Auteur Topic: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?  (gelezen 405472 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1820 Gepost op: 16-05-2020, 12:54:15 »
Afgelopen maand een serie films gezien die allemaal.. best okay, maar toch ook weer niet echt fantastisch waren.
Probeer m'n netflixwatchlijst weer wat in te krimpen ;D



- The Natural, 1984, duidelijk gedateerd, traag, voorspelbaar en periodiek onbevredigend. Relatief bekende sportfilm, maar is het eigenlijk niet waard.

- Men in Black: International, 2019. Reboot van de franchise met nieuwe acteurs. Niet zo goed als de voorgaande delen, maar best okay vermaak - ook zeker niet zo slecht als sommige reviews.

- AlphaGo, 2017. Docu op Youtube over de ontwikkeling van AlphaGo (een bizar sterke Go-spelende AI), en de match met levende legende Lee Sedol. Ik weet niets van Go, maar dat was geen groot probleem ::ok::

- The Great Gatsby, 2013, ik had er meer van verwacht :-\\ Stijlvolle, kleurrijke, chaotische film, maar zwakke hoofdrol door Tobey Maguire.

- Tag, 2018, stukken beter dan verwacht. Over een groep vrienden die al decennia 1 maand per jaar competitief tikkertje spelen. Nog steeds dom vermaak, maar dan wel een van de betere in het genre ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1821 Gepost op: 16-05-2020, 13:01:46 »
Van al die films alleen Men in Black gekeken. Ik vond m erg vermakelijk. Veel van de negatieve reviews waren ook van mensen die het stom vinden dat er nu Women in Black waren en dat het toch veel te ver ging met dat iedereen maar gerepresenteerd moest worden op het witte doek.  :-X ::rofl::

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1822 Gepost op: 19-05-2020, 13:06:26 »
Lekker oude musicals aan het kijken met trialk, Carousel net  ::bravo::
...maar soms even niet :)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1823 Gepost op: 24-05-2020, 10:54:11 »
Out. Goed dat er aandacht wordt besteed aan dit onderwerp (niet uit de kast durven komen), maar
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1824 Gepost op: 24-05-2020, 22:01:09 »
Twee relatief serieuze films, met beide uitmuntende acteerprestaties (Mel Gibson & Sean Penn in de een; Matthew McConaughey in de ander).
Matthew McC is een briljant acteur, maar ik heb permanent geen idee hoe je z'n achternaam spelt.

- The Professor & The Madman, 2019; over de vroege samenstellers vh Oxford Dictionary rond 1860, gebaseerd op ware gebeurtenissen. Opvallend sterk geacteerd (bijna overacting, maar past en hoort denk ik in de rol), en ogenschijnlijk relatief geschiedenisgetrouw. Alleen het romantische subplot.. hoorde in een andere film. Maargoed, zelfs dat heeft enige (maar beperkte) basis.

- White Boy Rick, 2018; over de jongste informant voor de fbi ooit (14 jaar), wederom op de realiteit gebaseerd. Verder enigszins grimmige en grauwe film over het semi-criminele bestaan in een aftandse buitenwijk van Detroit.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1825 Gepost op: 6-06-2020, 17:38:21 »
Bad Boys for Life. Ik wilde die al zien voor de Coronacrisis, maar ja toen was ineens de bioscoop dicht. Maar supertoffe film. Lekker veel actie, hou ik wel van. Hiervoor alleen deel 1 gezien (deel 2 stond niet op Netflix), maar je zag wel dat er in 25 jaar enige vrouwenemancipatie heeft plaatsgevonden. Want er zaten nu ook super stoere vrouwen bij de politie.  ::jaja:: Wel leuk ook dat het echt 25 jaar later speelt en de hoofdrolspelers dus toch een beetje oude mannetjes zijn geworden  ::rofl:: Nou zie je daar bij Will Smith niet zoveel van, maar Martin Lawrence, die eh... is wel een beetje ouder geworden.  ;D Ik heb me in elk geval prima vermaakt.  :D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1826 Gepost op: 6-06-2020, 19:58:43 »
Even er vanuit gaande dat je naar de bioscoop bij mij in de buurt geweest bent, kan je wel eten en drinken krijgen in de bioscoop of is de catering gesloten?

