Auteur Topic: Tennis  (gelezen 500187 keer)

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #200 Gepost op: 18-05-2009, 14:31:56 »
Heren:
Volgende week begint het dan eindelijk Roland Garros: Het tweede Grand Slamtoernooi van dit jaar. De plek waar Rafael Nadal al 4 keer op rij ongeslagen was en ook dit jaar is hij weer de torenhoge favoriet. Zijn statistieken op gravel zijn magnifiek, ongeëvenaard en zijn spel is zo mogelijk nog indrukwekkender. Het loopvermogen en de kracht is onovertroffen en de klasse druipt er vanaf. Ondanks dat was er jarenlang 1 betere tennisser, maar op het trage gravel kon Federer Nadal op het belangrijkste graveltoernooi nog nooit kloppen. Inmiddels heeft Nadal na intensieve trainingen en met veel ervaring zichzelf tot een wereldtennisser opgewerkt en is hij nu op alle soorten ondergrond bijna een onmogelijke horde. De passie en pit die hij in elke wedstrijd stopt zijn buitengewoon. Hierdoor heeft hij nu dan ook naast 4x Roland Garros ook nog 2 andere Grand Slams op zijn naam staan en is hij nu met een flinke voorsprong de nummer 1 van dit moment en gaat hij op voor zijn 5de titel op Roland Garros.

Ondanks dit alles is de concurrentie nu heviger dan ooit. Alle talenten van vorig jaar hebben hun bijltje er niet bij neer gegooid na van de baan geveegd te worden door de top 4, maar hebben zich stevig door ontwikkeld en verrassen meer en meer. Daarnaast is ook Federer uit de dip geklommen die mede door de ziekte van Pfeiffer in werking was gezet en hebben Murray en Djokovic zich qua niveau nog dichterbij de absolute top van Nadal en toch nog ook Federer gevoegd. Dus de vraag: Wie zijn dit jaar dan de titelkandidaten.

De torenhoge favoriet is natuurlijk:
Rafael Nadal: Zoals eerder al aangegeven heeft hij al 4x RG gewonnen en is er nu de kans om de reeks door te zetten. Hij zal er op gebrand zijn zijn titel te verdedigen en de concurrentie van zich af te schudden. Zijn spel is echter zo uitputtend dat het onmogelijk is dat eeuwig vol te houden. Zo verloor hij gisteren na een week van zware partijen dan eindelijk een wedstrijd op gravel van Federer. Nadal heeft echter nog wel het voordeel dat hij het beste gravelspel heeft en ze bij dit grootste evenement wel een rustdag tussen elke 2 wedstrijden hebben, waarop hij zich weer kan opladen.

