Auteur Topic: F1 topic  (gelezen 287661 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1300 Gepost op: 13-03-2021, 11:15:04 »
Over 15 dagen is de eerste race van het F1 seizoen 2021, in Bahrain.
Gisteren, vandaag en morgen wordt op datzelfde circuit de pre season test gehouden.
Voor die dat niet volgt, maar wel wil weten hoe de 'nieuwe' wagens eruit zien, hierbij de plaatjes
(zal ze voor de mobiele forummers even tussen de spoilers zetten)

Mercedes:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Red Bull:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

McLaren:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ferrari:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Aston Martin (voorheen Racing Point):
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Alpine (voorheen Renault):
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Alpha Tauri:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Alfa Romeo:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Haas:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Williams:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De mooiste wagens qua kleur vind ik by far de Alpine en Aston Martin wagen. ::jaja::
Winnaar van de lelijkste F1 auto van de afgelopen weet ik hoeveel jaar is ongetwijfeld Williams. Ik heb geen idee wat daar is gebeurd, maar ik vind het echt spuuglelijk. Lijkt wel een mislukt experiment uit een computer spel.
Van Alpha Tauri vind ik het jammer dat ze overgeschakeld zijn van wit met wat blauw, naar blauw met wat wit. Bij Ferrari vind ik het jammer dat ze de achterkant in dat foeilelijke bordeaux rood hebben gespoten, wat ze ook tijdens de GP van Mugello hebben gebruikt. Dat groene kan ik nog wel aan wennen.
De Haas look kan in theorie nog wat aan wijzigen, de WADA heeft vanwege het Russische dopingsschandaal uitingen van de Russische vlag verboden, en de auto van Haas lijkt toch behoorlijk op een Russische vlag ... wordt ongetwijfeld vervolgd ...

Testen zegt natuurlijk niks in de F1, maar Mercedes heeft het de eerste 1,5 dag nog niet makkelijk. Bottas stond gisterochtend in de garage met een kapotte versnellingsbak - en Lewis Hamilton stond zojuist in de grindbak. De Red Bull ligt daarentegen een stuk beter op de weg. Ik ben benieuwd naar de verbeterde Ferrari motor. Het gerucht gaat is dat ze vorig jaar met minder benzine verbruik moesten rijden (als straf voor de motorgate uit 2019), en dat als ze dat nu niet meer hoeven, ze weer op niveau moeten kunnen meedoen. Duimen dat de wagen daar ook goed genoeg voor is. Ik ben ook heel nieuwsgierig of McLaren, Aston Martin en Alpine dichterbij kunnen komen.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: F1 topic
« Reactie #1301 Gepost op: 13-03-2021, 14:41:43 »
Het groene bij Ferrari schijnt tijdens de races er niet op te zitten (iets met regelgeving over tabaksreclames in de F1).

Schijnt dus vooral nu extra reclame te zijn.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1302 Gepost op: 26-03-2021, 17:06:38 »
Het groene bij Ferrari schijnt tijdens de races er niet op te zitten (iets met regelgeving over tabaksreclames in de F1).

Schijnt dus vooral nu extra reclame te zijn.

Ze zijn in Bahrain gewoon groen. ;D Zal dan wel per land (afhankelijk vd regelgeving) verschillen. ::jaja::

Eerste vrije training dag zit erop. Behalve een spin van Kimi in de muur niet veel bijzonderheden.
Wel 16 auto's binnen 1 seconde, dus dat is fijn.
Als ik een schatting van de rangorde op basis van de vrijdag zou moeten maken
1. Red Bull
2. Mercedes
3. McLaren
---
4. Ferrari
---
5. Alpha Tauri
6. Aston Martin
---
7. Alpine
8. Alfa Romeo
---
9. Williams
---
10. Haas

Ik verwacht een gevecht tussen Verstappen en Hamilton voor pole.
Ben benieuwd wat er van klopt.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2021, 21:38:23 door Daisy »

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #1303 Gepost op: 26-03-2021, 19:59:48 »
Ik ben het met je eens Daisy, maar op basis van het verleden zou ik Mercedes en Red Bull toch nog omdraaien.
Maar het lijkt een spannend jaar te gaan worden  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1304 Gepost op: 27-03-2021, 13:11:37 »
Rick Winkelman legde net uit, dat de vloer wijzigingen vooral de Mercedes en Aston Martin (de halve groene Mercedes) raken, en met name als er veel wind staat.
Nu waaide het gisteren niet hard (en vandaag geloof ik ook niet). Maar voor zondag wordt er wel veel wind voorspeld.

We gaan het zien. ::jaja::

Edit: Bottas en Bahrain zijn voorlopig weer geen succesvolle combi, we zijn 25 minuten bezig en hij is al 3x zijn snelste tijd kwijt geraakt wegens de wijd gaan in bocht 4. ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 27-03-2021, 13:27:38 door Daisy »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: F1 topic
« Reactie #1305 Gepost op: 27-03-2021, 14:10:01 »
Als het h鳬l hard waait, kunnen ze alle GP's uit die regio tegelijk houden......ze waaien gewoon van het ene naar het andere circuit.

  ::) ::)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I知 here to stay
Re: F1 topic
« Reactie #1306 Gepost op: 27-03-2021, 17:01:49 »
Wat een dreun deelt Max hier uit. Heerlijk

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: F1 topic
« Reactie #1307 Gepost op: 27-03-2021, 17:07:35 »
Ijzersterke kwalificatie! Snelste tijd in elke sector  ::bravo::

Heerlijk die taart in het gezicht van David Coulthard  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 27-03-2021, 17:11:39 door ViWiRu »
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: F1 topic
« Reactie #1308 Gepost op: 27-03-2021, 17:17:28 »
Ladies and gentleman.

