Auteur Topic: Eredivisie  (gelezen 976632 keer)

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #60 Gepost op: 13-05-2007, 15:09:27 »
Gisteren 1-1 bij Roda  ;D

Door het dubbel tellende uit doelpunt en na de 0-0 van afgelopen woensdag, door naar de finale van de play-offs om een europees ticket! ;D Tegen Feyenoord of Groningen  :D >:D
Verschrikkelijk he ::niet-ok:: ::ohno:: :\'(

Offline lord menno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oranje is de bomp
Re: Eredivisie
« Reactie #61 Gepost op: 13-05-2007, 15:12:46 »
Gefeliciteerd Guik  ::ok::

Nou nog even Feyenoord of Groningen verslaan. dat wordt een makkie. ;D
ik denk dat het toch feyenoord wordt hoor ::jaja::
Menno is gek

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Eredivisie
« Reactie #62 Gepost op: 13-05-2007, 15:45:24 »
Gefeliciteerd Guik  ::ok::

Nou nog even Feyenoord of Groningen verslaan. dat wordt een makkie. ;D

Dank je  8)

Zoals het er nu naar uitziet, wordt het Feyenoord  ::jaja::

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #63 Gepost op: 13-05-2007, 16:32:03 »
Groningen dus... ::trots:: :P
Geniet nooit met mate...

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Eredivisie
« Reactie #64 Gepost op: 13-05-2007, 16:48:45 »
Groningen dus... ::trots:: :P

Kan ik volgende week zondag weer 2 uur heen en 2 uur terug in de bus  ;D

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Eredivisie
« Reactie #65 Gepost op: 17-05-2007, 17:28:55 »
Het was weer geweldig  :-\\ .. Terecht met 0-2 verloren... wordt een lastige uitwedstijd, minimaal 2x scoren om verleging af te dwingen  :-\\

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Eredivisie
« Reactie #66 Gepost op: 17-05-2007, 17:51:12 »
Het was weer geweldig  :-\\ .. Terecht met 0-2 verloren... wordt een lastige uitwedstijd, minimaal 2x scoren om verleging af te dwingen  :-\\

Face it: geen UEFA Cup voor Utrecht...

Offline Guikie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Eredivisie
« Reactie #67 Gepost op: 17-05-2007, 18:01:50 »
Face it: geen UEFA Cup voor Utrecht...
Nog 90 minuten te gaan, dus niet te hard schreeuwen  :)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Eredivisie
« Reactie #68 Gepost op: 20-05-2007, 18:29:02 »
Nog 90 minuten te gaan, dus niet te hard schreeuwen  :)

Kuch

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #69 Gepost op: 21-05-2007, 21:06:37 »
Een vraagje....

In wat voor land dan ook speelt men onder de naam KV,FC,RC,enz,enz, en dan de naam van de stad erachter.
In Nederland  ::) gebruikt men (buiten Utrecht,Heerenveen,Groningen([size=02pt]Guikie[/size]  :) enzo, van die vreemde woorden waarvan je denkt,  ??? ??? ???

Nu weet ik wel van welke steden bijv. NEC en NAC zijn,maar enkele jaren terug las ik ergens dat(ik weet niet meer wie)maar ik neem nu willekeurig Utrecht  :D ,gewonnen had tegen "Doetinchem" Ik dacht; Tegen wie?  ??? ??? ???  Bleek het dan de Graafschap te zijn. Of dit waar is of niet(ik heb het van een komisch programma) het schijnt dat RODA JC staat voor Recht Op Doel Af Juliana Club  :o :o :o

Offline Test

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #70 Gepost op: 21-05-2007, 21:36:45 »
Nou de "C" staat iig niet voor club maar voor Combinatie. Ik heb ff gezocht en volgens een ander forum staat RODA inderdaad voor "Recht Op Doel Af"

Je hebt wel meer sportclubs in NL waar dit soort afkortingen voor dit soort namen staat.

Zo ken ik bv een badmintonvereniging (ok, het is een studentenvereniging ;D ) die DIOK heet en staat voor "Drank is onze kracht" ::tandpastasmiley::

En bij ADO Den haag schijnt ADO voor "Alles Door Oefening"

DOS kom je ook nogal eens tegen bij voetbalclubs en staat voor "Door Oefening Sterk"



Wat zijn wij Nederlanders toch weer origineel he? ::rofl::
Geniet nooit met mate...

