Auteur Topic: Ik zoek.................  (gelezen 34770 keer)

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ik zoek.................
« Reactie #180 Gepost op: 5-12-2007, 11:11:46 »
Ik zoek ........................... inspiratie voor mijn Sinterklaasgedichten!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #181 Gepost op: 5-12-2007, 12:08:39 »
is dat hetzelfde als de stentor?

Offline KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #182 Gepost op: 5-12-2007, 15:41:15 »
Nee, de Stentor is toch een regionale krant, alleen voor de Veluwe?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 5-12-2007, 15:41:58 »
Iemand die me kan helpen:
Ik moet voor gym een verslag schrijven over een sportwedstrijd waar ik heen ben geweest en hierin moet ik ook zetten:
Geef je beargumenteerde mening over de ethische en maatschappelijke aspecten van sport in het algemeen.

Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet.
kan iemand ff korte voorbeelden geven. Dan kan ik er zelf nog een verhaal omheen lullen :P. Weet namelijk ook neit zo goed het onderscheid tussen ethische en maatschappelijke.

Ik dacht eerst bij ethische kan ik wel zeggen dat ik het slecht vind dat sporters ervoor kiezen doping te gebruiken en dan zeggen dat het ongezond is enzo. En over dat de supporters die gaan vernielen ook debiel zijn.

en bij maatchappelijke dan, waarom mensen erdan voor kiezen om die dinngen te doen.

Maar volgens mij is dat niet goed. of wel?

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 5-12-2007, 15:59:47 »
Dat onderscheid is inderdaad wel lastig. Doping lijkt me goed bij 'ethische aspecten' en verder kun je ook denken aan 'fairplay'. Supportersgeweld is natuurlijk ook maatschappelijk, net als bijvoorbeeld actie bij sportwedstrijden tegen discriminatie, maar dat is ook weer een ethisch aspect.

Maar bij maatschappelijke aspecten van sport, kun je ook denken aan dat beweging gezond is, dat teamsport samenhorigheidsgevoel stimuleert en dat veel mensen zich betrokken voelen bij (top-)sport. Het volgen van bijv. een voetbalclub is daardoor ook een soort 'uitlaatklep' voor je emoties (wat Aristoteles 'katharsis' noemt, maar dat gaat een beetje te ver denk ik ;D).
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 5-12-2007, 16:03:13 »
Nee, de Stentor is toch een regionale krant, alleen voor de Veluwe?
Neevoor een groter deel van Gelderland en ook voor deel van Overijssel en Flevoland:

Citaat
Onze dagbladen verschijnen onder de paraplunaam de Stentor. Dit zijn  Apeldoornse Courant, Zwolse Courant, Deventer Dagblad, Veluws Dagblad, Sallands Dagblad, Zutphens Dagblad, Gelders Dagblad, Nieuw Kamper Dagblad en Dagblad Flevoland.

Maar de Gelderlander zit er dus niet bij, of Menno moet het Gelders Dagblad bedoelen  ???

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 5-12-2007, 16:42:45 »
Nee, de Gelderlander is echt een aparte krant.

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 5-12-2007, 18:48:46 »
en dit na een "makkelijke" song over jongeren en geld enzo.... :) :) Maar goed,ik probeer te helpen(ik heb dit hier al ergens geplaatst) maar iets origineel zou misschien zijn dat de moeders op schoot bij de Sint moeten ipv de kinderen?

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 5-12-2007, 18:53:27 »
Of dit misschien? Ook origineel  ::tandpastasmiley::

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 5-12-2007, 18:55:40 »
en dit na een "makkelijke" song over jongeren en geld enzo.... :) :) Maar goed,ik probeer te helpen(ik heb dit hier al ergens geplaatst) maar iets origineel zou misschien zijn dat de moeders op schoot bij de Sint moeten ipv de kinderen?
Dat arme kleine meisje  :(

Of dit misschien? Ook origineel  ::tandpastasmiley::
:-\\
« Laatst bewerkt op: 5-12-2007, 18:57:30 door Swifty »

Offline koekoe

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 5-12-2007, 19:03:07 »
Dat arme kleine meisje  :(
 :-\\
Ik wist dat het moeilijk zou worden  ::jaja:: :)

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 5-12-2007, 19:07:36 »
Ik wist dat het moeilijk zou worden  ::jaja:: :)
Het gaat al best wel goed: 4 down 2 to go.

Even ontspannen, straks weer verder   :)

Offline Loezel

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 5-12-2007, 19:40:21 »
Iemand die me kan helpen:
Ik moet voor gym een verslag schrijven over een sportwedstrijd waar ik heen ben geweest en hierin moet ik ook zetten:
Geef je beargumenteerde mening over de ethische en maatschappelijke aspecten van sport in het algemeen.

Ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet.
kan iemand ff korte voorbeelden geven. Dan kan ik er zelf nog een verhaal omheen lullen :P. Weet namelijk ook neit zo goed het onderscheid tussen ethische en maatschappelijke.

Ik dacht eerst bij ethische kan ik wel zeggen dat ik het slecht vind dat sporters ervoor kiezen doping te gebruiken en dan zeggen dat het ongezond is enzo. En over dat de supporters die gaan vernielen ook debiel zijn.

en bij maatchappelijke dan, waarom mensen erdan voor kiezen om die dinngen te doen.

Maar volgens mij is dat niet goed. of wel?

Ik ben nu een scriptie aan het schrijven over hoe sport ingezet kan worden als middel voor educatie en samenlevingsopbouw, dus ik vind dit ook wel interessant.

Bij ethisch denk ik misschien aan dat je een speler van de tegenpartij met respect behandelt, dat je niemand zomaar onderuit schopt en dat je na afloop (of je nou gewonnen of verloren hebt) iemand een hand geeft. Sportief spel dus.

Maatschappelijk: Veel sportclubs (met name voetbalclubs) vervullen tegenwoordig ook een maatschappelijke functie in de maatschappij. Zo geven ze voorlichting over gezondheid aan scholen enzo (daar gaat mijn scriptie ook over). Maar misschien bijvoorbeeld ook de eredivisie voor vrouwen die nu gestart is, omdat dat een poging is om de positie van mannen en vrouwen in de sport gelijk te trekken. (Zo heeft Roland Garros tegenwoordig ook een gelijk prijzen geld voor mannen en voor vrouwen, dat was ook nooi zo).

't Is best lastig idd, maar ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 5-12-2007, 20:06:08 »
ja zeker dank je wel :D