Auteur Topic: Tennis  (gelezen 500184 keer)

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #260 Gepost op: 29-05-2009, 09:46:59 »
Bij de tweede ronde van de dames zijn de volgende geplaatste spelers uitgeschakeld:

Z. Jie (15) is verslagen door de Portugese M. Brito
N. Petrova (11) is verslagen door M. Sjarapova (rus) <  ::love::
Rus is verslagen door Sjvedova (kaz) <-- tegenstandster voor Sjarapova vandaag...
Cornet (Fra,21) is verslagen door het Roemeense talent Cirstea
M. Bartoli (13) is verslagen door de Italiaanse Garbin
A. Medina (18) is verslagen door de Franse Razzano
S. Bammer (28) is verslagen door de Hongaarse Czink

De overgebleven reuzendoders van de eerste ronde zijn:
Sjvedova verslaat Rus en is door naar Ronde 3
Razzano versloeg na Hantuchova ook Medina
K. Bondarenko verslaat in drie sets de Australische Rogowska en bereikt zo ook de derde ronde.
En M.J. Martinez verslaat de Oekraiense Koetoezova in 3 sets en bereikt zo ook de derde ronde.

De reuzendoders die ik tip zijn Cristea, Razzano (1 van de 2 francaises die het optimale uit het thuisvoordeel weet te halen), en de winnares van de reuzendoders Sjarapova vs Sjvedova.  Die kunnen denk ik wel voor nog een verrassing zorgen.
Wat me bij de vrouwen echter nog steeds opvalt is dat geen van de top 8 speelsters zich tot nog toe heeft laten verschalken is dit jaar wel erg bijzonder....


--
P.s: Bij de mannen zijn 8 geplaatste spelers van de 32 foetsie..
Bij de vrouwen zijn er 14 geplaatste spelers van de 32 foetsie...
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #261 Gepost op: 29-05-2009, 18:41:01 »
Weet je wat ik pas onsportief vind. Echt how low can you go?!
Dat de Francaise Rezai elke keer wanneer ze het gevoel had dat de tegenstander in haar spel kwam ging zeuren bij de scheidsrechter dat haar 16 jarige Portugese tegenstandster Brito te luid kreunde gedurende de rally. Oke als dat 1 keer was is dat nog te doen of dat ze dat doet bij elke pauze of na elke game, maar niet zo onsportief om 4/5 keer wanneer je tegenstandster je van de baan mept gaan zeuren bij de scheidsrechter over het gekreun....
En ik vond het ook heel goed dat die Portugese daar vlak voor het einde van de partij, die ze van die Francaise verloor er wat van zei.

En ik beloof jullie die kreunende Portugese wordt een topper, wat een klasse en durf in haar spel.... Alleen nog niet vast genoeg en te weinig ervaring, maar ze komt er zeker. Rezai speelde trouwens ook heel goed en kan nog wel voor een verrassing zorgen hier en daar. Twee goede baselinespeelster met briljante rally's over en weer.


Verder is er zowel bij de mannen als de vrouwen vandaag de eerste echte verrassing verschenen. Bij de mannen is Gilles Simon een top 8 speler van de baan gemept door Victor Hanescu (30). Bij de vrouwen heeft voor een aantal van jullie Venus Williams dan eindelijk verloren en dan wel van de Hongaarse Szavay (29). 

En een toevoeging voor mijzelf: Ana  ::love:: is op dreef en heeft ook in haar 3e ronde partij maar 2 games verloren (smeeeeeeeeelt :p)  
« Laatst bewerkt op: 29-05-2009, 18:42:59 door Go_ahead »
Ananas

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tennis
« Reactie #262 Gepost op: 29-05-2009, 19:35:06 »
Dat de Francaise Rezai elke keer wanneer ze het gevoel had dat de tegenstander in haar spel kwam ging zeuren bij de scheidsrechter dat haar 16 jarige Portugese tegenstandster Brito te luid kreunde gedurende de rally.

Dat klinkt wel erg onsportief idd. Ze kreunen bijna allemaal wel, al spannen enkelen de kroon ::) Ik heb ook wel eens t geluid afgezet, maar dat is eigenlijk ook weer niks :-\\

Citaat
Bij de vrouwen heeft voor een aantal van jullie Venus Williams dan eindelijk verloren

Ja, t was zij of haar zus... iig geen Williams-finale  ;D

Citaat
En een toevoeging voor mijzelf: Ana  ::love:: is op dreef en heeft ook in haar 3e ronde partij maar 2 games verloren

Haha! Goedzo! :D
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #263 Gepost op: 29-05-2009, 20:16:41 »
Sjarapova wint alweer in 3 sets :o, wat een sterke meid is dat toch...

