Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 22877 keer)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #80 Gepost op: 24-02-2002, 14:43:14 »

Citaat

kijk eens bij de topic "george is de mol", volgens mij krijgt george 4 coupures en geeft hij er maar eentje af aan dick

cheers
vlaming

Heb ik al gelezen ja. Ik zie persoonlijk niet zo goed hoeveel coupures hij afgeeft. Ik heb idd wel gezien dat hij er twee in z'n broekzak duwt en twee vast houdt in z'n hand.

Maar dit zal dus betekenen dat de mol alleen George of Jantien zou kunnen zijn. Dick is immers al weg, Jantien was de enige die belde en George dan de enige die geld weggegooid kon hebben.  ???

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #81 Gepost op: 24-02-2002, 14:47:52 »

Citaat

Maar dit zal dus betekenen dat de mol alleen George of Jantien zou kunnen zijn. Dick is immers al weg, Jantien was de enige die belde en George dan de enige die geld weggegooid kon hebben.  ???

klopt want harry & karen kregen maar één coupure, daar konden ze er maar moeilijk een paar van weg gooien.

dus : nog slechts 2 kandidaten.......

groetjes
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #82 Gepost op: 24-02-2002, 14:57:26 »
ja mensen, dit was mijn theorie ook al MAAR: misschien bedoelen ze het NIET letterlijk. Misschien bedoelen ze wel gewoon iemand die geld verspild heeft, bijvoorbeeld john die net zijn geld misliep. Ik denk trouwens wel dat Jantien of George de mol is, maar let ook eens even op de andere mogelijkheden van de vraag.

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #83 Gepost op: 24-02-2002, 14:59:30 »
Ik vond de antwoorden ook wel een beetje raar ja. Misschien bedoelen ze met geld weggooien, gewoon niet binnenhalen? En als iemand geld weggooid (George bijvoorbeeld) hoe kunnen de anderen dat dan ooit weten? Wij zien de beelden maar zij niet. Heel erg vage vraag.

Ik heb de opdracht nog maar eens bekeken en volgens mij moet Kerstin in de buurt hebben gestaan van de eerste winkel, dat zou verklaren dat we niets van haar hebben gezien want de eerste stop hebben ze laten lopen. Als er daar inderdaad 5000 euro lag, wat door iemand hier ergens werd beweerd (ik kwam zelf op 500, maar een nulletje meer zou heel goed kunnen) dan is dat wel effe jammer van die centen en dat verklaart dan ook waarom er zoveel geld mist.

Wat George in z'n zak stopt is me nog steeds niet duidelijk. Volgens mij krijgt hij maar 2 briefjes van de juffrouw (maar m'n video gaat momenteel in razend tempo kapot, de beelden trilden als een zwaar bezopen idioot) en hij heeft ook nog zijn pasje in z'n hand. Ik weet het niet hoor.....!!

Wat ik wel weet is dat John in deze aflevering met stip is gestegen in mijn mogelijke-mollen-lijst. Wie gaat er nou alle winkels in zo'n winkelcentrum aflopen als je maar 2 minuten tijd hebt? Dan doe je toch net als Harry? Maar ja, van een afstandje is het misschien simpeler.

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 24-02-2002, 15:05:35 »
Citaat

En als iemand geld weggooid (George bijvoorbeeld) hoe kunnen de anderen dat dan ooit weten? Wij zien de beelden maar zij niet. Heel erg vage vraag.

alle vragen gaan over de Mol, en nee die zijn niet allemaal even makkelijk (zelfs niet als je weet wie de Mol is).....kan me voorstellen dat het best moeilijk te achterhalen is HOE de Mol een bep opdracht gesaboteerd heeft.....zeker wanneer er meerdere groepjes zijn

Citaat

Ik heb de opdracht nog maar eens bekeken en volgens mij moet Kerstin in de buurt hebben gestaan van de eerste winkel, dat zou verklaren dat we niets van haar hebben gezien want de eerste stop hebben ze laten lopen.

dat klopt volledig, ze is dan maar wat graven gaan bezichtigen

Citaat

Wat George in z'n zak stopt is me nog steeds niet duidelijk.

