Omdat in het topic van Muzikale Hint 7 is gevraagd om alle hints naar Inge te herleiden (zonder gebruik van GTST), plaats ik hier dus maar even een overzichtje.
Hint 1: Turn, turn, turn.
Je neemt het t-shirt van de koerier en doet dan 'Turn, turn, turn'.
Op de voorkant staat LOMED. Je moet dit omdraaien (turn), dan krijg je 'De Mol'. Vervolgens draai (turn) je naar de achterkant -> Route 66. Als je de 66 omdraait (turn, ondersteboven), krijg je 99. Zet dit om naar letters, dan heb je dus I I. (I is de 9e letter van het alfabet.)
(Overigens, de tekst die we horen lijkt me duidelijk 'Goede Tijden, Slechte Tijden'. Mocht het niet gebruiken, maar aangezien dit in afl. 1 wel naar voren is gekomen, wil ik het toch even noemen.)
Hint 2: One van U2
Is it getting better?
Or do you feel the same?
Will it make it easier on you now?
You got someone to blame
Inge neemt het abseil-aanbod van Karel aan, wat ik op zich wel vreemd vond omdat Alex al zo duidelijk had aangegeven dat hij iig níet wilde abseilen. Maar Inge verantwoordt haar keuze door te zeggen dat 'Alex de groep al veel geld heeft gekost en dat nu maar terug moet verdienen'.
Ze kan nu dus Alex op twee manieren blamen (één persoon = 'One', 2 manieren = 'U2'):
- Voor het rechtvaardigen van haar keuze om op het aanbod in te gaan
- Voor het geld dat nu niet in de pot gaat omdat Alex niet wil abseilen
Hint 3:The times they are a-changin
Come writers and critics
Who prophesize with your pen
And keep your eyes wide
Mijn letterlijke post van 21 januari in het topic over Muzikale Hint 3:
Zou dit geen hint kunnen zijn naar wie níet de Mol is?
'Op fietse' is hier al eerder aangehaald en ik denk dat dit net zoiets is. De mensen die toen 'op fietse' zaten waren toen niet de Mol.
Voor mij slaat dit overduidelijk op de gestolen Molboekjes. Wat je in je Molboekje doet is 'prophesize with your pen'. 'Keep your eyes wide' anders wordt je molboekje gejat. De mensen van wie het Molboekje is gejat, zijn niet de Mol; Eva, Nadja en Dick.
Inge is haar boekje ook kwijt, maar die is niet gejat. Zij had haar ogen dus wel open.
Hint 4: Goud En Zilver
En mijn horloge zegt je
Dat het tijd is voor veranderingen
Goud en zilver
Hebben mij nooit iets gebracht
Moet eerlijk zeggen dat ik hier niet veel mee kan, maar het zou kunnen slaan op iemand die wél geboden heeft, maar niks gewonnen, waaronder dus ook Inge
Hint 5: Black River
Gonna take my cares away
Lijkt me duidelijk; de rivier die iets meevoert -> het vat van Inge dus.
Hint 6: De Olifant Is Grijs
Als ik wil helpen is er niemand die luistert, naar mijn wijze raad.
Ik spreek de waarheid, de olifant is grijs.
Beetje ingewikkeld, dus ik hoop dat ik het duidelijk genoeg kan uitleggen.
Inge zegt tegen Nadja als zij een foto maakt van Paul: 'Niet doen joh, dat heeft geen zin'. Dit is dus 'wijze raad' om Nadja te 'helpen' bij haar opdracht, nl. van iedereen een foto maken. Als Nadja dit gelukt was, kwam er geen 5000 euro in de pot wat de Mol natuurlijk goed uitkomt.
Als Nadja te opzichtig foto's maakt, valt ze op (is ze een 'roze olifant') en mislukt haar opdracht. M.a.w. Nadja moet 'grijs' zijn ('grijze olifant'; niet opvallend) om haar opdracht te doen slagen en zo het geld uit de pot te houden.