Auteur Topic: Inge is de mol!  (gelezen 250621 keer)

Offline Meriek

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Fulltime Molloot
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #280 Gepost op: 16-02-2007, 12:08:26 »
Wat ik me eigenlijk afvraag is het volgende: Zou de finale dit jaar ook weer eindigen met zo'n irritante cliffhanger?  Ik heb daar zo'n hekel aan. :( :( 8)

Ik zou me daar maar op voorbereiden, ja. Dit om zoveel mogelijk kijkers te trekken voor de laatste aflevering (als de Mol al bekend is, dan vinden sommigen het, om onbegrijpelijke redenen, niet meer interessant). Ik vind zo'n cliffhanger zelf eigenlijk niet zo erg. Kun je lekker nog een weekje langer speuren! Ik vond het tijdens de vijfde reeks eigenlijk best wel een anti-climax, dat er toen geen cliffhanger was, waar ik me toen wel al op had voorbereid. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk.  ;)
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #281 Gepost op: 16-02-2007, 12:17:49 »
Ik zou me daar maar op voorbereiden, ja. Dit om zoveel mogelijk kijkers te trekken voor de laatste aflevering (als de Mol al bekend is, dan vinden sommigen het, om onbegrijpelijke redenen, niet meer interessant). Ik vind zo'n cliffhanger zelf eigenlijk niet zo erg. Kun je lekker nog een weekje langer speuren! Ik vond het tijdens de vijfde reeks eigenlijk best wel een anti-climax, dat er toen geen cliffhanger was, waar ik me toen wel al op had voorbereid. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk.  ;)

Helemaal mee eens. Lekker een weekje langer speuren. Daarom hoop ik ook dat mijn beide hoofdverdachten, Eva en [on topic] Inge de finale halen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #282 Gepost op: 16-02-2007, 17:33:53 »
Hoe verklaren de Inge-verdenkers de volgende passage uit het dagboek van de Mol, aflevering 5:

Citaat
En dan die vaten! Jammer dat die opdracht enigszins gelukt is, maar ik moet zeggen dat ik ze wel wat geld gun inmiddels.

Het laatste gedeelte kan op Inge slaan ja, maar het stukje 'Jammer dat die opdracht enigszins gelukt is' niet. Inge zorgde er voor dat de verdubbelaar (vraagteken) op het vlot is gezet en over de finish werd meegenomen! Vervolgens zeggen 'Jammer dat die opdracht enigszins gelukt is' klopt niet.

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #283 Gepost op: 16-02-2007, 17:43:59 »
Omdat in het topic van Muzikale Hint 7 is gevraagd om alle hints naar Inge te herleiden (zonder gebruik van GTST), plaats ik hier dus maar even een overzichtje.

Hint 1: Turn, turn, turn.
Je neemt het t-shirt van de koerier en doet dan 'Turn, turn, turn'.
Op de voorkant staat LOMED. Je moet dit omdraaien (turn), dan krijg je 'De Mol'. Vervolgens draai (turn) je naar de achterkant -> Route 66. Als je de 66 omdraait (turn, ondersteboven), krijg je 99. Zet dit om naar letters, dan heb je dus I I. (I is de 9e letter van het alfabet.)
(Overigens, de tekst die we horen lijkt me duidelijk 'Goede Tijden, Slechte Tijden'. Mocht het niet gebruiken, maar aangezien dit in afl. 1 wel naar voren is gekomen, wil ik het toch even noemen.)

Hint 2: One van U2
Is it getting better?
Or do you feel the same?
Will it make it easier on you now?
You got someone to blame

Inge neemt het abseil-aanbod van Karel aan, wat ik op zich wel vreemd vond omdat Alex al zo duidelijk had aangegeven dat hij iig níet wilde abseilen. Maar Inge verantwoordt haar keuze door te zeggen dat 'Alex de groep al veel geld heeft gekost en dat nu maar terug moet verdienen'.

Ze kan nu dus Alex op twee manieren blamen (één persoon = 'One', 2 manieren = 'U2'):
- Voor het rechtvaardigen van haar keuze om op het aanbod in te gaan
- Voor het geld dat nu niet in de pot gaat omdat Alex niet wil abseilen

Hint 3:The times they are a-changin
Come writers and critics
Who prophesize with your pen
And keep your eyes wide

Mijn letterlijke post van 21 januari in het topic over Muzikale Hint 3:
Zou dit geen hint kunnen zijn naar wie níet de Mol is?
'Op fietse' is hier al eerder aangehaald en ik denk dat dit net zoiets is. De mensen die toen 'op fietse' zaten waren toen niet de Mol.

