Auteur Topic: Verzoek aan de 'Enigeechtemol2002'  (gelezen 21338 keer)

Offline tojo

• Forumlid
Re: Verzoek aan de 'Enigeechtemol2002'
« Reactie #60 Gepost op: 3-03-2002, 18:36:48 »
Er is ook een film en song met "Lady in red".
Op wie dit slaat weet ik niet maar alles is mogelijk.  ???

groetjes

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline de_pappa

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Dit is mijn kleine meid.
« Reactie #61 Gepost op: 3-03-2002, 18:54:37 »

Citaat

Pet Shop Boys: A Red Letter Day.

Aflevering 4 had toch te maken met een brief (letter) die de deelnemers gehad hadden.

2Y's He =.
2Y's He'll B.
I C He = 2Y's 4 Me.
------- Not -------

Offline Hondje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #62 Gepost op: 3-03-2002, 20:00:29 »

Citaat

Er is een boek dat heet 'the scarlet letter'. Het is ook verfilmd.

Aflevering 4 had toch te maken met een brief (letter) die de deelnemers gehad hadden.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 3-03-2002, 20:08:21 »
Als je 't in 't Engels hebt over 'n 'letter' heb je 't meestal over een brief. Dat zou hier van toepassing kunnen zijn vanwege de brieven die de kandidaten van de mol hebben gekregen. Ware het niet dat deenigeechtemol 't had over 'rode letters', 't Nederlandse woord letters dus (die dingen die je nu aan 't lezen bent!  ;) ). En dat zijn geen brieven, maar gewoon de tekentjes waarmee je die brieven zou kunnen schrijven.

Ik denk dus dat we met 'a red letter day' en 'scarlet letter' iets te ver aan 't zoeken zijn. Maar goed morgen weten we waarschijnlijk meer...

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 3-03-2002, 20:11:42 »
Ja, laten we morgen maar afwachten. Dan weten we in ieder geval of deze hint op het muziekfragment slaat.  :)

Offline de_pappa

• Forumlid
  • Dit is mijn kleine meid.
« Reactie #65 Gepost op: 3-03-2002, 20:19:12 »

Citaat

Ware het niet dat deenigeechtemol 't had over 'rode letters', 't Nederlandse woord letters dus (die dingen die je nu aan 't lezen bent!  ;) ). En dat zijn geen brieven, maar gewoon de tekentjes waarmee je die brieven zou kunnen schrijven.

Tsja, da's waar. Kan ik niets tegenin brengen. :-X
Luisteren dus maar morgen.

2Y's He =.
2Y's He'll B.
I C He = 2Y's 4 Me.
------- Not -------

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 3-03-2002, 23:55:54 »
Citaat

Als je 't in 't Engels hebt over 'n 'letter' heb je 't meestal over een brief. Dat zou hier van toepassing kunnen zijn vanwege de brieven die de kandidaten van de mol hebben gekregen. Ware het niet dat deenigeechtemol 't had over 'rode letters', 't Nederlandse woord letters dus (die dingen die je nu aan 't lezen bent!  ;) ). En dat zijn geen brieven, maar gewoon de tekentjes waarmee je die brieven zou kunnen schrijven.

Ik denk dus dat we met 'a red letter day' en 'scarlet letter' iets te ver aan 't zoeken zijn. Maar goed morgen weten we waarschijnlijk meer...

???
Ik neem aan dat het cryptisch bedoelt is, en dat het rode voor iets staat (bv rode in het engels=Red, en zou kunnen verwijzen naar de redactie) en in het Engels schrijf je idd letters als meervoud voor brieven, dus waarom zouden we in het Nederlands moeten zoeken?

Zou er geen clou zitten bv in hetgeen de kandidaten in hun brieven naar de redactie hebben geschreven middels hun aanmelding? (dus in aflevering 4, de vragen nav de brieven van Kerstin, George en Prince, antwoorden gegeven door Ellen en Harry?)

Ocampa

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: 4-03-2002, 02:18:00 »

Citaat

En ik heb ook een groep gevonden die 'Red Letter' heet.

http://www.sonosphere.com/rl/index.html

Gevonden met google hoor! Ik ken ze niet.  :) Zou wel een hele lastige muzikale aanwijzing zijn.  :-/

Niet echt een actieve club, gezien het feit dat het meest recente nieuws op hun site uit 1998 stamt. Of zou dit een aanwijzing zijn? De mol is een oud iemand? LOL  :P

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 4-03-2002, 09:37:44 »

Citaat

???
Ik neem aan dat het cryptisch bedoelt is, en dat het rode voor iets staat (bv rode in het engels=Red, en zou kunnen verwijzen naar de redactie) en in het Engels schrijf je idd letters als meervoud voor brieven, dus waarom zouden we in het Nederlands moeten zoeken?

