Auteur Topic: Tennis  (gelezen 499985 keer)

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #240 Gepost op: 26-05-2009, 19:25:58 »
De onsportieve tijd zie ik sinds hun terugkomst niet meer. Ze geven complimenten aan de tegenstander bij de persconferentie en na afloop van de finale wanneer ze dan wel gewonnen dan wel verloren hebben.
Verder heb ze inderdaad wel een groot ego, maar ik vind dat zij eigenlijk momenteel wanneer zij er alles voor aan de kant schuiven en hun uiterste best doen ook gewoon de beste zijn en dan is het misschien niet altijd even leuk en aardig naar de tegenstander maar soms ben je gewoon de beste. Daarnaast is niet iedereen zoals Roger Federer.

Dit beide betekent overigens niet dat ik fan van hun doen en laten ben!!!!

Bij tennis kun je verder in mijn ogen ook niet onverdiend noemen, zoals Cruijf bij het voetbal zegt, wie niet scoort die kan ook niet winnen. Is het bij tennis wie het match point niet maakt, kan niet winnen en verdient het dus in mijn ogen dan ook niet. Hoe cru dat soms ook is voor de spelers (en zeker als ik er fan van ben :p).

Wat Henin betreft vind ik haar absoluut een belg. Ik vind haar Nederlands slecht. Maar ik kon mij gewoon aan ergeren, omdat ze altijd overal in het frans sprak, die Fransen en in dit geval ook Walen zijn veel te dol op dat stomme taaltje. Zelfs bij het Songfestival moet ook nog alles in het Frans verteld worden :@.
Daarnaast kon ik het ook niet hebben dat ze van al mijn favorieten destijds won. En ja sorry om dit te moeten zeggen Koekoe, maar ik heb niet zoveel met Belgen :-x.
Ananas

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #241 Gepost op: 26-05-2009, 20:23:33 »
morgen ochtend om 11.00 uur moet Rus zich weer gaan showen op de baan
voor wie het wil volgens, als het niet op tv wordt uitgezonden moeten ze het op nos.nl gaan kijken ;D
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tennis
« Reactie #242 Gepost op: 26-05-2009, 20:28:34 »
Ferrero is een erg sportieve speler ::respect::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #243 Gepost op: 27-05-2009, 09:59:17 »

En haar winst was zeker onverdiend, hoewel ze bij vlagen best goed speelde, was Zakopalova over het geheel constanter naar mijn mening.

Eerder had ik het gevoel dat je hier best gelijk in kon hebben, maar heb net de samenvatting gezien en ik vind niet dat je kan beweren dat iemand beter speelde wanneer diegene zelf geen matchpoints gehad heeft en dan ander wel 9. Verder kwam ze pas na het 1e matchpoint tegen echt op stoom en tot die tijd was Williams beter, dus ik vind niet dat je dat zo kunt stellen....

OT: Over een uurtje Russsssssssssssssss
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #244 Gepost op: 27-05-2009, 10:57:38 »
Geplaatste spelers en kanshebbers voor die druk al in de eerste ronde te veel werd:

Mannen:
Karlovic (26) verliest van Hewitt (aus)
Fish (22) verliest van M. Gonzalez (arg)
Ljubicic (was in goede vorm) verliest van Ferrero (spa)
Berdych (19) verliest van Bolelli (ita)
Blake (15) verliest van Mayer (arg)

Verder zijn de volgende wedstrijden nog bezig:
Dmitri Toersoenov (Rus, 21) Arnaud Clément (Fra) 3-6 6-3
Christophe Rochus (Bel) Fabrice Santoro (Fra) 6-3 6-1 3-6 5-3

