Auteur Topic: Peking Express zoveel jaar later!!!  (gelezen 324179 keer)

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #340 Gepost op: 28-09-2009, 14:46:22 »
Ze doen het weer. :D
TEST JE BENT TOP!!!!! ::zwaai:: ::zwaai::

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #341 Gepost op: 6-10-2009, 14:36:02 »
 ::jaja::
en nog steeds gaat het door!!!
volgende week geef ik een gastles in Hoogezand over de invloed van tv en wat reality tv met je doet!!!

Nou ja zo blijf je ook van de straat,toch?

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #342 Gepost op: 27-10-2009, 13:56:34 »
::jaja::
en nog steeds gaat het door!!!
volgende week geef ik een gastles in Hoogezand over de invloed van tv en wat reality tv met je doet!!!

Nou ja zo blijf je ook van de straat,toch?
'k was ziek dus het verhaal ging deze keer niet door,
volgend jaar weer!

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #343 Gepost op: 29-10-2009, 09:53:51 »
Blijft doorgaan hoor!
Deze maand "lezing" in mijn eigen dorp Wedde.
We gaan een feest-avond organiseren en het thema is .... China.
Dus geheel chinees "aangekleed" met alles erop en eraan, prachtig toch.
Zo kun je na 5 ( vijf!!!) jaar nog plezier hebben van zo'n trip.
de Peking-express dvd's zullen worden getoond en aan mij om de top 5 eruit te halen:
* muurtje bouwen met Manja ( Mania toen!!!)
* vissen met Aalscholvers op de Lijian-rivier
* Taj-Mahal bezoek in Agra
* Nepal en de beklimming van de Himalaya
* Thar-Woestijntrip op de grens met Pakistan

Voldoende gespreksstof lijkt mij!
Nu zorgen dat de verhalen binnen de perken blijven! ::trots::
doeg rinck

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #344 Gepost op: 3-11-2009, 09:59:56 »
Belde deze week met KRIS en direct kwamen de verhalen terug.
Heb hem uitgenodigd ook hier eens wat verhalen achter te laten.
Horen jullie het ook eens van een ander!!!
rinck

Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #345 Gepost op: 5-11-2009, 17:39:50 »
Ja Kris kom ook eens naar het noorden van Nederland met je sterke verhalen! ::tandpastasmiley::
Je kan het hebben jongen!

Offline Zartan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • I am smarter than the average bear...
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #346 Gepost op: 10-11-2009, 17:54:06 »
Horen jullie het ook eens van een ander!!!

Uit een ander perspectief is altijd interessant + mooi meegenomen.

En daarnaast: de verhalen van de ene vind ik ook nog steeds leuk ;)
In life you have to do a lot of things you don't f*ing want to do. Many times, that's what the f* life is... one vile f*ing task after another.

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #347 Gepost op: 3-12-2009, 06:29:21 »
 ::nieuwsgierig:: ::nieuwsgierig::
ik doe allerlei moeite om die "anderen" toch ook hier te krijgen maar het lukt me maar niet!!!
Kris is vast al eens wezen kijken maar 't zal wel teveel rompslomp zijn om in te loggen etc.
Hij was/is wel de enige Pekingexpresser die mijn verjaardag niet vergeet en dat is dan wel weer top!!
Jullie weten wel/niet 'k was tijdens de Peking opnames jarig en omstreeks november is dat nog steeds zo!!!!
De lezing in het dorp is trouwens verplaatst naar het voorjaar, dat ff voor diegene die zich dat zouden afvragen.
't Is sowiezo wat rustiger op het forum heb ik het idee!!
doeg rinck

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #348 Gepost op: 10-12-2009, 12:23:07 »
Uit een ander perspectief is altijd interessant + mooi meegenomen.

En daarnaast: de verhalen van de ene vind ik ook nog steeds leuk ;)

 ::rofl::
ja Zartan, jij blijft waarschijnlijk mook mijn grootste fan
Speciaal voor jou dan ook het volgende:
Lokatie: India langs de Ganges
Moment: opname game met de "bootjes" van bladeren die in de Ganges naar ons toedreven!