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Eredivisie
« Reactie #71 Gepost op: 21-05-2007, 21:42:52 »
Een vraagje....

In wat voor land dan ook speelt men onder de naam KV,FC,RC,enz,enz, en dan de naam van de stad erachter.
In Nederland  ::) gebruikt men (buiten Utrecht,Heerenveen,Groningen([size=02pt]Guikie[/size]  :) enzo, van die vreemde woorden waarvan je denkt,  ??? ??? ???

Nu weet ik wel van welke steden bijv. NEC en NAC zijn,maar enkele jaren terug las ik ergens dat(ik weet niet meer wie)maar ik neem nu willekeurig Utrecht  :D ,gewonnen had tegen "Doetinchem" Ik dacht; Tegen wie?  ??? ??? ???  Bleek het dan de Graafschap te zijn. Of dit waar is of niet(ik heb het van een komisch programma) het schijnt dat RODA JC staat voor Recht Op Doel Af Juliana Club  :o :o :o

De Graafschap is inderdaad de naam van de club die in de stad Doetinchem speelt, stadion de Vijverberg.
Ze promoveren nu weer naar de eredivisie.


Wat  vind je trouwens van de eerste divisieclub AGOVV?

Dit stond oorspronkelijk voor Apeldoornse GeheelOnthouders VoetbalVereniging.
Blijkbaar vonden ze dat zelf ook een beetje een vreemde naam, want sinds 1921 staat dezelfde afkorting voor 'Alleen Gezamenlijk Oefenen Voert Verder'.

Ik denk dat dit de meest originele afkorting van Nederland is!  ::rofl::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #72 Gepost op: 21-05-2007, 21:50:02 »
ach, NEC is bijvoorbeeld Nijmeegse Eendracht Combinatie..das net zoiets. Maar wat dacht je van Go Ahead Eagles?
Tell me what your telescope says

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #73 Gepost op: 21-05-2007, 22:11:46 »
Wat  vind je trouwens van de eerste divisieclub AGOVV?
en je bent zeker dat dit een voetbalclub is en geen politieke partij?  ::rofl:: ::rofl::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Eredivisie
« Reactie #74 Gepost op: 26-05-2007, 10:27:09 »
"Feyenoord wil Noorse Trond Sollied"
   
Datum: 26-05-2007
   
Bron: Telegraaf.nl

Trond Sollied is de kandidaat voor Feyenoord om de club weer aan de top te brengen. Na het afketsen van de besprekingen met Co Adriaanse richt de Rotterdamse clubleiding zich op de 48-jarige Noorse kampioenenmaker. Sollied is al benaderd en wil dolgraag naar Feyenoord. Hij wist ook dat Adriaanse kandidaat was.

Sollied stelde direct dat het voor hem geen bezwaar zou zijn om als tweede keus naar Feyenoord te komen, mocht Adriaanse 'nee' zeggen. Sollieds persoonlijke manager Harald Suain is overal van op de hoogte.

Feyenoord hoopt de nieuwe trainer snel te contracteren, zodat de club een aanvang kan nemen met de laatste saneringsronde van de selectie en zich eventueel kan versterken op de transfermarkt. Het is trouwens maar de vraag of de eventuele komst van Sollied potentiële geldschieters over de streep trekt om in Feyenoord te investeren.

Sollied zou de eerste Noorse trainer worden in de eredivisie en de eerste buitenlander sinds de huidige Belgische bondscoach René Vandereycken bij FC Twente is opgestapt. Bij Feyenoord was de Zweed Gunder Bengtsson de laatste buitenlander, van 1989 tot maart 1991.

Sollied is in Nederland relatief onbekend. Echter in zijn vaderland Noorwegen en in België en Griekenland heeft Sollied een grote naam. In alle competities won hij zowel het landskampioenschap als de nationale beker. Op dit moment zit Sollied werkloos thuis na zijn ontslag in december 2006 bij Olympiakos. In 2005 kwam de Noor naar Griekenland, won direct de dubbel, maar de clubleiding vergaf het Sollied niet dat hij de matige Griekse ploeg niet door de groepsfase van de Champions League wist te loodsen.

