdiept in de bijbel in mijn jonge jaren. Gen 1:29 Zie, ik geef u al het zaaddragend gewas op de gehele aarde en al het geboomte waaraan de zaaddragende vruchten zijn. Het zal u tot spijze dienen. Ik was er niet mee begonnen.

Respect is een woord dat nogal veel misbruikt wordt vind ik. Respect wordt meestal gebruikt in de zin van, zwijgt nu een beetje dan worden we niet boos, en dan hoeven we verder niet na te denken. Oorlog is ontstaan uit hetzelfde probleem waardoor de dieren nu ook misbruikt worden, namelijk het meer minder idé. Dat biefstukje heeft geleden. Jullie laten die koe niet in vrede. Als er totale vrede is, zullen we zwijgen. Dieren doden, dat is geen vrede.Waarom moeten wij daar over zwijgen? Zwijg nu eens over die zwarte slaaf, er staat immers in de bijbel dat die ene zoon van NOach anders van kleur is en dat die zijn broers moet gaan dienen. Zwijg nu eens over het feit dat wij Joden niet moeten mishandelen, er staat immers in de bijbel geschreven als ze Jezus aan het kruis willen krijgen; Zijn bloed komen over ons en onze kinderen. Er kan geen vrede zijn zolang we dieren slachten. Met mij zul je geen oorlog krijgen hoor, ik discusieer alleen maar. Maar zolang je geen vrede in jezelf hebt, zolang je van je lichaam een kerkhof maakt, zul je geen vrede kennen joh. Ook vrede moet je verdienen, net als respect. En feiten afdoen als enkel een mening is een dooddoener.
Zolang er slachthuizen zijn zullen er slagvelden zijn (Tolstoy)

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #235 Gepost op: 27-05-2006, 20:33:26 »

Citaat
Respect is een woord dat nogal veel misbruikt wordt vind ik. Respect wordt meestal gebruikt in de zin van, zwijgt nu een beetje dan worden we niet boos

Een vreemde visie op het fenomeen 'respect'. Ik versta daar toch heel iets anders onder

Citaat
Er kan geen vrede zijn zolang we dieren slachten.

Dat is jouw mening

Citaat
ik discusieer alleen maar.

Maar wel op een nogal dwingende manier. Ondertussen maak je iedereen die er anders over denkt uit voor dom of wat dan ook. In deze discussie is er geen gelijk of ongelijk, maar een verschil van inzicht en van meningen. Daar is niets mis mee. Dat mag. Die keuze hebben we. Jij vindt het ene, de ander vindt het andere.
Je hebt je zegje gezegd en prima dat je denkt en voelt zoals je doet. Maar nu weten we het wel.
« Laatst bewerkt op: 27-05-2006, 20:36:38 door mapel »
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #236 Gepost op: 27-05-2006, 20:35:54 »
Oh ooh.
Niet alleen heb ik veehoudende familie, ikzelf verdien mijn geld met geneesmiddelen  :-X

Ik ben wel heeeel erg fout zeker?

Maar als je zelf een ernstige (zeldzame) ziekte krijgt, ben je maar wat blij dat een geneesmiddel eerst is getest op dieren om de toxische dosis te bepalen, voordat jij dat geneesmiddel krijgt als proefkonijn.

Euh, heb je weleens van Vyox gehoord? Ook op dieren getest en veilig bevonden.Ik hoorde gisteren nog dat er 6000 dossiers zijn van mensen die maagbloedingen daarvan hebben gehad. En heb je weleens gehoord van Softenon? Ook op dieren getest en veilig bevonden. Duizenden mensen mismaakt. En heb je van encainide en flecainide gehoord?getest op dieren en veilig bevonden, 3000 mensen dood. Dieren voelen wel op de zelfde wijze, ze verwerken allerlei stoffen die wij testen echter op een heel andere wijze. Pencilline is giftig voor cavia's en hamsters, maar voor ons is het heilzaam tijdens ziektes. Het werkt toch net iets anders. Om nog maar een heel simpel voorbeeld te geven, als een mens bloed heeft verloren kun je hem toch ook geen koeienbloed geven. Je kunt ook geen kattenbloed aan een rat geven als die bloed tekort komt.Dat werkt niet, de samenstelling is heel anders. De samenstelling en werking van een dierenlichaam is totaal anders dan dat van een mensdierenlichaam.Er zijn zelfs honden die ze hebben laten roken en waarvan een tijd is gezegd dat roken veilig was want het had geen effect op de honden. Ik ben dus helemaal niet blij dat ze bij dieren medicijnen testen. Wie weet moet ik ooit een medicijn slikken die veilig was bij dieren en waarvan ik een maagbloeding krijg, of doodga.Ik vind dat buiten de dierenkwellerij  ook niet veilig voor mezelf hoor.