Wat mij opvalt is dat de Kanonskogels van de goede serveerders de afgelopen dagen ook al tegen de minder goden geen soelaas voor ze heeft geboden, alhoewel het grotendeels wel echte vechtjassen zijn of spelers die van nature in hun land al op het 'trage' gravel spelen. Hetgeen we hieruit kunnen concluderen is dat de service op gravel weinig zegt.. is dat een extra pluspunt voor Nadal? Ik denk van wel.. Alhoewel Djokovic was gister ook weer uitstekend bezig, wat heeft die een progressie gemaakt net als Federer...
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #245 Gepost op: 27-05-2009, 11:08:07 »
Geplaatste spelers en kanshebbers voor die druk al in de eerste ronde te veel werd:

Vrouwen:
Kleybanova (23) verliest van Hercog (slo)
A. Bondarenko (in uitstekende vorm) verliest van Cibulkova (20/ rus)
Kanepi (19) verliest van Sjvedova (kaz) <--komende tegenstanderster van Aranxta Rus...
Tsjakvetadze (26) verliest van Duque (col)
Hantuchova (outsider) verliest van Razzano (fra)
U. Radzwanska ( talentvolle zus van top 10 speelster) verliest van het grote Belgische talent Wickmayer..
Schnyder (17) verliest van K. Bondarenko (oek)
A. Mauresmo (16) verliest van Dulko (arg)
Pennetta (14) verliest van Glatch (VS)
Shuai (31) verliest van M.J. Martinez (spa)
Vaidisova (paar jaar terug nog in kwartfinale) verliest van Ruano (spa)

1 wedstrijd is nog niet afgerond:
Alizé Cornet (Fra, 21) Maret Ani (Est) 6-4 4-4

Hier valt veel minder uit te halen, aangezien het verschil bij de vrouwen kleiner is tussen top en de rest dan bij de mannen. Zeker buiten de top 10 is iedereen verslaanbaar als de ander goed op de ondergrond uit de voeten kan en in goede vorm steekt.. Ook hier zijn het weer voornamelijk dames die gewend zijn aan het gravel die de geplaatste spelers verslaan....
Wel valt mij op dat er geen top 10 speelster zich heeft laten verrassen. Alhoewel een aantal daar wel hun best voor deden op eruit gestoten te worden....
« Laatst bewerkt op: 30-05-2009, 14:46:13 door Go_ahead »
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #246 Gepost op: 27-05-2009, 11:26:26 »
morgen ochtend om 11.00 uur moet Rus zich weer gaan showen op de baan
voor wie het wil volgens, als het niet op tv wordt uitgezonden moeten ze het op nos.nl gaan kijken ;D
Van de wedstrijd van Arantxa Rus, om elf uur op Court 4, kunnen we helaas geen livebeelden aanbieden.

^Dat zuigt :(
Ananas

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tennis
« Reactie #247 Gepost op: 27-05-2009, 11:39:40 »
Van de wedstrijd van Arantxa Rus, om elf uur op Court 4, kunnen we helaas geen livebeelden aanbieden.

balen ::niet-ok::

op tv is het of Eurosport (steeds irri reclame) of Belgie (minder leuk commentaar), maar ik koos Belgie voor Safina, gaat ie ze fysiek vergelijk met Justin en Kim... hoezo chauvinistisch :-X
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #248 Gepost op: 27-05-2009, 11:42:41 »
Op de livestream is Andy Murray. Leek op eerste gezicht wel leuk, maar die tegenstander biedt gewoon geen weerstand, wil alles doen met zijn voorhand, kan niet goed genoeg verdedigen en aanvallen doet die nauwelijks zelfs niet op de tweede service van Murray...
Dus de uitslag zal een superMurray doen vermoeden, maar Starace is gewoon echt zwak...
5-3 momenteel, verwacht dat Murray nu 2de keer breekt en het 6-3 wordt de eerste set..
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #249 Gepost op: 27-05-2009, 12:06:02 »
Inmiddels is de wedstrijd van Rus al voorbij. Ze heeft met 6-0 6-2 verloren :(!
In elk geval was het een mooie eerste ervaring op een grand slam en er zullen er nog veel meer volgen!! Heel netjes, jammer dat het zo is afgelopen....