Misschien volgende week proberen een filmpje te pakken, was de afgelopen dagen druk en voor vandaag en morgen zijn de interessante films al uitverkocht (logisch gezien het weer en de momenteel beperkte toegestane bezetting in de zaal)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1827 Gepost op: 6-06-2020, 20:09:30 »
Ja hoor, eten en drinken zijn gewoon verkrijgbaar. Het assortiment is een beetje aangepast (geen los schepsnoep), maar er is gewoon popcorn te krijgen. En alles is prima geregeld vind ik.  ::ok::

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1828 Gepost op: 6-06-2020, 22:12:00 »
Afgelopen woensdag de "verfilming" gezien van De Stilte van de Witte Stad.

Het boek en de film hebben echter qua verloop niets met elkaar te maken. Sterker nog, de schrijfster van het boek weet de ware identiteit van het brein achter de moorden geheim te houden tot alle verhaallijnen bij elkaar komen. In de film is die al ongeveer vanaf het begin duidelijk.

Een afknapper, dus. Desondanks: gefilmd in een mooi decor. De stad Victoria-Gasteiz is de moeite van een bezoek zeker waard.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1829 Gepost op: 7-06-2020, 21:02:43 »
De documentaire 13th, op Netflix. Heb hem de afgelopen dagen meerdere keren aangeraden gezien, dus ben hem eens gaan kijken. De film geeft een indringend beeld van institutioneel racisme in het Amerikaanse rechtssysteem. Zeker een aanrader ::jaja::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1830 Gepost op: 17-06-2020, 22:03:38 »
De parent trap is geweldige klassieker en Blijft leuk om te zien. Het is een Romcom en daar hou ik van :)
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1831 Gepost op: 18-06-2020, 14:32:05 »
Ik heb de afgelopen maand weer wat films gezien :) Allen op Netflix, want daar is m'n watchlist nog steeds goed lang ;D

- Mission Impossible Rogue Nation (2015) & Fallout (2018)(alleen de tweede op Netflix): Tom Cruise is immer indrukwekkend met z'n stunts ::bravo::
De films beklijven me echter niet echt - was alweer half vergeten dat ik ze had gezien.

- Colossal (2016) - heel ongewone film met Anna Hathaway. Ze is onstabiel, een dronkaard, heeft haar leven niet op de rit... en heeft tevens ogenschijnlijk een connectie met een stedenverwoestend monster.
Heel creatief, ongewoon verhaal, prima acteerwerk. ::ok::

- The Lost City of Z (2016) - over meerdere ontdekkingstochten door de ontoegankelijke Amazone van rond 1910, toen dat gebied nog niet in kaart was gebracht. Eveneens heel solide geacteerd, mooie lokale beelden, maar wel lang & vrij traag. Gebaseerd op de echte Percy Fawcett.

- The Castle of Cagliostro (1979) - de eerste film onder directie van Hayao Miyazaki. ::love:: Animatie, actie, humor, geen moment verveeld. Iets met een meesterinbreker in een mythisch Europees landje. Duidelijk anders dan z'n latere werk, maar eh, prima hoor ;D

- Leave no Trace (2018) - mooie, trieste, liefdevolle, rustige film over een man & z'n dochter die in de Amerikaanse wildernis proberen te overleven, en soms in aanraking met de maatschappij komen. Sterke aanrader, zeer goed ontwikkelde personages, onwijs sterk geacteerd ::bravo::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1832 Gepost op: 18-06-2020, 15:37:30 »

- Mission Impossible Rogue Nation (2015) & Fallout (2018)(alleen de tweede op Netflix): Tom Cruise is immer indrukwekkend met z'n stunts ::bravo::
De films beklijven me echter niet echt - was alweer half vergeten dat ik ze had gezien.



Rogue Nation heeft misschien wel mijn favoriete komische actie scene uit een film ooit, dat Ethan en Benji door de straten van Marokko scheuren met hun auto, waaronder stuk achteruit, en Benji doodsbang, ik geniet elke keer als ik die scene zie (vooral dat stuk dat ze van die trap af rijden).