We have a battle  ::bravo::
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1309 Gepost op: 27-03-2021, 17:17:35 »
Wat een rondje zeg ongelooflijk. ::jaja::

Maar zeker geen foutloze sessie van Red Bull. Perez is geen qualifier - zit er wel dichter op dan Albon lijkt het (na ja, 1 sessie zegt nog niks) qua tijd, maar met alles zo dicht bij elkaar red je het met geel niet.

Ik verwacht nog wel wat aanpassingen, er hebben denk ik nog wel mensen tijd verbeterd onder geel (Alonso? Stroll?) - dus wellicht schuiven er nog wat mensen door.

Dat lijstje van gisteren was toch niet helemaal accuraat.
Honda heeft volgens mij nu de beste motor, kijk maar wat Gasly nu kan. Ferrrari heeft ook qua motor vermogen het lek boven. En McLaren toch niet zo snel als het vrijdag leek.

Edit: ben benieuwd wat Leclerc kan in de eerste rondes op rood, die band is duidelijk sneller dan geel.
Perez zal wel op wit starten.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2021, 17:27:43 door Daisy »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I知 here to stay
Re: F1 topic
« Reactie #1310 Gepost op: 27-03-2021, 17:55:01 »
Als max de eerste stint morgen de boel heel kan houden en niet teveel plekken inlevert, is hij voor mij the man to beat morgen.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: F1 topic
« Reactie #1311 Gepost op: 28-03-2021, 17:09:43 »
En daar ligt Mazepin direct van de baan. Ook problemen voor Perez ::ohno::
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I知 here to stay
Re: F1 topic
« Reactie #1312 Gepost op: 28-03-2021, 18:41:46 »
Mooie race . En ik weer niet of Hamilton andersom de positie ook terug zou hebben gegeven .

En we moeten niet gaan miepen over track limitation want dat deed max ook enorm vaak, gewoon een fair gevecht waarvan Hamilton toch de eerste ronde wint.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: F1 topic
« Reactie #1313 Gepost op: 28-03-2021, 18:46:27 »
Wat is dit ontzettend zonde! Heel lang moeten jagen en dan leek Max eindelijk er voorbij te zijn en dan toch weer P2.

Wel een heerlijk begin van dit nieuwe seizoen. Hopelijk mogen er meer van dit soort battles plaats gaan vinden, want dit was genieten!
« Laatst bewerkt op: 28-03-2021, 18:49:57 door ViWiRu »
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1314 Gepost op: 28-03-2021, 18:48:20 »
Mooie race . En ik weer niet of Hamilton andersom de positie ook terug zou hebben gegeven .

Het moest vd wedstrijdleiding. Dus ja, Lewis zou het hebben gedaan. Sterker nog, Max zou zijn weggereden als die instructie er niet was geweest.

Het middenveld zit ook weer lekker dichtbij elkaar. Was echt een heerlijke wedstrijd. ::jaja::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I知 here to stay
Re: F1 topic
« Reactie #1315 Gepost op: 28-03-2021, 18:55:11 »
Wedstrijdleiding was ook duidelijk over track limits. Lewis claimt on board van niks te weten.

Als lewis aan de buitenkant had gezeten had hij misschien wel (ala Vettel) geschreeuwd h3 pushed me out.

Ik vind het netjes van max. Hoe graag hij ook had gewonnen, netjes binnen de lijntjes blijven kleuren.

Verder prachtige race, op veel plaatsen strijd. Willams niet kansloos achteraan. Hopelijk meer van dit soort races.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: F1 topic
« Reactie #1316 Gepost op: 28-03-2021, 18:56:33 »
Ik vond het een boeiende race. Prachtig gevecht tussen Max en Lewis. Bijna had hij hem en toch weer niet. Perez ook knap 5e vanuit het achterveld. Verder ligt het midden inderdaad dicht bij elkaar.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I知 here to stay
Re: F1 topic
« Reactie #1317 Gepost op: 28-03-2021, 19:03:40 »
Mijn driver of the day choice Sergio Perez, Met als 2e tsunoda , punten in je eerste race , erg knap.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: F1 topic
« Reactie #1318 Gepost op: 28-03-2021, 20:32:23 »
Wedstrijdleiding was ook duidelijk over track limits. Lewis claimt on board van niks te weten.

Dat is dus niet waar. De tracklimit was er alleen in de trainingen, niet in de race. Zolang je het maar niet de vaak doet, want dan kan je alsnog een straf krijgen onder het kopje 'leaving the track and gaining an advantage' (andere regel). Je kan er tijd mee winnen. En in het geval van Max, toen ie Lewis inhaalde, er een plek mee winnen, dus moest ie 'm teruggeven.

Heel krom natuurlijk, maar Hamilton (en Bottas, maar die kwam amper in beeld) en Mercedes zochten letterlijk het randje vd regels op. Geef ze geen ongelijk in dit geval. Ik verwacht dat de FIA de volgende race, als ze ergens track limits neerleggen, ze dat gewoon in kwali en race doen (op Imola is ook zo'n bocht kan ik me van vorig jaar herinneren), dan krijg je dit niet meer.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: F1 topic
« Reactie #1319 Gepost op: 28-03-2021, 21:33:07 »
Ik keek de race altijd via RTL-zender 47 (eerst 46).

Vanaf dit seizoen zit F1 helaas achter een betaalmuur. Waarom moet ik extra betalen om dat te zien Ik heb al een abonnement op 1 van de providers, en op RTL kwamen de commercials toch ook tijdens de race?

Wanneer is dat beslist dat F1 achter een betaalmuur moest verdwijnen?