Beste Vlaming, ik heb het bewuste fragment enkele malen afgespeeld:
(imo)George krijgt 2 briefjes welke hij veilig in zijn zak doet, op de balie ligt een stratenkaartje en zijn pasje, deze houdt hij gewoon in zijn hand (vermoedelijk om te zoeken welke kant hij op moet lopen).
Beste Cosma
Na uw reaktie heb ik de bewuste fase nogmaals meerdere malen bekeken.
De feiten (imho) =
George houdt iets in z'n hand (ik weet niet wat maar het lijkt wel een treinticket of zo???) en hij neemt 2 coupures aan van de winkeljuffrouw (waarde coupures is niet te zien). De coupures worden zo snel mogelijk weggestopt, weg van de camera (George is totaal niet geinteresseerd in de waarde, hij gunt ze zelfs geen blik - wat doe jij als je geld krijgt van een winkeljuffouw??)
Daarna neemt hij z'n pasje en nog een coupure van de toonbank (waarde opnieuw niet te zien), ik ben wel zeker dat het z'n pasje was daar het symbool van de Mol duidelijk zichtbaar is. Maar het zijn dus geen 2 coupures zoals eerder geschreven, slechts 1 coupure en z'n pasje.
Daarna loopt hij naar buiten met het pasje en de coupure in z'n hand.
Waar zie jij de cassiere 2 briefjes op de balie leggen?
Dat zie je niet, het pasje en de coupure moeten er al gelegen hebben. Mijn veronderstelling is dat er bewust een stukje niet werd uitgezonden, namelijk het moment waarop George z'n pasje aan de dame toont waarop zij hem een coupure geeft. De geldoverdracht is dus in 2 fases gebeurd, de eerste fase werd niet uitgezonden. Het geld dat George krijgt de 2e keer moet hij weg gegooid hebben want hij lever slechts 1 coupure af aan Dick.
Een dan nog een vraagje voor u : als de kandidaten een stratenplan bij zich hadden, waarom hadden ze Jantien dan nodig om de weg te vragen?
Gegroet
Vlaming