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1833 Gepost op: 18-06-2020, 17:30:32 »
Rogue Nation heeft misschien wel mijn favoriete komische actie scene uit een film ooit, dat Ethan en Benji door de straten van Marokko scheuren met hun auto, waaronder stuk achteruit, en Benji doodsbang, ik geniet elke keer als ik die scene zie (vooral dat stuk dat ze van die trap af rijden).

Ik snap ook niet waarom ik ze nooit zo kan herinneren! :P

Vermaak me altijd prima als ik Mission Impossible's kijken; de stunts zijn uitstekend, zit komedie in, twists.. maar toch ???
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1834 Gepost op: 18-06-2020, 19:26:22 »
Komt bij mij ook niet zoveel voor hoor, maar deze scene is me gewoon bijgebleven omdat ik 'm zo gaaf vind. ::rofl::

Ehm om maar even on topic te blijven, vorige week naar My Spy geweest in de bios, ik verwachte een actie komedie, maar het werd een slechte komedie met een klein beetje actie (aan het begin en eind), vol slechte clichés en een plot wat je al vanaf minuut 2 in de film ziet aankomen. Ach het was leuk om er even uit te zijn, maar ik zou niet iemand direct aanraden om deze film te gaan zien.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1835 Gepost op: 18-06-2020, 23:56:22 »
Brahms: The Boy II

Waar deel 1 redelijk saai was, maar wel afsloot met een geweldige plottwits, wordt deze twist weer ongedaan gemaakt in deel 2. Deel 2 verdeelt de spanning weer wat meer en creeërt een schil om deel 1, maar het einde is net wat zwak en voorspelbaar.

Nu heb ik dus behoefte aan een 3e deel. Maar beter hadden ze deze versie niet gemaakt, doet een beetje onrecht aan de geniaalheid van deel 1. Al met al een beetje een cliché poppen-horrorfilm.



Oh en altijd leuk om tijdens horrorfilms mijn hartslag te meten. Maximaal 75... Ik wacht nog steeds op een film waar ik echt nerveus van wordt.
« Laatst bewerkt op: 19-06-2020, 00:08:48 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1836 Gepost op: 19-06-2020, 00:28:42 »
Hotel Mumbai

Ontzettend goed. En ook mooi gemaakt.
Frankje Lapi

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1837 Gepost op: 19-06-2020, 22:26:06 »
En net The Invisable Man gezien.
Ik was met name benieuwd naar het einde van het verhaal, vaak zie je in dit genre dat het toch wat teleurstellend en open blijft, maar ze hebben het heel mooi opgelost. Verhaal is goed afgesloten, maar er blijven toch een paar vragen over.

Hele goede film. Goed verhaal en ook prachtige filmtechnieken toegepast.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1838 Gepost op: 6-07-2020, 11:21:35 »
Call Me By Your Name

Nadat ik meerdere keren hier op het forum iets over deze film had gelezen, dacht ik gisteravond: waarom niet? Ik had toch niets te doen, dus ging ik de film kijken.

Dat ze een Oscar hebben gewonnen is meer dan verdiend. Normaal als ik een film kijk ben ik na de aftiteling niet meer met de film bezig. Dat is bij deze film niet zo, ik blijf er maar aan denken.

Ik snap heel goed dat mensen moeten huilen door de film, ik kan dat blijkbaar niet dus ik heb niet gehuild. Al voelde ik bij de laatste scene wel wat tranen opkomen. En elke keer als ik Mystery of Love hoor voel ik ook al tranen opkomen.

Als je de film wilt bekijken raad ik je niet aan om de trailer te kijken, ik heb dat niet gedaan en daardoor zaten er wat verassingen in de film, die al verraden worden door de trailer. Het hele verhaal überhaupt was al een verassing voor mij, wat het juist heel mooi maakte.

Dit is echt de beste film die ik heb gezien dit jaar. Ik heb in die 2 uur mijn telefoon zelfs niet aangeraakt, wat ook zeldzaam is.

10/10

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Wat was de laatste film die je zag en wat vond je ervan?
« Reactie #1839 Gepost op: 9-07-2020, 22:02:17 »
Eurovision - Fire Saga

Ik vond hem toch wel pittig hilarisch hoor
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)