Auteur Topic: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?  (gelezen 405525 keer)

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1100 Gepost op: 8-08-2013, 23:39:17 »
een praatdrama over vreemdgaan met Keira Knightley en Sam Worthington.

Een film over wat er gebeurt als je vreemd gaat met die twee tegelijk?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline mcpdallas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1101 Gepost op: 8-08-2013, 23:57:20 »
Tijdens mijn korte vakantie in Nederland zag ik Red 2. Wel aardig maar niet zo verrassend als de eerste Red. Moest even wennen aan de Nederlandse ondertiteling. Sommige vertaling waren leuker dan de grap zelf.

Wat mij echt verbaasde was het verlaten van de zaal. We gingen naar beneden door gangen terug naar de ingang om te voorkomen dat we nog een film zouden zien zonder te betalen. Dat heb ik in de US nog niet mee gemaakt.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1102 Gepost op: 9-08-2013, 10:35:29 »
Een film over wat er gebeurt als je vreemd gaat met die twee tegelijk?

;D Was een komma daar op z'n plaats geweest?
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1103 Gepost op: 18-08-2013, 20:57:16 »
Whale Rider (2002)

Aardige film op een budget van 3 appels en een knoop.
Net als Pi, een film met een hoop water - hoewel ditmaal de naam Pai ipv Pi is ;)

En de setting bij de Maori is nogal anders.
En het verhaal. :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1104 Gepost op: 22-08-2013, 23:57:30 »
en net Departures (2008).

Mooie ingetogen Japanse film over cellist die gaat werken als kist-klaar maken van lichamen, voor de familie. Mooi cultureel inkijkje ook :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1105 Gepost op: 24-08-2013, 12:14:05 »
Now you see me

Vond het een verrassend leuke film, met leuke plottwist :D
You'll never walk alone

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1106 Gepost op: 27-08-2013, 20:38:57 »
Blue Jasmine

heerlijke Woody Allen  ::jaja::
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1107 Gepost op: 2-09-2013, 00:09:21 »
Net Easy A, ik vond hem leuk. Maar is dan ook mijn soort genre ;D. En laatste tijd kijk ik juist veel films die niet in dat genre vallen omdat ik samen met anderen kijk, dus erg fijn om weer even te kunnen lachen om een film ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1108 Gepost op: 2-09-2013, 03:06:20 »
Sonny boy
Mooie film over mensen om van te houden die het in het leven aardig voor de kiezen krijgen. Soms misschien wel wat cliché, maar zo mooi uitgevoerd dat dat absoluut niet stoorde.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1109 Gepost op: 3-09-2013, 22:15:16 »
Easy A is trouwens te combineren met Sonny Boy tot 'Boy A'.
Wat incidenteel een zeer goede film uit 2007 is.

Maar die heb ik al 5 jaar niet gezien - en kan ik dus nauwelijks als laatste film claimen. ;)

--

De laatste film die ik wel heb gezien is 'Hard Candy'.

Ellen Page die.. pure evil is - als wraakengel tegen een vermeend pedofiel.
En onwaarschijnlijk sterk acteert.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1110 Gepost op: 4-09-2013, 08:52:08 »
De laatste film die ik wel heb gezien is 'Hard Candy'.

Ellen Page die.. pure evil is - als wraakengel tegen een vermeend pedofiel.
En onwaarschijnlijk sterk acteert.
Ellen Page  ::love::

laatste film was Saving Pivate Ryan.

van de beelden lig ik dan toch wel een halve nacht wakker
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1111 Gepost op: 4-09-2013, 09:14:41 »
Ha - vertel mij wat :P

Maar hier is ze dus verbijsterend ondottig ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1112 Gepost op: 5-09-2013, 23:08:58 »
Nou, na deze is het weer even afgelopen hoor - anders blijf ik hier films neerplempen.



Maar 'Never Let Me Go' (2010)..
Zo'n mooie, gevoelige, subtiele en ín en ín trieste film. Sterk acteerwerk - en een geweldig script.