Natuurlijk hoeven we niet in 't niet in 't Nederlands te zoeken. Ik bedoel alleen als je in 't Nederlands praat over letters, is dat niet 't zelfde als brieven. Aangezien deenigeechtemol hier de twee woorden 'rode letters' poste, neem ik aan dat hij ook letters bedoeld en niet brieven. Vandaar vond ik 't 'n beetje ver gezocht dat we hier gingen zoeken naar namen van bands en liedjes met 't Engelse 'letter(s)' (= dus brieven!) erin.

Maar vooralsnog denk ik dus dat we maar beter kunnen wachten tot vanmiddag 14.45 uur, want dan weten we vast meer.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #69 Gepost op: 4-03-2002, 12:39:08 »
tot nu toen gaan de aanwijzingen van de enige echte Mol allemaal over de geluidsfragmenten bij schiffers, dus verwacht ik dat dat ook nu zo zal zijn. Dus ik verwacht iets van simply red of idd een nummer met daarin letters( Nederlands) .

Maar volgens mij geven deze fragmenten iets aan met betrekking tot de afvaller van next week en niet voor de Mol. Anders kan ik niet verklaren waarom 2 keer hetzelfde. ook ik wacht dus weer af

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline jokivin

• Forumlid
  • Blek is te gek
« Reactie #70 Gepost op: 4-03-2002, 22:05:34 »
oke oke ik weet t tis niet echt een heldere tip van de enigeechtmol maar tis weer iets, t heeft alleen nix met t geluids fragment te maken, maar nu maakte iemand een opmerking op de chat die ik t vermelde waard vind.
die zei ineens de rode letters op j.org?? en toen ik later eens keek vond dat niet eens zo'n heel raar idee. nl. onze vriend de enigeechtemol houd die site ook goed in de gaten, en daarbij opend hij daar een topic met lekkere mee zinger, de meezinger die ze laten horen is even aan mn moeder vragen, nou is dat niet zoveel maar als je bij nieuws (geloof ik) kijkt zie je daar de text van dat lied, en wat is daar mee gedaan? daar staan sommige lettertjes in het rood das toch wel een beetje vreemd of niet.
nu is mijn vraag worden we nu door iedereen in de maling genomen of zijn dit echte goeie tips???
de groeten van joki  8)

ps.de rode lettertjes achter elkaar geschreven krijg je :
jantien is de mol hopen we

Kijk ik om me heen, sta ik midden in mijn leven. Loesje

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #71 Gepost op: 4-03-2002, 22:32:03 »
Op Jantien.Org probeert men ons gewoon beet te nemen.

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 4-03-2002, 22:51:19 »
tsja....ik denk ook dat we het zullen moeten doen met de tips die in de uitzending zitten. maar 't is wel een grappige site, ik vraag me echt af wie erachter zit.....zullen we waarschijnlijk na de serie weten.....

anyway---kunnen we misschien iets aanvangen met het IP address van de Mol?

ciaooo,
vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 4-03-2002, 22:52:07 »
Citaat

oke oke ik weet t tis niet echt een heldere tip van de enigeechtmol maar tis weer iets, t heeft alleen nix met t geluids fragment te maken, maar nu maakte iemand een opmerking op de chat die ik t vermelde waard vind.
die zei ineens de rode letters op j.org?? en toen ik later eens keek vond dat niet eens zo'n heel raar idee. nl. onze vriend de enigeechtemol houd die site ook goed in de gaten, en daarbij opend hij daar een topic met lekkere mee zinger, de meezinger die ze laten horen is even aan mn moeder vragen, nou is dat niet zoveel maar als je bij nieuws (geloof ik) kijkt zie je daar de text van dat lied, en wat is daar mee gedaan? daar staan sommige lettertjes in het rood das toch wel een beetje vreemd of niet.
nu is mijn vraag worden we nu door iedereen in de maling genomen of zijn dit echte goeie tips???
de groeten van joki  8)

ps.de rode lettertjes achter elkaar geschreven krijg je :
jantien is de mol hopen we

Iedere keer als wij hier denken dat we misschien iets gevonden hebben, dan verschijnt dat ineens op de site van Jantien. Zo zijn was de MI muziek ineens de achtergrond muziek, er stond ineens 'n foto van 'n bushalte op, enz. enz. Zo hebben ze hier waarschijnlijk ook onze discussie over rode letters gelezen en hebben die vandaag in de tekst van 't lied verwerkt.