2 coupures en z'n pasje

Citaat

Volgens mij krijgt hij maar 2 briefjes van de juffrouw

ze legt er ook nog eens 2 op de toonbank

Citaat

en hij heeft ook nog zijn pasje in z'n hand.

pasje steekt hij weg tesamen met de eerste 2 briefkes

Citaat

Wat ik wel weet is dat John in deze aflevering met stip is gestegen in mijn mogelijke-mollen-lijst. Wie gaat er nou alle winkels in zo'n winkelcentrum aflopen als je maar 2 minuten tijd hebt? Dan doe je toch net als Harry? Maar ja, van een afstandje is het misschien simpeler.

John is 'n foute keuze vrees ik , toch succes

groetjes
vlaming

Offline Doris

• Forumlid
  • t is weer begonnen!
« Reactie #85 Gepost op: 24-02-2002, 15:10:27 »
nog ff een vraagje: waarom steekt george z'n pasje weer terug in z'n zak, de anderen geven em allemaal aan degene van wie ze et geld hebben gekregen! Ik ga george toch weer wat meer verdenken, hij staat nu ongeveer ietsje boven Jantien, die toch met haar site iets te veel aandacht trekt. Ik heb het al ergens anders geschreven maar er was iets wat voor mij in de richting van george wees in het filmpje van pamela: had yvonne jaspers een sikje op haar kin? (net als george dus)
:-* Doris

Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 24-02-2002, 15:16:51 »

Citaat

nog ff een vraagje: waarom steekt george z'n pasje weer terug in z'n zak, de anderen geven em allemaal aan degene van wie ze et geld hebben gekregen!

Niemand heeft ze verteld dat ze 't pasje moeten inleveren. Ze moesten 't laten zien ja. Dat de anderen 't toevallig afgegeven hebben hoeft nog niet te betekenen dat 't verplicht was.

Bovendien kan ik me voorstellen dat 't inlichten van al dat Portugees winkelpersoneel over de opdracht best 'n lastige klus is geweest. En daardoor kan 't natuurlijk zijn dat zij ook niet precies wisten of ze 't pasje moesten inhouden. (wat zullen zij nu nog met 't pasje moeten? Niks dus, kan me niet voorstellen dat de WIDM-ploeg 'n reden heeft om 't pasje weer op te halen bij de winkels om zo bewijs te hebben dat 't geld door de kandidaat is opgehaald. Ze hebben immers al alles op de film staan!)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 24-02-2002, 15:20:40 »

Citaat

ze legt er ook nog eens 2 op de toonbank

Als ik 't me goed herinner zien we haar niet de 2 coupures op de toonbank leggen. Ik zie haar er alleen 2 overhandigen aan George en de andere twee pakt hij zelf van de toonbank.

Trouwens ik vind 't niet erg logisch van de kassajuffrouw om er twee aan George te geven en er twee op de toonbank te leggen. Dan geef je ze toch alle vier tegelijk aan George?

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #88 Gepost op: 24-02-2002, 15:32:05 »

Citaat

Trouwens ik vind 't niet erg logisch van de kassajuffrouw om er twee aan George te geven en er twee op de toonbank te leggen. Dan geef je ze toch alle vier tegelijk aan George?

Misschien is George gewoon een galante jongen en liet hij een fooi na??? ;)

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #89 Gepost op: 24-02-2002, 15:38:49 »
Goede aflevering zo te zien, nog maar 2 kandidaten  :). Nu moet ik nog even bedenken wie mijn kandidaat wordt, Jantien of George. Hoewel, ik gok al sinds het begin op Jantien, dus ik blijf erbij dat zij de mol is.