Het is niet dankzij dierenproeven dat er goede medicijnen komen, maar ondanks de dierproeven. Je kunt ook invitro fertilisatie doen. Rechtstreeks op menselijke cellenkweekjes in reageerbuizen. Dan ben je ook waar je wezen wilt, rechtstreeks bij de mensen die je wil genezen. Dat werkt hetzelfde.

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #237 Gepost op: 27-05-2006, 20:56:21 »
Een vreemde visie op het fenomeen 'respect'. Ik versta daar toch heel iets anders onder

Dat is jouw mening

Maar wel op een nogal dwingende manier. Ondertussen maak je iedereen die er anders over denkt uit voor dom of wat dan ook. In deze discussie is er geen gelijk of ongelijk, maar een verschil van inzicht en van meningen. Daar is niets mis mee. Dat mag. Die keuze hebben we. Jij vindt het ene, de ander vindt het andere.
Je hebt je zegje gezegd en prima dat je denkt en voelt zoals je doet. Maar nu weten we het wel.


Bgrip wel, maar zoals ik al zei, respect dat moet je verdienen, en niet ervan uit gaan dat omdat je mens bent je er recht op hebt. Sorry, ik kan echt geen respect opbrengen als je alleen maar je luilekker leven dat ten koste gaat van lijden aan het verdedigen  bent. Begrip omdat je het niet begrijpt, tja, je bent grootgebracht met het feit dat het normaal is. Dat gaat er moeilijk uit. Begrip wel. Maar respect, zelfs voor mij hoef je geen respect te hebben. Dat vraag ik niet eens. Waarom zou ik? Ik ben maar een gewoon mens. Waar zou ik dat aan verdiend moeten hebben? Net zo min als jullie.Wij hebben het hier maar gemakkelijk allemaal. Ik ook hoor. Geef me alstjeblieft geen respect. Denk alleen eens na over wat ik gezegd heb, schakel even je ego uit, bekijk het van een afstand en je hoeft er verder niet eens meer over te discussieren. Je hoeft je niet te verdedigen, dat leidt tot niets. Lees het, onbevooroordeeld, je moet niet eens mij gelijk te geven of je te verdedigen. Ik ken jullie argumenten allemaal, ik heb ze al 100.000 x gehoord van anderen. Jullie kennen mijn argumenten niet echt. Jullie zijn je alleen maar aan het verdedigen zonder het echt te laten doordringen.

Helaas weet je het niet. Kon je je in mijn gedachtewereld inleven, dan moesten we deze discussie niet eens doen. maar dat zul je wel niet (willen?) begrijpen. Ik heb vroeger in jullie wereld geleefd van vlees eten en er niet over nadenken, dus ik weet hoe het in elkaar zit. Jullie zijn nooit in mijn wereld geweest, dus je snapt het gewoon niet.

 Ik maak niet iemand voor dom omdat als hij vlees eet, alleen als hij met niet ter zake doende argumenten komt zoals over muziek opdringen terwijl deze discussie gaat over laten leven en niet laten lijden, dan weet ik ook niet meer hoe ik een andere omschrijving kan geven hoor. Zal wel aan mij liggen. Ergens zal ik wel tekort schieten.

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #238 Gepost op: 27-05-2006, 20:57:10 »
Een vreemde visie op het fenomeen 'respect'. Ik versta daar toch heel iets anders onder

Dat is jouw mening

Maar wel op een nogal dwingende manier. Ondertussen maak je iedereen die er anders over denkt uit voor dom of wat dan ook. In deze discussie is er geen gelijk of ongelijk, maar een verschil van inzicht en van meningen. Daar is niets mis mee. Dat mag. Die keuze hebben we. Jij vindt het ene, de ander vindt het andere.
Je hebt je zegje gezegd en prima dat je denkt en voelt zoals je doet. Maar nu weten we het wel.

Va

Offline Willemtk

  • Forumlid
Re: Vleeseter of vegetarisch?
« Reactie #239 Gepost op: 27-05-2006, 21:11:20 »
Laatste. Als iemand echt serieuze vragen heeft en echt erover wil nadenken, dat ze me dan maar met mijn persoonlijk e-mail bereiken. Deze discussie heeft geen zin, het zogenaamde respect moet van een kant komen. Alleen maar van de onze. Dieren mogen lijden, de natuur mag kapot gaan, de mensen mogen honger lijden, voor dat stomme stukje vlees. En daar wordt dan respect voor gevraagd. Dit was echt het laatste van mijn kant. Mijn e-mail is bekend dus mail maar als je echt serieus wil discusiëren.