Auteur Topic: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?  (gelezen 405017 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1780 Gepost op: 22-01-2020, 15:04:43 »
Ik was maandag naar April, May en June. Had niet verwacht dat een film met Linda de Mol en Tjitske Reidinga zo serieus mooi kon zijn! ::ok:: Met veel humor ook wel natuurlijk, maar ik vond het zeker tof :)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1781 Gepost op: 22-01-2020, 23:01:33 »
Free Solo (2018) op Disney+, een paar dagen geleden. Een van de meeste verbijsterende en sterke docu's die ik ooit heb gezien.

Gaat over de poging van Alex Honnold om zonder veiligheidstouwen (oftewel: free solo) El Capitan te beklimmen.
Alex Honnold is waarschijnlijk de beste big wall klimmer ter wereld, en absoluut zeker de beste free solo'er.
El Capitan is de heilige graal onder de big walls. Een kilometer verticaal, van puur graniet.

Ik heb zeker wel 30x een stukje teruggespoeld om iets terug te zien.
Het zweet staat letterlijk in je handen, tis bizar.
Extreem spannend of.. feitelijk of hij het overleeft. Het is op te zoeken, weet niet of dat aan te raden is of niet.


En tegelijkertijd een mooi menselijk portret. Een jonge awkward dude, die heel methodisch z'n grenzen probeert te verleggen. Niet alleen qua klimmen, maar ook zichzelf leert groente te eten, of als twintiger beslist om te beginnen met mensen een knuffel geven - wat dat had hij niet uit z'n opvoeding meegekregen, maar anderen leken het fijn te vinden, dus misschien was het wel wat.

Met als contrast, een super normale vriendin. Die samen oud & gelukkig wil worden, terwijl hij streeft naar grootsheid. Want waarom leef je anders.



Jaren geleden was er een andere bizar imposante video met hem terwijl hij Half-dome free solo'd, en daarover wordt geïnterviewd. Free Solo is op vlak beter: langer, uitgebreider, menselijker, imposanter. Maar dit geeft een aardige indruk.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1782 Gepost op: 23-01-2020, 15:24:25 »
Ja ik kan daar dus echt niet naar kijken he
Ik ben dan alleen maar bang dat papa of broertje of zusje naar beneden dondert als ze zoiets doen 🙈
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1783 Gepost op: 23-01-2020, 16:05:15 »
Die is tof! ::bravo::

Heel boeiend én angstaanjagend inderdaad. De Boulder Problem zonder touw is ook gewoon echt doodeng. ;D


Recentelijk Manchester by the Sea (drama) en Frankenweenie (Tim Burton, horroranimatie) gezien. Beide ::ok::. Verder nog erg benieuwd naar Marriage Story van Noah Baumbach. Iemand die die al bekeken heeft?
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1784 Gepost op: 28-01-2020, 10:44:42 »
Die is tof! ::bravo::

Heel boeiend én angstaanjagend inderdaad. De Boulder Problem zonder touw is ook gewoon echt doodeng. ;D


Recentelijk Manchester by the Sea (drama) en Frankenweenie (Tim Burton, horroranimatie) gezien. Beide ::ok::. Verder nog erg benieuwd naar Marriage Story van Noah Baumbach. Iemand die die al bekeken heeft?

Frankenweenie ook gezien op tv.  ::bravo::  Enger hoeft voor mij niet  ;D
...maar soms even niet :)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1785 Gepost op: 4-02-2020, 20:34:03 »
oke ik ben sinds begin 2019 hellemaal film gek geworden, sinds 2014/2015 heb ik samen met mijn ouders een abbonement op de bioscoop. we gingen toen altijd met zn drietjes elke woensdag als ik vroeg uit was en mn vader vrij naar de bioscoop intussen heb ik hem nog steeds en ga ik af en toe naar de film als ik tijd/zin heb.

en de films die ik kijk hou ik allemaal bij op een website genaamd letterboxd. waar je je film kan raten en revieuws kan geven. en kan bij houden wanneer je een film heb gezien wat je ervan vond en hoeveel sterren je hem zou geven. ik heet mrchipie daarop. is erg leuk om bij te houden en gebruik het sinds begin 2019 en heb in 2019 incl black mirror episodes en short films 314 films gezien :P

dus om back to topic te gaan: heb vandaag 2 films gekeken.

eerst back to the future part 2: ik heb deze film 1 keer eerder gezien aangezien ze naar 2015 gingen vond ik het toen erg grappig want 2015 is natuurlijk al geweest. had dol graag vliegende autos enzo gehad  :P maar ook voor de 2e keer een van de beste films ever!

volgende film van vandaag was ice age 4:
ja er bestaat een ice age 4 ::rofl:: zelfs een 5.
Ik vond deze film als kind ookal minder en nu ook na deel 3 vond ik het opzich wel klaar. maar wel een steady leuke kinderfilm.
chipsverslaafde <3

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1786 Gepost op: 4-02-2020, 21:11:28 »
Gisteren naar The Gentlemen geweest. Echt een topfilm. Veel actie en ook veel humor. Echt wel een aanrader.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1787 Gepost op: 4-02-2020, 23:35:18 »
Ik ben eindelijk eens aan Star Wars begonnen, heb vandaag de eerste afgerond (episode IV dus).

