Auteur Topic: Inge is de mol!  (gelezen 250308 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #320 Gepost op: 19-02-2007, 01:35:50 »
Mijn grootste problemen zijn de lift en het huisje-boompje-beestje
Hoe dan ook gun ik het Inge wel de mol te zijn. Eva zou een slechtere zijn qua geld, Paul lijkt me haast onmogelijk en Renate zou ik eel slecht voor de serie vinden.

Ik heb me een beetje over mijn grootste problemen heen gezet. De lift, tja het kan toch best dat 2 kandi's alles goed hebben. Ik nam van iemand aan dat met name de positie van Renates vat fout was maar ten eerste weet je niet in welke volgorde de regie uitzendt en ten tweede waren er 7 vaten van 7 kandidaten, het vraagteken dan dus daargelaten.

En het huisje-boompje-beestje heeft verzachtende omstandigheden. Zij kon wachten op een fout van Renate en daarna zelf het veld ruimen. Daar was maar 250 euro mee gemoeid, eigenlijk zelfs een slimme mollenactie, krediet opbouwen en buiten schot blijven, en toch geen geld in de pot veroorzaakt!
De Blondine is de Mol :)

Offline Lonneke*L

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #321 Gepost op: 19-02-2007, 16:56:45 »
Inge blijft voor mij nog steeds de mol. Eerst dacht ik waarom gaat ze zo fanatiek flessen zoeken? Dat was om Eva vedacht te maken die maar niks vond en waar Inge toch in de buurt liep de hele tijd.... En achteraf werd helemaal niet gezegd hoeveel ze nou verdiend hadden , misschien gebeurt dat pas helemaal aan het eind.
De manier waarop ze Nadja de gelegenheid geeft haar tent in te duiken en daar vervolgens niks aan te doen en dan te zeggen dat Eva en de anderen helemaal niets deden...tja
Bij de geheime opdracht vraagt Inge zich af of ze nu heel duidelijk vragen moet stellen of verborgen?? Hoe stel je in godsnaam verborgen vragen? Beetje vreemd....De uitdrukking op Inges gezicht als Paul die joker inzet en de opdracht alsnog slaagt! En ook het verschil in meeleven tussen Inge en de anderen als Paul bezig is is voor mij weer een teken dat Inge een rol speelt.
Verder verdenk ik Inge er ook van dat ze water in het bootje heeft geschept...
Ik kijk al weer erg naar donderdag uit! ::ok::

Offline Gorgeous

• Forumlid
« Reactie #322 Gepost op: 19-02-2007, 18:23:00 »
{{Ik heb even gepuzzeld met:  AFLEVERING 7
Zonsopkomst 06.37 am.
Zonsondergang 18.38 pm.

Wanneer je de laatste 2 getallen neemt, 18 en 38, en je maakt het verschil tussen het laatste en het eerste cijfer, dan krijg je 7 en 5, overeenstemmend met de letters G en E, toevallig de laatste twee letters uit de naam van Inge.
Wanneer je de cijfers van de onderste getallen optelt (18 en 38) krijg je 9 en 11.
Tel daar telkens het eerste cijfer van de bovenste getallen op (0 en 3), dan krijg je 9 en 14. Dit staat meteen voor de letter I en N.
Dit zou een verborgen hint kunnen zijn naar INGE.(deze theorie heb ik niet zelf bedacht)

dit is de zoveelste berekening hoe je de naam INGE maakt via de afleveringen. is dit niet TE opvallend?? want verder valt ze niet egt op en doet ze niet super verdacht in mijn ogen... ???

want welke opdrachten heeft zij nou ECHT verziekt??  :-\\

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #323 Gepost op: 19-02-2007, 18:37:06 »
En achteraf werd helemaal niet gezegd hoeveel ze nou verdiend hadden , misschien gebeurt dat pas helemaal aan het eind.
Ja, omdat nu natuurlijk nog niet zeker is hoeveel de mol gepakt heeft. Dat geld komt er niet bij, dus je weet nu nog niet hoeveel er dan wel bij komt.
The British are not impressed.

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #324 Gepost op: 19-02-2007, 19:02:56 »
Ja, omdat nu natuurlijk nog niet zeker is hoeveel de mol gepakt heeft. Dat geld komt er niet bij, dus je weet nu nog niet hoeveel er dan wel bij komt.

Als mol zijnde zal je heus wel iets vermeld zijn over waar de flessen te vinden. Voor DeMol dus de taak om zo snel mogelijk de flessen zien te vinden, voor anderen die vinden. Daarmee haal je het geld uit het spel en komt het niet in de pot terecht.

Terwijl andere kandidaten pogen zichzelf verdacht te maken door niks te vinden (behalve Nadja, maar zij is eruit  ::rofl:: ), kan DeMol zich juist profileren als een fanatieke kandidaat, zonder dat dit gevolgen heeft voor de pot. Tijdens de slotaflevering zal dan ook bekend worden gemaakt dat het geld van Nadja wel in de pot komt, maar dat van Inge waarschijnlijk niet, als zij idd DeMol is.

