Auteur Topic: Tennis  (gelezen 499974 keer)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #1060 Gepost op: 4-06-2011, 18:50:48 »
Werd het toch nog even spannend. Maar Li heeft het zeker verdiend.  ::ok::
maar voor na li idd, ik heb helaas geen punt gezien
(omdat ik zelf op de baan stond)

Maar het feit dat zij alles kan winnen en dat Nederland sowieso aan de top staat van de gehandicaptensport, heeft dat niet ook iets met de mentaliteit van andere landen te maken? Misschien is er in Nederland weinig aandacht voor de sport. Maar ik kan me voorstellen dat in andere landen dat nog veel erger is en dat de houding jegens gehandicapten daar ook anders is, dat daar minder voorzieningen zijn etc.


de gehandicapte sport staat nog in zijn kinderschoentjes, je ziet dat er steeds meer aandacht aan wordt besteedt, er zijn steeds meer landen die concurreren, ook in het rolstoeltennis, waar bij de heren een japanner het beste is
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Bubbles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #1061 Gepost op: 4-06-2011, 19:33:59 »
Idd verdiende overwinning voor Li vandaag! Ze was duidelijk de betere van Schiavone vandaag. ::ok::
Verdiend gewonnen! ::ok::

Morgen Feder-Nadal ben benieuwd! ;) Hopelijk krijgen we een topwedstrijd! :)
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #1062 Gepost op: 4-06-2011, 20:46:11 »
tdietz, waar kan ik eigenlijk vinden aan welke toernooien de Nederlandse spelers allemaal meedoen? Misschien moet ik ook maar eens wat meer tennis kijken, dan alleen de grandslams Roland Garros en Wimbledon.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #1063 Gepost op: 4-06-2011, 21:00:47 »
tdietz, waar kan ik eigenlijk vinden aan welke toernooien de Nederlandse spelers allemaal meedoen? Misschien moet ik ook maar eens wat meer tennis kijken, dan alleen de grandslams Roland Garros en Wimbledon.
uhm, sowieso weet ik het uit mijn hoofd :P

op www.knltb.nl en dan bij "wie speelt waar" zie je waar de top5 van de mannen en de vrouwen speelt die week zelf


maar om het zelf uit te zoeken:
ik kijk vaak op de sites van de spelers zelf en natuurlijk op de entry list van bepaalde toernooien, die ik meestal vind via www.atpworldtour.com voor de mannen
of www.wtatennis.com voor de vrouwen

bij beide zijn de belangrijke toernooien te vinden via "tournaments" en dan "calendar"
dan zie je overzicht van de toernooien, en als je dan op zo'n toernooi drukt wordt er altijd wel een linkje naar de toernooisite weergeven
en dan wisselt het per toernooi of er een entry list beschikbaar is (6 weken van tevoren sluit de inschrijving dus in feite kan het dan al bekend zijn)

Mijn favoriete site om te gebruiken is http://www.livescorehunter.com/Livescores/Livescore-Tennis.html

daarop staan de toernooien van die huidige week en soms (zaterdags/zondag) ook voor die week erop
daar kan je dus livescores, draws en oop (order of play) vinden als die beschikbaar zijn ook
Ook kan je helemaal bovenaan een link naar een livestream van bepaalde wedstrijden vinden die die dag zelf op het schema komt, met de verwachte tijd dat het zal beginnen, zo heb ik het voorbereidings toernooi van Rus voor RG kunnen zien, waarin ze verliezend finaliste was :P
Of livestreampjes van de 2 challengers die Schoorel won

want naast de wta en atp toernooien staan daar ook de mogelijke livescores van itf toernooien en challangers

edit: voor de itf toernooien kan je naar itftennis.com gaan, en dan in de rechter balk naar "mens circuit" of "womans circuit" of elke andere circuit waar je naar wilt zoeken
daar heb je als je iets naar beneden scrolt ook een overzicht van toernooien die die week, die week ervoor, en aankomende week plaatsvinden, als je op die toernooien dan drukt kan je draws en entrylist vinden of een linkje naar de toernooi site

en natuurlijk gebruikt ik twitter, waardoor ik weet dat Haase in de eerste ronde van het gras toernooi in Halle van aankomende week tegen alexander Dolgopolov heeft gelaat (rotloting)

maar als je het even snel allemaal wilt weten kan je me altijd pm'en
als iets beschikbaar is weet ik altijd wel een free streampje of livescoreboard te vinden >:D

(livescorehunter is gewoon de beste site, hoewel je wel even moet ontdekken welke link een lekkere stream is)
« Laatst bewerkt op: 4-06-2011, 21:06:35 door tdietz »
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #1064 Gepost op: 4-06-2011, 21:07:32 »
Oké, bedankt. Voor het kijken van de toernooien, kan ik ook sopcast gebruiken, dat gebruik ik ook altijd voor het volgen van Dynamo Kiev, Liverpool en de Roemeense voetbalcompetitie. Werkt prima. En ze zenden nu ook allemaal tennistoernooien uit. (Andere dan roland garros dus).

