Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 75497 keer)

Offline mummysoft

• Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #120 Gepost op: 18-02-2007, 21:29:49 »
nou ik hou het nog steeds bij mij eerste ingeving : Inge is de mol.

Offline Rormo

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #121 Gepost op: 18-02-2007, 21:57:42 »
Bij Paul is mij iets opgevallen
Hij zegt (bij de lift aflevering) ik heb een fout antwoord gegeven ,zodat ik kan zien wie NIET de mol is, hij komt daarbij op de etage waar INGE  staatdus je zo er van uit gaan dat door deze keuze INGE dus NIET de mol zou moeten zijn,maar in deze laatste aflevering kiest PAUL voor INGE als mol 
 ???????????  vreemd   ??????????????

Gewoon tactiek om inge te laten denken dat ze niet verdacht wordt?

Offline saem

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #122 Gepost op: 18-02-2007, 22:56:37 »

We zien alleen volgens mij collectief een enorme instinker/adder-onder-het-gras over het hoofd bij die opdracht, maar wat?

En volgens mij niet alleen bij die opdracht, JP heeft dat toch heel expliciet gezegd vorige week, WE KIJKEN NIET GOED! En dat zit me heel erg dwars.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #123 Gepost op: 18-02-2007, 23:00:22 »
En volgens mij niet alleen bij die opdracht, JP heeft dat toch heel expliciet gezegd vorige week, WE KIJKEN NIET GOED! En dat zit me heel erg dwars.

JP ??
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #124 Gepost op: 18-02-2007, 23:10:48 »

Offline saem

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 18-02-2007, 23:26:20 »
Haha ik ben zo ingelezen op JP dat ik er gewoon vanuit ga dat iedereen dat weet.
Jan Peter de man die erbij was in Huizen en opperhoofd is van WIDM.

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #126 Gepost op: 19-02-2007, 00:04:20 »
Haha ik ben zo ingelezen op JP dat ik er gewoon vanuit ga dat iedereen dat weet.
Jan Peter de man die erbij was in Huizen en opperhoofd is van WIDM.
Ok, thanks.

Even weer iets anders en volledig on topic.

Tijdens de wandeling door Phuket komen ze langs dat bord met zonsop- en ondergangs tijd.

Er is landurig en duidelijk te lezen:

Zonsopkomst 06.37 am.
Zonsondergang 18.38 pm.

Op deze: http://www.timeanddate.com/worldclock/astronomy.html?n=1230&month=6&year=2006&obj=sun&afl=-11&day=1
site is echter te zien dat die tijden niet kloppen met juni 2006 in Phuket Thailand.

Ervan uitgaande dat de dag van de wandeling zo rond 24 juni geweest moet zijn (dit is te herleiden nav het de datum op het flessenpostbriefje van Menno aan Dick)zou er moeten staan:

Zonsopgang 06.11 am. (een verschil van 26 minuten).
Zonsondergang 18.46 pm. (een verschil van 8 minuten).
Totaal verschil van 34 minuten.

De enige dagen vorig jaar met de exacte tijden van het bord vielen op 6, 7 en 8 maart.

Verander de maand maar in bovenstaande link (of check het hele jaar net zoals ik heb gedaan).

Ik heb al naar links gezocht voor die dagen in maart naar de kandidaten maar een simpele verjaardag of zo zit er niet in.
Ook heb ik gecheckt of die tijden er b.v. 20 jaar geleden heel anders uitzagen maar ook dat is niet het geval, op enkele minuten na zit daar (net zoals hier dus) geen verschil in.

Toch vermoed ik dat hier een knetter van een hint in kan zitten want als de uitleg van Karel ook maar een beetje klopt dan bestaat het niet dat ze dat bord in geen maanden meer hebben bijgewerkt.
Het kan volgens mij niet anders of die tijden zijn er door widm opgeplakt en staan er enkel en alleen voor ONS !!
De kandidaten zullen hier vermoedelijk geen hint of opdracht uit krijgen.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of dat verhaal uberhaupt wel klopt want omdat het zo dicht bij de evenaar ligt zit er tussen de kortste en langste dag van het jaar maar net iets meer dan 1 uur verschil. Het verschil tussen de vroegste zonsopkomst en de laatste zonsopkomst over een heel jaar is ongeveer een half uur en datzelfde verschil is er voor de zonsondergangen.
Rond 20 juni (de langste dag van het jaar) zit er slechts een verschil van hooguit enkele seconden tussen de lengte van de dagen.
Om daar nou elke dag die tijden voor te gaan opplakken lijkt mij heel erg overdreven. Ik zeg niet dat het niet waar kan zijn maar het lijkt mij een onwaarschijnlijk verhaal.