Dus jongens en heren geef je ogen de komende ronde maar weer de kost ;)!!!
Ananas

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #264 Gepost op: 29-05-2009, 20:41:20 »
Ik heb ook wel eens t geluid afgezet, maar dat is eigenlijk ook weer niks :-\\

Ik moet om eerlijk te zijn ook wel bekennen dat ik soms enorm kan kreunen met tennis :-[
Op een goede dag met mijn service, maar ik merk wel dat als ik kreun met mijn service hij ook wel veel harder gaat dan anders ::trots::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #265 Gepost op: 29-05-2009, 22:46:32 »
Weet je wat ik pas onsportief vind. Echt how low can you go?!
Dat de Francaise Rezai elke keer wanneer ze het gevoel had dat de tegenstander in haar spel kwam ging zeuren bij de scheidsrechter dat haar 16 jarige Portugese tegenstandster Brito te luid kreunde gedurende de rally. Oke als dat 1 keer was is dat nog te doen of dat ze dat doet bij elke pauze of na elke game, maar niet zo onsportief om 4/5 keer wanneer je tegenstandster je van de baan mept gaan zeuren bij de scheidsrechter over het gekreun....
En ik vond het ook heel goed dat die Portugese daar vlak voor het einde van de partij, die ze van die Francaise verloor er wat van zei.

En ik beloof jullie die kreunende Portugese wordt een topper, wat een klasse en durf in haar spel.... Alleen nog niet vast genoeg en te weinig ervaring, maar ze komt er zeker. Rezai speelde trouwens ook heel goed en kan nog wel voor een verrassing zorgen hier en daar. Twee goede baselinespeelster met briljante rally's over en weer.


Verder is er zowel bij de mannen als de vrouwen vandaag de eerste echte verrassing verschenen. Bij de mannen is Gilles Simon een top 8 speler van de baan gemept door Victor Hanescu (30). Bij de vrouwen heeft voor een aantal van jullie Venus Williams dan eindelijk verloren en dan wel van de Hongaarse Szavay (29).

En een toevoeging voor mijzelf: Ana  ::love:: is op dreef en heeft ook in haar 3e ronde partij maar 2 games verloren (smeeeeeeeeelt :p) 

Was inderdaad wel grappig dat ze zei: Everytime I win, she starts to complain, a very funny coincidence isn't it? :p Ze deed het goed maar ze slaakte wel een heel erg gegil uit, dat wel.

En verder Hanescu was echt een grote verrassing voor me. Dat had ik 'm echt niet zien doen. Maar 'k vind 't wel leuk. Benieuwd hoe ver ie nog gaat komen.

Verder wordt 'k trouwens wel gestoord van dat Franse publiek. Sowieso is 't al raar, dat alles wat Frans is op 't Center Court speelt. Safin tegen Ouanna op 't center court, terwijl Nadal op een kleinere baan zijn partij af mag werken, is wel wat opmerkelijk. Maar vooral in die partij was 't gewoon genant. Gewoon uitfluiten tijdens het serveren en uitfluiten als ie iets aan de scheids vraagt en dan gewoon door gaan met lawaai maken als de scheids om stilte vraagt. En dan vandaag niet eens het respect hebben om een applaus te gunnen aan die Portugeze, die gewoon heel goed heeft lopen spelen met haar 16 jaar. En dat kind dan gewoon lopen uitfluiten. Pff, ik krijg echt de neiging te hopen dat al die Fransen op hun bek gaan, gewoon omdat publiek te irriteren, maar ja...

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Tennis
« Reactie #266 Gepost op: 29-05-2009, 22:53:20 »
Tja... wie hebben het woord Chauvinisme uitgevonden?

Jep, de Fransen. Heb't dit RG al vaker gezien. Tegenstanders van Fransen die echt bij de opworp nog word uitgejoelt. Vind ik echt niet kunnen
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #267 Gepost op: 29-05-2009, 23:14:42 »
Als ik de scheids was had ik gewoon elke keer de service laten overnemen als er tijdens de service nog gefloten wordt en de speler geen punt maakt, dan leren ze 't misschien.  :P Maar 't is gewoon ontzettend onbeschoft en onsportief en 't hoort gewoon absoluut niet bij tennis vind ik.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #268 Gepost op: 30-05-2009, 00:03:07 »
Was inderdaad wel grappig dat ze zei: Everytime I win, she starts to complain, a very funny coincidence isn't it? :p Ze deed het goed maar ze slaakte wel een heel erg gegil uit, dat wel.