De opnames begonnen chaotisch omdat het vreselijk druk was aan de Ganges. De lokatie was een modderige landtong die de Ganges in ging maar overal mensen,mensen en nog eens mensen. De meest mooie dat wel, prachtige kleding overal kleuren en tattoo's. Verder veel mannen met grooootte oorringen en kettingen, die daar weer aan vast zaten. Verder allemaal de zg. Holyman oftewel de Hare Krisna-achtige figuren die halfstoned met hun handen in de lucht liepen te lopen ( mooie zin toch?)Mensen offerden van alles en nog wat, dat ging dan de Ganges in om even later weer te worden opgepikt door dezelfde soort mensen enkele honderden meters verderop. Daarnaasr wasten mensen hun kleding in de Ganges en gingen mensen ook baden in datzelfde heilige water. Een prachtig tafereel!
Goed wij, de deelnemers ( die nog over waren!) kregen uitleg over de game van Roos. Roos had het zwaar, waarschijnlijk slecht geslapen, drukte, warmte en het liep niet. Dus verschillende keren opnieuw opnemen.
Moet er nog ff bij vertellen dat ze een diep uitgesneden shirt(je) droeg waarbij haar boezem nadrukkelijk naar voren kwam. Daar komt bij dat haar microfoontje precies in het midden tussen haar borsten op haar shirtje vastzat.
Honderden lieden, vnl mannen!!!, eromheen en alleen maar kijken,kijken,en kijken. Dat alleen al kan zeer bedreigend zijn, ect dat kan zo naar zijn. Dat gebeurde dus ook, Roos zat erdoor en werd gek van dat geloer naar haar "microfoontje". Ze sloeg dan ook compleet door, en schreeuwde "'k ben er zat van", "gek wordt ik van dat gekijk van al die mannen".'k Had erg met haar te doen toen ze huilend weg liep en echt op adem moest komen!!!
Zo zie je maar, Peking-Express was ook zwaar voor de makers!!!!
doeg rinck
 8)berg

Offline hurricane

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #349 Gepost op: 16-12-2009, 19:31:27 »
Oooh arme Roos, maar ja mannen zijn nieuwsgierig  ;D en India zijn heeeeeel erg veel mannen. Jorien had ook veel bekijks. Hoe verging het Art eigenlijk? ::vlagrechts:: (vlaggetje voor jou Rinck!  ::rofl::)
Je kan het hebben jongen!

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #350 Gepost op: 18-12-2009, 09:01:07 »
Oooh arme Roos, maar ja mannen zijn nieuwsgierig  ;D en India zijn heeeeeel erg veel mannen. Jorien had ook veel bekijks. Hoe verging het Art eigenlijk? ::vlagrechts:: (vlaggetje voor jou Rinck!  ::rofl::)

Hé Hurricane,
mooi dat je dat vraagt want meestal gaat het toch om vragen betreffende Roos!
Tijdens onze trip was het nastuurlijk Art zijn eerste PE, hij kreeg dan ook ondersteuning van Ernst-Paul, dat wil zeggen 'k heb hem op verschillende lokaties gezien en zelfs een aantal keren met hem gesproken.
Tijdens PE 2004 zag je Art genieten dwz ook hij viel van de ene verbazing in de andere. Ook hij had het niet steeds gemakkelijk, daar komt bij dat hij door de vrouwelijke deelnemers aardig op de hak werd genomen, "hé Art(je)" wat ben je een lekker ding. Carla & Sophie hadden het regelmatig over zijn kontje en spraken dat ook uit.
Verder waren het overgrote deel van de deelnemers ook wat PE sceptisch en deden de zaken die we moesten doen niet met dezelfde uitstraling als dat de productie voorstelde. 'k Hoor Carla nog zeggen: "nou ja wat een gedoe zeg dat hele Peking Express". We zijn als deelnemers zelfs een aantal keren in opstand gekomen. Het lange wachten, geen eten ( en op dat moment de productie wel zien eten!),uitstel van de ranking, niet op de hoogte worden gehouden etc. etc. waren redenen om eens met Colijn te praten. Hij was de productiemanager en wel voor rede vatbaar. Daar komt bij dat de cameramannen/vrouwen wel degelijk met ons meedachten.

Zoals ik al zei/schreef 'k had niet de indruk dat Art het met tegenzin deed, nee hij genoot met volle teugen. Samen met Roos bespeelden ze soms de menigte op een hele leuke manier. Je zou wensen dat ze nog eens de niet uitgezonden beelden lieten zien, of bv. de bloopers, lijkt me geweldig. Maar Art was een reuze gozer, topfiguur en zo heeft hij zich wat mij betreft ook verder ontwikkeld. Zie hem wel als opvolger van Matthijs, jij ook? ::tandpastasmiley::
greets rinck

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #351 Gepost op: 4-01-2010, 19:19:08 »
 ::feest::
alle forumgangers een heel goed en vooral gezond en vredig 2010 gewenst!!!!
 ::wijn::

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #352 Gepost op: 13-01-2010, 12:51:01 »
 ::zwaai::
hé Forumgangers,
of ik hetr nu wil of niet maar d'r komen door het zien van Noorderbreedte 71 weer beelden naar boven!!!
Ten eerste is "de hand" van Ernst-Paul in verschillende zaken waarneembaar: of je nu met kamelen door de Gobi-woestijn loopt (PE1), met geiten en ezels door de woestijn bij Pakistan (PE2) of met rendieren de toendra's in Noorwegen, 't is allemaal heftig en volgens mij door één persoon bedacht!!!!

Ondanks dat het hier om bekende nederlanders en belgen gaat is het heftig en beslist niet kinderachtig te noemen, toch???
Maar goed, ze komem weer naar boven de verhalen!!! en ook niet "gepubliceerde"!!!! ::hypocriet::
greets rinck

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #353 Gepost op: 13-01-2010, 13:32:49 »
Ik zie jou anders niet op het forum van 71° Noord, 8berg! ::niet-ok::
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #354 Gepost op: 14-01-2010, 09:40:39 »
Ik zie jou anders niet op het forum van 71° Noord, 8berg! ::niet-ok::
::ok::
had ik moeten weten, over elk programma wordt nagepraat dus..... thanks
maar..... welke is het, Sita of die van Thomas?
Ben erg gewend aan deze dus kunnen we hier niet gewoon verder gaan???
doeg ootje greets rinck
blijft een goed bouwjaar!!!

