Auteur Topic: Tennis  (gelezen 499735 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Tennis
« Reactie #2000 Gepost op: 7-09-2020, 08:57:32 »
Hij doet het wellicht niet expres, maar hij had wel iemand (ernstig) kunnen verwonden. Zo'n tennisbal kan best hard aankomen, weet ik uit ervaring. Dus ik vind het juist wel een terechte straf voor hem.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tennis
« Reactie #2001 Gepost op: 7-09-2020, 10:41:11 »
Ik begrijp zo’n straf ook echt helemaal niet.

Je zag toch meteen dat dit een ongeluk was.. Zonde.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tennis
« Reactie #2002 Gepost op: 7-09-2020, 11:05:32 »
Zoals aangegeven in de fantasy tennis tour: geheel eens. Vind het buitenproportioneel.   :-\\



Wordt vervolgens ook overal omschreven met (vol) de bal meppen, uit frustratie, et cetera.
Sensatieheadlines  ::) was een vrij rustige bal, die elke speler 20x per wedstrijd gebruikt om na een game de ballen in te leveren.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tennis
« Reactie #2003 Gepost op: 7-09-2020, 12:06:17 »
Zoals aangegeven in de fantasy tennis tour: geheel eens. Vind het buitenproportioneel.   :-\\
...

Wat zou zou wel proprotioneel zijn? Als ze knockout was gegaan.  ???

Hij doet het wellicht niet expres, maar hij had wel iemand (ernstig) kunnen verwonden. Zo'n tennisbal kan best hard aankomen, weet ik uit ervaring. Dus ik vind het juist wel een terechte straf voor hem.

Zoals ik ook al in het FTT 2020 aangaf: ik ben het hier volledig met Tristan eens. De lijnrechter was fysiek aangedaan en die bal was zeker niet zachtjes en bovendien gewoon achteloos door de lucht op hoofdhoogte.

Dus ik heb echt totaal geen medelijden met Djokovic. ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 7-09-2020, 12:09:01 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tennis
« Reactie #2004 Gepost op: 7-09-2020, 12:30:27 »
Een game verliezen ofzo?

Kyrgios mochten ze dan al 10 keer uit een tornooi gezet hebben.

De intentie was er duidelijk niet. Ik speel zelf tennis en ik begrijp perfect dat je na je opzet te verliezen eens de bal tegen de omheining slaat.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tennis
« Reactie #2005 Gepost op: 7-09-2020, 13:57:39 »
Een game verliezen ofzo?

Kyrgios mochten ze dan al 10 keer uit een tornooi gezet hebben.

De intentie was er duidelijk niet. Ik speel zelf tennis en ik begrijp perfect dat je na je opzet te verliezen eens de bal tegen de omheining slaat.

Dat de intentie er niet was daar twijfel ik ook niet aan, maar dat doet niet eens terzake. Hij raakt een lijnrechter. De regels zijn duidelijk: diskwalificatie.

Shapovalov raakte een paar jaar terug een umpire op z'n oog na een uit frustratie weggeslagen bal: diskwalificatie. Dat scheelde toen niet veel of hij had er wel blijvend letsel aan overgehouden

Djoko probeerde het in de discussie nog wel te downplayen bij de referee en zei zoiets als "Ja maar ze is toch ok verder". Dat zou heel vreemd worden als we de ernst van het letsel van de lijnrechter zouden moeten gaan betrekken in het uiteindelijke oordeel.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tennis
« Reactie #2006 Gepost op: 7-09-2020, 14:59:12 »
Dus als hij de lijnrechter niet had geraakt was er volgens jou niks aan de hand? Wat dan met de ballenmeisjes/-jongens die ook regelmatig (per ongeluk) geraakt worden? Moet daar dan ook diskwalificatie bij volgen?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tennis
« Reactie #2007 Gepost op: 7-09-2020, 15:09:38 »
Dus elke bal die uit frustraties geslagen wordt naar achter is diskwalificatie, ook al wordt er toevallig niemand geraakt?