Roger Federer: Hij begint langzamerhand weer terug te komen op zijn oude niveau en lijkt eindelijk het gevecht met zichzelf te winnen. De druk van de nummer 1 positie leek hem altijd makkelijk af te gaan, maar dat was het niet en zeker toen ze merkte dat hij niet onverslaanbaar was. Kreeg hij het ook meer en meer wedstrijden zwaar. De nonchalance die in zijn spel was gekropen, omdat iedereen het na 1 verloren set opgaf, kreeg hij er niet meer uit en zo moest hij slopende partijen blijven spelen en ging het kaarsje langzaam uit. Nadal ging erop en erover en werd Federer zijn grootste kwelgeest. Hij brak Federer zelfs mentaal vorig jaar door hem op het gras van Wimbledon (het domein van Federer) te verslaan voordat hij het domein van Nadal had ingepikt. Sindsdien wint Nadal telkens op het gegeven dat Federer weet dat wat hij ook doet Nadal altijd zich terug zal vechten en niet opgeeft voordat hij heeft gewonnen. Dit brak Federer ook op bij de Australian Open wat Federer tot huilen deed besluiten. Nadal begreep het Federer heeft het zwaar met hem en hij heeft de strijd gewonnen. Nadal is echter menselijker dan ik dacht en trooste Federer en nu hij afgelopen zondag weer is verslagen door Federer gaf hij hem een bemoedigend schouderklopje door te vertellen dat het voornamelijk de klasse van Federer was en niet de marathonpartij van die avond daarvoor wat hem deed zwichten. De vorm van Federer komt dus terug en Nadal is niet onklopbaar. Na Nadal heeft hij samen met nog een ander de beste kans om Nadal van de troon te stoten.
Federer heeft echter wel de beste kans, wanneer zijn twee grootste concurrenten in de andere helft van het schema zitten; want twee fysiek en mentaal slopende wedstrijden kan hij op gravel denk ik niet aan. Zijn grootste voordeel samen met dat van Nadal is dat zij twee echter altijd top zijn op de Grand Slams en zichzelf dan tot het uiterste kunnen drijven en pas hebben verloren na het laatste punt.
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #201 Gepost op: 18-05-2009, 14:32:21 »
Novak Djokovic: Leek Nadal voor het eerst sinds lange tijd van een gravelfinale af te houden, maar verloor ondanks drie matchpoints toch de slopende partij. Het feit dat Nadal echter 4 uur nodig had om Novak van hem af te slaan zegt genoeg. De ‘arrogante’ Djokovic heeft zijn energie van het beweren dat hij de nieuwe nummer 1 wordt omgezet in werklust om echt beter te worden en de top 2 aan te vallen. Hij heeft zijn spel aangescherpt en zijn conditie en kracht opgebouwd, waardoor hij zijn spel nu zelfs 4 uur volhield tegen Nadal en hem bijna op de knieen kreeg. Met de vorm zit het ook goed. Dus ik zie hem als grootste kwelgeest van Nadal voor het komende grandslam. Wil hij echter het Grandslam winnen, moet hij dan wel hopen dat hij Nadal dan pas in de finale treft, want of hij ook fit genoeg is om na een marathonpartij een andere concurrent uit het veld te slaan, dat blijft voor mij de vraag. Daarnaast heeft hij ook nog nooit bewezen met de druk van een Grandslam om te kunenn gaan.

Andy Murray: De meest solide speler van het veld. Met zijn krachtige groundstrokes en bijna volledige slagen repertoire kan hij het iedereen lastig maken. Hij leek op weg om Federer uit de top 2 te stoten en de weg richting Nadal in te zetten, maar momenteel lijkt hij nog niet de juiste vorm te hebben om ook het komende toernooi te vlammen. Daarnaast gaat bij Andy Murray ook tijdens Grand Slams altijd het knopje om en hij heeft hij met alle tegenstanders moeite en tegen de toppers lukt het soms zelfs helemaal niet. Verder dan een halve finale is hij dan ook nog nooit gekomen op een Grand Slam. Als hij in vorm is, is hij echter bijna onverslaanbaar, dus wie weet. Een echte outsider.

Juan Martin Del Potro: Pakte in zijn debuut jaar op Roland Garros in 2007 al bijna een setje van Nadal af, maar kon de druk niet aan en verloor die set toen uiteindelijk in een tiebreak. Hij begon als echte gravelspeler, maar had al een veel breder slagen repertoire dan Nadal en leek dan ook al snel een goede sterke complete tennisser te worden en dit heeft hij ook op een slimme manier bewerkstelligt. Elk jaar wordt hij een beetje beter en komt hij dichterbij de top. Echte grote toernooien wint hij nog net niet, maar iedereen behalve Federer (zijn angstgegner) weet hij een uitermate zware partij voor te schotelen. Hij komt dus steeds dichterbij en wie weet breekt hij dit toernooi wel eindelijk helemaal door.

Andy Roddick: Het servicekanon met Federer als angstgegner heeft zijn totale spel aangepast en wordt beetje bij beetje completer. Hij kan de rally langer volhouden en met zijn service is zijn eigen game een zwaar karwei om af te pakken voor elke tegenstander. Zelfs Federer die het sinds dit jaar ook echt moeilijk met Andy heeft. Daarnaast heeft hij ook een sterke forehand dat als dodelijk wapen kan dienen. De weg die hij in is gegaan is in mijn ogen erg goed, maar nog niet voltooid dus waarschijnlijk is hij nog niet goed genoeg om het toernooi te winnen.

Gilles Simon: Een talentvolle speler met een supersolide backhand. Een jongen die in vorm iedereen kan verslaan, wat hij het afgelopen jaar al meer malen heeft bewezen door zelfs Nadal al een keer te verslaan. Maar in zijn thuisland nog nooit heeft kunnen excelleren. Wie weet komt het er dit keer wel uit en kruipt hij nu ook weer eens uit zijn schulp.

