Auteur Topic: Geeft fout regie identiteit van de mol prijs?  (gelezen 5741 keer)

Offline Cosma

• Forumlid
Geeft fout regie identiteit van de mol prijs?
« Gepost op: 26-02-2002, 17:27:42 »
Ik bedenk me opeens iets;

Voor het programma WIDM moet alles van tevoren heel goed worden geregeld; de vragen/opdrachten etc, en niet terplekke want dat is onmogelijk.
(eveneens moet alles met de mol goed worden afgesproken!)

Bij de eerste aflevering moesten (Karen en Kerstin?) vragen beantwoorden over de andere kandidaten.
Een vraag was:"Wie houdt er van Harry Potter?"
(wij zien in een falshback Ellen voorlezen uit Harry Potter, hetgeen haar verdacht maakte, en zelfs Harry werd ervan verdacht de mol te zijn vanwege het Harry in Potter)

Dit lijkt een gewone vraag, maar, wanneer je elkaar leert kennen (de eerste dag) spreek je over: je gezinssituatie/werk/ wat wil je met het geld doen indien je wint etc.
De boek-preferenties van deze of gene is voor velen niet erg belangrijk (voor mij wel overigens) of iets dat wat als eerste wordt gevraagd, veel mensen houden niet eens van lezen, en mensen die wel van lezen houden hebben vaak wel meerdere preferenties.

Toch werd de Harry Potter vraag gesteld, hiermede Ellen en Harry verdachtmakende, maar nu dit;
de regie kon niet weten dat Prince dat boek zou meenemen (behalve wanneer afgesproken) de regie kon evenmin weten dat degenen op de stuwdam het boek in de bagagezakken zouden doen (of wel natuurlijk wanneer Prince ervoor zorgt dat hij als laatste abseilt), de regie kon niet weten dat Ellen of een van de anderen uit het boek zou voorlezen (of wel indien zo afgesproken (dat laatste is heel belangrijk omdat het filmfragment van een voorlezende Ellen werd gebruikt).

Zie ik nu spoken of heeft de regie een fout gemaakt?

Offline Taupe

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Geeft fout regie identiteit van de mol prijs?
« Reactie #1 Gepost op: 26-02-2002, 18:02:25 »
ja idd, nu je het zegt. Die shot met Ellen is niet echt te verklaren, of de regie moet idd een fout hebben gemaakt.
Maar die vraag die kunnen ze er nog wel snel hebben bij gestopt voor de opdr8. Maar dit is een mooie conclusie

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
DEBORAH, NICO, wie nu??....

Offline Timjor

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 26-02-2002, 18:11:20 »
Cosma, ik denk dat dit onderwerp heel goed onder de noemer "zou kunnen" geplaatst kan worden. Maar om er toch even iets verder op in te gaan is het feit dat de regie wist van Harry Potter misschien wel op 2 manieren uit te leggen;

1) (en die is hondsbrutaal) Bij aankomst op vliegveld Porto is de bagage "zoek" en die duikt ineens weer op die dam op. Heeft er iemand in de bagage zitten snuffelen van de regie? Op de koffer van Pamela met dat cijferslot na dan.

Of 2) (en die ligt voor mij erg voor de hand) Bij een van de screentests moeten de kandidaten hun favoriete boek opgeven. Prince is leraar en de Harry Potter boeken zijn bij kinderen een very hot item. Wellicht dat hij in de klas uit deze boeken voorleest?? Danwel als het wat oudere kinderen zijn, hij deze boeken bij hen aanbeveelt te lezen??

Ik ga er vooralsnog niet vanuit dat de regie gelijk in afl.1 zo'n mega mistake zou maken, anders hadden ze dat er absoluut uitgemonteerd en die vraag weggelaten.

Kerstin blijft mijn mol, zij zit al vanaf afl.1 in een "apart" groepje. (Of is solo )

Groet, Timjor

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #3 Gepost op: 26-02-2002, 18:59:58 »
Het zou ook gewoon kunnen dat iemand voor de gein heeft gevraagd: "Wil er nog iemand een verhaaltje vertellen voor het slapengaan?", en dat Ellen daar spontaan is op ingegaan.

Het gebeurt wel vaker dat er zo bepaalde 'spontane' shots ontstaan waarvan de makers dan natuurlijk dankbaar gebruik maken om verwarring te stichten en dit door slechts een stukje van het geheel te tonen.