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 24-02-2002, 15:54:12 »

Citaat

Als ik 't me goed herinner zien we haar niet de 2 coupures op de toonbank leggen.

klopt, anders was de sabotage te duidelijk geweest ; nu zie je het enkel als je het vertraagd afspeelt op de video

Citaat

heb je dan een andere verklaring voor de plots  opduikende coupures op de toonbank?

vele groetjes
vlaming

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 24-02-2002, 16:13:58 »

Citaat

heb je dan een andere verklaring voor de plots  opduikende coupures op de toonbank?

Nee, eerlijk gezegd kan ik er niet echt 'n zinnige verklaring voor vinden.

Alleen dat George de kas bijhoudt en dat ze misschien daaruit komen. Misschien heeft hij al 't kasgeld wel in z'n zak zitten en haalde dit eruit om er 't geld wat hij nu kreeg bij te stoppen.

Nee sorry, slaat echt nergens op. Ik weet 't dus niet. Iemand anders 'n zinnige verklaring?  ???

Offline WCEend

• Forumlid
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
« Reactie #92 Gepost op: 24-02-2002, 16:49:35 »

Citaat

Nee sorry, slaat echt nergens op. Ik weet 't dus niet. Iemand anders 'n zinnige verklaring?  ???

Het enige wat ik kan bedenken is dat George de mol is, en dat ik weer 's van Jantien af moet stappen (vlaming: figuurlijk gezien ;D )

Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline zimba

• Forumlid
  • alles komt goed
« Reactie #93 Gepost op: 24-02-2002, 22:40:52 »
hallo speurders,

ik baal als een stekker omdat george niet mijn mol was, maar..... om dat gehannes met die 2 briefjes in zijn broekzak en 2 briefjes die er al lagen en het overhandigen van maar 2 briefjes aan dick, kan ik toch echt niet heen!!!!
Het is volgens mij niet anders te verklaren dan dat george de mol is ... grrrrrrrrrr
wat moeten we er nou mee?! :-/

groet van zimba

we plaren verder...

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 25-02-2002, 00:23:09 »

Citaat

klopt, anders was de sabotage te duidelijk geweest ; nu zie je het enkel als je het vertraagd afspeelt op de video

vele groetjes
vlaming

Beste Vlaming, ik heb het bewuste fragment enkele malen afgespeeld:

(imo)George krijgt 2 briefjes welke hij veilig in zijn zak doet, op de balie ligt een stratenkaartje en zijn pasje, deze houdt hij gewoon in zijn hand (vermoedelijk om te zoeken welke kant hij op moet lopen).

Waar zie jij de cassiere 2 briefjes op de balie leggen?

Offline Mollie

• Forumlid
  • To blind to see
« Reactie #95 Gepost op: 25-02-2002, 00:40:04 »
Kerstin op het kerkhof. Dat shot slaat helemaal nergens op. Volkomen onlogisch. Ze komt toch ook niet meer in de opdracht voor? Huh? Zij moet toch ook gebeld zijn en op zijn minst een sprintje getrokken hebben somewhere?
Ik denk dat hier bewust geknipt is in de beelden en mijn gevoel zegt dat de programmamakers ons bewust op het verkeerde been proberen te zetten. Kennelijk heeft Kerstin iets gezegd of gedaan dat niet uit te zenden was. Een foutje van deze ??? mol????

Offline verheij

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 25-02-2002, 02:24:08 »
Dat was dus Jantien die in beeld fietste toen 'hup mol' op het wegdek in beeld kwam.

Is het trouwens niemand opgevallen dat bij het wie-verdenkt-wie er tussen de deelnemers een beeldwisseling via een wit beeld was BEHALVE bij Jantien. Bij haar beeldwisseling was er het MOL-scherm te zien.

Kortom Jantien is dus de mol naar mijn idee...