Yep, ik geloof steeds meer dat Inge DeMol is, een hele sneaky dit jaar.  ::trots::

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

• Forumlid
« Reactie #325 Gepost op: 19-02-2007, 20:40:37 »
Oftewel Karel verschuift het 15 jaar, een kandidaat die iets met 15 heeft?

Karel noemt de jaren van 1868 tot 1925.

Dat zijn de jaren van de regering van Rama V en Rama VI samen.

5 + 6 = 11 oftewel II oftewel Inge Iepenburg

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #326 Gepost op: 19-02-2007, 23:09:59 »
Bij de geheime opdracht vraagt Inge zich af of ze nu heel duidelijk vragen moet stellen of verborgen??

Ik vond vooral een hint dat Paul twijfelde aan de opdracht van Inge. Die van Eva was logischer want die 2 opdrachten lagen dicht bijelkaar maar Inge had toch een eenduidige opdracht en toch was juist dit punt twijfel bij Paul... blijkbaar heeft ze helemaal Karel niet bestookt met vragen!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #327 Gepost op: 20-02-2007, 11:36:24 »

want welke opdrachten heeft zij nou ECHT verziekt??  :-\\

Een heel acceptabele mol-actie vind ik de abseil-opdracht. Vooropgesteld: er zou nooit of te nimmer 10.000 euro in de pot terechtkomen, ervan uitgaande dat minimaal 1 kandidaat nooit zou gaan abseilen. Dit zou een goede mol-actie kunnen zijn, wan de mol had het op deze manier in handen dat ook de te verdienen 2500 euro verspeeld zouden worden.

Een minpunt hierbij is, dat inge niet als eerste ging, en haar voorgangers zich hadden kunnen laten overhalen. Dan was ze de regie over deze actie kwijt geweest.

We zullen zien: in de reunie-aflevering zien we de mol in een abseiltraining......

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #328 Gepost op: 20-02-2007, 12:04:07 »
De manier waarop ze Nadja de gelegenheid geeft haar tent in te duiken en daar vervolgens niks aan te doen en dan te zeggen dat Eva en de anderen helemaal niets deden...tja

Ja dat viel me ook op. Als je kans hebt op die vrijstelling dan verdedig je hem wel wat beter dan zij deed. Ze had de tent helemaal open gedaan en stond even lekker buiten benen te strekken. Ze had beter die tent dicht kunnen laten of half en dan voor de opening zitten totdat Karel komt. De anderen gingen ook uit de tent, maar hadden minder te verdedigen dan een vrijstelling.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #329 Gepost op: 20-02-2007, 13:07:22 »
Ze had de tent helemaal open gedaan en stond even lekker buiten benen te strekken.

Sterker nog: je ziet Nadja naar achteren drentelen, Inge merkt dat en draait haar rug naar haar toe, af van Nadja en de tentopening, de gelegenheid gevend voor de jump. Verdedig inderdaad je tent, zeker als Nadja in de buurt komt, dat deed de rest wel maar Inge niet.

De abseil-opdracht vond ik inderdaad ook mollig ;). Ik zie alleen het minpunt niet van haar voorgangers, hadden die geaccepteerd dan was ze helemaal home free. En mocht ze toch naar boven want echte regie werd niet vergeven. Die nam ze om morele redenen maar iedereen mocht erbij. ::vergroot::

Ik vond het alleen wel erg goed gespeeld naar Karel. En je hoort Inge ook niet anders dan animerend naar Renate en Alex. Maar goed, alle mogelijke mollen behalve Renate zijn zeer subtiel  ::trots:: dus ik vind dit geen onoverkomelijk probleem meer.

Je kunt constateren dat ze zeer goed acteert en de pot totaal niet gespekt heeft, dit i.t.t. Eva en Paul. En Renate... die MAG het gewoon niet zijn  :-\\.

Offline Rormo

• Forumlid
« Reactie #330 Gepost op: 20-02-2007, 14:42:38 »

We zullen zien: in de reunie-aflevering zien we de mol in een abseiltraining......

Dat zullen we niet zien. Waarom zou de mol oefenen met abseilen? Is geen enkele aanleiding toe. De mol is gewoon iemand waarvan ze weten dat die dat durft. Maar er is geen reden om te oefenen gezien het feit dat snelheid en manier van abseilen niets bepaald, als je maar beneden komt.

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #331 Gepost op: 20-02-2007, 15:34:08 »
ik denk niet dat de keuze van een mol afhangt of hij/zij wel of niet kan abseilen.....
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline willem29

• Forumlid
  • Alex is leuk !
« Reactie #332 Gepost op: 20-02-2007, 15:42:53 »
heb vanmorgen maar weer eens alle afleveringen terug gekeken, een soort van mol marathon.

Wat me opviel bij de vlot-opdracht dat INGE en PAUL (en ALEX) erg hun best doen om het vat met de vraagteken mee te nemen. Inge moet er erg mee sjouwen. Een mol zou het vraagteken (de geld verdubbelaar) toch wel uit dr handen laten glijden, of niet zo erg haar best doen om het mee te nemen...