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #355 Gepost op: 14-01-2010, 12:18:29 »
::ok::
had ik moeten weten, over elk programma wordt nagepraat dus..... thanks
maar..... welke is het, Sita of die van Thomas?
Ben erg gewend aan deze dus kunnen we hier niet gewoon verder gaan???
doeg ootje greets rinck
blijft een goed bouwjaar!!!

Als je helemaal links in het regeltje met de kleine zwarte lettertjes hierboven (pff, wat een zin!) op Peking Express klikt, kom je in het hoofdmenu. Onder de 4 programma´s met een eigen site zie je 71° Noord staan(heeft alleen een forum). Daar wordt dus nagepraat over het programma. ;D
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #356 Gepost op: 19-01-2010, 08:39:47 »
hé Ootje,
zoals je hebt kunnen lezen heb ik het inmiddels gevonden en al wat geschreven!
Vanavond weer he, doet me denken aan "oude" tijden , toen we naar PE gingen kijken en er echt voor thuisbleven!!!
doeg rinck

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #357 Gepost op: 12-02-2010, 21:59:26 »
 ::proostbier::
k'schreef wel al meer dat ik nog steeds "lezingen" geef over dat zelfde onderwerp :PE
nou net weer uitgenodigd om voor de tweede keer voor eenzelfde groep te verschijnen, 't is toch wat!!!
k'weet zelfs niet meer wat ik de eerste keer heb vertelt, dus...... een spreeuw is geen mus!!!

Nog iets leuk, ( ootje als je mee leest!!!) 'k Ga naar België met my best friend.
Volgende week naar Antwerpen, hebben Brussel nog even overwogen maar willen geen ambtenaren ontmoeten!!
Antwerpen dus, weten jullie Belgen nog een goed hotel ( goed is in Nederland: goed ontbijt en niet duur!!)
Verder lekker rondkijken en eens kijken of de Belgen Rinck nog kennen. Was een tijdje geleden nog echt het geval ,so who knows!!!

Als er nog goede ideeén zijn, 'k hoor/lees ze graag. We( mij friend and me) houden van cultuur en een goed glas van beide ( bier & wijn!!). Ook eten is nog steeds een hobby, is er een peking-restaurant in Antwerpen.

Alleeh mannekes here we come!!! ::zwaai:: ::zwaai::
Er is geen liever volk dan de Belgen!

Offline ootje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik haat reality ...
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #358 Gepost op: 12-02-2010, 22:59:38 »
::proostbier::
k'schreef wel al meer dat ik nog steeds "lezingen" geef over dat zelfde onderwerp :PE
nou net weer uitgenodigd om voor de tweede keer voor eenzelfde groep te verschijnen, 't is toch wat!!!
k'weet zelfs niet meer wat ik de eerste keer heb vertelt, dus...... een spreeuw is geen mus!!!

Nog iets leuk, ( ootje als je mee leest!!!) 'k Ga naar België met my best friend.
Volgende week naar Antwerpen, hebben Brussel nog even overwogen maar willen geen ambtenaren ontmoeten!!
Antwerpen dus, weten jullie Belgen nog een goed hotel ( goed is in Nederland: goed ontbijt en niet duur!!)
Verder lekker rondkijken en eens kijken of de Belgen Rinck nog kennen. Was een tijdje geleden nog echt het geval ,so who knows!!!

Als er nog goede ideeén zijn, 'k hoor/lees ze graag. We( mij friend and me) houden van cultuur en een goed glas van beide ( bier & wijn!!). Ook eten is nog steeds een hobby, is er een peking-restaurant in Antwerpen.

Alleeh mannekes here we come!!! ::zwaai:: ::zwaai::
Er is geen liever volk dan de Belgen!

Leuk voor je, 8berg, maar als je denkt dat ik een Belg ben, heb je het mis. Ik ben een rasechte Amsterdammer.
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline 8berg

  • Deelnemer PE2005
  • Erkend Insider
  • Geslacht: Man
  • geen gelul, gebak van krul
Re: Peking Express 2 (twee ) jaar later!!!
« Reactie #359 Gepost op: 17-02-2010, 11:05:14 »
hé ootje, ::rofl::
hoe ik erbij kom is mij een raadsel maar 'k had jouw wat zuidelijke kwaliteiten toegedicht!!!
Laat nu mijn reisgenoot ook een rasechte Amsterdammer zijn dus we komen alweer wat dichterbij, misschien is het wel je buurman!!!!
Maar goed we hebben inmiddels een slaapplekje gevonden hoor. Voorts gaan we deze keer niet liftend, is ons op dit moment te koud!!!
Vertel/schrijf later wel onze bevindingen vanuit Antwerpen!!!
doeg rinck