Script op basis van een gelijknamig boek uit 2005. Doorgaans is het boek beter.. Dus het mag totaal geen verrassing heten dat het boek voor Time de beste novel van het jaar was.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1113 Gepost op: 6-09-2013, 12:23:52 »
Oh ja, die heb ik een tijdje terug ook gezien. Goeie film inderdaad. Mooi gegeven. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1114 Gepost op: 8-09-2013, 23:11:04 »
Iceman... best een goede film, maar de 'goede' man wordt me net iets te veel verheerlijkt. In het echte leven was het een gruwelijk monster en aan dat gegeven wordt in de film een beetje afgedaan.

Desondanks een prima film an sich.
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1115 Gepost op: 2-10-2013, 20:00:16 »
Black Butterflies. Eerste half uurtje dan. Afknapper. Verhaal is nogal traag, oninteressant en Carice speelt een onsympathieke Ingrid Jonker (was ook geen gemakkelijk persoon, maar je wilt er wel een beetje begrip voor kunnen opbrengen).

Grootste teleurstelling was de taal. Engels voor het verhaal, prima. Maar ook voor haar gedichten werd Engels gebruikt. Doe die dan tenminste in het originele Zuid-Afrikaans en ondertiteld. Had van een Nederlandse productie toch verwacht dat ze op dat vlak respectvoller zouden zijn.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1116 Gepost op: 2-10-2013, 20:16:40 »
A Very Long Engagement [origineel: Un long dimanche de fiançailles] (2004)

Van de director van Amelie.
Heel overeenkomstige stijl.
Ennn.. ook met die engel van een Audrey Tautou, net als bij Amelie hier in de hoofdrol.

Verhaal speelt net na de Eerste Wereldoorlog; over de zoektocht van een jonge Francaise naar haar vermiste geliefde.
De loopgraven zelf komen eveneens nogal eens aan bod - dus er zijn wat zware overtonen.

Desalniettemin, ondanks de filmstijl en actrice  ::love::.. zijn er eigenlijk 2 grote aanmerkingen te plaatsen:
1. Een hele hoop karakters; maakt het moeilijk om bij te blijven houden wie nu wie was.
2. Het verhaal loopt wel heel erg.. toevallig. Precies op de goede momenten wordt er weer iets nieuws gevonden, toevallig zijn er net genoeg mensen nog wel in leven om de rode draad van aanwijzingen levend te houden. Het is bijna Dan Brown waardig ;)

Beide zijn natuurlijk puur script-technisch. Is op een boek gebasseerd - dus het kan best dat het in die vorm beter tot z'n recht komt.

Ondanks die punten nog wel een dikke voldoende hoor :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1117 Gepost op: 2-10-2013, 20:38:14 »
Batman (1989) met Michael Keaton als Batman en Jack Nicholson als The Joker.

De laatste tijd ben ik samen met een vriend begonnen aan een superheldenmarathon. Met films als Spidermanreeks, Marvelfilms, etc. En nu is dan eindelijk Batman aan de beurt.
Van deze film had ik vroeger wel eens wat flarden op tv gezien en het leek me niet zo boeiend. De film is vrij donker (het is altijd nacht in Gotham City) en erg obscuur. De vrolijkheid van de Spiderman en de Marvels miste ik enorm. Maar toch was het geen slechte film, en ik ben zeker benieuwd naar de vele vervolgen.
De film is duidelijk uit 1989. Dat merk je aan bijvoorbeeld de special effects (niet slecht voor die tijd, maar naar huidige maatstaven zijn we toch wel wat beters gewend).
Enfin, de volgende film die aan de beurt is, is Batman Returns (1992). Misschien vanavond al, anders zeker morgen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1118 Gepost op: 11-10-2013, 11:42:41 »
Leuk idee . inderdaad niet iets om alleen naar te gaan kijken.  oude 'superhelden  ;)
 vroeger vrijwel  altijd  eerst stripfiguren  ::jaja:: ::rofl:: ja vind ik leuk als  oud stripverkoper.  ::regenboog::
« Laatst bewerkt op: 11-10-2013, 11:44:13 door trialk »
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1119 Gepost op: 11-10-2013, 22:02:32 »
Gravity. 3D, groot scherm, de moeite waard! Zakt tegen het eind een klein beetje in, maar het eerste uur is spectaculair. De volledige cast bestaat uit twee acteurs (Bullock en Clooney) en vijf stemmen, ook wel grappig.

Geen ideale film als je neigt naar hoogtevrees en vliegangst, maar daardoor misschien juist nog wel intenser. :P
If I was a haircut would you wear a hat?