Voor mij slaat dit overduidelijk op de gestolen Molboekjes. Wat je in je Molboekje doet is 'prophesize with your pen'. 'Keep your eyes wide' anders wordt je molboekje gejat. De mensen van wie het Molboekje is gejat, zijn niet de Mol; Eva, Nadja en Dick.
Inge is haar boekje ook kwijt, maar die is niet gejat. Zij had haar ogen dus wel open.

Hint 4: Goud En Zilver
En mijn horloge zegt je
Dat het tijd is voor veranderingen
Goud en zilver
Hebben mij nooit iets gebracht

Moet eerlijk zeggen dat ik hier niet veel mee kan, maar het zou kunnen slaan op iemand die wél geboden heeft, maar niks gewonnen, waaronder dus ook Inge

Hint 5: Black River
Gonna take my cares away
Lijkt me duidelijk; de rivier die iets meevoert -> het vat van Inge dus.

Hint 6: De Olifant Is Grijs
Als ik wil helpen is er niemand die luistert, naar mijn wijze raad.
Ik spreek de waarheid, de olifant is grijs.

Beetje ingewikkeld, dus ik hoop dat ik het duidelijk genoeg kan uitleggen.
Inge zegt tegen Nadja als zij een foto maakt van Paul: 'Niet doen joh, dat heeft geen zin'. Dit is dus 'wijze raad' om Nadja te 'helpen' bij haar opdracht, nl. van iedereen een foto maken. Als Nadja dit gelukt was, kwam er geen 5000 euro in de pot wat de Mol natuurlijk goed uitkomt.
Als Nadja te opzichtig foto's maakt, valt ze op (is ze een 'roze olifant') en mislukt haar opdracht. M.a.w. Nadja moet 'grijs' zijn ('grijze olifant'; niet opvallend) om haar opdracht te doen slagen en zo het geld uit de pot te houden.

« Laatst bewerkt op: 16-02-2007, 17:48:55 door Iris_77 »

Offline S-type

• Forumlid
« Reactie #284 Gepost op: 16-02-2007, 17:47:04 »
Bij ons kijkers werd heel duidelijk laten zien dat Inge zo ontzettend veel vragen stelde... Ik denk dat dat gemonteerd is... Want de goudeerlijke Paul zat behoorlijk te twijfelen of dat bij Inge paste...Vreemd toch?

Dus Inge is nog steeds de mol ;D

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #285 Gepost op: 16-02-2007, 18:01:34 »
Omdat in het topic van Muzikale Hint 7 is gevraagd om alle hints naar Inge te herleiden (zonder gebruik van GTST), plaats ik hier dus maar even een overzichtje.

Bedankt voor het overzichtje. De uitleg bij hint 1 en 5 vind ik erg goed gevonden. Voor de andere hints vind ik de uitleg naar Eva beter (en voor 5 even goed). :)

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #286 Gepost op: 16-02-2007, 19:07:13 »
Muzikale aanwijzing 1:

"Turn Turn Turn (to Everything There Is A Season)" van The Byrds

A time of love
A time of hate
A time of war
A time of peace

Dit is de enige aanwijzing die overduidelijk verwijst naar Goede (love & peace) en Slechte (hate & war) Tijden (a time of). Daarnaast zoals Iris_77 al aangaf... turn turn turn m.b.t. het shirt van die koerier en je krijgt de mol.  Ik beperk me nu enkel tot de tekst en titel.

Muzikale aanwijzing 2:

One - U2

Is it getting better?
Or do you feel the same
Will it make it easier on you now?
You got someone to blame

Slaat terug op Alex/Renate/Eva die alledrie aangaven niet te willen abseilen. Is it getting better, or do you feel the same... over het gevoel wat zij hadden tegenover het moeten abseilen. Will it make it easier on you now? Inge nam het aanbod aan, zette daarmee druk op Alex/Renate/Eva. Eva zei: "Als ik de swinging vote ben dan ga ik" Alex had al duidelijk te kennen geven niet te gaan. Renate liet een traan. You got someone to blame. De groep had heel gemakkelijk Inge het kwalijk kunnen nemen het aanbod te accepteren.

Ze deden dit echter niet. Ja, Dick/Menno/Nadja/Liesbeth wel toen ze het hoorden, maar de anderen niet. Nee, het was Renate die ze het kwalijk namen niet te gaan. Vanwege haar moltranen. Zie daar You got someone to blame.

