heb vanmorgen maar weer eens alle afleveringen terug gekeken, een soort van mol marathon.
Wat me opviel bij de vlot-opdracht dat INGE en PAUL (en ALEX) erg hun best doen om het vat met de vraagteken mee te nemen. Inge moet er erg mee sjouwen. Een mol zou het vraagteken (de geld verdubbelaar) toch wel uit dr handen laten glijden, of niet zo erg haar best doen om het mee te nemen...
Inge valt bij deze voor mij af.
Je vergeet hierbij 2 zaken:
1. Ik denk dat origineel het idee bestond dat het vraagteken geld uit de pot zou doen verdwijenen. Maar omdat er zo goed als geen geld in de pot zat heeft men "last minute" besloten het vraagteken als positief te beschouwen.
2. Als Inge dat vraagteken niet had meegenomen, dan had iemand anders dat wel gedaan.
De 4 meest doorslaggevendz acties voor Inge als Mol zijn wat mij betreft:
- Het abseilen. Iedereen wist dat Alex dit nooit zou doen. Toch denkt Inge dat Alex dit wel zal doen.
- De tempel-opdracht. Inge wandelt gewoon naar een hoop opgestapelde stenen en ligt eruit, want dat was duidelijk gesteld in de opdracht. Het is onmogelijk dat ze deze stenen niet had gezien, noch de opdracht begrepen. Aangekomen bij die stenen zegt ze trouwens onmiddellijk: "Ik ben uitgeschakeld" of iets gelijkaardigs.
- Ze vindt enorm veel geld op het eiland, terwijl haar partner, de altijd ijverige Eva, niets vindt. Dit geld komt dus niet in de pot.
- Bij de tent-slaap opdracht laat ze zomaar haar tent openstaan zodat Nadja erin kan wippen en er geen geld in de pot komt
En er is nog veel meer (bv. ijverig bij het bieden op de veiling), maar bovenstaande is zo overduidelijk.