Want hij kon de lijnrechter op 2 cm gemist hebben, maar zijn slag had dezelfde intentie: frustratie na een verloren opslagspelletje.

Ik zou alles lijnrechter snel zeggen: accident de parcours en verder.. zo’n dingen gebeuren

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Tennis
« Reactie #2008 Gepost op: 7-09-2020, 15:18:49 »
Als je iemand bijna aanrijdt met de auto is er ook niets aan de hand, als het wel gebeurt (ook als je geen intentie hebt om iemand kapot te rijden  :P) zijn er wel consequenties. Gewoon de regels volgen ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tennis
« Reactie #2009 Gepost op: 7-09-2020, 15:19:59 »
Dus elke bal die uit frustraties geslagen wordt naar achter is diskwalificatie, ook al wordt er toevallig niemand geraakt?

Want hij kon de lijnrechter op 2 cm gemist hebben, maar zijn slag had dezelfde intentie: frustratie na een verloren opslagspelletje.

Ik zou alles lijnrechter snel zeggen: accident de parcours en verder.. zo’n dingen gebeuren
Ik zag er zelfs nauwelijks frustratie in...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tennis
« Reactie #2010 Gepost op: 7-09-2020, 15:21:54 »
Als je iemand bijna aanrijdt met de auto is er ook niets aan de hand, als het wel gebeurt (ook als je geen intentie hebt om iemand kapot te rijden  :P) zijn er wel consequenties. Gewoon de regels volgen ::jaja::.

Ja maar laat ons een tennisbal zacht slaan naar achter niet vergelijken met iemand aanrijden. Dat hij een fout maakt, zeker akkoord.

Alleen is de strafmaat buiten alle proporties. Hoe meer ik de beelden bekijk, hoe lachwekkender dit is.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tennis
« Reactie #2011 Gepost op: 7-09-2020, 16:08:27 »
Dus als hij de lijnrechter niet had geraakt was er volgens jou niks aan de hand? Wat dan met de ballenmeisjes/-jongens die ook regelmatig (per ongeluk) geraakt worden? Moet daar dan ook diskwalificatie bij volgen?

Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik weet alleen (van wat ik hoor via de media etc.) dat als je een official raakt met een bal (die niet in het spel is, dat is een belangrijk punt) dat dan diskwalificatie volgt. Ik weet niet wat het reglement zegt als de bal, in dat specifieke geval, rakelings langs een official gaat. Het gebeurt inderdaad regelmatig dat linesmen of ballkids tijdens een rally per ongeluk door een bal worden geraakt. Dat is natuurlijk een heel ander verhaal, want dat hoort bij het risico van het vak.

En ik voeg er nog even aan toe voor alle duidelijkheid: als Djokovic gisteren een ballenjongen of meisje ipv een lijnrechter had geraakt, dan zou hij natuurlijk ook gediskwalificeerd hebben moeten worden. Het maakt m.i. niet welke functie die persoon langs de lijn heeft.
« Laatst bewerkt op: 7-09-2020, 16:14:46 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Tennis
« Reactie #2012 Gepost op: 7-09-2020, 16:10:19 »
Ja ik begrijp ook dat het de regels zijn. Dus ik neem het de organisatie niet kwalijk. Ze hebben de regels gevolgd.

Alleen vind ik het wat absurd en moet je zo’n incident geval per geval beoordelen.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tennis
« Reactie #2013 Gepost op: 7-09-2020, 16:25:37 »
Ja ik begrijp ook dat het de regels zijn. Dus ik neem het de organisatie niet kwalijk. Ze hebben de regels gevolgd.

Alleen vind ik het wat absurd en moet je zo’n incident geval per geval beoordelen.

Ok, vind ik dus niet. Een persoon raken is een grens over gaan, dat is wat anders dan een boarding raken.

Maar hoe zie je dat dan voor je? Krijg je dan zoiets als dit?

