Auteur Topic: Tennis  (gelezen 500005 keer)

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #280 Gepost op: 31-05-2009, 03:14:33 »
De achtste finales bij de heren:

Nadal (1) vs Soderling ( 23):
Nadal begint steeds beter in zijn spelletje te komen, maar heeft dan ook een heel simpele loting. Hij is nog alles behalve op de proef gesteld en ondanks dat deze Zweed goed alles of niets kan spelen ( wel de enige juist tactiek tegen Nadal, maar hij heeft niet genoeg klasse) , wordt het tegen Nadal toch echt niks.
Alleen wanneer de Zweed een opleving krijgt kan die een setje afsnoepen, maar zelfs dat zou mij al verrassen.
99%-1%

Davydenko (10) vs Verdasco (8 ):
Davydenko is een heel solide speler. Je weet precies wat je aan hem hebt. Hij bijt zich vast en de rally en laat je niet los tot je met je beste slagen komt wanneer die goed genoeg zijn.
De slagen van Verdasco zijn echter goed genoeg. Aangezien hij het zelfs op een goede dag Nadal lastig kan maken. Vandaar dat ik bijna zeker weet dat over 5 sets de Spanjaard het wel moet winnen. Ik voorspel echter een 4-setter in het voordeel van Verdasco.
15%-85%

Murray (3) - Cilic (13):
Murray heeft mij zeer verrast in negatieve zin dan wel te verstaan. Hij heeft nog geen goede wedstrijd gespeeld en is al twee keer door het oog van de naald gekropen. Heerst herstellende hij net op tijd tegen de Italiaan Starace (geen hoogvlieger) en afgelopen ronde raakte Tipsarevic bij een 5-1 voorsprong geblesseerd.
Mario Cilic daarentegen is goed op dreef. Ik heb hem nog niet zien spelen, maar zijn uitslagen zijn veel beloofd en John McEnroe tipte hem eergister als verrassing van het toernooi. Hij heeft een goed slagenarsenaal en goede tactiek en kan het Murray zeker heel lastig maken. En gezien Murrays vorm geef ik hem zelfs een grotere kans..:
35%-65%

F. Gonzalez (12) - Hanescu (30):
Jammer maar helaas is Fernando alweer zo ver in het toernooi, maar ja met zijn goede service en briljante forehands is hij alleen voor echte toppers klopbaar.
Hanescu is ongeacht wat Mloesje hierop gaat zeggen geen topper en nee ik was niet verrast door zijn uitslag in de derde ronde, want Simon is sowieso al niet in vorm en ten tweede raakte hij ook nog is geblesseerd in die partij, waardoor het sowieso een eitje voor Hanescu werd. Ik hoop echter het beste voor hem, maar dat is denk ik niet genoeg.
75%-25%

Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #281 Gepost op: 31-05-2009, 03:14:45 »
Del Potro (5) - Tsonga (9):
Del Potro, met de grootste doorbraak in 2008, heeft een van de meest volledige slagenarsenalen in zijn bezit. Met zijn lengte heeft hij ook de mogelijkheden om veel ballen te halen en krachtige services te produceren. Hij speelt in het toernooi tot dusver heel solide en heeft nog geen moment van zwakte gehad en laten zien binnen het toernooi.
Tsonga daarentegen heeft 1 keer tot dusver echt tegenstand gekend en dat was tegen Monaco. Met hangen en wurgen sloeg hij zich hier echter doorheen door op de belangrijke momenten goed te spelen. Tegen Del Potro moet hij echter de hele wedstrijd goed zijn en moet hij het optimale uit zijn backhand halen, want die is voor een topwedstrijd niet goed genoeg. Daarnaast is klei niet zijn favoriete ondergrond, omdat zijn harde vlakke groundstrokes dan niet optimaal doorvliegen.
En aangezien ik een topwedstrijd verwacht geef ik Del Potro het voordeel:
60%-40%

Robredo (16) vs Kohlschreiber (29):
Voor mij de twee grootste verrassingen in deze achtste finales. Ik dacht namelijk dat M. Gonzalez de juiste vorm had om voor een verrassing te zorgen, maar Robredo heeft toch nog meer klasse dan ik dacht om dat af te kunnen slaan.
Kohlschreiber daarentegen legde een briljante partij op de mat tegen 1 van de favorieten, Novak Djokovic, ja wat moet je daar van denken... Novak was niet in zijn beste doen en liep vooral mentaal achter de feiten aan. Op de momenten dat Novak alles of niets speelde was Kohlschreiber nergens, maar op de belangrijke momenten kwam ook bij hem de klasse bovendrijven en tikte hij Novak van de baan.
Ik ben erg benieuwd en kan haast niet kiezen, maar na zo een wereldpartij moet ik wel:
49%-51%

