Beste Cosma
Na uw reaktie heb ik de bewuste fase nogmaals meerdere malen bekeken.
De feiten (imho) =
George houdt iets in z'n hand (ik weet niet wat maar het lijkt wel een treinticket of zo???) en hij neemt 2 coupures aan van de winkeljuffrouw (waarde coupures is niet te zien). De coupures worden zo snel mogelijk weggestopt, weg van de camera (George is totaal niet geinteresseerd in de waarde, hij gunt ze zelfs geen blik - wat doe jij als je geld krijgt van een winkeljuffouw??)
Klopt, maar hij moest haast maken om sneller als de geldwagen bij Jantien en Dick te zijn, daarnaast is George vrij warrig, ze haalden immers geen echt geld op maar een papiertje, en aangezien er niet van tevoren was gezegd dat er bij de een groter bedrag was als bij de ander, zou hij ervanuit kunnen gaan dat ze allemaal hetzelfde bedrag danwel papiertje kregen (overigens werd van tevoren alleen gezegd indien iedereen aan de opdracht voldeed, en op tijd was, dat dat 10.000 euro zou opleveren, zelfs toen Ellen tegen John zei dat er 50 euro opstond, dacht ik nog steeds aan een extra bonus).
Daarna neemt hij z'n pasje en nog een coupure van de toonbank (waarde opnieuw niet te zien), ik ben wel zeker dat het z'n pasje was daar het symbool van de Mol duidelijk zichtbaar is. Maar het zijn dus geen 2 coupures zoals eerder geschreven, slechts 1 coupure en z'n pasje.
Volgens mij was het een stratenkaartje, dat hebben ze telkens bij zich (in hun heuptasje) zelfs bij de fietsopdracht.
Dat zie je niet, het pasje en de coupure moeten er al gelegen hebben. Mijn veronderstelling is dat er bewust een stukje niet werd uitgezonden, namelijk het moment waarop George z'n pasje aan de dame toont waarop zij hem een coupure geeft. De geldoverdracht is dus in 2 fases gebeurd, de eerste fase werd niet uitgezonden. Het geld dat George krijgt de 2e keer moet hij weg gegooid hebben want hij lever slechts 1 coupure af aan Dick.
Ik heb dat niet gezien (dat hij maar 1 briefje gaf).
Een dan nog een vraagje voor u : als de kandidaten een stratenplan bij zich hadden, waarom hadden ze Jantien dan nodig om de weg te vragen?
Gegroet
Vlaming
Waarop ik graag antwoord geef; Jantien moest de kandidaten weten te localiseren en gaf hen de straten door waar ze moesten zijn (Villa Real, eerste zijstraat etc.)
Het is nogal lastig straten te vinden zonder kaartje, maar zonder Jantien kom je met een stratenplan ook niet ver.
Jantien speelde een belangrijke rol, en de kandidaten konden zich er middels het kaartje van vergewissen welke kant bv het grote plein was (iedereen wist welke kant ze voor Dick en Jantien op moesten), konden via een stratenplan tevens de andere deelnemers vinden etc.
Maar, mogelijk heeft niet iedereen zijn stratenkaartje continue in de hand gehad, echter George die nogal warrig is, heeft het de hele tijd bij zich gehouden, tenminste dat vermoed ik.
Hij loopt overigens wel vaker met paperrassen te slepen (oa de denkers/doeners opdracht, misschien schrijft hij voor de zekerheid alles op Â

)