Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 22866 keer)

Offline zimba

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • alles komt goed
Re: Aflevering 3
« Reactie #100 Gepost op: 25-02-2002, 12:42:32 »
scherpe analyse vlaming.. :)
ik kan niet anders dan je gelijk geven.

groet van zimba :)

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
we plaren verder...

Offline vlaming

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #101 Gepost op: 25-02-2002, 12:48:09 »
Citaat

scherpe analyse vlaming.. :)
ik kan niet anders dan je gelijk geven.

tsja.... toch is er iets wat niet klopt bij de geldoverdracht van karen......die man stond haar gewoon op te wachten in de gang vd winkel? kan gedaan zijn om haar verdacht te maken......blijft raar, 't zal waarschijnlijk wel niets te betekenen hebben, 't kwam net iets te goed in beeld

ciao
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #102 Gepost op: 25-02-2002, 13:12:17 »
Vlaming, ik zie dat je al wat op je stelling begint terug te komen.... ;)

Volgens mij geeft de juffrouw gewoon twee briefjes aan George, maar omdat hij z'n handen al vol heeft legt hij eerst e.e.a. op de toonbank (dit zien wij niet precies).

Hij kijkt voor de juiste route niet op z'n kaart omdat hij a) Jantien toch al aan de telefoon heeft en b) het veel sneller is om haar de weg te vragen dan om de ...de kaart open te vouwen...te zoeken waar hij zich bevindt....te zoeken waar hij heen moet... enz enz. Bellen is gewoon sneller.

PS. George is de mol niet! ;) ;D

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline heike

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 25-02-2002, 13:27:06 »
inmiddels zit die hele geldopdracht me behoorlijk dwars. iedereen lijkt daar wel een potentiele mol!

* prince door het net niet halen van het geld. net niet? of helemaal niet? ik geef hem toch het voordeel van de twijfel.
* george door wegstopppen van het geld: hoeveel kreeg hij en hoeveel heeft hij weggestopt? bewust of zonder na te denken?
* ellen door het winnen van een bizar klein bedrag. misschien toch kans gezien wat weg te gooien?
* john door het net niet halen van het geld, zijn overdreven reactie bij de chauffeur (doen alsof hij er alles aandoet om het geld te krijgen) en zijn hulp aan ellen (idem). en waarom belde hij daarna met jantien (of zij hem)?
* kerstin omdat we haar niet zien. hoewel ik denk dat zij de eerste was, en door de strategie van jantien (laat die geldwagen maar lopen) werd overgeslagen. voordeel van de twijfel.
* wat jantien dan weer verdacht maakt als het om een heel groot bedrag zou gaan (wist ze dat). door haar inzet en irritatie aan dick (de mol zou zijn onhandige kaartlezen juist handig vinden) even het voordeel van de twijfel
* karen omdat het leek dat de chauffeur eerder binnen was dan zijn, maar zij toch het geld won. heel vreemd.
* ... behalve harry... die volledig op eigen kracht toch 1000 euro te pakken kreeg.

pfff! wat een opdracht!
heike

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 25-02-2002, 14:37:47 »
Citaat

Vlaming, ik zie dat je al wat op je stelling begint terug te komen.... ;)

ik heb weer twijfels yep, typisch bij een mollejacht  ;)

Citaat

Volgens mij geeft de juffrouw gewoon twee briefjes aan George, maar omdat hij z'n handen al vol heeft legt hij eerst e.e.a. op de toonbank (dit zien wij niet precies).

op de toonbank ligt een pasje en een coupure, pasje zou kunnen met jouw redenering, waar komt dat geld dan vandaan?

Citaat

Hij kijkt voor de juiste route niet op z'n kaart omdat hij a) Jantien toch al aan de telefoon heeft en b) het veel sneller is om haar de weg te vragen dan om de ...de kaart open te vouwen...te zoeken waar hij zich bevindt....te zoeken waar hij heen moet... enz enz. Bellen is gewoon sneller.

hadden ze dan een kaart bij? ik begrijp het er nix meer van ? bellen sneller dan kaart lezen  ???  ???

groetjes
vlaming

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 25-02-2002, 14:42:28 »
Citaat

inmiddels zit die hele geldopdracht me behoorlijk dwars. iedereen lijkt daar wel een potentiele mol!

klopt!