1: rakelings langs official = boete
2: licht geraakt = hogere boete
3: medium geraakt/official lichamelijk ok = point/game/set penalty
4: hard geraakt/official letsel = diskwalificatie

Dat kan echt niet. Je moet 1 lijn trekken. Fysiek geraakt is fysiek geraakt: einde verhaal.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tennis
« Reactie #2014 Gepost op: 7-09-2020, 20:54:02 »
Globale richtlijnen, met de exacte afstemming op basis van de scheidsrechter, wellicht.

Zodra je zwartwit 1 lijn trekt, dan worden grensgevallen extra lastig.
Wat als de persoon inderdaad net niet was geraakt?
Beter nog, wat nu als de persoon net niet was geraakt, terwijl de intentie dat absoluut wel was?
Is de intentie dan nog steeds irrelevant, of ineens verzwarend? Als dat zo is, waarom kan de intentie niet ook verlichtend zijn?


... En voor je het weet, zit je ineens in een prachtige filosofische discussie over utilisme en deontologie!  ::bravo::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tennis
« Reactie #2015 Gepost op: 8-09-2020, 09:15:48 »
En ik voeg er nog even aan toe voor alle duidelijkheid: als Djokovic gisteren een ballenjongen of meisje ipv een lijnrechter had geraakt, dan zou hij natuurlijk ook gediskwalificeerd hebben moeten worden. Het maakt m.i. niet welke functie die persoon langs de lijn heeft.
Er zou 1 lijn moeten zijn, maar ik heb weleens gezien dat bij het wegslaan van een bal (na de rally) een ballenmeisje werd geraakt, en die tennisser werd toen volgens mij helemaal niet gediskwalificeerd. Er werd op tv ook specifiek gesproken over het raken van een official. Die zou je niet mogen raken... Een ballenjongen of -meisje of toeschouwer dus wel...
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Tennis
« Reactie #2016 Gepost op: 8-09-2020, 14:42:32 »
Ik las zojuist dat de lijnscheidsrechter door meerdere Djoko-fans met de dood bedreigd is...

Wederom weer een voorbeeld dat sommige mensen totaal niet sporen ::ohno::

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tennis
« Reactie #2017 Gepost op: 30-09-2020, 14:50:30 »
Ik zit nu toch naar een bizarre partij te kijken.

Errani die de slechtste service van de tour heeft tegen een kreupele Kiki Bertens.  ???

6-6 in de 3e set nu en bijna 3 uur gespeeld.

EDIT: En jaaa Kiki wint 9-7!  ::bravo:: Huilend van pijn en kramp en emotie zit ze op haar stoel.

Een buitengewoon onsportieve Eranni gaf Kiki geeneens een blikgroet meer. Bah!  ::niet-ok::

Errani betichtte Kiki van toneelspel trucs, terwijl ze zelf abnormaal vaak haar opgooi onderbrak met haar service en vaak zelfs onderhands sloeg. Deze madam hoef ik nooit meer terug zien.  ::zwaai::

Kiki gaat zelfs in een rolstoel de baan af met ontzettende kramp.  ::oink::
Een dag rust. Pfff, niet geruststellend voor de volgende partij, maar goed die bitch is i.e.g. uitgeschakeld.  ::ok::

(Excusez le mot, maar als het een man was geweest had ik hier ook bitch gezegd.  ;))


« Laatst bewerkt op: 30-09-2020, 15:22:36 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Tennis
« Reactie #2018 Gepost op: 2-10-2020, 21:47:05 »
Bertens wint binnen het uur met 6-2 6-2 van Siniaková. In de achtste finale wacht de winnaar van Trevisan-Sakkari
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tennis
« Reactie #2019 Gepost op: 3-10-2020, 00:02:30 »
Bertens wint binnen het uur met 6-2 6-2 van Siniaková. In de achtste finale wacht de winnaar van Trevisan-Sakkari

Het wordt Trevisan, verrassend wellicht. Maar op dit gravel zijn al meer verrassingen geweest.
Winnaar Klassiekers Pool 2023