In België werkte Sollied anderhalf jaar bij AA Gent alvorens hij vijf jaar lang hoofdtrainer was bij Club Brugge. Met die club won hij twee kampioenschappen en twee Belgische bekers. De voormalig international begon zijn trainerscarrière bij Bodo/Glimt, waarmee hij promoveerde en de Noorse beker won voordat hij tweemaal op rij Noors kampioen werd met Rosenborg BK. Bijna bij alle clubs waar Sollied werkte, scoorde zijn ploeg het meest en kreeg de minste treffers tegen.

Sollied staat bekend als iemand die niet afwijkt van zijn visie en zijn eigenzinnige werkwijze. Hij maakt veel uren met zijn spelersgroep op het veld en is dan tot vervelens toe bezig om patronen in te slijpen. Zoals in het beleidsplan van Feyenoords technisch manager Peter Bosz staat beschreven, gaat Sollieds voorkeur uit naar een 4-3-3-systeem in een zone.

Sollied is na het afhaken van Adriaanse de geknipte persoon bij gebrek aan betere Nederlandse alternatieven. Nadat Erwin Koeman zich aan Feyenoord heeft vertild, zou de aanstelling van Foeke Booy, Ron Jans of Mario Been te veel risico met zich meenemen. Een buitenlandse kampioenenmaker kan met zijn vreemde ogen dwingen. Hoewel onbekend onbemind maakt, zal Sollied door het ontbreken van een verleden in Nederland het nodige krediet hebben als hij de Rotterdamse klus bij Feyenoord ter hand neemt.




Koekoe, omdat jij Belg bent stel ik jou de vraag: Ken je die Sollied?

Offline koekoe

  • Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Eredivisie
« Reactie #75 Gepost op: 26-05-2007, 10:39:22 »
Ben je zeker dat ik geen Oezbeek ben?  ;D

Jahoor ik ken Sollied. Zoals het reeds in je artikel staat,is het idd een eigenzinnige vreemde man.
Een voorbeeldje: hij begrijpt perfect Nederlands,spreekt het ook behoorlijk,maar soms vertikt hij het om Nederlands te praten,en spreekt hij enkel Engels,dan eist hij ook dat de vragen in het Engels gesteld worden.
Maar het wel een zeer goeie trainer.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #76 Gepost op: 27-05-2007, 12:01:22 »
Een tikkeltje vreemd, mooi, past prima bij Feyenoord :P

Nu nog 12 nieuwe goede spelers, misschien wordt het dan nog wat volgend jaar.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Eredivisie
« Reactie #77 Gepost op: 27-05-2007, 16:37:35 »
hooow potverdomme die @#$% joden weer met dat pisgeluk van ze >:(

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Eredivisie
« Reactie #78 Gepost op: 27-05-2007, 17:08:26 »


Sterk VVV promoveert ten koste van zwak RKC

27/5/2007  16:24

RKC Waalwijk speelt komend seizoen in de Jupiler League, nadat VVV-Venlo in de beslissende wedstrijd te sterk bleek: 3-0.
De ploeg van coach André Wetzel verdiende de promotie, want vanaf de aftrap bleken de Limburgers het duel onder controle te hebben. De thuisploeg had de meeste en de gevaarlijkste kansen, maakte als enige goals en toonde ook nog het betere voetbal. RKC viel alleen op met hard spel.

Al na drie minuten startte Frank van Kouwen het feest in De Koel. Hij knalde op fraaie wijze een vrije trap buiten bereik van doelman Erwin Lemmens binnen. En een half uurtje later forceerde Leon Kantelberg al een vroege beslissing. De aanvaller schoot van dichtbij raak in een scrimmage die was ontsraan na een vrije trap.

RKC had weinig tegen de vele kansen van VVV in te brengen. Namens de opnieuw teleurstellende ploeg van coach Mark Wotte, was Hans van de Haar het dichtst bij een treffer, maar zijn kopbal raakte de onderkant van de lat. VVV scoorde nog wel. In de slotfase zorgde Dirk-Jan Derksen met een rake kopbal voor de beslissing en de promotie: 3-0.

bron: www.vi.nl
« Laatst bewerkt op: 27-05-2007, 18:26:41 door Mloesje »

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Eredivisie
« Reactie #79 Gepost op: 27-05-2007, 19:41:50 »
VVV is wel grappig dat die in de Eredivisie komen :)