Citaat

* ellen door het winnen van een bizar klein bedrag. misschien toch kans gezien wat weg te gooien?

ellen is absoluut de mol NIET, dat weet ik wel zeker. ik schreef net in een andere topic dat prince, kerstin, karen en de anderen ook geld weggegooid kunnen hebben bij deze proef. prince  zou bv. nadat hij geld had gemist in z'n winkel naar het benzinestation kunnen gelopen zijn om daar een groot bedrag af te halen, zodat er slechts 50€ overbleef voor ellen, dat verklaart meteen dat belachelijk lage bedrag

Citaat

* ... behalve harry... die volledig op eigen kracht toch 1000 euro te pakken kreeg.

harry doet bij deze opdracht wel heel errug on-mols

groetjes
vlaming

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #106 Gepost op: 25-02-2002, 14:45:48 »
Sorry ik moet misschien wat meer quoten want ik gebruik van alles doorelkaar.
Citaat

Een dan nog een vraagje voor u : als de kandidaten een stratenplan bij zich hadden, waarom hadden ze Jantien dan nodig om de weg te vragen?

Daar sloeg dat verhaal over bellen dus op.
Nogmaals ik weet echt niet wat George allemaal al in z'n hand heeft, van de juffrouw krijgen, in z'n zak stopt en daarna nog in z'n handen heeft :-/

Wat zou ik graag eens in die jongen z'n broekzakken kijken! :D
Daar zitten volgens mij allerhande interessante papiertjes in....

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Eric

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 25-02-2002, 15:48:55 »
Kleine toevoeging aan de George-briefjes theorie:

- George is de enige die meerdere coupures krijgt. Anderen krijgen allemaal precies één briefje

- Heel opvallend dat op de officiele site van wieisdemol alle twee de relevante foto's (george pakt twee briefjes aan, overhandigt briefjes aan Dick) te zien zijn.

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #108 Gepost op: 25-02-2002, 16:44:15 »
Een korte analyse eens misschien:

* Theorie Kerstin/kerkhof: Stel je even in haar plaats; je wordt aan een kerkhof gedropt zonder verdere info, wat doe je dan? Ik zou net als Kerstin gaan rondneuzen of er op één van die grafstenen soms geen aanwijzing te vinden is.

* Theorie George: ik zie er geen graten in: George heeft papieren in de hand als hij binnenkomt en legt deze neer om het geld in ontvangst te nemen. daarna pakt hij ze terug op.
George geeft later in de toren toe dat hij soms alerter is in het bestuderen van de kandidaten dan in het spel zelf, wat zijn gedrag in de vorige aflevering zou kunnen verklaren.

Maar waar het allemaal eigenlijk om draait is de vraag die duidelijk in beeld wordt gebracht en waar Vlaming reeds heeft naar verwezen:
Waardoor werd er tijdens de geldwagenopdracht zo weinig geld verdient?[/i]
Met als mogelijke antwoorden: de mol belde slecht, las slecht of gooide geld weg.
Waardoor enkel nog als mol in aanmerking komen: Dick , Jantien, Karen, George, Harry en Ellen.
Waarbij Dick dus al mag geschrapt worden en Harry toch wel erg onmols gedrag vertoonde.

Blijven dus: Jantien, Karen, George en Ellen

Maken we hier een aparte topic over?

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 25-02-2002, 17:00:47 »
Citaat

Waardoor werd er tijdens de geldwagenopdracht zo weinig geld verdient?[/i]
Met als mogelijke antwoorden: de mol belde slecht, las slecht of gooide geld weg.
Waardoor enkel nog als mol in aanmerking komen: Dick , Jantien, Karen, George, Harry en Ellen.
Waarbij Dick dus al mag geschrapt worden en Harry toch wel erg onmols gedrag vertoonde.

Blijven dus: Jantien, Karen, George en Ellen

ik heb het al een paar maal geschreven, maarre je kan prince & C° nog niet schrappen hoor ......hij kan naar een andere locatie gelopen zijn om daar een groot bedrag te gaan afhalen voor de neus van iemand anders (bv benzinepomp)

cheers
vlaming

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #110 Gepost op: 25-02-2002, 17:34:23 »

Citaat

ik heb het al een paar maal geschreven, maarre je kan prince & C° nog niet schrappen hoor ......hij kan naar een andere locatie gelopen zijn om daar een groot bedrag te gaan afhalen voor de neus van iemand anders (bv benzinepomp)

Dat lijkt mij wat te ver gezocht. Volgens mij hebben de makers hier toch een duidelijk clue willen instoppen. Ik zie er vrijdag dan ook iemand uitvliegen die niet in het rijtje thuis hoort; waarschijnlijk Prince.