En trouwens als er staat 'Jantien is de mol hopen we', kan ik daar alleen maar uit concluderen dat de webmasters van Jantien.org erg hopen dat Jantien de mol is, maar dus ook absoluut niet weten of dat zo is.

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #74 Gepost op: 4-03-2002, 22:55:43 »

Citaat

Iedere keer als wij hier denken dat we misschien iets gevonden hebben, dan verschijnt dat ineens op de site van Jantien.

Ja, ze trachten ons te foppen.
Ik geloof er pas iets van als ze 2 uitzendingen op voorhand een tip kunnen geven.
We weten tenslotte allemaal reeds dat Jantien het volgende week even aan haar moeder gaat vragen.

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #75 Gepost op: 5-03-2002, 15:06:06 »
Mensen ik denk te weten wie er achter de enige echte Mol zit, omdat deze tip ook al door iemand op de chat was gebracht. Ik weet dit omdat een bekende user van dit forum die om privacy reden niet genoemd wenst te worden toen ook op de chat was samen met een van de admins van dit forum. die persoon die toen rode letters zei is niemand minder dat Anton ( eindredactie widm?? ) Jongsma ( ook van achternaam niet zeker).

Er si toen doorgevraagd over rode letters en met name over de aanwijzingen in rood op de berg waarop Anton zei je hebt rode letters en rode letters he.

De enige rode letters die ik tot nu toe heb gezien zijn die boven prince zijn gezicht en ik denk dat er volgedne week rode leteers zijn in het lied bij jantien dr opdracht.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 5-03-2002, 15:10:50 »

Citaat

Mensen ik denk te weten wie er achter de enige echte Mol zit, omdat deze tip ook al door iemand op de chat was gebracht. Ik weet diot omdat storm toen ook op de chat was samen met compuart. die persoon die toen rode letters zei is niemand minder dat Anton ( eindredactie widm?? ) Jongsma ( ook van achternaam niet zeker).

Is 't niet toevallig Anton Jongstra? Want die staat bij de aftiteling van WIDM bij de redactie.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #77 Gepost op: 5-03-2002, 16:17:40 »
Ja han zoals ik al zei ik weet achternaam niet zeker, Jongsma, Jongstra lijkt op elkaar. Sorry anton.  

De persoon van de chat was anton Jongstra en die zei ook rode letters.  

Offline Compuart

• Realitynet.nl Administrator
  • SMF rulez!
« Reactie #78 Gepost op: 5-03-2002, 18:11:08 »
Citaat
Mensen ik denk te weten wie er achter de enige echte Mol zit, omdat deze tip ook al door iemand op de chat was gebracht. Ik weet diot omdat storm toen ook op de chat was samen met compuart. die persoon die toen rode letters zei is niemand minder dat Anton ( eindredactie widm?? ) Jongsma ( ook van achternaam niet zeker).
Volgens mij is je redenatie een beetje kort door de bocht  ;D Sowieso was de rode-letter-tip al ruim voor die tijd op het forum geplaatst. Bovendien veronderstel ik dat zoiemand als Anton, toch een redacteur van het programma, veel contact zal hebben met de kandidaten en met de mol in het bijzonder. Sterker nog, ik denk dat de mol zelfs toestemming zal moeten vragen om op het forum te posten  :P Hoewel ik mij van de vorige mol, Nico, kan herinneren dat'ie zei: 'er zijn geen regels in het spel', maar dat zal'ie dan wel tot op zekere hoogte hoogte bedoeld hebben...

Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Lijster

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 6-03-2002, 08:06:23 »
Hier ben ik dan eindelijk weer, vrijdag had ik het er over dat ik Angela het week-end waarschijnlijk zou zien,  nou ik kan jullie vertellen dat dat niet gebeurd is. Ik mocht figureren in Pietje Bell en Angela speelt de moeder van Pietje. Helaas waren er voor haar en Pietje geen opnames dit weekend. Dus ik heb niets te melden. Sterker ik moet de laatste aflevering nogmaals goed bekijken  :P  

wie o wie is talpa??????????