Citaat

Is er misschien iemand die mij kan vertellen wie er langs fietste toen 'Hup Mol" in beeld kwam, wie weet is het DE MOL

Groetn egel

Offline Gerben

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 25-02-2002, 08:10:44 »

Citaat

nee das niet zo moeilijk, das simpele wiskunde en natuurkunde denkik. De makers moeten het uit hebben kunnen rekenen, en aan de mol gezegd hebben (ik weet niet of dit gebeurd is maar lijkt me wel lohisch.

Nou wat ik me nog herinner van mijn schooltijd is dat een electromagneet nogal eens wat stroom trekt; vervolgens worden er twee (12v?) accu's opgeladen (met wat fietswerk...) dus dat zit nooooit vol!) en komt daar een bal aan te hangen.... volgens mij een kwestie van (net als met de draden in aflevering 2, naar het toilet) een grote fake; gewoon de electromagneet op een andere stroombron, en als het de productie lang genoeg heeft geduurd, de knop omhalen.

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Hola!
« Reactie #98 Gepost op: 25-02-2002, 11:09:59 »
Het is me duidelijk, de onmols gedrag theorie van Vlaming zou hier weleens vreselijk van toepassing kunnen zijn. De Mol heft wel geld opgehaald, maar heeft slechts een gedeelte er van ingeleverd? Zou zomaar kunnen hoor...

Ga er van uit dat de vijftig van Ellen en John echt waren, was de makkelijkste van de zeven, dan krijg je rare bedragen aangezien er dus 7700 over schiet. Met de 250 van Karen en de mooie ronde bedragen van de heren waren er dus elders misschien cehques van 5000 of 2500 te vinden, maar ergens dus ook een bedrag van iets wat minder rond is.

Tenzij de Mol dus echt geld heeft weggegooid, maar dan moet ie wel geld hebben om weg te gooien. Ik reken nog even door hoor...

Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 25-02-2002, 12:31:43 »
Citaat

Beste Vlaming, ik heb het bewuste fragment enkele malen afgespeeld:

(imo)George krijgt 2 briefjes welke hij veilig in zijn zak doet, op de balie ligt een stratenkaartje en zijn pasje, deze houdt hij gewoon in zijn hand (vermoedelijk om te zoeken welke kant hij op moet lopen).

Beste Cosma
Na uw reaktie heb ik de bewuste fase nogmaals meerdere malen bekeken.

De feiten (imho) =

George houdt iets in z'n hand (ik weet niet wat maar het lijkt wel een treinticket of zo???) en hij neemt 2 coupures aan van de winkeljuffrouw (waarde coupures is niet te zien). De coupures worden zo snel mogelijk weggestopt, weg van de camera (George is totaal niet geinteresseerd in de waarde, hij gunt ze zelfs geen blik - wat doe jij als je geld krijgt van een winkeljuffouw??)

Daarna neemt hij z'n pasje en nog een coupure van de toonbank (waarde opnieuw niet te zien), ik ben wel zeker dat het z'n pasje was daar het symbool van de Mol duidelijk zichtbaar is. Maar het zijn dus geen 2 coupures zoals eerder geschreven, slechts 1 coupure en z'n pasje.

Daarna loopt hij naar buiten met het pasje en de coupure in z'n hand.

Citaat

Waar zie jij de cassiere 2 briefjes op de balie leggen?

Dat zie je niet, het pasje en de coupure moeten er al gelegen hebben. Mijn veronderstelling is dat er bewust een stukje niet werd uitgezonden, namelijk het moment waarop George z'n pasje aan de dame toont waarop zij hem een coupure geeft. De geldoverdracht is dus in 2 fases gebeurd, de eerste fase werd niet uitgezonden. Het geld dat George krijgt de 2e keer moet hij weg gegooid hebben want hij lever slechts 1 coupure af aan Dick.

Een dan nog een vraagje voor u : als de kandidaten een stratenplan bij zich hadden, waarom hadden ze Jantien dan nodig om de weg te vragen?

Gegroet
Vlaming