Auteur Topic: Tennis  (gelezen 499565 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tennis
« Reactie #1840 Gepost op: 20-10-2018, 11:18:14 »
Voor de spelers en de organisatie een prima plan denk ik.  Ik vind het stiekem wel jammer. Maar goed zo vaak zal het ook niet voorkomen.

Yup, m'n eerste reactie was ook "Neeeeee.." - maar toen zag ik dat het pas na 12-12 was en niet na 6-6. :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tennis
« Reactie #1841 Gepost op: 20-10-2018, 13:15:36 »
Tiebreak bij 12-12 is een verbetering. Nadeel is wel dat ieder van de 4 Grand Slam toernooien straks een andere regel in de 5 set hanteert. Nu heb je dus bij Wimbledon tiebreak bij 12-12 en de US Open bij 6-6; Roland Garros en de Australian Open beide geen tiebreak. Australië overweegt ook een aanpassing las ik. Dan hoop ik niet dat ze daar b.v. voor 9-9 kiezen. Dan zou het wel heel verwarrend worden.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #1842 Gepost op: 22-10-2018, 18:33:30 »
Kik heeft haar eerste wedstrijd gewonnen in Singapore. Eerste set ging echt heel slecht, tweede set kwam ze ook achter tot ze samen met Sluiter besloot ervoor te gaan en gewoon winners te gaan produceren. Dat heeft echt fantastisch uitgepakt. :D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Tennis
« Reactie #1843 Gepost op: 22-10-2018, 18:45:01 »
Kik heeft haar eerste wedstrijd gewonnen in Singapore. Eerste set ging echt heel slecht, tweede set kwam ze ook achter tot ze samen met Sluiter besloot ervoor te gaan en gewoon winners te gaan produceren. Dat heeft echt fantastisch uitgepakt. :D
::bravo:: ::bravo:: Kiki dendert door

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tennis
« Reactie #1844 Gepost op: 27-10-2018, 12:53:30 »
Jammer Kiki verliest in 3 sets van Svitolina in de halve finale zie ik via de live-score.... Prima prestatie bij pas haar 1e deelname aan de WTA-finals.  ::bravo::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #1845 Gepost op: 21-12-2018, 19:27:14 »
Australian open maakt vandaag bekend ook over te gaan tot tie-break in vijfde set  :\'( :\'( :\'(
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #1846 Gepost op: 21-12-2018, 22:10:27 »
Ja, jammer. Waarschijnlijk gaan we hierna in alle wedstrijden over naar winnend punt bij deuce.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #1847 Gepost op: 21-12-2018, 22:23:57 »
Ja, jammer. Waarschijnlijk gaan we hierna in alle wedstrijden over naar winnend punt bij deuce.
of supertiebreak in plaats van de laatste set? ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tennis
« Reactie #1848 Gepost op: 21-12-2018, 23:40:07 »
Alvast even vooruitlopend op de Australian Open.
Liefhebbers voor een pool tegen die tijd?  :)

https://www.sportpools.net/nl/australian-open/2019

De webpage van de Aopen is er wel op sportpools.nl maar je kan je nog niet aanmelden, maar dat zal over een paar weken wel kunnen. Dan post ik 't hier wel even.

Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tennis
« Reactie #1849 Gepost op: 22-12-2018, 12:37:13 »
Australian open maakt vandaag bekend ook over te gaan tot tie-break in vijfde set  :\'( :\'( :\'(

Het is echter wel een supertiebreak tot 10 punten met 2 punten verschil. Het maakt het wel verwarrend, want in de sets voorafgaand aan de beslissende set wordt dan de gewone tiebreak tot 7 punten gespeeld neem ik aan. Bovendien hebben alle Grand Slam toernooien nu verschillende regels in de beslissende sets.
Maar goed alles beter dan Fast4 tennis.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 22-12-2018, 12:39:54 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Tennis
« Reactie #1850 Gepost op: 22-12-2018, 13:13:23 »
Ja, jammer. Waarschijnlijk gaan we hierna in alle wedstrijden over naar winnend punt bij deuce.

..dat zou effectief stom zijn.

Ben hier geen voorstander van, na 6-6 al een (super)tiebreak, maar het zal wel wennen.

Maar goed alles beter dan Fast4 tennis.  ::jaja::

Dat wilde ik ook net toevoegen. Daar vind ik het allemaal gewoon te random worden, krijg je te veel upsets. Daarnaast vraag ik me af of dat niet voordelig is voor servicekanonnen, omdat ze veel makkelijker naar hun gewenste tiebreak komen.

Alvast even vooruitlopend op de Australian Open.
Liefhebbers voor een pool tegen die tijd?  :)

https://www.sportpools.net/nl/australian-open/2019

De webpage van de Aopen is er wel op sportpools.nl maar je kan je nog niet aanmelden, maar dat zal over een paar weken wel kunnen. Dan post ik 't hier wel even.