Muzikale aanwijzing 3:

The Times They Are Changing – Bob Dylan

Come writers and critics
Who prophesize with your pen
And keep your eyes wide

De mol zegt dit tegen de medekandidaten. Die eerste regel slaat dus op de kandidaten, die tweede en derde regel op de kandidaten wiens molboekje gestolen is. GESTOLEN. Dus, Nadja/Dick/Eva. Hou je ogen goed open. De mol deed dit. Want het molboekje van Inge werd niet GESTOLEN maar WEGGEGEVEN door notabene haarzelf. Zij gaf hem aan Paul. The Times They Are Changing. De tijden, die gaan veranderen. Dat werd dus ook wel duidelijk. Molboekjes weg, mol actief, zo leek het. Tijden veranderen naar een schimmige sfeer.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #287 Gepost op: 16-02-2007, 19:08:26 »
Muzikale aanwijzing 4:

Goud en Zilver - BlØf

En mijn horloge zegt je
Dat het tijd is voor veranderingen
Goud en zilver

Het roer gaat drastisch om. Middels een veiling word de pot leeggeroofd. Inge heeft overal wel op proberen te bieden maar het resultaat was: helemaal niets. Lees die laatste 2 regels… Goud en Zilver hebben mij nooit iets gebracht. De veiling stelt het goud en zilver voor. Want bij de veiling kan je bieden op jokers, molboekjes en meer. Dat goud en zilver hebben Inge niets gebracht. Immers, zij had nergens het een na laatste bod.

Muzikale aanwijzing 5:

Black River – Amos Lee

Gonna take my cares away…

Snappez vous? Non? D’accord…  Black river = zwarte rivier. Wat dreef er in die rivier naar Bangkok toe? Het vat van Inge! Gonna take my cares away, dat slaat op de actie van Dick, dus kandidaten, die de wind uit de zeilen haalde voor Inge. Haar vat lag al in het water, dus je hebt je niet zorgen te maken over het feit of je hem nu wel of niet meekrijgt op het vlot.

Muzikale aanwijzing 6:

De olifant is grijs - Gorky

Als ik wil helpen is er niemand die luistert, naar mijn wijze raad.
Ik spreek de waarheid, de olifant is grijs.

Die eerste regel slaat terug op het mastermind spel in de jungle. Inge wilde heel graag enkele malen een suggestie doen hoe mastermind te spelen, maar er was niemand die luisterde naar haar wijze raad. Nee, Eva nam het heft in handen en slokte 5 minuten op. Vervolgens kwam daar Paul en riep de groep op combinaties uit te proberen. Inge haar suggesties kwamen in de verdringing en vielen in het niets.

Die tweede zin. Ik zou zeggen, Inge is de oudste kandidate tussen de overgebleven kandidaten. Wat krijg je vaak te horen als je ouder word? He, zie ik daar grijze haren? Goh he, word je grijs? Inge >> oudste kandidate >> is grijs/word grijs.

Muzikale aanwijzing 7:

Why - Annie Lennox

Why can't you see this boat is sinking
(this boat is sinking this boat is sinking)
Let's go down to the water's edge
And we can cast away those doubts
Some things are better left unsaid 
But they still turn me inside out

This boat is sinking. Wie was aan het proberen de zinkende boot te redden? Wie zat er water te hozen met een emmertje terwijl er een golf keihard terugsloeg? Inge. But they still turn me inside out. Nadja maakte een geweldige snoekduik in de tent van Inge. Want Nadja met niks gunde Inge de vrijstelling niet. Figuurlijk gesproken zette Nadja de vrijstelling van Inge op de kop. Why >> Inge vraagt continue dingen door aan Karel tijdens de wandeling. En why >> Inge vroeg zichzelf af waarom Eva niet ingreep.

Zie hier, slechts 1 keer GTST gebruikt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #288 Gepost op: 16-02-2007, 19:29:25 »
Hmm, mijn Eva-troon wankelt enigszins... Ik vond de actie van Inge na het abseilen al heel erg verdacht... Châpeau indien blijkt dat zij de mol is!!
Om mij heen zie ik een circus van waanzin ontstaan.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #289 Gepost op: 16-02-2007, 20:01:47 »
Bij mij kwam dit jaar mijn verdenking naar een bepaald persoon erg laat op gang. Ik ben dus niet een van die mensen die achteraf gaat zeggen: ''zie je wel, heb het altijd al geweten....''