We moesten beter KIJKEN zei die JP toch vorige week?
Welnu,... aan de slag.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2007, 01:46:21 door Lodewijk14e »

Offline majornono

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 19-02-2007, 09:45:11 »
Ontzettend goed verhaal Lodewijk14e. Je hebt mij overtuigd. Maar wat het dan zou kunnen betekenen?

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #128 Gepost op: 19-02-2007, 10:11:53 »
Ik heb even gepuzzeld met:
Zonsopkomst 06.37 am.
Zonsondergang 18.38 pm.

Wanneer je de laatste 2 getallen neemt, 18 en 38, en je maakt het verschil tussen het laatste en het eerste cijfer, dan krijg je 7 en 5, overeenstemmend met de letters G en E, toevallig de laatste twee letters uit de naam van Inge.
Wanneer je de cijfers van de onderste getallen optelt (18 en 38) krijg je 9 en 11.
Tel daar telkens het eerste cijfer van de bovenste getallen op (0 en 3), dan krijg je 9 en 14. Dit staat meteen voor de letter I en N.
Dit zou een verborgen hint kunnen zijn naar INGE.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline ravelijn

• Forumlid
  • niets is zoals het lijkt
« Reactie #129 Gepost op: 19-02-2007, 10:23:58 »
Ik heb de zonsopkomst en zonsondergang vergeleken met de verjaardagen van de kandidaten zowel in Nederland als in Phuket.
Helaas gaat de tabel niet verder terug dan 1986. Hoewel die tijden nauwelijks
verschillen met 2007.

Eva - 01-09-1977 NL: 5:51/19:27 Ph: 6:18/18:34
Inge - 24-04-1957 NL: 5:24/19:52 Ph: 6:14/18:35
Paul - 29-01-1979 NL: 8:25/17:20 Ph: 6:46/18:32
Renate - 27-10-1979 NL: 7:24/17:22 Ph 6:14/18:06

Zoals jullie kunnen zien komt er niet een echt overeen echter Paul komt het dichtste in de buurt. Heeft de redactie van WIDM misschien andere tabellen gebruikt?

Offline willem29

• Forumlid
  • Alex is leuk !
« Reactie #130 Gepost op: 19-02-2007, 12:25:46 »
ik heb de uitzending nog niet gedownload, maar vroeg me af wie er op de genoemde tijdstippen in beeld is:

Zonsopkomst 06.37 am.
Zonsondergang 18.38 pm.

kan iemand checken wie er op 6min 37 in beeld is. en ook om 18.38 ??

Offline kabouter

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 19-02-2007, 12:37:34 »
Op de mol.nl kan je de aflevering nog niet zien en bij mij is ie nog niet klaar met downloaden. Nog even geduld

Offline Sprien

• Forumlid
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
« Reactie #132 Gepost op: 19-02-2007, 13:43:11 »
Shot 06.37:

Shot 18.38:

Op beide Renate in beeld, maar heel duidelijk is het niet, er staan ook nog andere kandidaten op...
« Laatst bewerkt op: 19-02-2007, 13:58:37 door Sprien »
The sun came up and reality set in.

Offline willem29

• Forumlid
  • Alex is leuk !
« Reactie #133 Gepost op: 19-02-2007, 14:23:31 »
Jammer.. De hint lijkt dus niet zo bedoeld te zijn...

Offline Menno2004

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 19-02-2007, 15:06:59 »
poehhhh erg leuke aflevering, alleen ben ik het kwijt... ik heb totaal geen idee meer wie het kan zijn  :o
dan maar afwachten op aflevering 8. ::zwaai::

Offline saem

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 19-02-2007, 16:20:19 »
Toen Karel en kandi's bij dat bord met die tijden stond dacht ik goed onthouden daar word vast wat meegedaan. Toen dat niet gebeurde in het spel ben ik het weer vergeten en ook hier is er niemand over begonnen tot..... lodewijk.  ::ok::
Er moet als ik jou verhaal lees echt wel wat in zitten, misschien in combinatie met andere dingen die Karel heeft verteld. Ik meen ergens gelezen te hebben dat ook een getallenreeks bij een keizer niet klopten.Zal zo eens kijken of ik dat kan vinden of iemand anders die het weet. Misschien moeten we daar iets mee? Alle foute cijfers combineren???