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline imka

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 25-02-2002, 18:06:43 »
een deel van het geld ergens afhalen, lijkt mij niet erg logisch - waarom zouden de winkel/benzinepompbedienden aan iemand slechts een deel van het geld meegeven ? ofwel zijn ze op voorhand gebriefd van ... als persoon X komt, geef dan maar een deel mee ??
(ik heb daar mijn twijfels over)

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 25-02-2002, 18:13:56 »
Citaat

een deel van het geld ergens afhalen, lijkt mij niet erg logisch - waarom zouden de winkel/benzinepompbedienden aan iemand slechts een deel van het geld meegeven ? ofwel zijn ze op voorhand gebriefd van ... als persoon X komt, geef dan maar een deel mee ??
(ik heb daar mijn twijfels over)

het is inderdaad onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk......'k vind het toch wat gevaarlijk om prince te schrappen op basis van die vraagstelling, 'k vond het toch een beetje verdacht dat hij NET te laat kwam....vrijdag weten we meer denk'k

groetjes
vlaming

Offline mariek

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 25-02-2002, 18:20:48 »
Ja Vlaming, en vrijdag over een week of 9 weten we nog meer...  ;D
Op wie denken jullie dat Dick die twee keer gestemd heeft (en wie dus niet de mol kan zijn)?? Ellen? Het is in elk geval een vrouw...
LIefs Mariek

The moment I let go of it
Was the moment I got more than I could handle
The moment I jumped off of it
Was the moment I touched down...

Offline mimo

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 25-02-2002, 23:23:43 »

Citaat

Ja Vlaming, en vrijdag over een week of 9 weten we nog meer...  ;D
Op wie denken jullie dat Dick die twee keer gestemd heeft (en wie dus niet de mol kan zijn)?? Ellen? Het is in elk geval een vrouw...
LIefs Mariek

Op de site van Jantien.org staat dat Dick door de geldauto-kwestie jantien ging verdenken. Misschien heeft hij op haar gestemd?

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 25-02-2002, 23:29:59 »
Citaat

Op de site van Jantien.org staat dat Dick door de geldauto-kwestie jantien ging verdenken. Misschien heeft hij op haar gestemd?

hij zei ook in het programma te twijfelen ts. karen & jantien. maar zijn uiteindelijke keuze kennen we dus niet, zal in de toekomst wellicht altijd zo zijn dat we de keuze vd afvaller niet kennen......

groetjes
vlaming

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 25-02-2002, 23:51:05 »
Citaat

Beste Cosma
Na uw reaktie heb ik de bewuste fase nogmaals meerdere malen bekeken.

De feiten (imho) =

George houdt iets in z'n hand (ik weet niet wat maar het lijkt wel een treinticket of zo???) en hij neemt 2 coupures aan van de winkeljuffrouw (waarde coupures is niet te zien). De coupures worden zo snel mogelijk weggestopt, weg van de camera (George is totaal niet geinteresseerd in de waarde, hij gunt ze zelfs geen blik - wat doe jij als je geld krijgt van een winkeljuffouw??)

Klopt, maar hij moest haast maken om sneller als de geldwagen bij Jantien en Dick te zijn, daarnaast is George vrij warrig, ze haalden immers geen echt geld op maar een papiertje, en aangezien er niet van tevoren was gezegd dat er bij de een groter bedrag was als bij de ander, zou hij ervanuit kunnen gaan dat ze allemaal hetzelfde bedrag danwel papiertje kregen (overigens werd van tevoren alleen gezegd indien iedereen aan de opdracht voldeed, en op tijd was, dat dat 10.000 euro zou opleveren, zelfs toen Ellen tegen John zei dat er 50 euro opstond, dacht ik nog steeds aan een extra bonus).

Citaat
Daarna neemt hij z'n pasje en nog een coupure van de toonbank (waarde opnieuw niet te zien), ik ben wel zeker dat het z'n pasje was daar het symbool van de Mol duidelijk zichtbaar is. Maar het zijn dus geen 2 coupures zoals eerder geschreven, slechts 1 coupure en z'n pasje.

Volgens mij was het een stratenkaartje, dat hebben ze telkens bij zich (in hun heuptasje) zelfs bij de fietsopdracht.