Roddick (6) - Monfils (11):
Roddick heeft de afgelopen maanden zijn tennis echt naar een hoger niveau gebracht en heeft nu na zijn sublieme service ook een solide tennisspel in huis met zijn forehand als wapen. Ook dit toernooi speelt hij sterk, maar daarbij moet ik wel vermelden dat hij het tot dus ver wel goed getroffen heeft en zo dus nog niet is getest.
In Monfils heeft hij gelijk een hele zware test. Monfils speelt op gravel heel goed en zal het Franse publiek achter zich hebben. Daarnaast heeft Monfils die al wel enigszins is getest zich van zijn goede kant laten zien en zijn spel naar een heel degelijk en goed niveau gebracht. Hij is goed in retourneren en is zowel aanvallend als verdedigend sterk vanaf de baseline.
Omdat Monfils de eerste zware opponent is verwacht ik dat Roddick verrast zal zijn en niet goed genoeg op zijn hoede, waardoor die of 5 sets moet spelen of er nu bij zijn eerste test uitvliegt... Ook omdat hij nog nooit tot dusver verder was gekomen dan ronde 3 geef ik Monfils het voordeel:
47%-53%

Haas - Federer (2):
Haas, de oude rot, was degene die net als Federer al de slagen in huis had, maar gewoon mentaal niet sterk genoeg was en niet veerkrachtig was om ook echt zover te geraken. Hij maakte het anderhalf jaar of tweeenhalf jaar geleden echter wel lastig op de Australian Open, maar sindsdien is het echter een fijne obstakel geworden voor Federer.
Federer die tot dusver een zware loting kent, heeft zich van zijn beste kant laten zien en al heel wat goed tennis op de mat gelegd. Hij is zich echter al wel aan nadeel aan het aanpassen door heel gevarieerd te spelen met veel dropshots en zelf regelmatig aan het net te verschijnen. Zijn tegenstanders waren echter niet voor de poes en konden elk een setje excelleren, maar ja een tandje erbij of bij de ander een tandje eraf halen en de angel was weer weg.
Tegen Tommy Haas wordt het denk ik zelfs nog simpeler en zal hij hem in 3 sets van de baan meppen.
0%-100%
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #282 Gepost op: 31-05-2009, 03:19:01 »
Voorspellingen:

Dames:
halve finales
Safina - Szavay
Jankovic - Williams (51% - 49% Koetznetsova)

Finale: Safina - Williams
Williams is de enige die Safina van de titel kan houden, maar als Safina de druk aan kan dan wint ze met hard zwoegen, want Williams heeft net te weinig ritme om op tijd haar topspelletje naar boven te halen....


Heren:
Halve finales:
Nadal - Cilic
Del Potro - Federer

Finale: Nadal - Federer
En tegen beter weten in zeg ik dat Federer eindelijk klaar is om na al die jaren zwoegen Nadal met formidabel tennis van de troon te stoten. Althans op Roland Garros dan en zo eindelijk de Grand Slam binnen te halen..
En anders wordt het een zware dobber voor Federer om Nadal er vanaf te houden om daar eerder mee te zijn, want die hoeft alleen de US Open nog...
Ananas

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tennis
« Reactie #283 Gepost op: 31-05-2009, 11:50:18 »
De achtste finales bij de heren:


F. Gonzalez (12) - Hanescu (30):
Jammer maar helaas is Fernando alweer zo ver in het toernooi, maar ja met zijn goede service en briljante forehands is hij alleen voor echte toppers klopbaar.
Hanescu is ongeacht wat Mloesje hierop gaat zeggen geen topper en nee ik was niet verrast door zijn uitslag in de derde ronde, want Simon is sowieso al niet in vorm en ten tweede raakte hij ook nog is geblesseerd in die partij, waardoor het sowieso een eitje voor Hanescu werd. Ik hoop echter het beste voor hem, maar dat is denk ik niet genoeg.
75%-25%



Eh... waar heb ik gezegd dat Hanescu een topper is? Is ie namelijk niet, zal ie wrs ook wel nooit worden. Maar ja, ik studeer een bepaalde taal en daardoor heb ik een binding met een bepaald land, waarvan ik de inwoners graag support. Maar volgens mij was ik al ondersteboven gevallen van de verrassing dat Hanescu Simon eruit had gewerkt, want dat had ik nooit verwacht. Anyways Hanescu wordt nu behoorlijk van de baan afgetimmerd. Helaas.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #284 Gepost op: 31-05-2009, 11:57:22 »
Eh... waar heb ik gezegd dat Hanescu een topper is? Is ie namelijk niet, zal ie wrs ook wel nooit worden. Maar ja, ik studeer een bepaalde taal en daardoor heb ik een binding met een bepaald land, waarvan ik de inwoners graag support. Maar volgens mij was ik al ondersteboven gevallen van de verrassing dat Hanescu Simon eruit had gewerkt, want dat had ik nooit verwacht. Anyways Hanescu wordt nu behoorlijk van de baan afgetimmerd. Helaas.

