Auteur Topic: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?  (gelezen 405497 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1800 Gepost op: 20-03-2020, 10:53:40 »


9 lives op Netflix. (Nederlands: meneer pluizenbol) Iemand die deze ooit gezien heeft?

Humoristische film uit 2016 over een typische Amerikaanse zakenman die de grootste wolkenkrabber van de stad wil laten bouwen. Groot geworden als zakenman, maar weinig familyman. Vanaf het moment dat hij een kat koopt voor de dochter van zijn vriendin (die hem ziet als vader) slaat het noodlot toe... en gaat hij door het leven als die kat die hij gekocht heeft. Dat levert hilarische situaties op.

Recensie
Allereerst: die kat  ::love:: Het plot van de film is relatief simpel. Kijkt makkelijk weg. Ergens ook nog wel een beetje reflectief, dat je goed voor je naasten moet zorgen. De situaties die de zakenman als kat beleeft tussen zijn eigen familie en in zijn werkomgeving zijn erg grappig (vooral als zijn ex-vrouw ontmoet). Bovendien erg bijzonder hoe positief het dochtertje blijft terwijl haar vader in coma ligt. De stunts en special effects zijn wel relatief simpel en niet heel geloofwaardig, maar de grappen maken veel goed. Bovendien heeft de film een redelijk voorspelbaar einde.

Al met al een leuke film die voor een keer lekker wegkijkt, met leuke humoristische situaties, maar niet een film die je keer op keer blijft kijken.

Eindoordeel: 3 v/d 5 sterren

 ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 20-03-2020, 11:05:23 door MollenvangR-Art »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1801 Gepost op: 31-03-2020, 21:22:53 »
El Hoyo (2019), momenteel te zien op Netflix ::bravo:: ::bravo::

Dystopische Spaanse film, een en al stijl, kwaliteit, minimalisme, en andere redenen waarom dit nooit in Hollywoord had kunnen worden gemaakt.
Doet onwijs denken aan The Cube, zowel in materiaal, visie, als uitvoering.

Het gaat in feite over een verticale gevangenis van vele verdiepingen, waarbij het eten van boven naar beneden gaat. Eerst krijgt de bovenste verdieping, wat overblijft de verdieping eronder, et cetera. De onderste verdiepingen krijgen niets.

Pessimistisch, zwart, enkele keren bloederig, en een sterke aanrader ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1802 Gepost op: 1-04-2020, 20:52:25 »
El Hoyo (2019), momenteel te zien op Netflix ::bravo:: ::bravo::
heb ik over gehoord! dit soort films vind ik het leukst gewoon gekke plots.

ikzelf heb gisteren best wat films gezien.

eerst to all the boys i loved before, erg leuke tiener film ookal vond ik het einde een beetje saai.

daarna, HAIRSPRAY AAAAAAH!!!!! Echt ik hou van de film en musical.
top liedjes, top cast en lekker swingend!!

tot slot de film heathers, ja van die ene musical en van riverdale ::rofl::
ik weet niet waar ik naar gekeken heb maar ik vond het leuk,
chipsverslaafde <3

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1803 Gepost op: 1-04-2020, 21:27:46 »
Ik heb deze week weer eens een horror uit de kast getrokken. Ik heb You're Next gekeken.

Verhaallijn wellicht een beetje cliché. Het is een film met een ondertoon van zwarte humor. Meestal maakt dit een horrorfilm een slap aftreksel van horror, maar dit werd er redelijk subtiel in verwerkt. Het voegde juist iets toe. Leuke film ::ok::

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1804 Gepost op: 6-04-2020, 15:42:54 »
Gisteren Upside Down gezien op tv, maar die beelden zijn zo mooi, die zou je eigenlijk op een groot bioscoopscherm moeten zien en in 3D.  ::bravo::  Mooie muziek, bijzonder verhaal.
...maar soms even niet :)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1805 Gepost op: 6-04-2020, 20:11:40 »
Gisteren Upside Down gezien op tv, maar die beelden zijn zo mooi, die zou je eigenlijk op een groot bioscoopscherm moeten zien en in 3D.  ::bravo::  Mooie muziek, bijzonder verhaal.

