Tsjah.. als medewerker bij AH wordt het nu toch wel vervelend.. de Wuppies zijn namelijk bijna
uitverkocht!!
Lees ook dit:
Toegegeven, ik hield mijn hart vast toen Albert Heijn de oranjepolonaise met de bijna antieke wuppie campagne enterde. Wuppies bestaan al een jaar of twintig en waren al een tijdje uit het gezichtsveld van de meeste marketeers verdwenen. Albert Heijn stofte recent het icoontje af en gebruikte het voor een van de grootste inhakers rondom het WK. Er was geen ontkomen aan voor de consument. De grootgrutter had 16 miljoen wuppies en 700.000 mega-wuppies ingekocht in China.
Het crossmediale karakter van de wuppie actie spreekt de moderne marketeer zeker aan. Naast de enorme hoeveelheid peperdure commercials rondom de WK voetbalwedstrijden van Oranje heeft men de winkel omgetoverd tot wuppiedomein en ook op de website van Albert Heijn is volop aandacht voor de spraakmakende actie. Albert Heijn speelt met de wuppie in op het retro-gevoel dat zich steeds vaker manifesteert in commerciele uitingen van bedrijven. Nationale Nederlanden roept bijvoorbeeld nostalgie op met Reinhard Mey’s “Als de dag van toen" en ook de shirts van het Nederlands elftal zijn fraaie reproducties van klassieke Oranje shirts.
Terug naar de wuppies van Albert Heijn en de keerzijde van de actie want nauwelijks halverwege het toernooi begint Albert Heijn out of stock te raken en in veel van de filialen moest men afgelopen zaterdag het personeel de klanten al laten melden dat het over en uit is met de wuppies. En nog voor de oranje gekte het hoogtepunt heeft bereikt heeft Albert Heijn zichzelf met een megaprobleem opgezadeld. Nieuwe voorraden wuppies zullen door tijdgebrek niet aangemaakt kunnen worden en het is te hopen dat Albert Heijn nog wat alternatieve activiteiten kan ontwikkelen. Bij voorkeur voor volgend weekeinde wanneer Oranje de kwartfinale moet spelen. Maar het kwaad is al geschied…
bron:
MarketingfactsDat wordt dus 'nee' verkopen..
