Auteur Topic: Ik zoek.................  (gelezen 34784 keer)

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Ik zoek.................
« Reactie #120 Gepost op: 8-11-2007, 23:11:52 »
Flappen van Lange Frans, Baas B en Brutus gaat ook over geld

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 8-11-2007, 23:29:36 »
Eigentijds,meezingbaar,over geld, voor jongeren tussen 12 en 16....
Dit misschien?

Offline lord menno

• Forumlid
  • Oranje is de bomp
« Reactie #122 Gepost op: 8-11-2007, 23:34:04 »
Eigentijds,meezingbaar,over geld, voor jongeren tussen 12 en 16....
Dit misschien?

daar dacht ik ook net aan
Menno is gek

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 8-11-2007, 23:43:38 »
daar dacht ik ook net aan
ik dus ook,maar 't is moeilijk he! woohoo   ::tandpastasmiley::

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 8-11-2007, 23:47:27 »
ik heb nu net gepost,maar nu schiet er me iets te binnen,'k weet niet of het op you tube te vinden is? ik doe een poging

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 9-11-2007, 00:00:46 »
http://karaoke.goloom.com/components/com_karaoke/KarFiles/Nederland/Orkest%20Zonder%20Naam%20-%20Wie%20Zal%20Dat%20Betalen.kar

Dit was nu echt een wanhoopspoging,nu weet ik het niet meer hoor  ::ohno::
Mijn eerste gedacht AC/DC Moneytalks,als dit het al niet was,toen had ik reeds een vermoeden dat het moeilijk zou worden  ::jaja::

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #126 Gepost op: 9-11-2007, 08:48:55 »
Zo wat een inspiratie allemaal  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Zit nu op mijn werk, dus kan het even niet afluisteren, maar ik zal er morgen eens goed de tijd voor nemen om al jullie suggesties te kijken. Dank voor de inzet  ::bravo::
Keep calm and eat chocolates!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #127 Gepost op: 9-11-2007, 14:25:42 »
........nog een paar klasgenoten van mij, uit het Mavo-examenjaar 1974.

De bronnen die ik gebruikte: schoolbank.nl, belles.nl en wieowie.nl, die zijn nagenoeg uitgeput.

Ik heb intussen van een basisgroep van 77 leerlingen 65 leerlingen opgespoord. Plus nog een kleine 15 ''zittenblijvers'', cq gezakten, cq her-examenkandidaten.

Het archief van die school, mavo Kapel Lindanus in Roermond, is helaas in april 1979 in vlammen opgegaan. Misschien een leerling geweest die boos was om een onvoldoende.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan ondernemen?

Overigens heeft googlen geen nut in dit verband, want met wieowie.nl wordt zowel op telefoonnummervermelding als op schoolbank.nl gezocht.

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 9-11-2007, 15:06:26 »
........nog een paar klasgenoten van mij, uit het Mavo-examenjaar 1974.

De bronnen die ik gebruikte: schoolbank.nl, belles.nl en wieowie.nl, die zijn nagenoeg uitgeput.

Ik heb intussen van een basisgroep van 77 leerlingen 65 leerlingen opgespoord. Plus nog een kleine 15 ''zittenblijvers'', cq gezakten, cq her-examenkandidaten.

Het archief van die school, mavo Kapel Lindanus in Roermond, is helaas in april 1979 in vlammen opgegaan. Misschien een leerling geweest die boos was om een onvoldoende.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan ondernemen?

Overigens heeft googlen geen nut in dit verband, want met wieowie.nl wordt zowel op telefoonnummervermelding als op schoolbank.nl gezocht.

Misschien kun je via Hyves nog wat mensen opsporen...ik weet niet of je bekend bent met hyves, maar ik heb op die manier al een aantal mensen van vroeger teruggevonden.
Enkel de mensen die jij zoekt zijn toch nog ietsje ouder dan de mensen die ik zocht, maar wie weet zitten er hyvers tussen :D

Oh en by the way...de kro heeft een tv programma de Reünie...ze hebben ook een website waar je oproepjes op kunt plaatsen, misschien heb je daar nog iets aan? http://reunie.kro.nl/
« Laatst bewerkt op: 9-11-2007, 15:08:01 door Bakkertje »
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 9-11-2007, 19:52:18 »
Ik dacht idd ook aan hyves. Zo ben ik alweer een hoop oud klasgenoten tegengekomen. Maar goed, ik weet idd niet of die generatie hyves al ontdekt heeft  ::tandpastasmiley::

Maar goed als er eenmaal één iemand bijvoorbeeld hyves heeft, dan kun je misschien ook via via proberen. Meestal kent iedereen toch op zijn minst nog wel één oude klasgenoot en dan kun je het misschien zo verder uitbreiden...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #130 Gepost op: 9-11-2007, 19:58:28 »
Deze generatie heeft zeker hyves al ontdekt. Ik vind het een wonderlijk systeem, want ik zag ineens de afbeelding van een van mijn collega's in het blokje ''zijn dit je vrienden'' staan. Ik klikte erop, en het bleek inderdaad deze collega te zijn. Naast heel leuk, vind ik dat toch wel een beetje vreemd.