Fernando Verdasco: De een na sterkste Spanjaard van dit moment, die gedurende zijn korte relatie met de mooiste vrouw op aarde (Ana Ivanovic) in een keer de sprongen begon te maken die hij met het intensiever en meer trainen voor ogen had. Zo won hij vervolgens met Spanje de Davis Cup waarbij hij zelf het beslissende punt binnensleepte. Daarna verbrak hij de relatie en zette hij de goede tennislijn voort en speelde fenomenaal op het eerste Grand Slam van dit jaar, maar 2 marathonpartijen op een rij werden hem niet iets te veel. Ook afgelopen toernooi schotelde hij een zware partij aan Rafael Nadal voor, maar wist hij op de beslissende momenten niet door te drukken, waardoor hij beide sets uit hadden gaf. Maar misschien wanneer het hem toch 1 setje lukt dat hij dan het geloof krijgt Nadal ook echt op de knieën te kunnen krijgen.
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #202 Gepost op: 18-05-2009, 14:32:41 »
Jo-Wilfried Tsonga: De man met de meest harde en vlakke groundstrokes. Hij zit vol met verrassingen, maar op het gravel wil het voor hem nog niet echt lukken. Misschien is het gravel ook voor hem iets te sloom. Hij is echter wel 1 van de weinige die Rafael Nadal uit een Grand Slamfinale heeft weten te halen, waarin hij ook bijna Federer verraste. Als hij het op zijn heupen krijgt is hij niet te stoppen en misschien lukt dat dit keer met het thuispubliek in zijn kielzog of wordt de druk hem te hoog?

Gael Monfils: Het eeuwige Franse talent. Hij is een goede bewegelijke speler met een goed slagen arsenaal, maar in de belangrijke wedstrijden wil het er echter niet uitkomen of komt hij net tekort. Hij is echter wel opgeklommen afgelopen jaar tot de top 10, dus misschien kan hij nu voor het eerst uit zijn schulp kruipen.


De 2 outsiders buiten de top 10 die volgens mij voor een verrassing kunnen zorgen:
Fernando Gonzalez: Een constante factor op het gravel van Roland Garros. Met zijn mokerslagen is hij voor iedere speler een kwelgeest en drijft hij iedereen tot het uiterste. Krijgt hij iedereen op de knieen of weten ze hem tactisch uit te schakelen met goed en degelijk spel? Bij Fernando weet je het nooit.

Juan Monaco: Voor vele waarschijnlijk een verrassende keuze, maar deze Argentijn kruipt de laatste maanden gestaag omhoog op de ranglijst en laat goeie uitslagen zien. Ook verrast hij regelmatig een top tien speler en op zijn favoriete ondergrond het gravel kan hij misschien wel voor vele verrassingen zorgen en wie weet komt hij tot de halve finale of misschien meer. Hij komt er in elk geval aan.


Zoals je kunt zijn heeft heel de top 10 het gemunt op de titel van Nadal en zal het een zwaar toernooi worden. Zal die het winnen of wordt hij verrast. Ik zou zeggen: Plaats je eigen voorspelling voor de Halve Finale en Finale op het moment dat de loting bekend is van het speelschema. En geniet ook weer dit jaar van formidabel tennis!!!
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #203 Gepost op: 18-05-2009, 14:33:12 »
Dames:
Roland Garros bij de dames:
Na jaren hegemonie van de Williams sisters en tussendoor de Belgische dames is het nu wachten op een vrouw die tegen de druk van de nummer 1 positie bestand is. De nummer 1 positie is het afgelopen jaar een 6 keer van eigenares veranderd en inmiddels in handen bij Dinara Safina. Het zusje van de grote Marat Safin die ook nummer 1 van de wereld is geweest. Een unicum in het tenniswereldje. Safina is een echte vechter. Ze strijdt om elk punt en met harde groundstrokes en hard werken trekt ze veel partijen naar zich toe. Ze slaat aanvallen op de winst in haar partijen van zich af en behoudt zo de leiding door toernooitjes te blijven winnen. Ze lijkt als eerste tegen de druk bestand. De vraag is echter heeft zij met beperkte slagen arsenaal de klasse in huis om dat lang vol te houden of raakt ze de positie binnenkort weer kwijt. Gezien haar vorm gaat ze in elk geval als grootste kanshebster mee doen aan het tweede Grand Slam van dit jaar.