Het was meer als grapje bedoelt, een toevoeging met een knipoog ;)!

OT: Szavay heeft veel moeite met Cibulkova. En nu ik haar zo zie spelen geef ik dat meisje toch ook wel iets meer kansen nu. Ze heeft gelukkig voor Szavay niet echt een wapen, maar ze is zo solide en brengt heel veel terug. Dat een zeer zwakke start van Szavay haar al de eerste set heeft gekost :o! Szavay begint echter wel langzaam haar draai te vinden dus ze is nog niet verloren....

Maar 23 onnodige fouten in de eerste set was veels te veel van het goede :-x (verkeerde ;))
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #285 Gepost op: 31-05-2009, 12:56:40 »
Wat een wedstrijd  :-X ::niet-ok::

Szavay had dus al in set 1: 23 onnodige fouten.
Begin van de 2de set speelt ze super en komt op 2-0 en 30-0 voor op eigen service. Begint ze weer onnodige fouten te maken en wordt het 2-5. Cibulkova mag serveren voor de set, maar zwicht voor de druk. In plaats van door te drukken, gaat Szavay heel voorzichtig spelen totdat ze de rally zat is en onnodig veel risico neemt. Het wordt echter nog wel 5-4, maar een tweede kans op serveren voor de wedstrijd was genoeg voor Cibulkova. Die game niet meegeteld had Szavay 43 onnodige fouten. Dus ook in de tweede set speelde Szavay veels te zwak. Het enige wat Cibulkova dan ook deed was alle ballen terugbrengen zelfs in het midden van de baan, maar Szavay bleef maar fouten maken.
Zo zonde, want ze kon veel beter.
Nu verwacht ik dat deze Slowaakse de halve finales haalt :o


Hanescu is daarnaast zoals je al aangaf Mloesje helemaal van de baan geveegd.. Jammer maar helaas. Hij had geen schijn van kans!
Ananas

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Tennis
« Reactie #286 Gepost op: 31-05-2009, 13:36:34 »
Ligt het aan mij of zit er geen geluid bij?

Bij de livestream valt het geluid inderdaad wel ns weg heb ik het idee :)
The sun came up and reality set in.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Tennis
« Reactie #287 Gepost op: 31-05-2009, 14:59:19 »
nadal heeft de eerste set verloren ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #288 Gepost op: 31-05-2009, 15:04:06 »
Ja, ik baal hier als een stekker !!!

Twee superpartijen aan de gang en dan doet de livestream het niet op het werk  ::niet-ok::!

Nadal inderdaad eerste set met 6-2 verloren. Soderling schijnt de touwtjes in handen te hebben :d  ::ok::

En Murray in een hevig gevecht met Cilic, maar op de juiste momenten staat Murray er wel een Cilic niet: 7-5/ 7-6 <-- Cilic komt wel steeds dichter in de buurt, maar komt hij er ook nog voorbij ????!!
Ananas

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #289 Gepost op: 31-05-2009, 15:47:15 »
In de eerste game verspeelt Cilic een breekpunt en doet verder een ogenschijnlijk onschuldigogende misstap. Hier krijgt hij echter gedurende de set wel last van en dat in combinatie met de mentale tik dat Murray wel zijn eerste breekpunt pakt, na al de eerste 2 sets gewonnen te hebben, was Cilic net te zwaar.
Hij hield zijn hoofd hoog door nog goed tennis op de mat te leggen tot en met de 4-1, maar daarna was het ondanks een break over en uit...

Hij heeft zijn best gedaan, een nieuwe ervaring en volgend jaar doet hij het gewoon beter...

Nadal lijkt een paar tandjes omhoog te hebben geschakeld gezien de score. Hij staat 5-3 voor in de tweede set..
Ananas

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Tennis
« Reactie #290 Gepost op: 31-05-2009, 15:57:45 »
Nadal lijkt een paar tandjes omhoog te hebben geschakeld gezien de score. Hij staat 5-3 voor in de tweede set..

Komt vooral omdat zijn tegenstander wat foutjes begint te maken en veel minder serveert dan in de eerste set.
The sun came up and reality set in.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #291 Gepost op: 31-05-2009, 16:16:28 »
Komt vooral omdat zijn tegenstander wat foutjes begint te maken en veel minder serveert dan in de eerste set.