En dan vandaag niet eens het respect hebben om een applaus te gunnen aan die Portugeze, die gewoon heel goed heeft lopen spelen met haar 16 jaar. En dat kind dan gewoon lopen uitfluiten. Pff, ik krijg echt de neiging te hopen dat al die Fransen op hun bek gaan, gewoon omdat publiek te irriteren, maar ja...

Ja dat eerste was echt grappig, ik lach dubbel..

Wat betreft dat tweede moet er toch wel wat meer nuance worden aangebracht.  Ik vond eerst inderdaad ook dat ze wel een applaus had verdiend, maar die Fransen reageerde op Rezai die verbaasd was dat ze geen fatsoenlijke had kreeg en ze niet werd aangekeken door die Portugese (wat ook niet heel beleefd was, maar ja dat was vlak na het heetst van de strijd dus te begrijpen).. Toch vind ik het inderdaad van het publiek en ook van Rezai niet kunnen. Rezai het opzwepen van publiek tegen haar en die Fransen alle mogelijkheden grijpen haar uit te fluiten.
Wat ik echter wel minder vind van de Portugese is dat ze zelfs na afloop van de wedstrijd bij de persconferentie niet kan relativeren en zich kan excuseren voor dat onsportieve ongeloofwaardige handje aan het eind.. of althans in elk geval het even uitlegt en erop ingaat. Ze zei alleen dat ze mentaal en qua spelsterk genoeg was hierover heen te komen en ook over dat gejoel van de fans gedurende de wedstrijd om de volgende keer weer alles te geven. Uiteindelijk zal alles goed komen met haar...
Wel een echte jonge dame met pit, vechtlust, wilskracht en de drive to get to the top...
Beetje arrogant, maar bij een dame en op die leeftijd heeft dat wel wat.... Ik ben benieuwd wat we nog meer van haar zullen zien; ik geloof wel in haar...


En ja de Fransen leren het nooit tot je hen de hemel in prijst... kortom niet doen en je gewoon er niks van aantrekken en het toernooi winnen, levert ook respect op (A)!!
Ananas

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #269 Gepost op: 30-05-2009, 12:13:38 »
Ja, dat is wel waar. Ik had daar helemaal niet over nagedacht dat het daarom was. Maar ja, inderdaad na alles wat er gebeurd is... Maar als ze idd in de persconferentie nog niet kan relativeren is dat idd ook niet helemaal sportief. Maar wie weet komt dat nog met de jaren. Ze heeft nog een lange tijd om dat soort dingen te leren.  ;)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tennis
« Reactie #270 Gepost op: 30-05-2009, 17:26:45 »
de hele week is tennis op Sport1 en dan is het weekend en heb ik eindelijk tijd en zenden ze basketbal uit ::niet-ok:: maar ik heb wel paar mooie wedstrijden gezien vandaag, ben alleen even de namen kwijt :-\\ :-[
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #271 Gepost op: 30-05-2009, 17:45:55 »
Op eurosport is nu Djokovic die 6-4 5-1 achterstaat :o tegen Kohlschreiber (dui)

Op Nederland 1 staat Del Potro op setpoint :p!

Op http://Http://app.nos.nl/tennis/wmv staat Federer op 1-0 :p

En de meeste van jullie vinden het ook wel leuk om te weten dat Serena Williams met 6-4 0-0 achterstaat :o!
« Laatst bewerkt op: 30-05-2009, 17:48:41 door Go_ahead »
Ananas

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Tennis
« Reactie #272 Gepost op: 30-05-2009, 17:51:19 »
Op Nederland 1 staat Del Potro op setpoint :p!
Die wedstrijd is een herhaling, de NOS zend alleen maar Centre-Court wedstrijden uit op NL1, en blijkbaar mogen ze ook niet anders. Die wedstrijd van Federer is toch ook van gisteren?
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #273 Gepost op: 30-05-2009, 17:55:51 »
Die wedstrijd is een herhaling, de NOS zend alleen maar Centre-Court wedstrijden uit op NL1, en blijkbaar mogen ze ook niet anders. Die wedstrijd van Federer is toch ook van gisteren?