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #1065 Gepost op: 4-06-2011, 21:12:43 »
Oké, bedankt. Voor het kijken van de toernooien, kan ik ook sopcast gebruiken, dat gebruik ik ook altijd voor het volgen van Dynamo Kiev, Liverpool en de Roemeense voetbalcompetitie. Werkt prima. En ze zenden nu ook allemaal tennistoernooien uit. (Andere dan roland garros dus).
oke, dan kan ik die denk ik ook wel toevoegen aan mijn lijstje :P
ik denk dat die vergelijkbaar zal zijn met livescorehunter :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #1066 Gepost op: 5-06-2011, 15:32:19 »
Oké, ik denk dat ik mijn tijd nuttiger kan besteden aan mijn studie. Ik laat de tv wel aanstaan op de achtergrond, maar ik heb niet het gevoel dat ik hier iets aan ga missen. Nadal, moet zijn zelfvertrouwen weer even op orde krijgen, want dit slaat nergens op zo. :(

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #1067 Gepost op: 5-06-2011, 15:55:52 »
Oké, ik denk dat ik mijn tijd nuttiger kan besteden aan mijn studie. Ik laat de tv wel aanstaan op de achtergrond, maar ik heb niet het gevoel dat ik hier iets aan ga missen. Nadal, moet zijn zelfvertrouwen weer even op orde krijgen, want dit slaat nergens op zo. :(
de wedstrijd begint spannender te worden hoor ::jaja::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tennis
« Reactie #1068 Gepost op: 5-06-2011, 16:27:42 »
En nu is hij compleet omgeslagen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #1069 Gepost op: 5-06-2011, 16:29:18 »
ik vind het maar een saaie wedstrijd, kijk nu ook niet meer
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tennis
« Reactie #1070 Gepost op: 5-06-2011, 16:34:15 »
Tom die geen tennis meer kijkt? Dat mag in de krant!
Ich bin ein Bärliner!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #1071 Gepost op: 5-06-2011, 16:38:41 »
Tom die geen tennis meer kijkt? Dat mag in de krant!
ik kijk het helemaal niet zo vaak hoor, ik vind nadal zijn spel gewoon saai en niet interessant.
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Tennis
« Reactie #1072 Gepost op: 5-06-2011, 16:45:37 »
Ik kijk het wel ::jaja::

Vooral de shirtjeswissel van Federer ::bloos::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #1073 Gepost op: 5-06-2011, 17:11:53 »
Ja hoor, het hele toernooi geen spatje regen en nu midden in de finale... Pfff. Werd het eindelijk toch nog spannend... Nu ja, maar weer verder aan de studie dan.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tennis
« Reactie #1074 Gepost op: 5-06-2011, 17:13:35 »
Ze mogen blij zijn dat ze de wolkbreuk boven de Hungaroring van vanmiddag niet hebben gehad, dan hadden ze tennis vandaag haast wel kunnen vergeten...

Maar het inderdaad wel opvallend dat pas in de finale de eerste regen valt!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #1075 Gepost op: 6-06-2011, 19:26:44 »
Is Haase altijd zo slecht in serveren? Hij slaat alle ballen in het net? En hij stond nog wel een break voor.  :-\\

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #1076 Gepost op: 6-06-2011, 20:44:15 »
Is Haase altijd zo slecht in serveren? Hij slaat alle ballen in het net? En hij stond nog wel een break voor.  :-\\
hij is een wisselende serveerder

verschilt per wedstrijd, maar binnen een wedstrijd zelf kan hij ook erg wisselend serveren
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #1077 Gepost op: 6-06-2011, 21:38:21 »
Ja, vlak na mijn post, scoorde hij drie aces, om vervolgens weer twee keer een dubbele foute te slaan.  ;D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Tennis
« Reactie #1078 Gepost op: 6-06-2011, 21:46:34 »
Waar speelt Haase nu?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Tennis
« Reactie #1079 Gepost op: 6-06-2011, 22:57:57 »
nergens meer ::ohno::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.