Dus ja Cosma, ik denk idd dat je dit ziet  ;D:

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 26-02-2002, 19:04:45 »
De vraag kon natuurlijk van te voren al bedacht zijn, omdat Prince dit nu eenmaal heeft ingevuld op z'n lijst. Zo waren ook de andere vragen bedacht ("wie houdt van zeedistels en Jan Wolkers?" Wie wil er graag in Amerika wonen?"). Ik neem dus aan dat alle vragen uit de Portopdracht zijn bedacht naar aanleiding van de vragenlijsten die de kandidaten speciaal voor WIDM hebben ingevuld.

Met deze vragenlijsten in 't achterhoofd, kun je als kandidaat natuurlijk wel 'n beetje verwachten dat er in 'n opdracht vragen gaan komen, waarin dingen hieruit terug zullen komen. Dus wat dat betrefd is 't vrij slim om 'ns met elkaar te overleggen wat iedereen heeft ingevuld bij verschillende vragen.

Dat ze dat niet direct de eerste avond al hebben gedaan, is ook nog goed te begrijpen. Maar je leert elkaar wel iets kennen en kan elkaar al iets beter inschatten. Vandaar dat de WIDM-redactie de vragen ook al gelijk de tweede opdracht gebruikte. 't was denk ik de bedoeling dat Kerstin en Karen zich gewoon bedachten wie dat dan wel eens kon zijn, degene die van Harry Potter houdt (wat na logisch nadenken natuurlijk Prince kon zijn omdat hij leraar is), wie van zeedistels en Jan Wolkers houdt (ze hebben hierbij ook direct goed geraden dat 't Dick moest zijn, zonder dat ze dit van hem gehoord hadden).

Maar goed, de Harry Potter vraag. Ik denk dat de WIDM-redactie heeft kunnen profiteren van 't feit dat Ellen hieruit voorgelezen had. Dat hadden ze natuurlijk nooit kunnen voorspellen (tenzij Ellen de mol is en daartoe opdracht had gekregen). Nu was 't voor Kerstin en Karen moeilijker om de vraag goed te beantwoorden.

Dat brengt me weer tot iets anders gek over dit voorval. Weten we zeker of 't boek van Prince was? We gaan daar wel van uit, maar 't kan natuurlijk ook zijn dat iemand anders 't toevallig heeft meegenomen.

Als Prince 't mee heeft genomen lijkt me toch dat hij 't boek aan Ellen heeft moeten overhandigen voordat zij daaruit kon gaan voorlezen. Anderen krijgen dan toch ook mee dat 't jouw boek is en dat jij houdt van Harry Potter?

Nog veel onduidelijkheden over deze vraag dus, misschien krijgen we wel nooit antwoorden...... :(

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 26-02-2002, 19:29:06 »

Citaat

De vraag kon natuurlijk van te voren al bedacht zijn, omdat Prince dit nu eenmaal heeft ingevuld op z'n lijst. Zo waren ook de andere vragen bedacht ("wie houdt van zeedistels en Jan Wolkers?" Wie wil er graag in Amerika wonen?"). Ik neem dus aan dat alle vragen uit de Portopdracht zijn bedacht naar aanleiding van de vragenlijsten die de kandidaten speciaal voor WIDM hebben ingevuld.

Oke dat is zo, hierbij gaan we dus uit van een vraag die van tevoren is bedacht.

Citaat
Met deze vragenlijsten in 't achterhoofd, kun je als kandidaat natuurlijk wel 'n beetje verwachten dat er in 'n opdracht vragen gaan komen, waarin dingen hieruit terug zullen komen. Dus wat dat betrefd is 't vrij slim om 'ns met elkaar te overleggen wat iedereen heeft ingevuld bij verschillende vragen.

En Prince heeft zijn voorliefde voor Harry potter blijkbaar niet tentoongespreid (ondanks dat zijn boek wel in de plunjezak met het hoognodige en de toilettas van Harry niet).
Zelfs Dick heeft de anderen geïnformeerd over zijn liefde voor zee-distels ( ??? ), welke overigens niet in zijn bagage zaten.

Citaat
Dat ze dat niet direct de eerste avond al hebben gedaan, is ook nog goed te begrijpen. Maar je leert elkaar wel iets kennen en kan elkaar al iets beter inschatten. Vandaar dat de WIDM-redactie de vragen ook al gelijk de tweede opdracht gebruikte. 't was denk ik de bedoeling dat Kerstin en Karen zich gewoon bedachten wie dat dan wel eens kon zijn, degene die van Harry Potter houdt (wat na logisch nadenken natuurlijk Prince kon zijn omdat hij leraar is), wie van zeedistels en Jan Wolkers houdt (ze hebben hierbij ook direct goed geraden dat 't Dick moest zijn, zonder dat ze dit van hem gehoord hadden).

Ellen heeft geen kinderen, zij hebben dat dus raar ingeschat, en eveneens wisten zij niet van wie het boek was (dat toch ondanks alleen het hoognodige in de plunjezakken zat).