Klinkt goed, interessant en origineel. Wel wat zorgwekkend dat er bij rotten tomatoes maar 1,5 ster is... Misschien een niche film? Dank voor de tip!

Ik heb dit weekend Penoza the final chapter gekeken. Vond Penoza de serie echt te gek, maar de film vond ik toch wel wat matig. Het begon wel goed, maar werd op een gegeven moment wel erg suf. Jammer.
Hoorde overigens dat Luther uit de serie nu een eigen serie krijgt als spinoff. Daar kijk ik dan wel naar uit, die rol is echt tof!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1806 Gepost op: 23-04-2020, 20:54:08 »
Ocean's 8 - oftewel het all-female vervolg op Ocean's 11/12/13.
Enigszins onverwacht genoeg niet zuigend ::ok::
Ook niet supergoed, minder dan de voorgangers, maar een betrekkelijk vermakelijke film.



Okeeee, en dan ga ik hier iets plaatsen wat feitelijk en formeel geen film is.
The Beginner's Guide.
Theoretisch een game, maar dan alleen inzoverre dat het iets is waar je enigszins kunt rondlopen en rondkijken en je in je eigen tempo doorheen gaat.
Verder? Linaire visuele storytelling. Dus in praktijk eigenlijk een film. Ohja, en de game duurt dus ook effectief 1,5 uur, dus de lengte van een film.

En waarom ik het hier plaats: De storytelling (van de game dus) is onwijs sterk. Heb bij films in ieder geval in jaren niet zo'n goede storytelling gezien. Het is oprecht, kwetsbaar, zet aan tot denken, intelligent..
Als het een film was, dan ging het zonder enige twijfel bij m'n favorieten.

Ohja, tweede hobbel: kan natuurlijk niet een game zelf plaatsen. Heb zelf ook een playthrough gezien op youtube. En dat is wel even een dingetje, deze youtuber is volgens mij relatief bekend - maar dan ook voor z'n enigszins hyperactieve personage. Daar moet je even een minuutje doorheen. Daarna wordt hij steeds rustiger en serieuzer, en voegt hij zoveel toe.

Trust me: het verhaal is de moeite, en ja, deze commentator absoluut ook.
Tis niet wat ik normaal zou kiezen als stijl van een youtuber om te kijken, maar ik zou zelf geen andere versie kijken.

Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1807 Gepost op: 23-04-2020, 21:14:27 »
Ik kijk nu F*ck de liefde, omdat die toevallig gratis was laatst bij Pathe thuis. Maar zoals verwacht is het een verschrikkelijk slechte film. Ik weet nu ook weer waarom ik er ondanks mijn abonnement niet heen ben geweest in de bios. Voorlopige conclusie: acteren is een vak en dat moet je dus niet overlaten aan vloggers en tv presentatrices. Wat is dit een partij slecht geacteerd zeg. Geen idee eigenlijk waarom ik m niet af zet.  ::rofl::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1808 Gepost op: 24-04-2020, 10:18:09 »
Ik kijk nu F*ck de liefde, omdat die toevallig gratis was laatst bij Pathe thuis. Maar zoals verwacht is het een verschrikkelijk slechte film.

Vandaag gratis: de Belgische actiefilm 'Patser'.
Die klinkt natuurlijk ook wel fantastisch.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1809 Gepost op: 24-04-2020, 10:25:49 »
Afgelopen weken de drie Pitch Perfect films gezien. Film 1 was leuk, film 2 was nog aardig vermakelijk maar duidelijk alleen gemaakt vanwege het succes van de eerste film en niet omdat er nog een verhaal te vertellen was. Film 3 was.. Tja.. niet goed.
All in all vermakelijk wel om te kijken, maar verder natuurlijk geen diepgaande films, hoeft ook niet van mij. Alleen de derde had ik beter kunnen overslaan.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1810 Gepost op: 25-04-2020, 11:41:28 »
Gisteravond was The red turtle op tv. Prachtige animatiefilm van Michael Dudok de Wit. Traag en voor sommigen misschien slaapverwekkend, maar ik vond hem erg mooi.
...maar soms even niet :)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1811 Gepost op: 25-04-2020, 11:43:25 »
Vandaag gratis: de Belgische actiefilm 'Patser'.
Die klinkt natuurlijk ook wel fantastisch.