Ik heb al aangegeven dat het bij de vrouwen lastig te voorspellen is. De toernooien van de laatste maanden kenden veel verrassingen en weinig vrouwen uit de top 10 die de kwartfinales of halve finales van de toernooien bereikten. Er waren veel verrassingen mede door een aantal blessures binnen de top 10, maar bij de belangrijke toernooien waren het toch Safina en Dementieva die hun vrouwtje stonden.
De vorm van Dementieva lijkt echter iets afgenomen, maar op basis van haar vechtlust zal ook zij wel redelijk ver in het toernooi komen. De winst lijkt me echter te hoog gegrepen gezien haar zwakke service.

De vrouwen in vorm van de laatste weken zijn namelijk:
Safina
Wozniacki, deze Poolse klimt langzaam maar zeker naar de top, maar door de wisselvalligheid van die top pikte ze zelfs al een grote finale mee. Misschien helpt die ervaring haar op ver te komen op Roland Garros.
Alona Bondarenko, deze Oekraiense is samen met haar zus(of zusje) vorig jaar doorgebroken en steekt momenteel in goede vorm alleen was Safina wat te hoog gegrepen. Ze kegelde echter wel met prachtig tennis de nummer 5 van de wereld Koetznesova uit het toernooi van Madrid die ook aardig stond te tennissen.
Patty Schnyder, deze ervaren Zwitserse heeft 1 van de grootste slagen arsenalen bij de dames. Ze weet dit echter niet in haar voordeel te gebruiken en laat zich door de dames met powertennis, harde diepe slagen, aftroeven.


Verder zijn er een aantal vrouwen die zeker als Outsiders getipt kunnen worden:
Jankovic, deze Servische heeft nog geen enkele Grand Slam gewonnen, want de druk wordt haar vaak in de kwart- of halve finale te groot. Toch heeft ze al 2 keer enkele weken op de nummer 1 positie gestaan door constant te presteren, vaak ver te komen en iets kleinere toernooien te winnen. Toch zegt ze dat ze die toppositie wel waard is en echt goed kan tennissen, misschien dat ze het bij dit Grand Slam gaat bewijzen en eindelijk is een echt grote titel binnensleept.
Serena Williams, de dame met het meeste Grand Slam overwinningen binnen het circuit is echt een toptennisster. Als ze de zinnen op de titel zet, heeft ze grote kansen om het toernooi te winnen. Ze heeft echter net een blessure achter de rug en hoopt dus op tijd fit te zijn.
Venus Williams, een van de meest solide tennissters in het circuit en de angstgegner van haar zusje, is tactisch vaak sterk, maar vecht soms te veel tegen zichzelf, waardoor ze niet aan het sterkste gedeelte van haar spelletje toekomt. Het spelen van halve finales en finales, want dat gaat haar vaak goed af.
Elena Dementieva, de dame met het grootste loopvermogen en goeie groundstrokes, maar mist de echte winnaarsmentaliteit en een goede service. Ze doet haar best, maar zal denk ik net tekort komen.
Ana Ivanovic, de winnares van vorig jaar. Ze heeft een goed spelletje in huis, maar kon de druk van de nummer 1 positie niet aan. Vervolgens een vriendje en een gebroken hart, dus werd het haar een beetje te veel. De laatste weken begint ze weer wat beter te tennissen en komt ze steeds een ronde verder. Roland Garros komt echter net te vroeg denk ik.
Svetlana Koeznetsova, deze Russische met een goede basis, mist vaak net het loopvermogen om van de echt grote te winnen, maar nu er niemand echt top is, zou zij misschien wel voor een verrassing kunnen zorgen met haar redelijke slagen arsenaal en vechtlust zet ze veel tegenstandsters opzij.
En als laatste Maria Sjarapova, komt net terug van een maandenlange blessure en gaat nu deze week als een van de weinige nog even ritme op doen in het toernooi van Warschau om daarna hopelijk voor haar weer als vanouds te vlammen op een Grand Slam. De kans is echter groter dat het te vroeg komt, maar je weet het nooit.
Ananas