Citaat
Maar goed, de Harry Potter vraag. Ik denk dat de WIDM-redactie heeft kunnen profiteren van 't feit dat Ellen hieruit voorgelezen had. Dat hadden ze natuurlijk nooit kunnen voorspellen (tenzij Ellen de mol is en daartoe opdracht had gekregen). Nu was 't voor Kerstin en Karen moeilijker om de vraag goed te beantwoorden.

Indien Ellen de mol zou zijn, en hiertoe opdracht zou hebben gekregen wordt het nog merkwaardiger, immers Ellen weet sowieso niet dat Prince als Harry Potter liefhebber zijnde dat boek mee zou nemen en evenmin of de drie op de stuwdam uitgerekend het boek belangrijk genoeg vonden om het in te pakken.

Citaat
Dat brengt me weer tot iets anders gek over dit voorval. Weten we zeker of 't boek van Prince was? We gaan daar wel van uit, maar 't kan natuurlijk ook zijn dat iemand anders 't toevallig heeft meegenomen.

Ik meen dat dat in de eerste aflevering gezegd is, ik heb die aflevering niet op tape, maar Ellen schijnt uit het boek van Prince voor te hebben gelezen, ik heb Prince nog nooit met dat boek in de weer gezien overigens.

Citaat
Als Prince 't mee heeft genomen lijkt me toch dat hij 't boek aan Ellen heeft moeten overhandigen voordat zij daaruit kon gaan voorlezen. Anderen krijgen dan toch ook mee dat 't jouw boek is en dat jij houdt van Harry Potter?

True, bij het verdelen der spullen zal Prince wellicht verheugd uitroepen: "Hé mijn Harry Potter-boek!", en ondanks dat hij beroepsmatig verhalenverteller is, stelt hij voor dat iemand anders dan hij gaat voorlezen, en overhandigd het boek aan Ellen, Kerstin en karin hebben niet erg goed opgelet. ::)

Citaat
Nog veel onduidelijkheden over deze vraag dus, misschien krijgen we wel nooit antwoorden...... :(

Idd veel onduidelijkheden, er klopt imo in ieder geval iets niet in het Harry Potter verhaal, ik ga er nog even over nadenken...

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 26-02-2002, 19:33:01 »
Gek idee misschien: misschien zijn er meer kandidaten die van Harry Potter houden. Angela zei namelijk: het stond op Prince zijn formulier. Dit sluit niet uit dat anderen er ook van houden maar dit niet ingevuld hebben.

Ik hou ook van Harry Potter (dan weten jullie dat als het je ooit gevraagd wordt :))

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 26-02-2002, 19:41:39 »

Citaat

Gek idee misschien: misschien zijn er meer kandidaten die van Harry Potter houden. Angela zei namelijk: het stond op Prince zijn formulier. Dit sluit niet uit dat anderen er ook van houden maar dit niet ingevuld hebben.

Oke misschien houden ze allemaal wel van Harry Potter, maar dan zou elk antwoord goed zijn geweest.
Is er duidelijk gezegd dat het boek van Prince was?, misschien is hij wel de grootste liefhebber maar niet degene vanwie het boek was.

Citaat
Ik hou ook van Harry Potter (dan weten jullie dat als het je ooit gevraagd wordt :))

;)

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #8 Gepost op: 26-02-2002, 19:46:59 »
We gaan er nu wel klakkeloos van uit dat Prince dat boek heeft meegenomen, maar dat is helemaal niet zeker. Ook al is hij fan van Harry Potter, waarom denkt hij dat hij tijd heeft om te lezen? En waarom neemt hij dan een gloednieuw (zo zag het er toch uit) exemplaar van deel 1 mee? Je neemt dan toch een oud exemplaar mee?
Het zou mij niet verbazen als het boek bijv. gewoon op die boot was neergelegd (bijv. in een soort mini-bieb of zomaar los) in de hoop dat iemand er iets mee zou doen, bijvoorbeeld voorlezen.
Het zou kunnen dat Prince het wel heeft gezien en er wat van heeft gezegd, maar dat Karen en Kerstin daar net niet bij waren. En dat Ellen toen aanbood om er uit voor te lezen.

't is allemaal als en if, maar ik wil maar laten zien dat van alles mogelijk is....

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 26-02-2002, 19:57:51 »

Citaat

We gaan er nu wel klakkeloos van uit dat Prince dat boek heeft meegenomen, maar dat is helemaal niet zeker. Ook al is hij fan van Harry Potter, waarom denkt hij dat hij tijd heeft om te lezen?

Dat is nu juist het vreemde. ;)
Door elke avond te gaan voorlezen kan hij misschien mol-discussies voorkomen  ???