Nee Federer is zeker weten Live!!
Ananas

Offline Firesphere

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't ever try that again
Re: Tennis
« Reactie #274 Gepost op: 30-05-2009, 18:13:31 »
Nee Federer is zeker weten Live!!
Ja, zag't ook net inderdaad

Ligt het aan mij of zit er geen geluid bij?
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #275 Gepost op: 30-05-2009, 20:27:14 »
Djokovic inmiddels uitgeschakeld door Kohlschreiber. Federer nog bezig. Eerste set verloren 2e en 3e set gewonnen. Dat zal ie dus wel gaan afmaken lijkt me.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tennis
« Reactie #276 Gepost op: 30-05-2009, 20:47:36 »
Djokovic inmiddels uitgeschakeld door Kohlschreiber. Federer nog bezig. Eerste set verloren 2e en 3e set gewonnen. Dat zal ie dus wel gaan afmaken lijkt me.


Federer is door gelukkig :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #277 Gepost op: 30-05-2009, 21:23:27 »

De reuzendoders die ik tip zijn Cristea, Razzano (1 van de 2 francaises die het optimale uit het thuisvoordeel weet te halen), en de winnares van de reuzendoders Sjarapova vs Sjvedova.  Die kunnen denk ik wel voor nog een verrassing zorgen.
Wat me bij de vrouwen echter nog steeds opvalt is dat geen van de top 8 speelsters zich tot nog toe heeft laten verschalken is dit jaar wel erg bijzonder....



Je hebt er oog op blijkbaar. Cirstea heeft net in 2 sets de als 10e geplaatste Wozniacki naar huis gemept. Volgende ronde mag ze tegen Jankovic, dat wordt een maatje te groot denk ik. Maar wie weet.  ;)

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #278 Gepost op: 31-05-2009, 02:44:12 »
De achtste finales bij de dames:

Safina (1) vs Rezai:
Ik acht de kansen 99% voor Safina versus 1% voor Rezai. Safina is in bloedvorm en laat eindelijk zien dat ze ook echt de nummer 1 positie waard is. Sinds ze die positie namelijk in de schoot geworpen kreeg, speelde ze 3 toernooien en daarin ook 3 finales, waarvan ze er 2 won. Op naar de volgende finale zou ik zeggen.
Rezai heeft een goed baseline spelletje, maar geen echte wapens behalve een sluwe tactiek. Ze heeft echter geen manieren en zal er alles aan doen op de tegenstander uit de wedstrijd te helpen (zie de wedstrijd tegen het Portugese talent).
Safina krijgt ze echter niet van haar stuk dus jammer maar helaas...

Azarenka (9) vs Ivanovic (8 )
Qua plaatsing zijn ze aan elkaar gewaagd, maar ik leg het voordeel toch bij Ana Ivanovic (70 %- 30%). Ana heeft het grootste wapenarsenaal na Serena Williams bij de dames. Ze kan uithalen met forehand en backhand en heeft een harde service. Ze heeft echter zichzelf als grote tegenstander... wanneer het even niet loopt, kan ze in een put zakken waar ze lastig uitkomt. Verdedigend en dan zeker met de backhand is ze niet de sterkste, behalve wanneer ze in haar element komt en alles begint te lopen. Zie elke wedstrijd de tweede set.
Azarenka is in het bezit van een goed basisspel. Ze liet in de baselinewedstrijd tegen Suarez die 3 sets duurde dat ze over een lange adem beschikt en 3 sets lang optimaal kan presteren (met een pauze vanwege de nachtinval). Ze verdedigt goed en heeft ook de aanvalsballen in huis. Ivanovic lijkt een maatje te groot, maar als ze het beetje vertrouwen dat Ana heeft opgebouwd onder haar vandaan weet te trekken, is zijn sterk genoeg om het laatste zetje ook nog te geven.

Szavay (29) - Cibulkova (20)
Deze twee dames zijn flink op stoom geraakt dit toernooi. Ik heb echter nog geen wedstrijd van de Slowaakse gezien. Vandaar dat ik daar geen indruk van heb op dit moment. Svazay daarentegen tikte Venus helemaal van de baan.
Op basis daarvan en de statistieken van de andere rondes hiervoor acht ik de Slowaakse toch niet helemaal kansloos. Toch is Szavay mijn favoriet (70%-30%)