Maar eva en inge zijn bij mij al drie afleveringen in beeld als voornaamste molkandidaat.

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #290 Gepost op: 17-02-2007, 00:03:47 »
Goud en zilver

Ik bedenk opeens dat Inge bij Dancing with the Stars geen goud en zilver haalde.
Zou dat iets kunnen betekenen?

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #291 Gepost op: 17-02-2007, 00:11:40 »
Goud en zilver

Ik bedenk opeens dat Inge bij Dancing with the Stars geen goud en zilver haalde.
Zou dat iets kunnen betekenen?

Ik denk niet dat AVRO gaat verwijzen naar een programma van RTL of SBS, maar goed het zou kunnen.

Offline MDM

• Forumlid
« Reactie #292 Gepost op: 17-02-2007, 10:22:37 »
Ik denk niet dat AVRO gaat verwijzen naar een programma van RTL of SBS, maar goed het zou kunnen.

Dan klopt de aanwijzing naar GTST ook niet, als je het zo redeneert, want GTST is toch RTL?

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #293 Gepost op: 17-02-2007, 10:24:29 »
Dan klopt de aanwijzing naar GTST ook niet, als je het zo redeneert, want GTST is toch RTL?
Welke aanwijzing naar GTST??  ;D

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
China airlines 066/065
« Reactie #294 Gepost op: 17-02-2007, 11:13:10 »
Ik was even aan het zoeken via de zoekmachine, maar er komt een foutmelding:
Unable to acces search deamon.

Ik kan dus jammergenoeg niet nagaan of dit onderwerp al bestaat. Als dat zo is: verplaats het maar naar een bestaand topic..........Ik kon het ook niet handmatig terugvinden.

Mijn theorie:

er is gemanipuleerd met het vluchtnummer naar Amsterdam. Dit hoort CI 065 te zijn.

CI 066 is de vlucht Amsterdam-Bangkok-Taipeh, met als vertrektijd 14.25 en aankomsttijd 7.10 in de volgende ochtend. Er staat erchter op het bordje 9.00 uur. Dat kan dus niet slaan op de herkomst uit Amsterdam (daar worden immers de schematijden gehanteerd).

Turn-turn-turn hoort bij aflevering 1, en de opname van het vertrek naar Amsterdam komt uit de eerste aflevering. Daar hoort dus te staan CI 065, en niet CI 066.

Inge is de Mol.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2007, 11:15:30 door Bodejos »

Offline Kaafoo

• Forumlid
Re: China airlines 066/065
« Reactie #295 Gepost op: 17-02-2007, 11:25:14 »
waarom vind jij dat er door manipulatie met die vluchtnummers juist Inge als mol uit de bus komt?

groetzels, Karin
"Ik ben echt (een beetje) ROEKOE!!"

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #296 Gepost op: 17-02-2007, 11:36:04 »
meer keer in diezelfde aflevering kwamen de cijfers 66 voor.

Turn Turn Turn: draaien......

66 wordt 99, en het is ongetwijfeld eerder opgemerkt: 99 kan dan goed voor I I staan.

Vandaar.

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #297 Gepost op: 17-02-2007, 11:54:01 »
er is gemanipuleerd met het vluchtnummer naar Amsterdam. Dit hoort CI 065 te zijn.

(Aflevering 1; tijdcode 02:13) Of de tijd klopt niet en het is het bordje bij aankomst. Maar dat maakt niet uit: het wijst altijd naar Inge. Dit zijn de theorieën die ik langs heb zien komen:

• 66: keer het om en er staat 99: in letters: II (Inge Ipenburg)
  • CI: zet het achterstevoren en er staat IC: in Romeinse cijfers: 99 en dat is weer II
  • 9 uur: I van Inge
  • Amsterdam: 9 letters: I van Inge

(dit past het best in het Inge-topic)

Offline kloas

• Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
« Reactie #298 Gepost op: 17-02-2007, 11:55:25 »
Aan het begin van de wandeling heeft Karel het volgens mij ook over één of andere koning die 57 jaar is geworden
en dat je dat goed moet onthouden. Inge is geboren in 1957

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #299 Gepost op: 17-02-2007, 12:20:07 »
Aan het begin van de wandeling heeft Karel het volgens mij ook over één of andere koning die 57 jaar is geworden
en dat je dat goed moet onthouden. Inge is geboren in 1957

Kom op zeg...