Citaat
Dat zie je niet, het pasje en de coupure moeten er al gelegen hebben. Mijn veronderstelling is dat er bewust een stukje niet werd uitgezonden, namelijk het moment waarop George z'n pasje aan de dame toont waarop zij hem een coupure geeft. De geldoverdracht is dus in 2 fases gebeurd, de eerste fase werd niet uitgezonden. Het geld dat George krijgt de 2e keer moet hij weg gegooid hebben want hij lever slechts 1 coupure af aan Dick.

Ik heb dat niet gezien (dat hij maar 1 briefje gaf).

Citaat
Een dan nog een vraagje voor u : als de kandidaten een stratenplan bij zich hadden, waarom hadden ze Jantien dan nodig om de weg te vragen?

Gegroet
Vlaming

Waarop ik graag antwoord geef; Jantien moest de kandidaten weten te localiseren en gaf hen de straten door waar ze moesten zijn (Villa Real, eerste zijstraat etc.)
Het is nogal lastig straten te vinden zonder kaartje, maar zonder Jantien kom je met een stratenplan ook niet ver.
Jantien speelde een belangrijke rol, en de kandidaten konden zich er middels het kaartje van vergewissen welke kant bv het grote plein was (iedereen wist welke kant ze voor Dick en Jantien op moesten), konden via een stratenplan tevens de andere deelnemers vinden etc.
Maar, mogelijk heeft niet iedereen zijn stratenkaartje continue in de hand gehad, echter George die nogal warrig is, heeft het de hele tijd bij zich gehouden, tenminste dat vermoed ik.
Hij loopt overigens wel vaker met paperrassen te slepen (oa de denkers/doeners opdracht, misschien schrijft hij voor de zekerheid alles op  ??? )

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 26-02-2002, 00:02:01 »
Citaat

Klopt, maar hij moest haast maken om sneller als de geldwagen bij Jantien en Dick te zijn

dat klopt wel, maar toch.

Citaat

Waarop ik graag antwoord geef; Jantien moest te kandidaten weten te localiseren en gaf hen de straten door waar ze moesten zijn (Villa Real, eerste zijstraat etc.)

aha dus jantien gaf door waar ze moesten zijn en wat ze moesten doen.....om hun weg te vinden hadden ze dat stratenplan dus? wist ik totaal niet ! de opdracht van jantien was dus heel wat minder lastig dan ik dacht!!!!!

Citaat

Volgens mij was het een stratenkaartje, dat hebben ze telkens bij zich (in hun heuptasje) zelfs bij de fietsopdracht.

is dat een stratenkaartje van portugal of van een bepaalde stad? ik zou nog es aflevering 1 moeten bekijken toen werd gezegd wat er standaard in dat heuptasje zat

groeten
vlaming

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 26-02-2002, 00:10:21 »

Citaat

aha dus jantien gaf door waar ze moesten zijn en wat ze moesten doen.....om hun weg te vinden hadden ze dat stratenplan dus? wist ik totaal niet ! de opdracht van jantien was dus heel wat minder lastig dan ik dacht!!!!!

Dat weet ik ook niet, maar volgens mij hebben ze zo'n stratenplan in die heuptasjes, er staat ook zo'n kaartje op de tasjes wanneer ze de fietsopdracht doen (met een loep erop afgebeeld)

Citaat
is dat een stratenkaartje van portugal of van een bepaalde stad? ik zou nog es aflevering 1 moeten bekijken toen werd gezegd wat er standaard in dat heuptasje zat

groeten
vlaming

Geen idee, ik weet het zelfs niet zeker.
Geroge maakt zo nu en dan aantekeningen, dus kan het ook een aantekeningen papiertje zijn (voor het geval hij iets vergeten is), ik heb het tig keer afgespeeld, en besloten dat het een stadskaarje was ;)

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 26-02-2002, 00:17:29 »
Citaat

ik heb het tig keer afgespeeld, en besloten dat het een stadskaarje was ;)

hmmmm, hier zijn we het niet eens dan.....dat spul dat hij neemt van de toonbank is volgens mij

a/ zijn pasje (met het logo vd Mol op)

b/ iets dat er identiek uitziet als wat de winkeljuffrouw hem geeft , dus ik veronderstel een coupure

ben al benieuwd naar de extra aflevering ;)

cheers
vlaming