Maria Sjarapova - Na Li (25):
Maria Sjarapova wint al 3 rondes lang in 3 sets en zit nu op zo een fijne plek in het schema dat ze pas in de halve finale weer een top 10 speelster zou tegen komen. Het probleem is echter ze mist ritme en kracht. Ze wint tot nu toe op basis van vechtlust in plaats van op klasse zoals vroeger. Het voordeel voor haar is dat er te weinig klasse was bij de dames tot dusver.
Na Li daarentegen is betrekkelijk eenvoudig tot de vierde ronde gekomen, maar heeft voor zover ik weet nog niks groots laten zien (heb ik ook niet gevold (gezien)). Ze is dus moeilijk te pijlen. Haar voordeel is dat ze nog genoeg energie heeft, het nadeel dat ze tot nu toe nog niet getest is en nu dus gelijk scherp moet zijn.
Ik verwacht echter dat Maria het nog 1 extra ronde volhoudt (65%-35%)

« Laatst bewerkt op: 31-05-2009, 12:30:35 door Go_ahead »
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #279 Gepost op: 31-05-2009, 02:44:29 »

Jelena Jankovic (5) vs Cirstea:
Jelena Jankovic heeft net als Safina nog nooit een Grand Slam gewonnen en in tegenstelling tot Safina er zelfs nog nooit naar behoren gepresteerd!! De druk wordt haar telkens te groot. Ze zegt echter dat het bullshit is en dat ze de criticasters zal bewijzen dat ze mis zitten. Ik zou zeggen begin daar maar mee tegen dit Roemeense talent.
Cirstea liet dit toernooi namelijk haar talent zijn en heeft al twee geplaatste speelsters uit het toernooi gewipt, waarvan Wozniacki (10) de grootste verrassing was. De Roemeense heeft een degelijk spelletje en lijkt in vorm, maar kan ze het ook etaleren tegen een ervaren klasse speelster als Jelena??
Ik denk dat Jelena haar ervaring en wilskracht de doorslag zullen geven, omdat de druk er bij Jelena nog niet op staat. Het kan echter zeker wel een leuke partij worden.
70% - 30%

Razzano versus Stosur (30):
Ja wat moet je hiervan zeggen... Razzano speelt goed en degelijk, maar op wanneer ze haar klasse etaleert schrikt ze. Zo kwam ze vandaag met 5-0. Ze speelde de sterren van de hemel en liet ineens haar tegenstandster terugkomen tot 5-5. Ze won de set daarna met enig fortuin toch nog met 7-5. De tweede set kwam ze weer gelijk een break voor. Gaf die weg toen bij 4-4 voor liet ze haar tegenstander weer breken. Het leek een onnodig lange partij te worden, maar Razzano schakelde een tandje bij en nam het iniatief terug en maakte het ook in de tweede set 7-5. Als ze haar spelletje kan spelen en vrijuit kan blijven tennissen is ze een topper, maar lukt dat met zoveel druk en het Franse publiek ook in de vierde ronde (waarin ze ook waarschijnlijk het laatste sprankje hoop is bij de dames).. Ik hoop van wel..
Stosur daarentegen is een ervaren solide speelster. Ze heeft nooit grootse partijen, maar je weet altijd wat je aan haar hebt. Voor Dementieva helemaal uit vorm was dit echter te veel een te grote horde en zo bereikte Stosur de 4de ronde. Met haar goede forehand kan ze iedereen onder druk zetten, maar kan ze haar wapen ook instelling brengen tegen Razzano. We zullen het zien.
Vanwege de druk achter ik de wedstrijd heel close en omdat ik toch op mijn hoop en gevoel afga zeg ik: 51% Razzano vs 49% Stosur.

Koeznetsova (7) - A Radwanska (12):
Ik moet bekennen dat ik beide dames nog niet heb zijn spelen. De statistieken en verslagen zeggen echter dat Koeznetsova nog steeds in grootste vorm verkeerd. Na al goed gespeeld te hebben in toernooien hiervoor. Dus daar vertrouw ik op.
A. Radwanksa is echter geen slechte tegenstandster en heeft een goed spelletje dat ze ten tonele kan brengen. Ik acht dat echter niet genoeg.
80%-20%

Wozniak (24) - Serena Williams (2):
Ik heb Wozniak nog niet en Serena nog nauwelijks zien spelen. Toch denk ik dat Serena een ideale route heeft tot dusver. Ze heeft heel lang niks van zich laten horen/ zien en kan met dit soort partijen lekker in het toernooi groeien en zoeken naar haar beste spel dat nog steeds onovertroffen is... Vindt ze dit echter op tijd om de grote meiden te verslaan?? Dat weten we pas in kwartfinale, maar eerst nog even de verrassende Canadese van de baan meppen.
Zij is echter niet voor niets zover gekomen en zal haar best doen. Vandaar dat ik een zware partij weer verwacht, maar de wilskracht en vastberadenheid van Serena is onovertroffen.
25% - 75%
Ananas