Inge valt bij deze voor mij af.

Offline kabouter

• Forumlid
« Reactie #333 Gepost op: 20-02-2007, 16:23:42 »
ik denk niet dat de keuze van een mol afhangt of hij/zij wel of niet kan abseilen.....

Maar ze had wel 3 maanden daarvoor toevallig geoefend!?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #334 Gepost op: 20-02-2007, 19:12:09 »
Wat me opviel bij de vlot-opdracht dat INGE en PAUL (en ALEX) erg hun best doen om het vat met de vraagteken mee te nemen. Inge moet er erg mee sjouwen. Een mol zou het vraagteken (de geld verdubbelaar) toch wel uit dr handen laten glijden,

Dat heeft toch in het geheel geen invloed? Komt er wellicht een deukje in, meer niet. Denk je echt dat de beide heren dan zouden zeggen: OK jij kan hem niet tillen dus laten we maar doorvaren? Nee natuurlijk niet, hoe dan ook was het vat op het vlot gekomen en aangezien 4 ogen op haar gericht waren heeft ze zoals in het hele spel weer heel subtiel gespeeld.

Ik heb zelf ook nog eens veel nagekeken. Paul en Eva spelen m.i. zich totaal vrij van molverdenking. Renate is super mollig. Maar echt, ik hoop dat ze het niet is. Inge is erg proactief, ik had dan niet verwacht in een mol. Maar George was dat ook. En als je alles terugziet dan zijn er vele momenten dat zij geld uit de pot haalt. En nog gaat doen als met de flessen, ze had er nb 4 bijna ondoenlijk, Nadja 2, Eva en Renate 0!

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #335 Gepost op: 20-02-2007, 20:01:33 »
heb vanmorgen maar weer eens alle afleveringen terug gekeken, een soort van mol marathon.

Wat me opviel bij de vlot-opdracht dat INGE en PAUL (en ALEX) erg hun best doen om het vat met de vraagteken mee te nemen. Inge moet er erg mee sjouwen. Een mol zou het vraagteken (de geld verdubbelaar) toch wel uit dr handen laten glijden, of niet zo erg haar best doen om het mee te nemen...

Inge valt bij deze voor mij af.

Je vergeet hierbij 2 zaken:
1. Ik denk dat origineel het idee bestond dat het vraagteken geld uit de pot zou doen verdwijenen. Maar omdat er zo goed als geen geld in de pot zat heeft men "last minute" besloten het vraagteken als positief te beschouwen.
2. Als Inge dat vraagteken niet had meegenomen, dan had iemand anders dat wel gedaan.

De 4 meest doorslaggevendz acties voor Inge als Mol zijn wat mij betreft:
- Het abseilen. Iedereen wist dat Alex dit nooit zou doen. Toch denkt Inge dat Alex dit wel zal doen.
- De tempel-opdracht. Inge wandelt gewoon naar een hoop opgestapelde stenen en ligt eruit, want dat was duidelijk gesteld in de opdracht. Het is onmogelijk dat ze deze stenen niet had gezien, noch de opdracht begrepen. Aangekomen bij die stenen zegt ze trouwens onmiddellijk: "Ik ben uitgeschakeld" of iets gelijkaardigs.
- Ze vindt enorm veel geld op het eiland, terwijl haar partner, de altijd ijverige Eva, niets vindt. Dit geld komt dus niet in de pot.
- Bij de tent-slaap opdracht laat ze zomaar haar tent openstaan zodat Nadja erin kan wippen en er geen geld in de pot komt

En er is nog veel meer (bv. ijverig bij het bieden op de veiling), maar bovenstaande is zo overduidelijk.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2007, 20:08:59 door Gotcha »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #336 Gepost op: 20-02-2007, 20:11:20 »
Als inge de mol zou zijn ...
Dan vind ik het wel een goeie mol  ::ok::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #337 Gepost op: 20-02-2007, 20:49:44 »
- De tempel-opdracht. Inge wandelt gewoon naar een hoop opgestapelde stenen en ligt eruit, want dat was duidelijk gesteld in de opdracht.
Overigens op aanraden van de controll groep.
The British are not impressed.

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #338 Gepost op: 20-02-2007, 21:09:48 »
Maar ze had wel 3 maanden daarvoor toevallig geoefend!?

ja ik ben het met je eens, maar Rormo opperde dit:
Dat zullen we niet zien. Waarom zou de mol oefenen met abseilen? Is geen enkele aanleiding toe. De mol is gewoon iemand waarvan ze weten dat die dat durft. Maar er is geen reden om te oefenen gezien het feit dat snelheid en manier van abseilen niets bepaald, als je maar beneden komt.

ik denk dus dat ze iemand kiezen ook al kan die niet abseilen, dan gaan ze daar wel mee oefenen...
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline kabouter

• Forumlid
« Reactie #339 Gepost op: 20-02-2007, 22:01:12 »
Inge vertelde toch zelf dat ze dit kort daarvoor had gedaan?