Vond het eigenlijk een beetje een simpele verhaallijn met iets te veel onwaarschijnlijke situaties, maargoed, dat zijn veel films. Snap verder wel dat dit zo populair is. Beetje schieten met lasers in de ruimte is blijkbaar prima hersenloos vermaak ::ok::

En het is altijd een plus als het enige vrouwelijke personage iig zichzelf kan redden en niet compleet useless is ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1788 Gepost op: 22-02-2020, 08:17:29 »
De beentjes van St Hildegard


Ik vond het een heerlijke film. Een lach en een traan. Mooi in het Twents (met ondertiteling gelukkig), mooie beelden van de omgeving daar, net traag genoeg om niet te vervelen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1789 Gepost op: 22-02-2020, 13:22:37 »
O, die wil ik gaan winnen  ::hyper::
...maar soms even niet :)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1790 Gepost op: 22-02-2020, 23:37:19 »
The Gentlemen

O echt een héérlijke film voor iemand zoals ik, die van 'twits en turns' houdt, tot het einde aan toe, en zelfs als je dan denkt, het is klaar... Echt top. Goed acteerwerk ook. Helemaal happy na afloop. ::ok::

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1791 Gepost op: 22-02-2020, 23:39:03 »
Yep. Ik had er al eerder wat over gezegd in dit topic. Heb m nu nog een keer gezien en me alsnog geen moment verveeld, omdat er zoveel gebeurt dat ik de helft alweer vergeten was.  :D

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1792 Gepost op: 18-03-2020, 21:36:49 »
Vandaag Frozen II voor het eerst gekeken, en ik heb me prima vermaakt. ::jaja:: Beter dan ik had verwacht.
...if one only remembers to turn on the light.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1793 Gepost op: 18-03-2020, 23:04:14 »
Vandaag Frozen II voor het eerst gekeken, en ik heb me prima vermaakt. ::jaja:: Beter dan ik had verwacht.
Ik vond hem ook oké. De eerste vond ik beter. Het leek of ze sommige dingen wat uitmelkten ('ze vonden vorig ekeer liedjes leuk, laten we er nu vijfduizend insteken!' En weer een wezentje en diertje erbij waar ze dan weer speelgoed en pluche versies van kunnen verkopen als merchandising). Maar wel vermakelijk!
Into the unknooooOOOOOOOOOooooooooown!

Mijn laatste is denk ik Call me by your name, op Netflix. Heel mooi en tranen met tuiten gejankt bij de allerlaatste scène.  :\'(

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1794 Gepost op: 18-03-2020, 23:21:56 »
ik vindt frozen 2 buiten dat merch ding veel sterker en duisterder dan deel 1.
waar deel 1 duidelijk musical is, is dit deel duister.
voor de rest dat olaf is stuk, echt ik ging stuk in de bioscoop ::rofl::

toppertje hoor en de liedjes ::love::

INTOOO THE UNKNOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWN
chipsverslaafde <3

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1795 Gepost op: 19-03-2020, 00:50:47 »
Mijn laatste is denk ik Call me by your name, op Netflix. Heel mooi en tranen met tuiten gejankt bij de allerlaatste scène.  :\'(
Jaaaa die is mooi!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1796 Gepost op: 19-03-2020, 01:03:37 »
Ik heb me 2 weken geleden nog helemaal belachelijk gemaakt door dat liedje  ::rofl:: ::rofl::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1797 Gepost op: 19-03-2020, 11:32:29 »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1798 Gepost op: 19-03-2020, 12:59:41 »
en de films die ik kijk hou ik allemaal bij op een website genaamd letterboxd. waar je je film kan raten en revieuws kan geven. en kan bij houden wanneer je een film heb gezien wat je ervan vond en hoeveel sterren je hem zou geven. ik heet mrchipie daarop. is erg leuk om bij te houden en gebruik het sinds begin 2019 en heb in 2019 incl black mirror episodes en short films 314 films gezien :P

Voor een vergelijkbaar doel gebruik ik iCheckMovies :)

Fijne website. Bevat ook allemaal toplists (bv de empire 500; of de beste 50 fantasy films volgens imdb).
En je kunt zelf een watchlist bijhouden voor dingen die je nog wil kijken. Waar ik al lang niets meer van heb geschrapt, maar wel soms iets bijzet.. denk dat er nu iets van 120 opstaan ofzo?.. ::)


..even daar kijken wat ik als laatste heb gezien.
OHJA! Jumanji: Welcome to the jungle. Ik had echt superlage verwachtingen, maar holy shit, ik heb me echt zwaar vermaakt ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Daarvoor wat van de nieuwe star warsen. Zijn wel vermakelijk, maar je mist er ook niet zoveel aan. Net als de nieuwe Lion King eigenlijk.

Toy Story 4 was wel echt heel sterk ::bravo::

Komende tijd ga ik waarschijnlijk wat bij netflix inhalen, aangezien ik daar maanden nauwelijks iets heb gezien ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1799 Gepost op: 19-03-2020, 21:30:46 »
hier ook en kan je ook zelf lijstjes maken is ook wel leuk!

dit jaar staat de teller inmiddels op 66 films.

ik kijk met een vriend van mij de disney classics vanaf het begin en wij zijn nu bij lady and the tramp,

erg leuke film! Natuurlijk de welbekende spaghetti scene. maar leuke vermakelijke disney film
chipsverslaafde <3