Wat Murray- Starace betreft: Starace heeft eindelijk zijn draai gevonden. Zijn backhand is solide en zijn forehand is eindelijk een wapen de afwisseling van mokerslagen en dropshots is goed. Ook wint hij nu ook af en toe een punt waarop Murray aanvalt als die een gaatje laat.. Het staat nu dan ook 2-1 voor Starace die nu voor 3-1 mag serveren. Murray speelt nog niet zijn beste tennis en er moet net als bij Starace een tandje bij!

....
bewerkt:
Murray kreeg het afgelopen set niet voor mekaar een tandje bij te schakelen en heeft 2e set met 6-2 verloren...
« Laatst bewerkt op: 27-05-2009, 12:22:40 door Go_ahead »
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #250 Gepost op: 27-05-2009, 14:38:03 »
Hmm jammer dat ik tentamen had nu heeft Murray gewonnen  :-\\

Verder zijn alle eerste ronde partijen inmiddels afgerond.
Bij de mannen zijn Rochus en Clement door naar de volgende ronde (toersonov, 21e dus niet)
Bij de vrouwen heeft de Franse Cornet de partij in haar voordeel beslecht...

Verder zijn er in de 2de ronde nog geen geplaatste spelers of speelsters uit!!
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #251 Gepost op: 27-05-2009, 15:30:30 »
Krajicek verloor van de Roland Garros winnares voor jongeren vorig jaar in de 1e ronde van de kwalificatie. Dus ja dat kan, aangezien die speelster dol is op gravel.

Deze speelster heet Simona Halep. Ze is een 17 jarige Roemeense en kan heel goed tennissen. Ze heeft echter 1 probleem. Ze heeft te grote borsten. Ze kan daardoor niet voluit tennissen en overweegt dan ook om ze te verkleinen.

Even tussendoor een leuke roddel uit het tenniswereldje...

OT: Ana Ivanovic, de mooiste tennisbabe van allemaal (misschien wel de knapste dame op aarde) staat 6-2 1-0 (break) voor....p.s: maak er maar 2-0 van ;)! Ze speelt vandaag ook nog eens goed :D!
Ananas

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Tennis
« Reactie #252 Gepost op: 27-05-2009, 15:59:17 »
Deze speelster heet Simona Halep. Ze is een 17 jarige Roemeense en kan heel goed tennissen. Ze heeft echter 1 probleem. Ze heeft te grote borsten. Ze kan daardoor niet voluit tennissen en overweegt dan ook om ze te verkleinen.

Even tussendoor een leuke roddel uit het tenniswereldje...

OT: Ana Ivanovic, de mooiste tennisbabe van allemaal (misschien wel de knapste dame op aarde)
Het eerste is niet eens een roddel, het is waar. Ze is inderdaad aan het kijken hoe de ingreep invloed zal hebben op haar balans, omdat die dan gevoelsmatig misschien zou veranderen.

Verder vind ik Ana Ivanovic verre van de mooiste, maar dat ben ik dan weer ;)
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #253 Gepost op: 27-05-2009, 16:23:36 »
Het eerste is niet eens een roddel, het is waar. Ze is inderdaad aan het kijken hoe de ingreep invloed zal hebben op haar balans, omdat die dan gevoelsmatig misschien zou veranderen.

Verder vind ik Ana Ivanovic verre van de mooiste, maar dat ben ik dan weer ;)

Ten eerste ik snap dat jij blijkbaar het woord roddel anders interpreteert dan ik... Voor mij is echter roddelen achter iemands rug om zonder zijn/ haar mede weten over haar te praten. Dit gebeurt inderdaad vaak op een vervelende/ kwaadaardige manier, maar dat is niet altijd. En zo was het in dit geval dan ook niet bedoeld.
En ja ik weet dat ze het zelf ook tegen de media heeft verteld en in de media heeft gebracht, maar dan nog...
Het is volgens mij namelijk niet haar bedoeling geweest om op alle fora van de wereld terecht te komen met dit bericht dus vandaar dat ik het een roddel noem, die zoals jij en ik eerder ook dus al aangaven waar is...