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #204 Gepost op: 18-05-2009, 15:14:51 »
Roland Garros mijn favoriete tennistoernooi. Ik heb er weer zin en ga lekker elke dag voor de buis zitten  ;D

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #205 Gepost op: 18-05-2009, 15:16:25 »
En wie halen de finales en wie winnen volgens jou?
Ananas

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #206 Gepost op: 18-05-2009, 15:18:15 »
Ehm van de vrouwen heb ik niet zoveel verstand, ik kijk eigenlijk alleen mannentennis  :-[ Ik denk dat Nadal de finale wel weer zal halen. Maar tegen wie? Djokovic misschien. Nou ik hou 't ouderwets op Federer-Nadal. En hopelijk met dezelfde winnaar als de afgelopen jaren. 't Zou mooi zijn als Nadal ze dit jaar allemaal kan pakken.  ;D

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #207 Gepost op: 18-05-2009, 15:21:59 »
Zoals ik al dacht na die reactie, jonge dame :p!  ::)
Ananas

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #208 Gepost op: 18-05-2009, 17:12:30 »
Hoezo? Vind jij Nadal zo'n knappe jongen dan?  :P
« Laatst bewerkt op: 18-05-2009, 17:15:08 door Mloesje »

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tennis
« Reactie #209 Gepost op: 18-05-2009, 17:15:52 »
Hoezo? Vind jij Nadal zo'n knappe jongen dan?  :P

ik wel ;D
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #210 Gepost op: 18-05-2009, 19:04:23 »
Nee Mloesje, maar val niet op jongens. Ik kan me echter wel voorstellen dat er genoeg dames zijn die hem wel knap vinden. Die armen woow echt vet en getint huidje. Niet verkeerd toch. Ik ben alleen niet zo dol op dat irritante gezicht van hem :p en hij kan geen engels, waardoor hij op een of andere manier toch iets minder sympathiek overkomt.

Maar ja als je hem niet kiest vanwege zijn uiterlijk waarom dan wel? Hij speelt niet het mooiste tennis. Hij schreeuwt als een meid. Hij heeft allerlei domme ritueeltjes zoals zijn broekje uit zijn bilnaad trekken en de flesjes op precies dezelfde plek terug zetten!

Maar ja hij kan wel goed tennissen, maar dat vind ik meer op basis van kracht en loopvermogen dan techniek en die prachtige subtiele balletjes vind ik vaak toch wel erg mooi. Alhoewel ik moet Nadal wel nageven dat hij gedurende zijn nummer 1 positie zich wel in dat opzicht heeft verbeterd.



Verder nog voor jullie even een andere kijk op de dames en heren uit het tenniscircuit. Kijk en kies je favoriet voor komend jaar. Want wat een perfomances :p!
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #211 Gepost op: 22-05-2009, 13:29:37 »
Ik weet nu de titelfavoriet bij de dames :o!
Ze is sinds vandaag doorgedrongen tot het hoofdtoernooi en gaat nu zeker vlammen in Parijs. Haar naam is Aranxta Rus!!

We hebben de R, we hebben de U, we hebben de S, go Rus go Rus go Rus
Ananas

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #212 Gepost op: 22-05-2009, 14:23:05 »
't Zou mooi zijn als ze ver kan komen. Welke Nederlanders doen er nog meer mee eigenlijk?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #213 Gepost op: 22-05-2009, 15:34:53 »
Mooi dat rus door is ;D
Krajicek lag al in de eerste ronde van de kwalificatie eruit

bij de mannen weet ik dat de bakker de tweede ronde had gehaalt van de kwalificatie, meer daarvan weet ik niet ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #214 Gepost op: 22-05-2009, 17:13:42 »
De Nederlandse mannen zijn allemaal uitgeschakeld. Middelkoop in kwalificatieronde 1 in 2 sets, Huta Galung in ronde 1 in 3 sets en de Bakker in 2 sets in kwalificatieronde 2.
Ze hebben hun best gedaan, maar was niet goed genoeg.

Krajicek verloor van de Roland Garros winnares voor jongeren vorig jaar in de 1e ronde van de kwalificatie. Dus ja dat kan, aangezien die speelster dol is op gravel.
Rus heeft zich door 3 rondes geknokt en gaat nu voor de titel ;)!