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #136 Gepost op: 19-02-2007, 16:51:55 »
Er zijn door Karel nog meer leugenachtige of zeer onwaarschijnlijke zken verteld.

Ik probeer zelf vanavond nog wel meer uit te zoeken maar dit is wat ik tot nu toe heb:

Koning Rama de vijfde leefde niet van 1868 tot 1925.
Zowel geboorte als sterftejaar zijn fout.

Koning Rama V werd geboren op 29/09/1853 en stierf op 23/10/1910.
Hij is dus wel degelijk 57 jaar geworden zoals Karel uitlegd maar de rest klopt niet.

Zijn regeerperiode was van 1868 tot 1910.
Hiermee kan de verwarring over 1868 vandaan komen.

De opvolger van Rama V was Rama VI.
die regeerde maar 15 jaar van 1910 tot 1925.
Hier kan dus die 1925 vandaan komen maar vanwaar in vredesnaam deze verwarrende fouten vertellen??

Rama V was wel een zeer geliefde koning die veel voor Thailand heeft betekend, veel Thai geloven op een terugkeer van deze koning en daarmee op een nieuwe bloeiperiode.
Die opmerking van Karel 'goed onthouden, die komt nog terug'  kan hier op slaan.

Het merendeel van de vrouwen zou elke ochtend naar de kapper gaan.!?

Phuket heeft zo'n 60.000 inwoners.
De helft is vrouw (neem ik aan).
De helft daarvan gaat elke ochtend naar de kapper.
Elk kapperszaakje kan 50 klanten per ochtend aan (moeten de meeste wel een stuk groter zijn dan die waar onze groep was trouwens maar ik neem het heel ruim).

Dat zou dan betekenen dat er in Phuket ongeveer 300!! kapperzaken moeten zitten.

Omgerekend in dezelfde verhouding naar mijn eigen Utrecht zou dat neerkomen op 1450!! domstedelijke kapperszaken.

Ik heb nergens op internet een bevestiging voor deze gewoonte van Thaise vrouwen kunnen vinden en ik zet hier mijn grote vraagtekens bij.

Het Thavorn hotel is 45 jaar oud en stamt uit 1964 volgens Karel.

Reken het zelf maar even uit.

2006 min 45 is,......??
of,
2006 min 1964 is,....??

Ik ben nog met een paar andere dingetjes uit de rondleiding bezig want er klopt volgens mij nog meer niet maar mijn voorlopige conclusie is dat Karel geweeon een hoop heeft zitten liegen en bedriegen in zijn rol als gids.

Ik kan er geen kaas van maken hoe dit alles te interpreteren en of dit nou voor ons als kijkers is bedoeld als hint of dat de (valse) feiten toch nog in een opdracht voor de kandidaten gebruikt gaan worden de komende afleveringen maar het is wel heel vreemd.

Offline saem

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 19-02-2007, 17:07:57 »
 ::bravo:: Lodewijk die cijfers bedoelde ik. En je hebt nog meer! Jongens dit moet toch iets zijn????? Mijn vermoeide brein wil hier nu even niet mee goochelen maar ik doe m'n best om mee te denken.

Offline muizje

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 19-02-2007, 17:18:39 »
Weet je wat ik eigenlijk wel vaag vond, dat Nadja op het eind zei 'maar ik ben de mol' het zal waarschijnlijk een grapje geweest zijn, maar stel dat zij het nu wel was en dat ze door de programma makers eruit is gezet omdat ze te duidelijk was ofzo  :P

Als dat zo is, is er nog maar een mogelijkheid.
Karel is de nieuwe mol 'Karel heeft het voor elkaar'  :P   ::vergroot::

Offline willem29

• Forumlid
  • Alex is leuk !
« Reactie #139 Gepost op: 19-02-2007, 17:22:34 »
Er zijn door Karel nog meer leugenachtige of zeer onwaarschijnlijke zken verteld.

Ik probeer zelf vanavond nog wel meer uit te zoeken maar dit is wat ik tot nu toe heb:
....

Ik kan er geen kaas van maken hoe dit alles te interpreteren en of dit nou voor ons als kijkers is bedoeld als hint of dat de (valse) feiten toch nog in een opdracht voor de kandidaten gebruikt gaan worden de komende afleveringen maar het is wel heel vreemd.

Karel zou dus geen goeie mol zijn.. Hij heeft de rondleiding waarschijnlijk goed voorbreid, maar komt er tijdens de rondleiding niet meer uit en begint met getallen te goochelen..