Verder mag jij Ana alles behalve knap vinden, hoe minder mensen dezelfde smaak als ik hebben hoe beter  ::jaja:: ::love::

OT: 6-1 6-2 voor haar...
« Laatst bewerkt op: 27-05-2009, 16:26:38 door Go_ahead »
Ananas

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Tennis
« Reactie #254 Gepost op: 28-05-2009, 14:58:18 »
Mooi gevecht op Nederland 1 nu ::ok::
The sun came up and reality set in.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tennis
« Reactie #255 Gepost op: 28-05-2009, 15:48:41 »
Mooi gevecht op Nederland 1 nu ::ok::

ja, Federer komt heel erg terug nu :D
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Tennis
« Reactie #256 Gepost op: 28-05-2009, 15:59:07 »
Getsie ::niet-ok:: komt dat voetbal weer tussendoor.

Edit: Oh, de stream heeft ook nog commentaar :D en anders even naar Eurosport :) !
The sun came up and reality set in.

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Tennis
« Reactie #257 Gepost op: 28-05-2009, 16:08:40 »
Je kan de stream direct openen in WinAMP/Windows Media Player/VLC Player (of welke player dan ook) met deze link:
http://www.omroep.nl/live/nos/tennis/nos_rolandgarros.asx

Vind ik zelf fijner werken dan de browser open houden, en fullscreen werkt ook wat plezieriger zo :)
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Tennis
« Reactie #258 Gepost op: 28-05-2009, 16:11:58 »
Ja bij mij opent ie met Flip4Mac meteen in Quicktime ::ok::
Valt me wel op de zelfs op fullscreen de kwaliteit nog erg goed is :D !
The sun came up and reality set in.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #259 Gepost op: 29-05-2009, 09:35:35 »
Ook de 2de ronde is bijna over en de volgende geplaatste spelers bij de mannen zijn niet door:

Marat Safin (20) is verslagen door het Franse talent Ouanna, die 5 sets lang alles of niets speelde, echt briljant gewoon..
F. Lopez (28) is verslagen door de Servier Tipsarevic, een echte mannetjesputter, in 4 sets.

De reuzendoders uit de 1e ronde:
M. Gonzalez is door naar de 3e ronde.
L. Hewitt is door naar de 3e ronde.
J. Ferrero is alweer bezig aan een 5 setter, nu in de 2e ronde tegen de Duitser Kohlschreiber...
Bolelli is verslagen door het Franse talent J. Chardy
Mayer (arg) is verslagen door de ouwe rot T. Haas
Clement is verslagen door de Belg Rochsus
Gicquel (versloeg R. Schuttler in 1e ronde) is door naar de 3e ronde...

Wie van hen de echte reuzendoder zal blijken te zijn zien we in de derde ronde, want dan is het eerst mogelijke moment dat ze een tweede geplaatste tegenspeler tegen komen...
Ik denk dat vooral Ouanna en M. Gonzalez wel voor nog een verrassing kunnen zorgen. M. Gonzalez omdat hij nog geen set heeft verloren en Ouanna speelde gewoon weergaloos in de 2e ronde.
Verder moeten ook nog 2 reuzendoders tegen elkaar dus daarvan gaat er ook 1 door...

De wedstrijden die nog niet zijn voltooid:
Philipp Kohlschreiber (Dui, 29) Juan Carlos Ferrero (Spa) 6-4 2-6 6-4 6-7(3) 0-0
Novak Djokovic (Ser, 4) Sergij Stachovsky (Oek) 6-3 6-4 0-0
Ananas