Oeh, zeker interessant!
Vergeet ook niet om een team te maken bij de Fantasy Tennis Tour :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #1851 Gepost op: 22-12-2018, 17:32:08 »
Tja, de regels van tennis gaan steeds meer naar wie mentaal het sterkst is, i.p.v. naar wie het beste speelt. Bij de dubbel is het nu al winnend punt bij deuce en super tiebreak 3e set, dat zijn nu ook officiële knltb regels, dus bij elk dubbeltoernooi krijg je te maken met die stomme regels. Ik hoop idd dat sets van 4 games nooit officieel ingevoerd gaan worden, dan ben je na 1 break al zowat klaar. Ik ben normaal echt pro veranderingen, maar bijna alles wat ze invoeren bij tennis haalt alleen maar de charme van het spelletje af. Enige nuttige dat ik kan bedenken dat ze bedacht hebben is de tijdklok bij het serveren. En idd alle grandslams andere regels slaat ook nergens op. Hoop dat ze daar na dit jaar een keer een lijn in gaan trekken.

Offline Schulz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #1852 Gepost op: 24-12-2018, 11:36:31 »
De oorzaak van het probleem is dat ze de sport van een taktisch en technisch geweldig spel hebben laten ontaarden in wie heeft het beste lichaam. Dus er staan twee body-builders tegen over elkaar die die bal eindeloos heen en weer kunnen rammen. jan dan duren partijen heeeeel erg lang.

de enige en juiste oplossing is: bring back the wooden rackets
“Tactiek, tactiek? Das ist der Coentje,der Rinus und der Willem.”

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #1853 Gepost op: 28-12-2018, 17:43:44 »
Het tennisseizoen is weer begonnen.  :D Ik heb de tennisloze periode weer overleefd. Morgen begint de Hopman Cup weer. Altijd een leuk begin van het seizoen. Het is een landenwedstrijd, maar dan in een week gespeeld en meer voor de lol dan voor serieus tennis, volgens mij ook met kortere sets enzo. Het is een spel voor mixedteams. En Federer doet  (bijna) elk jaar mee.  :D

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tennis
« Reactie #1854 Gepost op: 29-12-2018, 17:00:36 »
Australian Open 2019 Pool

Aanvang: 14 Jan. 2019

Hij is al open: de Australian Open Pool  ::joehoe::

https://www.sportpools.net/nl/sportevenement/australian-open

Wie doet er mee?

Ik ga voorlopig even uit van de mannen-enkelspel pool. Als je je al bij sportpools.net (zoals ik bij darts) had geregistreerd hoef je dat niet opnieuw te doen. De subleague met de naam Realitynet bestaat ook al.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Tennis
« Reactie #1855 Gepost op: 30-12-2018, 11:08:23 »
ikzelf volg vooral WTA tennis, met onze Kiki die het zo goed doet nu

ik ben fan van Simona Halep


nieuw talent die ik in de top 10 zie komen volgend jaar, Aryna Sabalenka misschien, die is best wel goed
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Molière

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #1856 Gepost op: 30-12-2018, 13:42:30 »
Australian Open 2019 Pool

Aanvang: 14 Jan. 2019

Hij is al open: de Australian Open Pool  ::joehoe::

https://www.sportpools.net/nl/sportevenement/australian-open

Wie doet er mee?

Ik ga voorlopig even uit van de mannen-enkelspel pool. Als je je al bij sportpools.net (zoals ik bij darts) had geregistreerd hoef je dat niet opnieuw te doen. De subleague met de naam Realitynet bestaat ook al.
Ik zal tzt wel een team invoeren. Eerst even de loting afwachten.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #1857 Gepost op: 31-12-2018, 15:41:39 »
Kiki heeft haar laatste wedstrijd van het jaar en 1e van het seizoen gewonnen. Knappe overwinning op Elise Mertens.  :D Stosur en Bouzkova hebben hun jaarwisseling gevierd op de tennisbaan. Precies op het moment dat Stosur serveerde sloeg de klok 24.00. Het was tamelijk bizar, maar wel een erg leuke wedstrijd verder om te zien. Super knap gespeeld van Bouzkova die uiteindelijk won.  :D

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tennis
« Reactie #1858 Gepost op: 31-12-2018, 16:43:59 »
Kiki heeft haar laatste wedstrijd van het jaar en 1e van het seizoen gewonnen. Knappe overwinning op Elise Mertens.  :D Stosur en Bouzkova hebben hun jaarwisseling gevierd op de tennisbaan. Precies op het moment dat Stosur serveerde sloeg de klok 24.00. Het was tamelijk bizar, maar wel een erg leuke wedstrijd verder om te zien. Super knap gespeeld van Bouzkova die uiteindelijk won.  :D

Grappig.  :D
Klopt het dat Kiki alleen via Fox Sports is te volgen? Ik ben er geen abonnee van.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Tennis
« Reactie #1859 Gepost op: 31-12-2018, 16:48:50 »
ikzelf volg vooral WTA tennis, met onze Kiki die het zo goed doet nu

ik ben fan van Simona Halep


nieuw talent die ik in de top 10 zie komen volgend jaar, Aryna Sabalenka misschien, die is best wel goed

Ik voer zelf in hierboven genoemde pool zowel bij de mannen als de  vrouwen een team in. Dus als je alleen een vrouwenteam samen wil stellen is dit natuurlijk prima!  :)
Winnaar Klassiekers Pool 2023