Mooi dat rus door is ;D

En Mooi is ze zeker  ::love::
Ananas

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tennis
« Reactie #215 Gepost op: 24-05-2009, 11:06:40 »
het gaat beginnen  ::cheerleader:: veel plezier allemaal de komende weken ::confettie::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #216 Gepost op: 24-05-2009, 13:46:32 »
De eerste lifewedstrijd is afgelopen: Ana Ivanovic de titelverdedigster vs Sara Errani

De uiteindelijke uitslag was 7-6 6-3. Het was verdiend, maar zwaarder dan nodig.
In de eerste twee games blies Ana Ivanovic haar tegenstander uit het veld. Ze kwam 1-0 en 0-40 voor en leek erover heen te gaan walsen, maar haar daarop volgende rebound ging net uit en toen kwam er een hevige rally, die Ana Ivanovic op vastigheid verloor. Ze begon aan zichzelf te twijfelen en zag dat haar tegenstander een bijtertje was.
De klasse die zij meehad vond ze niet goed genoeg en ze probeerde voornamelijk in de rally te blijven en waar ze de kans had uit te halen met haar voorhand. Dit ging steeds goed tot ze de breekpunten kreeg, maar dan ging er een knopje bij zowel haar als haar tegenstandster om en ging Sara beter spelen en Ana minder. Het ging uiteindelijk gelijk op tot 4-4, op dat moment kreeg Sara door dat de backhand maar niet wilde lopen van Ana en ze bleef daar op hameren. Gelijk kreeg ze een breekkans en die benutte ze. Ze mocht na een korte drinkpauze serveren voor de set, maar de druk van de winst van de set kon ze niet aan en dus brak Ana terug en kwam het tot een tiebreak. Hierin was Ana simpelweg de beste, al had ze wel een zetje van de scheidsrechter nodig die haar onterecht alsnog een verloren punt gaf.

Daarna putte Sara voor twee games uit een nieuw vaatje met agressief spel, maar omdat Ana Ivanovic bij breekpunten tegen haar klasse liet zien en zich niet liet breken werd het 1-1 en door het snel door drukken en breken van Ana leek het verzet gebroken. Het werd snel 5-2, maar toen begon Ana weer te twijfelen. Ze werd onnodig gebroken en het leek weer spannend te worden, maar door de onnodige fouten van Sara en goede returns van Ana won Ana terecht haar eerste wedstrijd.

Een moeizame zege, waaruit blijkt dat ze er nog lang niet is, maar als ze hier zelfvertrouwen uitput zit er gewoon veel meer in. Op naar de tweede ronde!!!
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #217 Gepost op: 24-05-2009, 13:48:47 »
Ik ben verder wel benieuwd naar jullie voorspellingen voor de finale!

Hieronder vind je het speelschema:
http://www.rolandgarros.com/en_FR/scores/draws/ws/r1s4.html

even samenvatten voor de heren, de route:
Nadal zit in dezelfde helft als Murray
Federer zit in dezelfde helft als Djokovic


Dus wat voorspellen jullie als heren- en damesfinale?
En als je een idee hebt ook de halve finales....
Ananas

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #218 Gepost op: 24-05-2009, 18:46:04 »
 ::cheerleader:: ::dans::
Rus heeft gewonnen met 6-1 6-1
wat stond ze goed te tennissen ::ok::
die gaat nog ver komen ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #219 Gepost op: 24-05-2009, 19:04:32 »
::cheerleader:: ::dans::
Rus heeft gewonnen met 6-1 6-1
wat stond ze goed te tennissen ::ok::
die gaat nog ver komen ::tandpastasmiley::

:o Waar heb je dat gezien :o?


Btw.. ik denk dat de volgende ronde eventueel ook nog moet kunnen ook al moet ze misschien tegen een geplaatste speler, maar die steekt niet in zo een heel goede vorm en daar heb ik nog nooit een hoge pet van op gehad.

Alleen in de derde ronde moet ze waarschijnlijk tegen Sjarapova of Petrova (staat in de top 10). Dus of ze treft Sjarapova in vorm als zij Petrova kan verslaan of ze treft een top 10 speelster, ben benieuwd wat ze daar tegen kan laten zien. Alhoewel Krajicek heeft dit jaar ook 1 keer van Petrova gewonnen geloof ik dus waarom Rus niet?
Ananas