Citaat
En waarom neemt hij dan een gloednieuw (zo zag het er toch uit) exemplaar van deel 1 mee? Je neemt dan toch een oud exemplaar mee?

Dat boek (de nieuwste Harry Potter) was toch net uit, of zit ik er nu naast?

Citaat
Het zou mij niet verbazen als het boek bijv. gewoon op die boot was neergelegd (bijv. in een soort mini-bieb of zomaar los) in de hoop dat iemand er iets mee zou doen, bijvoorbeeld voorlezen.

Welke boot bedoel je Tweety
Hebben ze overnacht op een boot? (er is me het een en ander ontgaan blijkbaar)

Citaat
Het zou kunnen dat Prince het wel heeft gezien en er wat van heeft gezegd, maar dat Karen en Kerstin daar net niet bij waren. En dat Ellen toen aanbood om er uit voor te lezen.

Misschien heeft Prince het zelfs niet zien liggen op die boot, en was het een verrassing van Ellen voor Prince om hieruit te gaan voorlezen (wetende dat hij een liefhebber is).

Citaat
't is allemaal als en if, maar ik wil maar laten zien dat van alles mogelijk is....

Ik hoop dat iemand de eerste aflevering op tape heeft en kan bevestigen of het boek van Prince was.

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #10 Gepost op: 26-02-2002, 20:09:47 »
1. Volgensmij hebben ze inderdaad op een boot overnacht.
2. Ik dacht dat er niet verteld werd hoe ze aan het boek kwamen. En dat is nou juist wat ze wel hadden moeten vertellen!  >:(

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #11 Gepost op: 26-02-2002, 20:10:20 »
Cosma, ze hebben inderdaad overnacht op een boot (weet je nog in het shot van de overgang van het abseilen naar de boot, met al die letters).
Misschien dat de nieuwste HP net uit was, maar dat is geloof ik deel 4. "De steen der wijzen" is deel 1 en moet al veel eerder uit zijn gekomen.

En ik heb deel 1 inderdaad op video, volgens mij wordt er niets gezegd of gedaan waaruit blijkt dat het boek van Prince is. Maar om het zeker te weten................neeeeee! Ik ga niet weeeeeeeer kijken hoor!

Offline ovide

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 26-02-2002, 20:12:13 »
Volgens mij ging het om het eerste Harry Potter boek (de steen der wijzen) en dat is al heel lang uit. Er zijn 4 delen uit. Volgens mij zijn er weinig mensen die niet een van de boeken gelezen hebben. Zeker mensen met kinderen of mensen  die van lezen houden

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline WCEend

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 26-02-2002, 20:18:33 »
[offtopic]Ik heb het volgehouden om geen een Harry Potter boek te hebben gelezen, ik heb het spel niet gespeeld en de film ook niet gezien. Wat ben ik toch uniek :D[/offtopic]

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #14 Gepost op: 26-02-2002, 20:21:42 »
Ja joh, wat ben jij een vreemde EEND in de bijt...!!

Zelfs ik heb al eens Harry Potter gelezen en ik heb niet eens kinderen en ik HOU NIET EENS VAN LEZEN (behalve ondertitels)

Offline WCEend

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 26-02-2002, 20:23:29 »
M'n broertje heeft wel alles gezien/gelezen/gespeeld, maar op de een of andere manier kan HP me gewoon voor geen meter boeien.

Leuke woordspeling trouwens ;D ;D

Offline imka

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 26-02-2002, 22:24:27 »
het is misschien niet belangrijk, maar misschien had Prince (of iemand anders) het boek wel in zijn handbagage - om te lezen op het vliegtuig bvb (misschien moesten ze weer ver vliegen, zoals naar Australië in WIDM1) - hun handbagage hadden ze allemaal nog, en moest dus niet geselecteerd worden voor in de jutte zakken

Offline Lampje

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 26-02-2002, 22:32:00 »
Inderdaad Imka. Die handbagage stond nog zo mooi tegen die stuwdam aan bij de eerste opdracht. En als ik naar mezelf kijk, ik ga altijd nog even langs de boekhandel op Schiphol om een leuk boek voor de vakantie te kopen. Waarom zou niet 1 van de deelnemers dat gedaan hebben ? En dat zit dan uiteraard in de handbagage die elke deelnemer nog steeds heeft.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #18 Gepost op: 26-02-2002, 22:39:10 »
Precies, met andere woorden: we weten het niet.
En daarmee zijn we weer terug bij af (u gaat niet langs start en u ontvangt geen 2000 gulden, ehhh euro).

Offline imka

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 26-02-2002, 22:40:55 »
zucht ...