Overigens: via Goudmijn van de KRO ben ik afgelopen zondag te beluisteren geweest. Stefan Stasse probeerde me te laten struikelen over de titel van een plaat uit 1974, die ik zocht voor de reunie. Maar het is hem niet gelukt, hij slaagde er wel in me die naam een paar keer te laten zeggen, maar het kwam er steeds foutloos uit. Enne, helaas won ik het goudklompje niet........

Desondanks. Ik ga kijken op de site die Bakkertje noemt. ::ok:: ::ok::
« Laatst bewerkt op: 10-11-2007, 19:47:23 door Megan, Reden: link verwijderd »

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 10-11-2007, 16:29:03 »
Dat systeem zoekt via de gegevens die je zelf hebt ingevuld, dus school etc. en de vrienden en bekenden die jij al hebt bij hyves en wie zij in hun netwerk hebben staan. Tenminste dat denk ik. Ik heb op die manier al heel wat oud-klasgenoten teruggevonden. 

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #132 Gepost op: 11-11-2007, 01:29:47 »
Ik vind het inderdaad erg knap hoe dat werkt. Alleen die collega keek er ook een beetje van op, en dacht in eerste instantie dat ik het zelf was, die op haar naam had gegoogled, en zo bij haar hyves was uitgekomen. Dat vond ze eigenlijk helemaal niet leuk. Maar nadat ik de beheerders van hyves om uitleg had gevraagd hoe dit werkt, kon ik haar dat ook zeggen, en die uitleg accepteerde ze. Zij hebben haar dat intussen ook uitgelegd. Ik doe verder ook niets met dat hyves-contact.

Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het niet leuk vinden als ze spontaan door het systeem worden ''gekoppeld''. Laatst zaten er zelfs mensen bij waarvan ik niet wil dat ze via hyves contact met mij kunnen krijgen.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 11-11-2007, 09:12:35 »
ik zoek een onderwerp voor mijn beschouwing, en het moet iets met de invloed van de media te maken hebben, weet iemand wat?

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 11-11-2007, 11:39:09 »
ik zoek een onderwerp voor mijn beschouwing, en het moet iets met de invloed van de media te maken hebben, weet iemand wat?

Toch geen passende song over jongeren en geld enzo? Want dat is moeilijk hoor  :D :D

Offline Sprien

• Forumlid
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
« Reactie #135 Gepost op: 11-11-2007, 15:28:03 »

Hmm, misschien iets over die neersteek incidenten van de afgelopen tijd? Doordat het zo uitgebreid in de media behandeld wordt, "steken" jongeren elkaar aan? (ik zeg ook maar wat)
The sun came up and reality set in.

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 11-11-2007, 15:51:31 »
Misschien over in hoeverre jongeren beinvloed worden door de media? Bijvoorbeeld worden jongeren gewelddadiger door geweld in films? of krijgen jongeren een verkeerd beeld van seks door bepaalde videoclips? Zoiets?

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 11-11-2007, 16:31:41 »
Toch geen passende song over jongeren en geld enzo? Want dat is moeilijk hoor  :D :D
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Misschien kun je hier wat mee: http://www.nu.nl/news/1308901/50/Geenstijlers_laten_weblog_GroenLinks-politica_verwijderen.html (weblogs zijn ook media toch?)

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 13-11-2007, 16:49:17 »
Hmm, misschien iets over die neersteek incidenten van de afgelopen tijd? Doordat het zo uitgebreid in de media behandeld wordt, "steken" jongeren elkaar aan? (ik zeg ook maar wat)

die vind ik wle mooi eigenlijk :D. Als dat dan nog steeds een beetje speelt kan ik die wel doen :D

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 13-11-2007, 18:35:40 »
http://karaoke.goloom.com/components/com_karaoke/KarFiles/Nederland/Orkest%20Zonder%20Naam%20-%20Wie%20Zal%20Dat%20Betalen.kar

Dit was nu echt een wanhoopspoging,nu weet ik het niet meer hoor  ::ohno::
Mijn eerste gedacht AC/DC Moneytalks,als dit het al niet was,toen had ik reeds een vermoeden dat het moeilijk zou worden  ::jaja::
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Ik luister dit nu pas af, geweldig dit  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::