Die heeft wel betere reviews dan F*ck de liefde. En er zitten zelfs echte acteurs in. Dus die staat idd wel op mijn kijklijst.  ::rofl::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1812 Gepost op: 25-04-2020, 14:18:44 »
Die heeft wel betere reviews dan F*ck de liefde. En er zitten zelfs echte acteurs in. Dus die staat idd wel op mijn kijklijst.  ::rofl::

Wij keken F*ck de liefde toevallig ook ja. Wat was dat tenenkrommend slecht  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1813 Gepost op: 25-04-2020, 15:18:14 »
Ik bedenk me eigenlijk nu pas dat ik heel lang geen films meer heb gekeken. Bijzonder gezien deze tijd.

Laatste die ik gezien heb is denk ik... ehh...
'Traumschiff Surprise'

Ja.. wat zullen we daar van zeggen? Bijzonder.. en ondanks dat Duitsers geen humor hebben, was hij toch nog best grappig. Maar vooral ook heel apart.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1814 Gepost op: 26-04-2020, 03:00:08 »
F*ck de liefde is tja gewoon een vermaak film waar je niet zoveel over na hoeft te denken. de slechte youtube acteurs vallen opzich nog wel mee. voor de rest best wel slecht indd maar heb wel gelachen om die gast in de film.
chipsverslaafde <3

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1815 Gepost op: 9-05-2020, 14:22:29 »
Mary Poppins returns. Toch leuk! ::bravo::  Ik dacht dat dat niet zou kunnen na de eerste....
...maar soms even niet :)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1816 Gepost op: 9-05-2020, 14:49:45 »
Ja, die is leuk.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1817 Gepost op: 16-05-2020, 11:50:19 »
Er ist wieder da.

Ik had deze komedie uit 2014 nog nooit gezien, maar hij stond bij aanbevelingen op Netflix, dus ja dacht waarom niet. Gaat over Adolf Hitler die ineens belandt in de wereld van 70 jaar na de oorlog. Levert grappige en komische reacties op, maar tegelijkertijd ook heel raar om te zien of zo. Helemaal omdat dit een film is waarin werkelijkheid (Hitler die rondgereden wordt in een auto door Berlijn en de reactie van mensen daarop) gecombineerd met fictie.

Ik weet niet zo goed wat ik nu precies van deze film moest vinden. Heb ook wel een aantal keer gelachen om bepaalde situaties, maar tegelijkertijd blijf ik een beetje in verwarring achter of zo :P 

Iemand die deze film ook gezien heeft en hetzelfde had?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1818 Gepost op: 16-05-2020, 12:02:07 »
Ik heb het een tijdje terug gezien tijdens Duits op school. Ik vond het best een prima film.
Ik kan me niet alles meer herinneren, maar volgens mij was het juist best een kritische film. We zeggen altijd wel 'dit gebeurt ons nooit meer', maar in de film wordt er laten zien wat er zou gebeuren als Hitler in deze tijd leeft. Hij zou zo maar weer heel populair kunnen worden.

Werd er ook niet een vergelijking gemaakt met Pegida of de AFD? Populistische 'partijen' waar Hitler zich wel in zou kunnen vinden?

Ik herinner het me in ieder geval als een humoristische film met een serieuze ondertoon.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1819 Gepost op: 16-05-2020, 12:06:30 »
Ja die kritische noot zit hem ook in het moment dat de filmmaker realiseert dat de geschiedenis zich lijkt te herhalen. De reacties van de mensen (in het non-fictie) gedeelte, waarin hij toch als een soort popster wordt ontvangen (al zitten er ook anti reacties in). Ik denk ook dat daar mijn verwarring vandaan komt.