Oke, ja hij leek even op tijd herstelt en sleepte er een tiebreak uit, maar daar had die geen schijn van kans..

O wat duurt zo een middag toch lang.... Ik wil naar huis om de battle of the beauties te zien.  Ana  ::love::

Verder zijn ook de Williams zusters bezig in de dubbel. Ze leken op weg hun achterstand van 1-0 in sets weg te werken, maar het duo Mattek (usa) en Petrova (rus) hebben teruggebroken....
Ananas

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Tennis
« Reactie #292 Gepost op: 31-05-2009, 16:59:25 »
Soderling - Nadal nu 2 - 1 in sets...
The sun came up and reality set in.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #293 Gepost op: 31-05-2009, 18:17:17 »
Wooow wat een verrassing beide titelverdedigers naar huis :o

Ana  ::love:: was gezien de uitslag kansloos. Mijn hele dag verpest :(, NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

Hetgeen wat het enigzins goed maakt zijn de overwinning van Menchov (fietsen) en Soderling. Ja Ja Soderling heeft Nadal verrast door hem 4 sets lang onder druk te zetten en hem geen moment los te laten.
Wat mij vooral opviel is dat er geen power in zijn slagen zat (4e set). Zijn service werd zachter en zachter (2de service was zelfs maar 129 km per uur). En alsof dat nog niet alles was, zag je angst en onvermogen in zijn ogen. Iets wat ik nog nooit bij hem heb gezien  :o.
Aan de ene kant ben ik blij dat hij eindelijk zijn kwetsbaarheid heeft getoond en weer eens heeft verloren. Aan de andere kant vind ik het wel jammer dat het niet in de finale was, tegen het liefst Roger Federer.

Ik moet Soderling echter wel een groot compliment maken. Ik wist dat hij het perfecte spel had tegen Nadal, maar ik dacht dat hij de klasse mistte (2 toernooien geleden 6-1 6-0 Nadal; na eerst 2 moeizame games voor Nadal, maar na het behouden van zijn service bij 1-0 achter, walste hij over Soderling heen).  Hij heeft mij positief verrast en ik gun hem daarom nog wel wat meer. De finale, die die dan mag verliezen van Federer  >:D. Of die dat haalt weet ik echter niet. Nadal had echt een offday.

---

Verdasco verliest verrassend genoeg de eerste set tegen Davydenko!! En Sjarapova heeft Na Li al in game 1 gebroken, zou ze eens voortvarend beginnen :o!
Ananas

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tennis
« Reactie #294 Gepost op: 31-05-2009, 19:08:36 »
Ana  ::love:: was gezien de uitslag kansloos. Mijn hele dag verpest :(, NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

mannen en hun hormonen ::ohno:: ::) :P
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tennis
« Reactie #295 Gepost op: 31-05-2009, 19:54:58 »
die Robin Soderling heeft net zulke sexy ogen als mijn schatje ::love::

maar als Sharapova er nu ook nog uitvliegt ben ik klaar met RG :(
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Tennis
« Reactie #296 Gepost op: 31-05-2009, 20:31:15 »
Citaat
Nadal (1) vs Soderling ( 23):
Nadal begint steeds beter in zijn spelletje te komen, maar heeft dan ook een heel simpele loting. Hij is nog alles behalve op de proef gesteld en ondanks dat deze Zweed goed alles of niets kan spelen ( wel de enige juist tactiek tegen Nadal, maar hij heeft niet genoeg klasse) , wordt het tegen Nadal toch echt niks.

Mmmmmjaaaaaa........niemand is onklopbaar, zullen we maar zeggen.

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tennis
« Reactie #297 Gepost op: 31-05-2009, 20:33:52 »
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Sharapova zit er nog in ::feest::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Go_ahead

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tennis
« Reactie #298 Gepost op: 31-05-2009, 20:38:41 »
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Sharapova zit er nog in ::feest::

Dit is echt te grappig. Ik heb de eerste set gezien en zag dat Sjarapova de betere was dus ging ik maar wat anders doen... Door jou noodoproep Megan dacht ik, hmmm ik moet maar weer kijken om haar te steunen en mijn ogen de kost te geven. Bij 3-2 achter in derde set kwam ik er weer bij en ze won met 6-4 in die set :D!

Asje Megan  :-*
Ananas

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Tennis
« Reactie #299 Gepost op: 31-05-2009, 20:40:35 »
Asje Megan  :-*

mijn dank is groot! ::bravo:: ::hug:: ::bravo::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.